{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Mobil dyrlæge.
  • #1   11. maj 2008 Nu vil jeg personligt godt have en fast dyrlæge, og til operationer ville jeg aldrig bruge en mobil dyrlæge.

    MEN hvis det er den samme dyrlæge, der kommer ud hver gang, ville jeg ikke have nogen problemer i at bruge ham/hende til vaccinationer og helbredstjek.


  • #3   11. maj 2008 hvis det er ham jeg har set hjemmesiden for, så virker det dybt useriøst. Jeg kunne ikken engang finde en adresse på ham

  • #4   11. maj 2008 Ja jeg har en hund der er meget bange for dyrlæger. Da hun fik opereret knuder ud af brysterne faldt det sig så uheldigt, at det var helligdage da hun skulle have stingene fjernet.
    Min dyrlæge foreslog at jeg selv tog stingene hjemme...........det gjorde jeg. Zif lå stille og rolig og blev nusset mens jeg fjernede dem med tang og pinset. Da fandt jeg ud af hvor meget det betød ikke at skulle udsætte hende for en tur til dyrlægen.
    Hun stresser helt enormt hos dyrlægen..........hyperventilerer, gisper, fælder og har faktisk bidt ud efter hende (dyrlægen) så hun også må have mundkurv på (hunden).


  • #5   11. maj 2008
    platugler ;
    Det er det.......


  • #6   11. maj 2008 Personligt er jeg ligeglad med om han er mobil, rullende, omvandrende eller har klinik.... Bare jeg føler at jeg har tillid til dyrlægen og at dyrene har det ok med ham....
    Jeg kan da godt se, at der er mange situationer hvor det må være praktisk med sådan en dyrlæge. Større husdyr har man jo tilkaldt dyrlæge til i mange år, så hvorfor ikke hunde og katte?


  • #7   11. maj 2008 så kan jeg kun sige smiley

    undskyld mine fordomme, men han ligner en god gammeldags kodyrlæge og jeg ville være bekymret for at overlade min hund til et menneske, som jeg ikke engang havde adressen på. Han vil jo bare kunne forsvinde og starte nyt et andet sted. Frygter lidt en ny B....

    Hans argumenter for at gøre det billigt, er jo nøjagtige de samme som B....'s. Jeg ville helt sikkert tjekke op på ham, hos dyrlægernes organisation, for at høre om der køre nogle sager imod ham


  • #8   11. maj 2008 Nu ved I åbenbart mere om denne dyrlæge end jeg gør.... for jeg aner ikke hvem i snakker om?


  • #9   11. maj 2008 vil lige sige at jeg INTET kender til denne dyrlæge - jeg udtrykker bare min skepsis

  • #10   11. maj 2008 Lise Ø:
    Nu bliver denne tråd jo interessanat...
    Hvordan gik dyrlægebesøget i dag?


  • #11   11. maj 2008 Jeg er også meget skeptisk......og havde planer om at tjekke hans uddannelsespapirer først.......og bede om regning på "arbejdet"..........

    Denne tråd skal ikke betragtes som en kritiseren af en bestemt dyrlæge, men som et oplæg til diskussion vedrørende mobil-dyrlæger af den "gode" slags.


  • #12   11. maj 2008 Lise.han kom ikke.....

  • #13   11. maj 2008 når phoco og maja var små så kom dyrlægen hjem til os og tog vacine osv... hundene mærket ingen ting til det da de hygget jo sammen,,,

    hvis hunde skulle operere eller noget sådan så hadde hun aftale med en klinikk hvor vi kunne komme...

    men så begynte hun at arbeide fast på en klinikk og da kørte vi jo selfølgelig der ...


  • #14   11. maj 2008 *Kai*
    Er de udelukkende mobile eller tager de blot ud som en del af klinikkens servicetilbud?


  • #15   11. maj 2008 ....og hvad søger du på når du søger på nettet?

  • #16   11. maj 2008 er der en hjemmeside man kan se??? Ja, jeg brugte også engang en mobil dyrlæge, men efter 2. gang jeg havde brugt ham, syntes jeg ikke om ham... hans måde at tackle min gamle han hund på var ikke iorden, og jeg betalte for noget jeg ikke fik.... Ja, han gjorde bare ikke sit arbejde godt nok.... alt for sjusket...

  • #17   11. maj 2008 Speedy & Lea T............Der er ikke nogen hjemmesider da det er en generel snak om mobile dyrlæger.....fordele / ulemper og gerne erfaringer jeg vil have frem.

