{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Tænker du på dyret bag kødet ?? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og så Rabatten hvor de testede de pølser der smagte bedst..
Det blev så en billigpølse fra Coop...

Jeg sad så og tænkte - Hvad med kvaliteten og hvad med "dyrevelfærden" ?
Tester Rabatten aldrig sådan noget oveni eller er det KUN prisen ?!


Her de sidste par år er jeg begyndt at læse lidt om det f.eks pålæg jeg køber. Hvor kommer produktet fra.. Kommer det fra Polen eller Tyskland, køber jeg det ikke. Ikke så meget pga kvaliteten, men mere for at så er det en risiko for at jeg køber kød fra en gris der er blevet fragtet fra Dk til de lande under ulideligt lange og livstruende transporter....

Tænker i nogen sinde på det når i køber pålæg ?

Synes at det er slemt nok at være slagtesvin når man tænker på det massive stress og pres det bliver udsat for når det bliver slagtet på en dansk slagteri. Så hvis det oveni købet skal stå i en stuvende fuld transport i 12 timer- kunne man måske prøve at undgå ?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænker du på dyret bag kødet ??
  • #1   2. maj 2008 Og ja den bedste løsning ville være slet ikke at spise kød eller så at spise f.eks økologisk kød som man selv kører ud og køber, men det har jeg så valgt fra...
    ( Nøjes med Øko mel, æg og mælkeprodukter )

    Et eller andet sted må man jo starte...


  • #2   2. maj 2008 jeg køber oftes dansk kød og pålæg..

    det eneste jeg køber økologisk er faktisk gulerødder og æg og nogengange frugt, men man burde nok at være bedre til det..


  • #4   2. maj 2008 jeg spiser ik svinekød, men det gør mine forældre jo men de køber storset altid fra en slagter som samarbejder med 4 landmænd, den ene har frlandsgrise og bliver slagtet her i dk det samme med de andre de har bare frilands lam og frilands høns osv

    ellers køber vi oksekød fra en der bor på langeland, hendes kør kan gå ind og ud af stallen som de vil, hu slagter kun når der er nok købere til en hel ko, og så bliver den ene ko hentet til et mindre en odenligt slagteri hvor den ik står og venter i laang kø på at blive slagtet

    kødet smager kanon er lidt dyerer end i bilka ja men og hvad så, jeg betaler med glæde hvis dyret har haft det godt.

    vi har selv været og udvalgt en ko og kommer tit og ser på dem.

    det er lækkert


  • #5   2. maj 2008 Sanne - Ville også allerhelst spise kvæg osv som jeg selv havde gået og kløet bag øret. Men jeg tvivler på at boligforeningen ville synes om at jeg pludselig havde 3 får og en tyrekalv i vores 20m2 baghave smiley

    Tudefjæs - ja man burde blive bedre til det økologiske.. Er heller ikke altid så god til det, men noget jeg ALDRIG køber, er buræg...


  • #6   2. maj 2008 Køber det billigste jeg kan få - har ikke råd til dyrevelfærd. Det er madvarer sku for dyre til i dag.

  • #7   2. maj 2008 jeg købte forhen økologiske æg men så blev det bevist at det er bare fodret der er økologisk de kan godt leve under dårlige forhold så nu er det frilandsæg

  • #8   2. maj 2008 Tinna - Jeg har heller ikke råd til at købe det dyreste og bedste så jeg køber tit billigprodukterne ( undtagen pølser for har stået og lavet grillpølser osv og har set farsen til de billige pølser ................ )
    Men jeg vil som minimum ha' at svinet er slagtet i Dk !
    Har ikke noget imod at skinken kommer fra Lidl, sålænge at det er danskproduceret....
    ( Ikke at dyrene har haft det specielt godt af den grund dog )


  • #9   2. maj 2008 Oh jeg kan ikke det der med at spise dem jeg har kløet bag øret. Har været med til at flaske lam op, dem kunne jeg ikke spise, men har ikke problem med at spise sådan noget ellers.
    Tænker ikke ret meget over hvor det kommer fra, hverken kød eller pålæg, når det ligger i køledisken.
    Jo køber helst frilands eller skrabeæg.


  • #10   2. maj 2008 (link fjernet) Økologiske høns skal altså have adgang til udendørsareal. Jeg ville helst købe alt økologisk, men som andre er jeg startet med nogle ting og udvidere så lidt efter lidt. I det hele taget tænker jeg meget på miljøet, også når jeg køber vaskepulver og lign. og bruger også meget gerne fair trade produkter.

  • #11   2. maj 2008 jeg er lacto-ovo-vegetar og køber så meget økologisk som jeg kan på grund af den måde nogle af de dyr bliver behandlet på... så jeg gør da hvad jeg kan smiley

Kommentér på:
Tænker du på dyret bag kødet ??

Annonce