Papfar, bonusfar, stedfar, ny far..... Papfar, bonusfar, stedfar, ny far.....
Ja hvad skal man ikke kalde mor's kæreste...
Min dreng på 4 år har valgt at kalde Oscar's far Jimmi for papfar - Hvilket er fint med både ham og jeg... - ved direkte påtale siger han Jimmi ...
MEN!!! Min drengs far fik et ANFALD forleden dag i telefonen - for hans søn havde KUN EN FAR!!!!
Emil har 100 % styr på at hans rigtige far hedder **** og hans papfar hedder Jimmi...
**** siger så at drengen er pisseforvirret! !?!!?!?!
Jeg talte med børnehaven igår morges og de ville ta fat i ham - for i børnehaven siger de børn der har en pap/bonus/sted osv osv de samme ting som Emil og det er HELT normalt!!!!
Er jeg gal på den !? Eller er **** gal på den ??
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
Og er ikke i tvivl om Emil godt ved hvem hans rigtige far er uanset betegnelser
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.707
Din ex skal jo lige huske på, at selvfølgelig er han far til jeres barn, og det vil ingen nogensinde kunne ændre på, men i det daglige er det jo din nye kæreste der fungere som en far i hverdagen og hvorfor ikke bare glædes over ?....
Nå svar til dit spørgsmål NEJ du er sgutte gal på den ! ;o)
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
jeg er selv i samme situation på den anden side af gæret. jeg er dog hverken pap eller bonus, men bare Connie, det er jeg blevet enig med børnene om.
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.041
Men ellers synes jeg da ikke der er noget forkert i at han kalder jimmi for papfar. det gør de fleste skilsmisse børn jeg kender- og de ved trods alt godt hvem deres rigtige far er!
dec 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 300
Jeg tror at de gør det fordi deres rigtige far er et fjols der ikke har set dem eller talt med dem i 6 mdr og der før så han dem 5 gange på 8 mdr.. så de kalder ham ved navn og henrik far,.. de siger selv at deres rigtige far ikke gider dem.
Og jeg går ikke og fortæller dem at det er forkert.. det er det nemli ikke...
For hvis han var interesseret mon ikke han så havde kontaktet dem...
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Jeg tror også at han ser Jimmi som en rival et eller andet sted...
Børnehavens souschef har snakket med ham og forklaret ham at Emil er en stabil dreng som har styr på sin baggrund og det er en helt normal ting....
Så må vi se hvordan han reagerer på det...
Jeg selv har svært ved at snakke med ham, da han tror jeg prøver på at ramme ham....
Han lider vist af paranoia....
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 985
så det ikke dig med ham der er gal på den..
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.630
jan 2006
jan 2006
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
Er det ikke sjovt at der er forskel på hvad en (pap-far) skal kaldes efter alder.
Min mor har giftet sig igen i mit voksenliv og han hverken er eller bliver min psp-sted elller noget som helst andet-far. Han er min mors nye mand... Bent
;o)
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 582
feb 2007
Når han henvender sig til Jimmi så siger han altid Jimmi....
Ja men kært barn har mange navne..... pap, bonus, sted osv ... Han må selv bestemme...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.260
Jeg har også en papfar , men kalder og har aldrig kaldt ham andet end min mors mand . Ved direkte tiltale ( hvilket er yderst sjældent ) er det fornavnet jeg bruger.
feb 2007
Tror tit at børn har brug for at gi voksne en "titel"...
feb 2007
Han er jo igang med at identificere sig selv og dem omkring ham... En normal ting....
Men ja det gør vel ondt på hans far....
Jeg fik også afvide af ****, da jeg sagde at hvis han fandt en ny pige og flyttede sammen med hende - og Emil ville kalde hande for papmor, så ville det da være ok med mig.... - så fik jeg så afvide at jeg var følelseskold.... - tjaaa.... ok så...
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
2 Drenge (voksen mænd idag) som jeg aldrig har mødt. og så har han min lillebror. den eneste af os 4 børn som han har taget ansvar for er min lillebror. min lillebrors mor fik frataget retten da hun mødte stang bakardi op i landsretten.. Så med hensyn til min bio far ja ser ham ikk så tit, kan ikk så godt med ham, mest pågrund af hans svigt.
