5.334 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Papfar, bonusfar, stedfar, ny far..... Papfar, bonusfar, stedfar, ny far.....

Ja hvad skal man ikke kalde mor's kæreste...
Min dreng på 4 år har valgt at kalde Oscar's far Jimmi for papfar - Hvilket er fint med både ham og jeg... - ved direkte påtale siger han Jimmi ...

MEN!!! Min drengs far fik et ANFALD forleden dag i telefonen - for hans søn havde KUN EN FAR!!!!

Emil har 100 % styr på at hans rigtige far hedder **** og hans papfar hedder Jimmi...

**** siger så at drengen er pisseforvirret! !?!!?!?!

Jeg talte med børnehaven igår morges og de ville ta fat i ham - for i børnehaven siger de børn der har en pap/bonus/sted osv osv de samme ting som Emil og det er HELT normalt!!!!

Er jeg gal på den !? Eller er **** gal på den ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Papfar, bonusfar, stedfar, ny far.....
  • #1   17. apr 2008 Er bange for Emils far vist har fået et anfald af stærke faderskabs følelser ... Hverken du Emil eller papfar Jimmi er galt på den .. Det er jo de udtryk man/ vi bruger idag om vores bonusforældre/ papforældre..
    Og er ikke i tvivl om Emil godt ved hvem hans rigtige far er uanset betegnelser

• #2   17. apr 2008 Mine unger har ALTID kaldt Jan (min kæreste) for pap-far, jeg tror nok, at i daglig tale blandt kammeraterne, at vi her hjemme hedder deres forældre, men nu er de også så store, at for det første ved kammeraterne den rigtige sammenhæng og for det andet ved de også godt, at de kun har en far !.... Men da de var små, der var Jan da også papfar og sådan var det bare...

Din ex skal jo lige huske på, at selvfølgelig er han far til jeres barn, og det vil ingen nogensinde kunne ændre på, men i det daglige er det jo din nye kæreste der fungere som en far i hverdagen og hvorfor ikke bare glædes over ?....

Nå svar til dit spørgsmål NEJ du er sgutte gal på den ! ;o)

• #3   17. apr 2008 jeg arbejder også i daginstitution og der siger både forældre og børn papfar eller bonusfar

jeg er selv i samme situation på den anden side af gæret. jeg er dog hverken pap eller bonus, men bare Connie, det er jeg blevet enig med børnene om.

• #4   17. apr 2008 Hmm.. jeg synes ikke du er gal på den, og det er den rigtige far et eller andet sted heller ikke.. Han er måske nok bare bange for at Jimmi kommer til at betyde mere for drengen end han selv gør- da jeg går ud fra at Emil ser Jimmi hverdag, hvor imod han ikke ser *****nær så tit?
    Men ellers synes jeg da ikke der er noget forkert i at han kalder jimmi for papfar. det gør de fleste skilsmisse børn jeg kender- og de ved trods alt godt hvem deres rigtige far er!

• #5   17. apr 2008 Mine drenge kalder min kæreste for far og det er de selv begyndt med.
    Jeg tror at de gør det fordi deres rigtige far er et fjols der ikke har set dem eller talt med dem i 6 mdr og der før så han dem 5 gange på 8 mdr.. så de kalder ham ved navn og henrik far,.. de siger selv at deres rigtige far ikke gider dem.
    Og jeg går ikke og fortæller dem at det er forkert.. det er det nemli ikke...
    For hvis han var interesseret mon ikke han så havde kontaktet dem...

• #6   17. apr 2008 Emil bor en uge på skift indtil han skal i skole, så vil jeg ha ham hjem og bo og så kan **** se ham hver 2 weekend + en fast hverdag hver uge...
    Jeg tror også at han ser Jimmi som en rival et eller andet sted...
    Børnehavens souschef har snakket med ham og forklaret ham at Emil er en stabil dreng som har styr på sin baggrund og det er en helt normal ting....
    Så må vi se hvordan han reagerer på det...
    Jeg selv har svært ved at snakke med ham, da han tror jeg prøver på at ramme ham....
    Han lider vist af paranoia....

• #7   17. apr 2008 ja altså her i huset kalder vi min kæreste, far peter selv om hendes fader, er kristian, men han hopper ind og ud af hendes liv, jeg ser ikke noget forkert i, han kalder ham papfar, min datter kalder far peter, for far imellem og ja, har hun det følelse skal vi andre ikke blande os..
    så det ikke dig med ham der er gal på den..

• #8   17. apr 2008 jeg ville aldrig brug papfar- når man siger der- lyder det værdiløst, bonusfar lyder som et tilbud for supermarkedet- ja jeg syntes selv den er svær og setdfar lyder for hårdt så jeg aner faksk ikke havd der er bedst,men da jeg selv vil udlukke overstående ville det nok bare blive ved navn barnet skal lære,men optil dig ...

