{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Dagplejer med hund = dyremishandling?? {{forumTopicSubject}}

Tja jeg har ladet mig fortælle at hvis jeg søger som dagplejer og får jobbet, så er det dyremishandling/ikke et hundeliv....

Øhm....

Hunden må som sagt ikke være sammen med børnene, så min hund vil komme til at være på vores 1. sal, hvilket indeholder 53 kvm.
Hun har sin kurv, mad og vand - og i middagspausen hvor børnene sover, vil hun komme ned i haven...

Hun vil få en lang gåtur tidligt om morgenen + når min forlovede kommer fra job....

Jeg kan VITTERLIGT ikke se forskellien på at jeg arbejder som dagplejer eller har et andet arbejde hvor hun så vil være alene hjemme fra kl 7 - 15-16 stykker....

Er jeg fuldkommen bindegal og dyremishandler!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagplejer med hund = dyremishandling??
  • #1   12. maj 2008 Nej det er du da bestemt ikke.. sikke noget pjat..

• #4   12. maj 2008 Dumt spørgsmål....
    Men hvorfor F***** må hunden og børnene ikke gå sammen??!
    Min veninde er da dagpleje mor og de har både hund kat og kanin... Og der går børnene da sammen med alle 3 dyr!

• #5   12. maj 2008 Olivers dagpleje mor,havde osse hund.. Den var ikke sammen med børnene,hele tiden.. Men så det ikke som et problem hverken for hunden eller børnene..

• #7   12. maj 2008 Frk Lautrup - Jo man må gerne have hund når man er dagplejer - man må bare ikke have hunden i samme rum som børnene.......

Rita - iflg nye regler må man ikk have hunden i samme rum - nu ved jeg ikke om din veninde har haft hunden i mange år ?
    Mener reglen om hundehold er 5-6 år gammel...

• #8   12. maj 2008 Irene - Min egen FAR! Jeg er så træt af hans fis!!

• #9   12. maj 2008 Det er da HELT galmatis af de kommunen... Al forskning viser da at små børn (altså ikke hvis de har allergi) bliver mere sociale og bedre mennesker af at have kontakt med dyr... (det være sig både hunde og andre dyr)....

• #10   12. maj 2008 Majse>> hunden er vel cirka 3 år, men min veninde har kun været dagplejemor i godt 1 år... Og har aldrig hørt der skulle være problemer i det.. Silkeborg kommune har ihvertfald ikke sagt at hun ikke kunne få jobbet hvis hun havde hund... og Den er i hele huset og det er børnene også!

• #11   12. maj 2008 Og tak Metomica... :))

Jeg har også allerede en der vil ha mig som dagpleje - en fra min mødregruppe.. smiley

• #12   12. maj 2008 Sådan noget fis !!

Mine stores DP, havde hund og det nød både den og de godt af !

Håber du får jobbet *S*

• #13   12. maj 2008 så vidt jeg ved, er det den enkelte kommuneder bestemmer og former reglerne, det var det da jeg var dagplejer.

• #14   12. maj 2008 Frk Lautrup- Det kan man ihvertfald godt i den her landsdel. Hunden må bare ik færdes sammen med børnene

• #15   12. maj 2008 Ok Rita - I Ringsted kommune indførte de det imens mine forældre havde hund - de ville ha at Zico skulle skilles fra børnene, han elskede de unger, det var hans "flok" (han var border/beardedcollieblanding)
    Min far sagde til kommunen at så måtte de selv hente ham og køre ham til aflivning + betale for regningen.... De fik som de sidste i kommunen lov til at have hunden sammen med børnene....

Men de er strikse nu!

• #16   12. maj 2008 Kan nu godt se de dilemmaer der opstår ved at have dem sammen.
    Men synes da det er yderst rimeligt at hunden får 1 sal:o)

• #17   12. maj 2008 sørg endlig for at der ikke er spor efter hunden , ved ikke hvor du bor men jeg kunne ikke blive dagplejemor fordi jeg have 2 hunde om jeg godt nok havde lukket i gangen den dag de var her , da der jo ikke var nogen grund til at lave hundegård hvis jeg ikke fik det smiley

• #18   12. maj 2008 Irene - ja han er dygtig ikk??? Han er en spade når det kommer til sådan noget!

Nej hun fælder minimalt - der bliver støvsuget HVER dag i stuetagen, 1 af værelserne ovenpå skal bruges til "soverum" til de store af børnene der ikke sover i barnevogn, det bliver så Oscars værelse og der kommer Bella slet ikke i forvejen....

Så jeg synes da at mine kriterier efterhånden har fået et flueben! smiley

• #19   12. maj 2008 Majse>>> Det er da HELT forkert... Efter min mening... Syntes da både børn og hund har godt at at være sammen... (medmindre det er en kamphund selvfølgelig)
    Og ja sådan en border/beardedcollieblanding vil da føle det som en straf ikke at være sammen med flokken (børnene).. og børnene elsker helt sikker også at kravle rundt med den!

