{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Er så sur og skuffet!!! {{forumTopicSubject}}

Min far er blevet dement og skal på pleje-hjem/bolig. Så vi skal have pakket hans lejlighed, kælderrum og kolonihave. Han bor i Odense, min bror og jeg på sjælland, hvor min far så også skal over. Bliver ringet op at naboen som siger at hun kan se en del dyr i lejligheden og min bror kører så derover i dag for at sprøjte gift, og derefter vil han så køre i Zoo med sine to børn. Han tager min far med derud og andre steder, så han når derfor ikke i zoo.

Vi havde så en aftale om at han og jeg skulle til Odense i morgen, hvor jeg betalte alle udgifter til bro osv., for at få pakket så meget som muligt i lejligheden, da det bare er et spørgsmål om tid inden vi får besked om at rytte den. Han ringer så kl. 18 og siger at de ikke nåede i zoo fordi de var andre steder, og at min far havde trukket tiden ud, så om vi ikke kunne køre i zoo i morgen. Det siger jeg nej til, fordi jeg mener at det er vigtigere at få ordnet lejligheden. Han bliver pissesur og siger at det er min skyld at han må skuffe sine børn og at han nok selv skal klare at pakke lejligheden, og så knalder han røret på.

I de sidste 3 måneder er jeg blevet kimet ned af demenskordinator, plejehjem osv. når der har været problemer med min far, samt har jeg måttet ringe til jeg ved ikke hvor mange når der er kommet breve, samt forhøre mig om div. plejeboliger/hjem.

Jeg er efterhånden stresset godt op, og havde set frem til at få pakket lejligheden ned, så man ligsom kunne sige at det var ordnet. Min mand og jeg har talt om at overlade det hele til min bror, når nu han ter sig sådan. Det frygter min mor går helt galt, da min bror er den type der truer og kaster med tingene på kommunen og andre steder hvis han ikke lige får det som han vil.

Ved ikke hvad jeg skal??? Var det forkert at sige nej til at tage i zoo????

Nogle gode råd???




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så sur og skuffet!!!
  • #1   26. apr 2008 Glemte lige at fortælle at mine forældrer er skilt!!

  • #2   26. apr 2008 Ta en dyb indånding............... Puuuuuuuust

    NEJ det var da så bestemt ikke forkert at sige nej til ZOO, efter min mening.. Turen gik ud på noget andet, og lidt vigtigere... At din bror lægger andre planer er da helt hans egen fejl...
    Men måske din bror også er lidt i krise.. Det er aldrig nemt at se sine forældre ændre sig sådan.... Så ta en masse dybe indåndinger og Forsøg at slå koldt vand i blodet. I skulle gerne komme igennem det her sammen og kunne snakke sammen bagefter....

    pøj pøj med det hele selvom det ikke er nemt


  • #3   26. apr 2008 de unger kan da komme i Zoo en anden dag........nu er jeres far da det vigtigste. Så jeg syntes bestemt, at det er okay du siger nej.

  • #4   26. apr 2008 Kunne din bror ikke tage ungernes mor med..... så kunne HUN gå i zoo med ungerne , mens du og din bror ryddede lejligheden og kolonihave... :O)

  • #5   26. apr 2008 Man kan altså altid tage zoo...! Synes det er meget vigtige det med lejligheden når han skal væk derfra..!

  • #6   26. apr 2008 ps hvor er det blevet til din far flytter hen? Var der ikke noget med at han sku flytte til 4700??

  • #7   26. apr 2008 Din bror er godtnok moden af en 5 årig at være... Vidste slet ikke at man kunne få børn i den alder...

  • #8   26. apr 2008 Damn en træls sitaution at stå i.
    Men nej du har ikke gjort noget forkert, det er klart at i ikke har tid til at tage i zoo når i tager der over for at pakke, jeg syntes faktisk heller ikke at hans børn skal med der over igen, med mindre de er så store at de kan være til nogen hjælp.
    Men overlad bare det hele til ham og når han så finder ud af at han ikke kan klare det alene må han jo komme krybende og bede om hjælp...


  • #9   26. apr 2008 Jo min far skal her til Næstved, der er sendt papir afsted til Næstved kommune.

