{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Føler mig sgu udnyttet efterhånden lidt! langt {{forumTopicSubject}}

Arrrrgh nu må jeg ud med mine frustrationer.
Jeg er den eneste i familien udover min onkel med bil og kørekort i familien.
Jeg har så en mor og en mormor, som jeg føler nyder rigtig godt af mit kørekort og min bil....
De ringer ca 3-4 gange i ugen og vil køres, hjem fra Bilka, ind i byen, min mor skal hjem i sin lejlighed (hun bor hos min mormor pga sygdom) med nogle ting hun har købt. Hun skal til genoptræning 1-2 gange i ugen.
Hvem kører? Det gør jeg da. Jeg vil gerne hjælpe hende med at køre hjem og få tømt postkasse og vandet blomster en gang i ugen, jeg kører også gerne til genoptræning.
Nu er min bror så lige kommet hjem fra syghuset og to operationer. Hvem lover at kører til genoptræning når det skal til, det gør jeg da...

For en uge siden ringede min mor, de var i bilka, om jeg ikke ville komme og spise frokost, så kunne jeg jo lige køre dem hjem bagefter. Det skal siges de ringede 10 min før de ville til at bestille mad.... hmmm jo jo det kunne jeg da godt. '

For 5 dage siden skulle mig og min mor til Århus og besøge min bror, jeg henter hende ved hendes læge også skulle vi over i bilka og hente noget slik min mormor har købt til min bror. Da vi kommer over til Bilka siger min mor "Vi kan da godt lige køre mormor hjem ikke?" øøøøøøøh jo jo det går jeg vel udfra så... Så vi kører hende hjem også går turen til Århus....

I forgårs får jeg et opkald, om jeg ikke lige kunne køre min bror ud til min mormor så han kunne få lidt aftensmad derude, jeg havde allerede sagt at jeg ville ikke køre ham frem og tilbage der, pga nogle andre ting min bror har gjort da han skulle udskrives.
Det vidste jeg ikke, måske den ene vej siger jeg, men har først fri fra arbejde kl 18. Nå men så ville de lige finde ud af at få ham fragtet derud så kunne jeg jo hente ham.. Jaja samtale slut.
Få sek efter ringer hun op igen, jamen vi kunne da også komme og spise når jeg havde fri, så kunne vi jo lige så godt tage min bror med og kører ham hjem igen... ja ja.
Da vi kommer derud med min bror har han glemt et brev hjemme, som han skulle have for at kunne få sit internet lukket op igen, jeg kunne godt mærke mors og mormors øjne hvile på mig, mit kørekort og min bil. Jeg ignorerede det og sagde "ja det var da ærgerligt, så må i ringe mandag"

Igår ringer min mor så, om hvornår jeg kom hjem fra Herning og om jeg ikke liiiiige kunne køre hende hjem med nogle ting også køre ud til min bror med nogle rester.... Nej siger jeg, nu må det fanme stoppe! Jeg skal til Herning, jeg har sgu også hest og hund jeg skal tage mig af samme dag, det ved jeg sgu ikke lige siger jeg. Damen bliver skide mopset....NÅÅ NÅÅ får jeg bare også stopper samtalen mere eller mindre her.
Så ringer hun gudhjælpemig også idag!
Om jeg nu ikke liiiiige kunne køre hende hjem med de ting, nu havde hun pludselig også en kasse hjemmefra min bror skulle have så han kan fragte sin mad med krykker ind i stuen.... Den ved hun jo godt jeg har meget svært ved at sige nej til.
Men det ender alligevel med jeg siger at jeg ikke vil være med til det her mere, konstant skal jeg køre her og der og lege taxa.
Hun svarer at jeg jo altid får penge for det, jeg siger ja men jeg er sgu ligeglad med pengene, jeg vil ikke udnyttes på den her måde. Jeg giver hende eksemplet om at min kæreste og jeg jo godt alligevel kunne komme og spise aftensmad i forgårs, selvom vi ikke først var inviteret, hvis vi lige tog min bror med..