• #9   17. apr 2008 et barn sjak kalde sin far for far og er det en papfar eller hvad andre mennesker nu vil kalde det for, syntes jeg det er best kun ved navn : på den måde lære barnet lettere at forstå forskellen ..

• #10   17. apr 2008 Undskyld sjuskefejl ...

• #11   17. apr 2008 Jeg syntes nu at det er en fin måde din dreng tackler det på. Ingen grund til at hidse sig op. Din eks skal nok bare have lidt tid til at fordøje tanken om at der er andre der vil tage hans rolle i hverdagen (dog ikke erstatte)

Er det ikke sjovt at der er forskel på hvad en (pap-far) skal kaldes efter alder.
    Min mor har giftet sig igen i mit voksenliv og han hverken er eller bliver min psp-sted elller noget som helst andet-far. Han er min mors nye mand... Bent

;o)

• #12   17. apr 2008 Lad barnet selv bestemme og lyt til pædagogerne i børnehaven, de ved hvad de taler om smiley og din eks føler sig jo nok bare såret, men sådan er livet og han kommer nok også videre en dag.

• #13   17. apr 2008 Karin - når jeg hører Emil tale om det så siger han "Jeg har 2 "farer" min rigtige far hedder **** og min papfar hedder Jimmi"

Når han henvender sig til Jimmi så siger han altid Jimmi....

Ja men kært barn har mange navne..... pap, bonus, sted osv ... Han må selv bestemme...

• #14   17. apr 2008 Jamen sikke da noget ... Det gør nok ondt at en anden mand har en plads i drengens liv , Men hvad skulle han dog ellers sige hvis ikke papfar.....
    Jeg har også en papfar , men kalder og har aldrig kaldt ham andet end min mors mand . Ved direkte tiltale ( hvilket er yderst sjældent ) er det fornavnet jeg bruger.

• #15   17. apr 2008 Ja Janni - jeg ville nok også sige "mors nye mand" hvis mine forældre gik fra hinanden...
    Tror tit at børn har brug for at gi voksne en "titel"... smiley

• #16   17. apr 2008 LiseLotte - Præcis - Jeg kan mærke på Emil at han lige nu har brug for at vide hvem der er hvem i hans liv (ex. at hans mormor er min mor osv)
    Han er jo igang med at identificere sig selv og dem omkring ham... En normal ting....
    Men ja det gør vel ondt på hans far....

Jeg fik også afvide af ****, da jeg sagde at hvis han fandt en ny pige og flyttede sammen med hende - og Emil ville kalde hande for papmor, så ville det da være ok med mig.... - så fik jeg så afvide at jeg var følelseskold.... - tjaaa.... ok så...

• #19   17. apr 2008 hmm min stedfar ja han er min stedfar.. men han er så også den far der har været der for mig.. det har min biologisk far ikke. jeg ved den dag i dag at min bio far ikke har kunne formå det at have børn. han har 4.

2 Drenge (voksen mænd idag) som jeg aldrig har mødt. og så har han min lillebror. den eneste af os 4 børn som han har taget ansvar for er min lillebror. min lillebrors mor fik frataget retten da hun mødte stang bakardi op i landsretten.. Så med hensyn til min bio far ja ser ham ikk så tit, kan ikk så godt med ham, mest pågrund af hans svigt.

Men får også snart en helt ny rigtig far. for min stedfar vi nemlig adoptere mig, ved godt det mest er for parpierenes skyld. men det betyder da også en del at han vil have mig som sin rigtige datter.
    Er 23 såh bedre sent end aldrig hehe..

Min stedfar sagde noget som har stor betydning for mig..
    Jeg misted engang en datter, men så fik jeg mig en ny og dejlig en..
    Lang historie som jeg ikke vil udybe her inde, men selve sætningen må i kunne forstå betyder utroligt meget for mig..

Men nej du er ikke gal på den.. tror **** er bange for at blive skubbet ud på sidelinjen og glemt..

• #20   17. apr 2008 Charlotte ja det er svært - for jeg ved da godt det rammer lige i hjertet... men man er jo nødt til at være den voksne - dette har jeg også sagt til **** ... Det er EMIL det handler om - ikke os voksne - EMIL skal fungere godt - vi andre er voksne og har levet i mange år...
    **** er 34 år nu - hvis ikke han er voksen på nuværende tidspunkt tror jeg aldrig han bliver det...
    Jeg har også den fulde forældremyndighed over Emil - vi var igennem retten 2 gange - jeg fik tildelt den begge gange...

• #22   17. apr 2008 Betina - Dejlig historie...