    Det der undrer mig lidt er at min bror aldrig har interesseret sig særlig meget for min far. Han ringede ikke sådan til ham, gad ikke besøge ham eller bruge en højtid på ham. Når min far havde behov for at snakke ringede han altid til mig, samt var han over hos os mange gange, men det gad min bror ikke bruge tid på.

    Nu er min far syg, og så stiller han op, og det undrer mig at han pludselig er blevet så interesseret i min far.

    Jeg sagde med det samme at min far skulle have de ting med han kunne og ville have med, samt at de ting han ikke kunne have med, skulle sælges og pengene skulle sættes ind på min far konto. Det blev minn bror lidt mundlam over.

    Det var måske forkert at sige sådan, men min far skal ikke ribbes!!!


  • #10   26. apr 2008 Igen, så kan det været godt op for din bror at jeres far er syg, og han kan være lidt i krise. Det ser man sjovt nok tit, at når der er noget så står der 50 familiemedlemmer der, men i hverdagen ser man ikke skyggen af dem...¨'

    min mormor fik en blodprop 06.... ork der dukkede hendes ældste søn op dagligt på sygehuset og var med til stuegang og jeg ved ikke hvad.... da hun kom hjem, besøgte han hende ikke en eneste gang... før så året efter, november 07 hun røg på sygehuset igen. Så stod han der og lovede guld og grønne skove.... Hun døde, og han var ikke mere at se da der sku pakkes ned og ryttes ud i tingene......


  • #11   26. apr 2008 Ja har det lidt sådan at når sygdom og død truer, så flokkes gribbene!!! Lidt....nej meget trist!!

  • #13   26. apr 2008 Jah, og igen... de har det nok rigtig dårligt over de ikke er der til hverdag og vil gøre det hele godt........ det er deres måde.. selvom andre der er der i medgang og modgang synes det er noget opskruet...... men det handler stadig om at i skal forsøge at komme om på den anden side som venner....

  • #14   27. apr 2008 glem alt om at behage din bror i denne her sitiuation....

    jeg måtte have min manio depri bedstemor flyttet i en beskyttet bolig her sidste sommer.. ved hvor stor en opgave det er.. og min mor er sådan en ævle bævle person som slet ikke kan overskue noget - så hende måtte jeg simpelthen køre ud på et sidespor - heldigvis kunne vi fordele opgaverne lidt imellem min onkel og jeg. jeg tog mig af alle papire - kommune - plejehjemmet - folkeregister - læger osv... han tog sig af økonomien i det. så hvis jeg sagde at flyttebilen koster så og så meget - så betalt han uden at jeg skulle spekulere i hvor jeg skulle få pengene fra.

    men alligevel var jeg til sidst ved at få total kuller ---- tror ikke mange mennesker ved hvor omfattende det er at skulle flytte et sygt familiemedlem i en ny bolig..... men jeg kan love dig en ting --- når alt det her er over - så letter det så meget...

    (jeg vil ikke tage din brors parti, men tror mere hans anfald handler om at han måske har det lidt svært ved at håndtere din fars flytning og sygdom) det er jo sådan den lidt omvendte verden. min mor var også ret utimelig ind i mellem det hele stod på.. men det var mest fordi hun var lidt ked af at skulle se i øjnene at hendes mor ikke var helt ny mere..



  • #15   27. apr 2008 Camilla... : må indrømme, at min bror og jeg til dagligt ikke er dem som kommer mest sammen. Jeg er typen som siger tingene som de er, min bror har igennem årene været en del kriminel og gjort en del ting som jeg ikke har brudt mig om. Jeg har sagt til ham at jeg syntes det var forkert, og at jeg håbede at han aldrig ville gøre disse ting igen. Der har været en del ting igennem årene hvor jeg har sagt min mening, han gemmer sig under mors skørt og mor forsvarrer ham. Han har altid været velkommen i mit hjem, men jeg har sagt til ham at jeg ikke gider at høre om de situationer hvor han har truet og smadret ting på komunnen og sagsbehandlere,når det ikke har kørt efter hans hoved. Har forklaret ham at jeg syntes det er meget forkert fordi de arme mennesker som han truer kun passer deres arbejde. Derfor har vi aldrig været de bedste venner.

    Havde lovet mig selv at det bare skulle køre på skinner under dette forløb med min far og derefter kunne vi fortsætte som før min far blev syg. Men i dag gik det så galt fordi jeg ikke ville tage i Zoo, en anden sidebemærkning er at børnenes mor altså også skulle med i zoo.