    Kai........tak jeg prøver lige lidt mere...


  • #18   11. maj 2008 Kai: sådan har de fleste kliniker det - de har noget personale på kliniken og så en eller flere der også køre ud - det er jo meget normalt.Det er der forskellen her er jo, at denne dyrlæge ingen klinik har, ås han kan kun tage sig af de småting som du kan få lavet i dit hjem. Det vil sige at du kan bruge ham til det og spare penge, men din hund skal så til en anden dyrlæge, hvis det er mere end han kan klare

    Lise: ringede han afbud?


  • #19   11. maj 2008 platugler ;.............nope...............!

  • #20   11. maj 2008 Kai: nej, ikke hvis han også har en klinik eller i det mindste at tilholdsted - jeg finder det foruroligende, at der ikke fremgår en adresse på hens hjemmeside.
    Mine dyrlæger har kun smådyr og derfor køre de heller ikke ud, for som de siger, så kan der opstå noget akut og så står man altså og mangler sin klinik - man kan ikke have alt med i en taske.
    Jeg ville ikke bryde mig om at min kat blev steriliseret på mit køkkenbord - hvis der opstår komplikationer, så kommer dyrlægen måske til at mangle udstyr og medikamanter og måske også lige en hånd ekstra - tror ike der er mange der ville være glade for at skulle hjælpe til, mens han bakser med ens kat eller hund


  • #21   11. maj 2008 Kai: det er som sådan ikke konceptet, jeg har et problem med - det er op til folk selv - jeg ville bare ikke bruge det. Det er hans hjemmeside og dens useriøsitet - den manglende adresse og så det at faktisk slet ikke dukkede op - det skulle jeg sørme ikke læge kæledyr til

  • #22   11. maj 2008 Kai: så du ville lade din hund sterieliser hjemme på dit køkkenbord?

    måske jeg bare ikke kan se problemmet, fordi jeg har en race der ææææælsker dyrlægen og ingen problemer har med at komme der? men tror alligevel at jeg til enhver tid ville vælge en operationsstue til dette formål og ikke mit køkkenbord

    jeg har da før haft min tidliger dyrlæge på hjemmebesøg, i forbindelse med en hvalpefødsel og det er da halt super - og det samme med en aflivning - det er operationerne jeg har et problem med


  • #23   11. maj 2008 Hvis det er en dyrlæge man stoler på, der fortæller at hans erfaring siger ham at det er forsvarligt at operere, har jeg heller intet problem med det.
    Dyrlæger ved hvad de kan få brug for i mindre operationer og holder sig til det.


  • #24   11. maj 2008 det ser vi så forskelligt på - hvis en dyrlæge mener at det er ok med en planlagt operation på et køkkenbord, så ville jeg nok stille stor ? ved hans faglighed - jeg ville da heller ikke gå med til at få fjernet min blindtarm på mit køkkenbord.

    men igen, der er vi forskellige og må jo tage de valg vi selv synes er rigtige.

    Jeg troede faktisk også at dyret skulle under fuld narkose, til en sterilisation og det vil da kræve udstyr til at give ilt - hvordan løses det?


  • #25   11. maj 2008 Kai: dette er så på dit køkkenbordet, denne dyrlæge gør det.
    Vil give dig ret i, at der jo ingen forskel er hvis det forgår i en bil, som er indrettet til det - så er det jo som en klinik og kan holdes ret og være indrettet til formålet


  • #26   11. maj 2008 Se der stiller I nogle af de spørgsmål jeg ville have haft besvaret af dyrlægen hvis han var kommet. Jeg har skrevet en længere liste spørgsmål og vil stille nogle krav før han får lov til at operere på mine dyr. Som Kaj kan jeg ikke se at det skulle være et problem hvis det gøres på en ordenlig måde.

  • #27   11. maj 2008 Kai: så er vi helt enig ;O) det er det med køkkenbordet, der er et problem for mig og så det meget useriøse hjemmeside - føler at hna slår mest på at med pengene og ikke den minskede stress på dyret - men måske jeg bare er ekstra obs pga det man har hørt om B....

  • #28   12. maj 2008 kan da ikke operere på en køkkenbænk... da har jeg ikke ville valgt denne dyrlæge...

    hun jeg hadde kjørte hjem til os med vacinasjon osv og så fortalte hun at hun hadde aftale med en klinikk hvis det trengst til operasjon osv...Hun var en god dyrlæge og var meget god med hundene, de likte henne meget godt...


Kommentér på:
Mobil dyrlæge.

Annonce