Ja han er bange for det ... - og tror det grunder i at jeg var sammen med ham i Emil's 2 første leveår.... Vores hverdag var præget af angst fra min side, vold og trusler fra hans side og han tog sig aldrig rigtig af Emil..
    Nu vil han så være superfar og han har nok aldrig glemt hvor meget han svigtede Emil da han var lille...
    Så hvis Emil en dag anser Jimmi som værende mere far (han har jo været "far" for Emil fra 1. dag han mødte ham) så kommer det ikke bag på mig - og nok heller ikke på ****...
    Det er han nok bange for - men han kan jo ikke give andre end sig selv skylden..

• #23   17. apr 2008 Når vi har min kærestes knægt, så hedder jeg bare steffi og ikke en dyt andet ... Vil ikke kaldes andet ... Det lyder underligt .. Da mine egne forældre blev skilt og min mor fik en ny mand hed han også bare sit navn for mig ... Indtil nogle år efter min egen far døde ... Så begyndte jeg at kalde min mors mand for far ... Og det synes han var okay ... For teknisk var jeg jo ikke hans datter, men han "overtog" mig på en måde ..

• #24   17. apr 2008 I see it all - Hvis du læser hvad jeg skriver, så kalder min dreng også Jimmi ved navn - men når han omtaler ham overfor legekammerater osv så siger han at det er min papfar...
    Det ser jeg ingen problemer i!!

• #26   17. apr 2008 Daisie - TAK .... :o))

Jeg ser heller ingen problemer der....

• #28   17. apr 2008 Daisie - han har et meget stort problem .... Og hvis tingene ikke er til hans fordel så skal du ellers bare opleve en 34 årig der lige springer ind i en 4årigs sind.... Christ hvor har jeg haft himmelvendte øjne mange 1000 gange over den spadefrands!!

• #29   17. apr 2008 Majse ... Jeg har da heller ikke skrevet det var et problem ? Skrev bare , hvordan det var her ?! Tag det dog lidt roligt ...

• #30   17. apr 2008 Du skriver det bare på en underlig måde....
    Og nej vil egentlig ikke være rolig - det er ikke et ret sjovt problem jeg har med x'en....

• #32   17. apr 2008 Fuldkommen væk ...
    Jimmi kan ikke andet end at grine af ham for han opfører sig komplet umuligt - fuldstændig som hvis Emil ikke må få en is... :oO

Men jeg bliver sgu meget ked af det på Emils vegne - han er jo min dreng .... Og der må og skal INTET ondt ske ham mere... Ikke efter hans første 2 leveår hvor han måtte se og høre ting som et lille barn slet ikke kan kapere oppe i sit hoved...

• #33   17. apr 2008 Nej jeg ved skam godt jeg ikke er den eneste der har problemer - men nu var det jo så mig der startede tråden...
    Er da ked af at din kærestes dreng har problemer nu - men start da en tråd om det ....

Så må du lige tænke en gang mere inden du trykker på "opret indlæg til dette emne" for jeg synes ikke min situation er rar...
    Og hvis du ikke har noget ordenligt at bidrage med så lad venligst være med at skriv i min tråd...

• #35   17. apr 2008 Daisie - Ja jeg ved det ... Og et eller andet sted håber jeg at Emil gennemskuer ham en dag, for den mand har aldrig været jobbet værdig (jobbet som Emils far)
    Dengang Emil og jeg var alene var vi 1000 gange lykkeligere end da vi var sammen med ****.....

• #37   17. apr 2008 Daisie - sikke et godt "ordsprog" ...

Ja jeg tror nu også han "regner" sin far ud en dag... Håber det ...

• #38   17. apr 2008 Daisie ja det giver jeg dig fuldstændig rat i..

må da ærlig indrømme at jeg var da utrolig ked af det før hen.. kunne ikk forstå hvorfor min far lige pludeslig ville være der, han kom med dyre gaver og jeg ved ikke hvad, og i det næste øjeblik så jeg ham ikke i over et halvt år.. Min mor gjorde sit bedste for at beskytte mig.. og det kom også så vidt at da jeg var omkring de 12 sagde min mor til min far at nu kunne det være nok og at betina (mig) selv bestemmer frem over hvornår hun vil se dig og hvor meget.. Det hjalp utroligt meget, jeg følte ikke længere at jeg var til besvær når jeg besøgte ham, for på en eller anden måde gjorde det at min far holdt op med at forsøge at være noget han ikke kan magte.. jeg besøger ham stadig, han er en gammel mand nu.. og de føelser jeg har for ham er nok mest medlidenhed...
    det er utroligt svært at forklare.. selvf elsker jeg ham et eller andet sted, men kan da også mærke at der er had indblandet i de følser...

sider faktisk og græder nu.. hvilket jeg aldrig har gjordt pågrund af min far.. så tror faktisk din tråd har bragt noget frem i mig som jeg lige skal snakke med min mor om..

• #40   17. apr 2008 Ja jeg tror også at det er det bedste at gøre...

Kommentér på:
Papfar, bonusfar, stedfar, ny far.....

Annonce