  • #16   27. apr 2008 Nej ok, så bliver i nok ikke perle venner bagefter, men det jeg mener er også bare, at i begge, også din bror, må bestræbe jer på at komme i gennem det som ordenlige mennesker for jeres forældres skyld, og sådan at i ikke er dødelige uvenner bagefter..........

  • #18   27. apr 2008 Min mor og far er skilt, og derfor ville det ikke være en mulighed. Men....børnenes mor skulle jo også med så det skulle åbenbart være sådan en mor, far og børn tur. Jeg spurgte han også om de ikke kunne tage i zoo en anden dag, til det svarede ham bare at de tog jo ikke sådan til fyn. Enden blev at han sagde at det var min skyld at han skuffede sine børn, og så knaldede han røret på og ringede til min mor og beklagede sig.

  • #19   27. apr 2008 op i røven med ham - sådan en forkælet lille snothvalp *gg*

    jamen han lyder da som en rigtig tøsedreng... det kan du ikke bruge til noget --- overhovedet...

    og at han skuffer sine børn kan da aldrig være din skyld. du har jo ikke lovet at de skulle i zoo. så det må han selv ligge og rode med.. tror bare at han har fået på puklen af konen og ungerne også skulle han hakke videre i systemet.



  • #21   27. apr 2008 Kunne kun høre "konen" i bagrunden hvor hun sagde "ja ja hun vil have at vi skal skuffe børnene"!!!

  • #22   27. apr 2008 men ring til ham imorgen og hør ad om han stadig skal med over og pakke lejlighed.. hvis ikke... så lad ham sejle sin egen sø -

  • #23   27. apr 2008 Undskyld, men han er da en tåbe. Det kan da aldrig blive din skyld, at hans børn ikke kommer i zoo. Han må da prioritere anderledes. Og zoo har da også åbent i sommerferien...


  • #25   27. apr 2008 Har bare et problem....min bror har taget min fars nøgler til lejligheden med hjem, og ved ikke om det er lovligt at få en låsesmed til at lukke os ind og lave en ny nøgle!???

  • #27   27. apr 2008 Hvor er det ærgerligt med sådan noget familiefnidder smiley

  • #28   27. apr 2008 Tja er din far så meget tilstede at han kan give sin tilladelse? Eller er det noget med at han har en værge eller sådan noget?

  • #29   27. apr 2008 Familiefnidder.......ja det kan man godt kalde det.

    Men mine børn har gentagende gange beklaget sig over at jeg har talt så meget i télefon, hvorefter jeg har forklarret dem at det er fordi morfar er syg og at jeg snakker meget i telefon for at hjælpe ham bedst muligt. Det har de accepterret.

    At min bror vil lave vores aftale om at pakke lejligheden ned om til en familietur i zoo og jeg syntes det er forkert og derfor siger nej kan måske godt kaldes familiefnidder. Men jeg vil gerne sikre mig det beste for min far. Han skal have så mange af sine ting med som muligt for de betyder meget for ham, men jeg ved også at hvis det skubbes ud til sidste øjeblik, så ryger der jo nok en del ting i kontaineren som han egentlig gerne ville have med.



  • #31   27. apr 2008 Min far har ikke nogen værge endnu!! Det var meningen at jeg skulle ansøge om at blive bla. økonomisk værge, efter demenskordinatorens anbefaling.

  • #32   27. apr 2008 Nåja for hvis du kan få tilladelse af hvem det end der skal give tilladelsen, så kan du sikkert sagtens skifte låsen...

  • #33   27. apr 2008 Jeg kan fuldt ud forstå dig. Mente bare, at det er synd at der skal opstå splid nu hvor I burde hjælpe hinanden. Og det var jo meningen at i skulle rydde lejlighed, så at lave det om til hyggetur i zoo er da urimeligt. Det kan man da altid gøre. Rydde lejlighed er ikke det mest spændende, så hellere få det overstået da.
    Håber du finder en løsning og at din bror køler ned og indser han har begået en fejl.


  • #34   27. apr 2008 Æv altså, hvor er jeg ked af det har udviklet sig sådan!!! :o(

    Vil bare sikre mig at min far får det han gerne vil have med!!

    Min far kommer først, og så kan min bror komme bagefter!!!


Kommentér på:
Er så sur og skuffet!!!

Annonce