{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Har virkelig brug for hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

Det ligger sådan at vi har en dejlig muskelbasse, Rex.
Han HADER at få klippet klør. Han gør alt for at slippe for det, løber rundt i hele lejligheden, når man så endelig fanger ham så når man skal til at klippe markere han ud efter en, han har aldrig bidt hverken mig eller kæresten når vi har klippet dem, men han knurre og markere efter os. Da vi næsten lige er flyttet har klipperen været væk, og hans klør blevet lange, jeg fandt den så idag og ville klippe dem på ham idag. Det tog mig en TIME og klippe dem, hvor jeg måtte binde et tørklæde rundt om munden så han ikke ku knurre og markere, og måtte tilsidst lægge mig på ham og holde ham fast og klippe de sidste fire klør.
Men men men, det har ikke altid været sådan, da han var mindre var han fuldstændig ligeglad med det. Vi startede jo for første gang med at give ham masser af ros og godbidder når det var og han var til sidst bare ligeglad når de skulle klippes, men lige pludselig en dag, reagerede han bare så voldsomt da de skulle klippes.
Og vi aner ikke hvorfor han pludselig reagere sådan. Det har aldrig været et problem indtil nu.

Håber virkelig der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe med nogle gode råd, for det er satme hård og sku klippe klør på en 45 kg tung hund og jeg hader at sku holde ham fast, for jeg får det så dårligt over det.

Og skal lige siges at jeg har prøvet at starte forfra med godbidder og legetøj og han er bare ligeglad med både godbidder og legetøj.
Undskyld det blev så langt.

Håber i kan hjælpe,
knus Jean


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har virkelig brug for hjælp!!!
  • #1   8. maj 2010 Jeg ville starte med at tage klipperen frem i ny og næ og bare have den i hånden, sammen med godbidder - ikke klippe ikke tage fat i ham men bare vise ham at selvom du har den i ihånden er der intet ondt.
    I hvert fald ikke binde tørklæde om munden på ham !!!!!!!

    Så når man slapper af omkring den, er rolig og kan ligge ved siden af den - Tage fat i en pote ig vise at selvom jeg tager fat i en pote, betyder det ikke at du skal have klippet negle.
    Gøre dette tusind gange, evt hver aften så det virklig kommer ind.

    Også langsomt når han ved at klipperen ikke er ond, og det at i tager fat i en pote ikke betyder smerte eler ubehagelige ting, så kan i tage EN negl om dagen/ugen og på den måde holde det nede.

    Hvis det ikke virker så er dyrelægen jo altid til rådighed


  • #2   8. maj 2010 Vi har næsten samme problem, hun løber også rundt i hele huset. men så til sidst ligger hun sog i kurven og så kan vi klippe dem der. Men det kom først efter at min far kom til at klippe for langt ned, så det begyndte at bløde.

    Men hun gør det også når at børstes, og det ved jeg ikke hvorfor hun gør. Men det gør hun bare.


  • #3   8. maj 2010 < By Frey - Rullepølsens Mutti >
    Har altid godbidder ved hånden når det er jeg tager den frem, men han stikker af lige så snart han ser jeg tager den frem og selvom jeg går langsom hen imod ham og roser ham så løber han bare videre.
    men det med tørklæde har jeg været nød til da han knurre og markere sig og vi ikke har nogen mundkurv.
    Men normalt plejer vi at være to om det, så jeg klipper og kæresten prøver og få rex til at fokusere på ham og giver ham godbidder samtidig, men nu har kæresten fået andre arbejdstider og kommer meget sent hjem.
    Og synes ikke jeg vil klippe dem på ham om aftenen når rex er træt og slapper allermest af.


  • #4   8. maj 2010 Caro: Ja men det er det mærkelige, jeg kunne forstå han reagerede sådan hvis vi havde fået klippet for langt, men vi har altid taget meget lidt af gangen fordi han for det meste sled klørene selv, men efter vintertiden hvor der har været sne, har han jo ikk fået slidt dem så meget, så der måtte vi jo klippe dem.

  • #5   8. maj 2010 i skal træne med det er iorden at klipperen er der og den ikk er farlig men træn mundkruv også for jeres egen skyld, kan være en dag han får nok og bide... og køb en der lukket for de kan bide med dem der åben i enden... prøv at træne at han skal ligge sig ned og du tjekker alt på ham poter øre øje alt imellem trædepoterne og du må rykke lidt i han tæer, når han kan det og synes det er okay at klipperen er omkring ham og må rør ham, så prøv jer frem, med en negl og en godbid.. ikke noget med at klippe før han er rolig igen... han øjne skla være rolig og pulsen. det skal være lid på hans primisser. forresten hvad hvis en helt fremmed gør det og et fremmed sted hvad sker der så???