Men får også snart en helt ny rigtig far. for min stedfar vi nemlig adoptere mig, ved godt det mest er for parpierenes skyld. men det betyder da også en del at han vil have mig som sin rigtige datter.
Er 23 såh bedre sent end aldrig hehe..
Min stedfar sagde noget som har stor betydning for mig..
Jeg misted engang en datter, men så fik jeg mig en ny og dejlig en..
Lang historie som jeg ikke vil udybe her inde, men selve sætningen må i kunne forstå betyder utroligt meget for mig..
Men nej du er ikke gal på den.. tror **** er bange for at blive skubbet ud på sidelinjen og glemt..
feb 2007
**** er 34 år nu - hvis ikke han er voksen på nuværende tidspunkt tror jeg aldrig han bliver det...
Jeg har også den fulde forældremyndighed over Emil - vi var igennem retten 2 gange - jeg fik tildelt den begge gange...
feb 2007
Ja han er bange for det ... - og tror det grunder i at jeg var sammen med ham i Emil's 2 første leveår.... Vores hverdag var præget af angst fra min side, vold og trusler fra hans side og han tog sig aldrig rigtig af Emil..
Nu vil han så være superfar og han har nok aldrig glemt hvor meget han svigtede Emil da han var lille...
Så hvis Emil en dag anser Jimmi som værende mere far (han har jo været "far" for Emil fra 1. dag han mødte ham) så kommer det ikke bag på mig - og nok heller ikke på ****...
Det er han nok bange for - men han kan jo ikke give andre end sig selv skylden..
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 382 Svar: 4.891
feb 2007
Det ser jeg ingen problemer i!!
feb 2007
Jeg ser heller ingen problemer der....
feb 2007
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 382 Svar: 4.891
feb 2007
Og nej vil egentlig ikke være rolig - det er ikke et ret sjovt problem jeg har med x'en....
feb 2007
Jimmi kan ikke andet end at grine af ham for han opfører sig komplet umuligt - fuldstændig som hvis Emil ikke må få en is... :oO
Men jeg bliver sgu meget ked af det på Emils vegne - han er jo min dreng .... Og der må og skal INTET ondt ske ham mere... Ikke efter hans første 2 leveår hvor han måtte se og høre ting som et lille barn slet ikke kan kapere oppe i sit hoved...
feb 2007
Er da ked af at din kærestes dreng har problemer nu - men start da en tråd om det ....
Så må du lige tænke en gang mere inden du trykker på "opret indlæg til dette emne" for jeg synes ikke min situation er rar...
Og hvis du ikke har noget ordenligt at bidrage med så lad venligst være med at skriv i min tråd...
feb 2007
Dengang Emil og jeg var alene var vi 1000 gange lykkeligere end da vi var sammen med ****.....
feb 2007
Ja jeg tror nu også han "regner" sin far ud en dag... Håber det ...
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
må da ærlig indrømme at jeg var da utrolig ked af det før hen.. kunne ikk forstå hvorfor min far lige pludeslig ville være der, han kom med dyre gaver og jeg ved ikke hvad, og i det næste øjeblik så jeg ham ikke i over et halvt år.. Min mor gjorde sit bedste for at beskytte mig.. og det kom også så vidt at da jeg var omkring de 12 sagde min mor til min far at nu kunne det være nok og at betina (mig) selv bestemmer frem over hvornår hun vil se dig og hvor meget.. Det hjalp utroligt meget, jeg følte ikke længere at jeg var til besvær når jeg besøgte ham, for på en eller anden måde gjorde det at min far holdt op med at forsøge at være noget han ikke kan magte.. jeg besøger ham stadig, han er en gammel mand nu.. og de føelser jeg har for ham er nok mest medlidenhed...
det er utroligt svært at forklare.. selvf elsker jeg ham et eller andet sted, men kan da også mærke at der er had indblandet i de følser...
sider faktisk og græder nu.. hvilket jeg aldrig har gjordt pågrund af min far.. så tror faktisk din tråd har bragt noget frem i mig som jeg lige skal snakke med min mor om..
feb 2007
Papfar, bonusfar, stedfar, ny far.....