Er jeg helt forkert på den her?
Jeg føler at min hjælp er blevet misbrugt på det groveste, jeg føler ikke længere det er en hjælp men en selvfølge at jeg da bare kører og kommer når de knipser.
Hvad gør jeg? Jeg sidder med en kanon dårlig smag i munden nu, men jeg synes godt nok bare det er ved at være for meget for mig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler mig sgu udnyttet efterhånden lidt! langt
  • #1   3. nov 2013 Man har altid ret til at føle, som man føler. Hvis du føler dig udnyttet- så bliver du udnyttet, selvom det ikke er din families intention.

    Så sig fra. Hvis de ikke forstår det, når du lige frem siger, at du føler, at du leger taxa, så må du jo sige fra hver gang. Til sidst må de vel fatte, at du også har et liv, der skal passes ud over at være taxachauffør for dem.


  • #2   3. nov 2013 Siger det lille ord "NEJ" - det er på tide, de selv klarer deres transportproblemer.

  • #4   3. nov 2013 Nej.... Jeg hader det! Det burde jo for fanden slet ikke være nødvendigt synes jeg!
    Idag har jeg jo givet dem en grund, jeg er i Herning hele dagen (nu er Trille så syg, så er jeg ikke alligevel, men det ved de ikke) Alligevel så kommer jeg da bare lige og kører når jeg kommer hjem fra Herning og hesten osv. Grrrrrr.


  • #6   3. nov 2013 Det lyder eller som en god øvelse Isabelle, den skal jeg lige have gennemtænkt

  • #7   3. nov 2013 Det lyder som du er en af de flinke piger, som bare siger ja til alt. For din egen skyld, er du bare nødt til at sige NEJ, så stort, klart og tydeligt, at det bliver hørt. Jeg ved det er svært, men du må gøre det.

  • #10   3. nov 2013 Hmmm Lillian - Ja det er jeg nok ihvertfald overfor dem jeg holder af.
    Isabelle - Ja det ved jeg egentlig ikke. Min familie har altid været noget værre rod, min mor er ikke altid stabil osv. tror måske bare ikke jeg vil svigte fordi jeg selv er blevet svigtet så meget smiley
    Stine - Det synes jeg faktisk også jeg har prøvet, men jeg har nok ikke været fastholdende nok i så kun at køre engang imellem... Jeg fatter bare slet ikke det skal være nødvendigt at sætte grænser overfor min egen mor og mormor, helt ærlig, jeg bliver faktisk en smule harm.


  • #13   3. nov 2013 Det lyder til jeg virkelig skal øve mig!
    For fanden hvor er det irriterende, jeg vil jo for hivlan gerne hjælpe, utroligt det skal udnyttes på den måde!


  • #15   3. nov 2013 Birgitta - det er sjældent jeg får penge for det, men når vi kører længere så vil jeg have benzinen dækket ind, da jeg selv bruger rigelig med penge på benzin til hest og arbejde osv, og jeg altså ikke får ret mange penge i løn.
    Der kører vældig mange busser, og vi bor i østjylland så vi har noget flex et eller andet...
    Jeg må ærligt indrømme det føles ikke som om det er særlig ubehageligt for dem tværtimod. Hvis det var ubehageligt, så gjorde de det jo ikke også ville man vel også acceptere et nej?


  • #18   3. nov 2013 Stine - så er det sq da dig jeg skal ringe til næste gang jeg står inde i centrum, og den sidste bus ER kørt her ud imod bøhlandet smiley

    Ej... du skal ikke finde dig i det... det er fint nok at hjælpe sin familie, men der MÅ også være grænser.... jeg kan sagtens følge dig i, at det måske ikke er så meget økonomien i det....
    De invaderer jo dit privatliv... går UD fra , at du ikke har noget bedre, at tage dig til... det alene ville pisse mig af.... smiley


  • #19   3. nov 2013 Lige præcis, T - det ville dælme også provokere mig noget så grusomt.

  • #21   3. nov 2013 Lige et NB: Din bror og mor kan altså søge om transport til og fra genoptræning efter operation. Det fik jeg bevilget, da jeg var blevet opereret og så blev jeg hentet i taxa. (Århus kommune)

    Derudover giver jeg Bente og Isabelle ret. Det er DIN bil og i særdeleshed DIN tid. Det lyder til, at du i forvejen har rigeligt at se til, så du er nødt til at sige NEJ og så kun køre en gang imellem, fordi du selv gerne vil hjælpe af og til.