  • #6   8. maj 2010 Jamen der er ikke andre end os der klipper negle på ham. Men man kan sagtens røre hans tær og imellem dem og alt muligt man kan gøre alt ved ham, men det er bare lige når negleklipperen er der så kan han ikke have det.

  • #7   8. maj 2010 så skal i træne det mens den er der... Cloey er altid blevet klippet af min veninde som er hundefrisør.. jeg tror at i en gang har klippet den for lang ind eller så har det med i skla ligge på ham gjort at angsten for at blive fast hold og at det gør ondt givet angst... vil fraråde jeg at holde ham så heller betale penge og få han beriligt og lad dyrlægen gør det...

    Hvis en anden gør det som dyrlægen er der heller ikk det villde om det han er på bordet og hvis en klinikassistent holder så kan han ikke mærke din angst og det kan være det kan vende det for ham...ikke for at samligne men mit marsvin bed mig hvergang min far gjorde det fordi han en dag klippede for langt og efter vi byttede plads så jeg klippede stoppede han med at bide...


  • #8   8. maj 2010 årh, bare rolig det gør min hund også og det er bare så træls!!
    men jeg gør det på den måde at jeg går en lang tur med min hund, og træner den lidt så den bliver godt træt, og så ligger jeg og nusser ham mens jeg har en negle saks i hånden og når han så er faldet godt til ro, tager jeg saksen frem og klipper, men det kan godt tage flere dage!
    godt nok er min hund ik så stor som din, men selvom vi er to en der holder ham og så en der klipper så går han også helt amok og bider og spralder!

    hilsen Amalie


  • #9   8. maj 2010 Ansofie B
    men vi har aldrig fået klippet for langt, vi har altid sørget for at tage meget lidt af gangen og samtidig været rolig når vi har klippet dem. Men det kom bare fra gang til anden. Han har altid været rolig, og så kom der lige en dag hvor han bare gik helt i panik da vi tog den frem, og det synes vi da var vildt mærkeligt, for normalt plejede han nærmest bare at lægge sig og var klar til at få dem klippet, og der sad vi bare ved siden af ham og klippede dem stille og roligt.

    Men ja vi må prøve og træne med ham mens den er i nærheden og så må vi se hvad der sker.

    -Chivas- ;
    Det har vi prøvet masser af gange os, men med ingen effekt. smiley

    Men vi må bare prøve og træne med ham og ligge den frem så han kan se den måske, og så masser af godbidder når der sker positive ting.


  • #10   8. maj 2010 oka, men så held og lykke;-)



  • #11   9. maj 2010 En god ide er altid at have negle klipperen liggende fremme så hunden kan se den, evt. tæt på dens kurv, stille og roligt rykker i den tættere på så den til sidst ligger ved siden af ham, det skal forgå over dage.
    Grunden til hans pludselige ændret adfærd kan være fordi at han er blevet kønsmoden, ting som ikke har været farlige før bliver lige pludselige farlige, det er helt normalt men selvfølgelig irreterene. Det kan også være fordi han kan prøve grænser af og se om han kan tage magten, kan må under ingen omstændigheder knurre af jer eller bide ud efter jer. Det kunne nemt gå hen og gå galt.


  • #12   9. maj 2010 AboutMyDogs- M
    Er også det jeg synes er mærkeligt, han har aldrig været sådan, med at knurre og markere sig. Fik også et chok første gang han gjorde det, og så skældte jeg ham ud og lod ham vide at det skulle han bare ikke. Men han har dog aldrig bidt. Men jeg synes han er samtidig meget underdanig når det er, for han lægger sig ned og slikker sig om munden og smasker og alt det, kan ikke helt finde ud af ham lige nu.


  • #13   13. maj 2010 Hej
    Rullepølsens mutti har fat i det rigtige.
    En hund der knurrer og markerer på sin ejer mens den smasker og lægger sig ned er meget bange. At han ikke har bidt endnu skyldes den store respekt han har for dig. Du må Ikke skælde en bange hund ud. Du skal ændre din kropsholdning, og forsøge at gøre det godt at få klippet kløer. Det er nok en fejl vi alle gør, når vi første gang klippe negle er der intet problem for så er vores hund så ung at den er ligeglad, og så går der 1 år inden det sker igen, og så vil vores hund ikke, og vi forstår ikke en s... Men det er som al anden træning, det skal holdes ved lige.


Kommentér på:
Har virkelig brug for hjælp!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce