{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blomster - sygdom - hvad tænker du?
  • #1   28. jan 2013 Nej da? Hvis jeg er syg, så er jeg da lykkelig hvis nogle betænker mig med blomster. Så ved jeg at de tænker på mig smiley

  • #2   28. jan 2013 Jeg frabeder mig altid blomster. Jeg får så absolut ingen glæde af dem alligevel, da alt skal stå kattesikkert her i huset, og alt hvad der kunne tænkes at være giftige for katte, det ryger lige lukt i skaldespanden.

  • #3   28. jan 2013 Jeg synes, det er en smuk tanke at sende blomster til én, der er syg. De gange jeg har været syg, har jeg været meget, meget glad, når nogen har betænkt mig med en dusk smiley

  • #4   28. jan 2013 At man ønsker vedkommende god bedring smiley

  • #5   28. jan 2013 Jeg nyder det smiley det er dejligt med noget smukt at kigge på ved siden af hospitalssengen. Jeg har desværre ofte været indlagt, og det har altid løftet mit humør at ha nogle flotte buketter stående smiley men når man er oppe på 5-6 stk. så ville en plade chokolade eller et "Vi med Hund" måske pynte lidt bedre *GG* smiley

  • #6   28. jan 2013 Synes absolut også blomster kan være SÅ positivt !!!
    De bringer liv og glæde og ser og dufter af positivitet smiley


  • #7   28. jan 2013 Synes absolut også blomster kan være SÅ positivt !!!
    De bringer liv og glæde og ser og dufter af positivitet smiley


  • #8   28. jan 2013 Slet ikke..

    Jeg fik flere smukke buketter da jeg på et tidspunkt var meget syg af den kroniske sygdom jeg lider af, og ikke mindst da jeg blev opereret i 2009..


  • #9   28. jan 2013 Tak for jeres svar smiley

    Jeg talte med min søster, da vores kusine i udlandet har fået kræft. Vi har, trods afstanden, et nært forhold til hende, og vil gerne vise at vi tænker på hende. Så siger min søster, at hun forbinder det at sende blomster, som noget man gør til begravelse. Jeg blev noget overrasket, for sådan havde jeg aldrig oplevet det, ej heller hørt andre have det på den måde.


  • #10   28. jan 2013 Tak Katrine. Det endte vi også med at blive enige om smiley

    Men så kom jeg bare til at tænke på, om der var andre det havde samme "forhold" til blomster.


  • #11   28. jan 2013 Nej jøsses da. Jeg har lige været inde på Interflora, og med de priser på en dusk, kan jeg jo da næsten selv rejse over og give hende den.



  • #12   28. jan 2013 Jeg bliver faktisk lidt trist af at se de visner, kan meget bedre blomster i haven ;o) men tanken er da sød :o)
    Dog bestilte vi en stor buket til min Mor på hendes fødselsdag for 4 år tilbage, hendes yngste søn/min yngste lille bror var gået bort i starten af samme måned, det glædede hende meget med den buket i den triste tid, selvom vi som sådan ikke giver hinanden "ting", men er mere obs på godt selvskab - kontakt hvilket betyder meget mere for os end f.eks. en blomst :o)


  • #13   28. jan 2013 Aino, det ene udelukker forhåbentligt ikke det andet.

    Altså lige medmindre man, som i vores tilfælde, bor 7000 km fra hinanden, og derfor mest har kontakt via nettet.


  • #14   28. jan 2013 Jeg synes det er dejligt med blomster, men jeg synes det er endnu dejligere med chokolade. smiley

  • #15   28. jan 2013 Jeg er ved at undersøge om jeg kan bestille i Canada, vi kan bruge pengene på andet end fragt, og har fundet nogle seriøse kurve fyldt med snolder smiley

  • #16   29. jan 2013 Vi har små 430 km imellem os, så ses ikke så tit, men snakker jævnligt i telefonen og sender billeder frem og tilbage. Gaver giver vi ikke (os voksne) men ønsker hinanden tillykke på fødselsdage osv., børnebørn får, vi køber/jeg laver så gerne noget til de gamle når de er her, vi har fået nogle blomster med hjem fra de gamles have en gang vi var der, de har sindssygt mange og glædede dem at give os lidt til haven ;o) men det der betyder noget for os er god kontakt, at man er der for hinanden i det daglige :o)

    Jeg ville også tænke i den bane mht. din kusine, at hun trænger til en buket :o) det ville se anderledes ud for mig hvis det var en der ikke var kontakt med, så føler jeg det er noget overfladisk, det kan jeg slet ikke med.....


  • #17   29. jan 2013 Jeg elsker blomster, og det varmer da mit hjerte hvis en person sender mig blomster - uanset situationen.
    Jeg sender altid blomster hvis dem jeg kender, kommer på hospitalet eller bliver syge.
    Synes det er en dejlig tanke.
    Blomster symbolisere liv og kærlighed i mine øjne.
    Dog er det så trist når de visner. Derfor fortrækker jeg blomster med rod på, ligesom jeg altid køber juletræ med rod - og derefter planter det i haven, haha smiley
    Men jeg er taknemmelig uanset hvilken form for god bedring gestus eller gave, jeg får fra folk.