  • #22   3. nov 2013 Måske skal du øve dig i at mærke efter hvad du har lyst til at gøre og hvad du ikke har lyst til at gøre.
    Og så give dig selv lov til at sige til og fra udelukkende i henhold til det. For det er nemlig nok smiley

    Så siger du både ja og nej på de rette tidspunkter:)


  • #23   3. nov 2013 Kan de ikke få tilskudstransport (taxa) hvis de er syge?
    Min mor bruger noget der hedder VAT-taxa når hun ikke selv kan køre pga. sygdom. Så kan hun komme ned til min mormor og tilbage igen. Hun kan tage min mormor (ledsager) med etc.
    Indimellem skal hun selvf. på omvej før hun når fra A til B hvis taxaen skal have flere med. Men det tager hun som en oplevelse :o)

    Min mor har sclerose.

    Tilskudstransport er noget man får gennem kommunen hvis man er syg/handikappet.


  • #24   3. nov 2013 VAT-taxaen kan bruges hvis man vil ud at handle, hvis man vil besøge familie, ja næsten hvor som helst.

    Få undtagelser er der da det er andre transporttilskudsordninger der skal bruges fx hvis min mor skal til fysioterapi. Så må hun ikke bruge VAT-ordningen


  • #25   3. nov 2013 Du kan evt. aftale med din mor og mormor, at 1 dag om ugen bruger I til indkøb, Bilkatur og andre praktiske ting, som at fragte ting m.v. Så må de samle sammen i ugens løb og få det hele overstået på én gang. Sådan gør vi andre da også. Hvis jeg lige mangler noget, der skal hentes eller køres på genbrugen el.lign. låner jeg ikke bare lige kærestens bil, men tænker: Det kan vente til imorgen eller på tirsdag, hvor vi alligevel skal ud at køre. Din familie må sgu også lære at tænke lidt rationelt!

  • #26   3. nov 2013 Birgitta - jeg tror ikke de ved hvordan det fungere det fexkørsel noget, det gør jeg heller ikke selv. Tror kun de har hørt om det. Kunne godt være jeg lige skulle prøve og sætte mig ind i det, så jeg kunne forklare dem hvordan det fungere helt præcist.

    T - Haha T, ja det kan du prøve, men nu har Isabelle fortalt mig hvordan jeg skal lære mig selv at sige nej smiley Ja ingen af dem laver noget, og jeg arbejder jo, så det er jo nemt for dem at sige at jeg da sagtens kan nå det før eller efter arbejde, men så er der hesten der tager 2-3 timer også også er man sgu træt, nogen dage går der 12-14 timer før jeg er hjemme igen, hvis jeg skal køre dem...
    Nogen dage skal de kun i bilka, når vi så er på vej i bilka så skal de også lige ned i byen og hente noget og min mor ud til sig... Så går den tid, og i disse tider hvor det bliver hurtigt mørkt har jeg nogengange måtte skippe rideturen, fordi deres køretur tog 2 timer istedet for en halv.... Det er skide irriterende de ikke kan forstå at jeg sgu da også er træt og gerne vil hjem efter arbejde og hest!

    Hende der - hentydningen åååååh det kender jeg! specielt fra min mormor, jeg plejer at lade som om jeg ikke fanger den, så bliver hun skide mobset, for hun er også for stolt til at spørge mig direkte, der står jeg HELT af!

    Hmm Mie og Sanne det taxa noget der, det vidste jeg egentlig godt, men har ikke tænkt over det. Min mor kan godt gå nu, men har ikke kunnet det hele tiden, men det er da helt sikkert noget vi skal søge til min bror.
    Min mormor har KOL måske hun kan søge sådan noget VAT noget hvis vi har det her i Horsens. Hmmm det skal da undersøges.

    Mie den med en dag i ugen kunne godt være en ide, hvis de vil indordne sig under det. Hvis de vil køres er de jo nødt til det kan man sige..

    Sikke mange gode ideer og råd i denne tråd, hvor er det skønt, må hellere lige få undersøgt tingene om transport her i området. Mange tak.
    Har overhovedet ikke hørt fra dem idag, det plejer ellers ikke at ligne dem, så de er nok godt mobset oven i hovedet efter min hjerneblødning


Kommentér på:
Føler mig sgu udnyttet efterhånden lidt! langt

Annonce