  • #18   29. jan 2013 Blomster er fantastisk at modtage. Jeg bliver varm helt inde i sjælen af det - og specielt når de kommer i forbindelse med kedelige oplevelser.
    Det er dejligt at blive tænkt på og blomster er fantastisk smukke. De giver liv og lyser op.

    Men jeg bliver nu ligeså glad for en kurv, chokolade - det er overraskelsen og betænksomheden, der gør forskellen, tror jeg.


  • #19   29. jan 2013 Da min mand var langtidsyg (2-3 mdr) fra sit arbejde, for nogle år siden, sendte firmaet en buket blomster hver fredag i alle de uger han var syg. Det var pænt gjort af dem, synes jeg. Det var første gang min mand var syg, efter 25 år i firmaet.

    Jeg bliver selv meget glad, rørt og overrasket, hvis jeg modtager blomster.

    Jeg sender selv blomster til fødselsdage og som god bedring ved sygdom.
    Til begravelser sender jeg en bårebuket.
    Jeg bruger altid interflora. Der kan man også vælge sammenplantninger, chokolade, og man kan designe et kort. Man kan også vælge hvilken farve der skal være i buketten.


  • #20   29. jan 2013 Synes det er rigtig fint at give blomster. Men du skriver at hun har kræft, så måske du lige skulle undersøge om hun overhovedet må få blomster?
    Da min tidligere nabo fik kræft måtte hun ikke have blomster på sygehuset fordi hendes immunforsvar var totalt væk efter kemoen..

    Men hvis din kusine gerne må, så er jeg da sikker på at det ville gøre hende meget glad smiley


  • #21   29. jan 2013 Jeg forbinder overhovedet ikke en buket blomster med død og begravelse.
    Jeg giver blomster ved mange forskellige lejligheder blomster,og det gør vi også på min arbejdsplads. Ved længere tid sygdom sender vi fra min arbejdsplads en buket med ønske om god bedring. Vi sender også en buket hjem, hvis en kollega har mistet en pårørende.

    En buket blomster symboliserer egentlig bare, at man tænker på vedkommende i alle livets øjeblikke i kærlighed, i glæde og i sorg - og det varmer at modtage.


  • #22   29. jan 2013 Og jeg glemte at skrive, at det man jo skriver på kortet fortæller hvad man vil med den buket blomster. Når din kusine har fået kræft, så kan I jo skrive noget i stil med, at I tænker meget på hende og sender mange positive tanker, og ønsker det bedste for hendes behandling, så ved hun at I tænker på hende.

  • #23   29. jan 2013 Jeg har det med at give lidt af hvert. Er lidt forskelligt. En buket blomster er smukke, samt dyre alt efter hvor man køber dem, de holder ikke synderligt længe, så kan jeg faktisk langt bedre lide at få potteplanter med en eller anden fin lille potteskjuler til den, for så overlever planten og jeg kan hygge mig med den i en meget længere periode. Så hvis man er hjemmesyg, så er det smukke potteplanter, er man på hospitalet er det buketter, da man af tradition ikke tager buketterne med hjem alligevellet. Ellers så kan jeg godt finde på at give en æske lækker chokolade som personen kan sidde og hygge sig med. Kan også finde på at give en bamse. En alle tiders fed bog jeg kender.

    Lige den med blomster og buketter, der må jeg tilstå jeg mest er til at give potteplanter da de holder længere.

    Det jeg forbinder blomster med, er noget kærligt og varmt, en varm tanke fra den der giver blomsten(erne).
    Den eneste blomsterart jeg ikke vil give til en syg person er liljer. Dette fordi der er et eller andet med at en lilje står får døden iflg. gammel symbolik. Om det så er korrekt ved jeg ikke, men det er hvad jeg har hørt.


  • #24   29. jan 2013 Tusind tak for alle jeres svar. Dejligt at se hvor meget sådan en lille opmærksomhed glæder. Batdog, du har faktisk en rigtig god beskrivelse smiley

    Jeg ved nelliker nogle steder bruges som begravelsesblomst, det samme gør liljer, Jeg elsker begge blomster, uanset hvad man bruger dem til i andre lande.

    Hun er ikke indlagt nu, skal have opereres den 28. feb. så hun får det sendt hjem til sig selv. Men jeg havde ærligt ikke tænkt på at det kunne være et problem, så tak for oplysningen smiley


  • #26   29. jan 2013 Længe leve facebook!

    Jeg havde egentligt fundet et firma der kunne levere både blomster og gift basket, og fået bekræftet at det var muligt at bestille begge dele fra DK. Jeg tjekker så lige fb, og så skal jeg da lige love for at jeg kom væk igen. Der var den ene advarsel efter den anden.


Kommentér på:
Blomster - sygdom - hvad tænker du?

Annonce