• #20   12. maj 2008 Liv - Nej det er pga hunden jo kan bide !! (Skal lige siges at Bella ELSKER børn og ALDRIG har knurret eller noget som helst - på trods af at Oscar har haft fat i halen på hende et par gange)

Det kan umuligt være allergifare for man må ha ligeså mange katte, kaniner osv som man lyster som dagpleje...
    Min den stores dagplejer havde 3 katte og de rendte på borde og havde en klam kattebakke hvor ungerne kunne komme til hvis de ville....

Men en lille hund på 3 kilo som er renlig og som fælder minimalt og som ikke kommer i møblerne - Neeej da - det er da faaarligt!! *G*

• #21   12. maj 2008 Jeg syntes nu også man skal tænke sig lidt om inden man lader hunden være sammen med børnene. Tænk hvis hunden skulle bide et barn, selvom det 100 % var barnets egen skyld, ville forældrene forlange hunden aflivet. Man kan ikke stole på så små børn sammen med hunde, og m,an kan ikke tage den chance med andres børn.
    Børn og hunde er ikke en god kombination uden meget skarpt opsyn, syntes jeg, og hvem kan holde så skarpt opsyn når der er flere børn rundt om hunden. Når den HAR bidt er det jo for sent. Mine hunde er bestemt ikke sammen med børn, uden jeg er 110 % tilstede i alt der foregår. Det er lige så meget for børnene som hundenes skyld.

• #22   12. maj 2008 Britt - Jamen jeg vil heller ikke ha hende sammen med børnene - jeg er 100 % indforstået med reglerne og vi øver allerede med hende nu og hun siger intet til at være ovenpå alene selvom vi er hjemme....

Mit ? var om det var dyremishandling at have hende deroppe imens jeg arbejder som dagplejer...

• #24   12. maj 2008 Mange tak Nete - det er nemlig også min overbevisning at han har den mening pga deres situation med Zico....
    Men Bella og mig øver og øver - og hun klarer det fint, bare hun har sin kurv og lidt guffere og et tyggeben.. så sover hun når hun har spist guf og tygget lidt....

• #25   12. maj 2008 Britt>> hmm og en kat kan ikke kradse et barn??!

• #26   12. maj 2008 Har ikke lige overskud til at læse hele tråden.
    Jeg kender en dagplejemor, der måtte af med hendes hund, da et af de børn hun havde fået anvist, havde allergi.
    Man kan åbenbart som dagplejemor sige nej til at passe børn der bliver anvist af kommunen.
    I vores kommune er der pasnings garanti.
    Så hvis du får anvist et barn med allergi, så er det ligemeget om hunden er i huset eller ej, for allergenerne er stadig til stede, hvis der er hund i huset når dagplejermoren holder fri.
    håber at i kan forstå hvad jeg mener.

• #27   12. maj 2008 Jeg var dagplejer i FRB. kommune i 14 år...... jeg havde 7 katte og 1 hund.... de gik allesammen frit sammen med børnene... ikke noget problem der.

Jeg vaskede lige gulvene over , hver morgen inden børnene kom....( havde ikke tæpper )

• #29   12. maj 2008 maddy O

Måtte gå af med hunden... øhhh.... på FRB. sendte de sgu da ikke et barn med allergi hen til os der havde dyr....
    De kan da ikke forlange man går af med sine dyr...

• #31   12. maj 2008 Maddy - forstår dig godt - i vores kommune er der en brochue over de forskellige dagplejeres private hjem.. Om det er rygerhjem og om der er dyr...
    Således kan forældrene selv vurdere hvor de vil have deres barn og forældrene kan vælge fra...

Jeg ved bare at i min by er der flere dagplejere der har hund...

• #32   12. maj 2008 Ihvertfald vil jeg hellere ha mit barn passet af en dagplejer hvor der er hund som er adskilt - fremfor en dagplejer som har katte som må gå hvor det lyster dem og som også kan bide og rive i øjnene på mit barn...

• #33   12. maj 2008 no name -
    ja jeg forstår godt hans "pointe" men hun har samme areal når hun er alene hjemme - dvs hvis jeg arbejder ude er hun helt alene ovenpå i 8 timer cirka -
    hvis jeg arbejder hjemme er hun kun alene hvis jeg går tur med børnene hvilket vil være 1-2 timer dgl (med mindre det er pisøse regnvejr)
    + hun vil få mulighed for at komme ud i haven ved middagstid og få tisset af - det ville hun ikke ha mulighed for hvis jeg arbejdede ude...

Så jeg synes da det er en dejlig løsning for os...

• #34   12. maj 2008 Øh hvis det skulle være dyremishandling at have hund på 53 m2, hvad er det så når jeg har Panda på 30 m2?

• #35   12. maj 2008 Ja jeg ved det heller ikke Karina - min far synes det er synd for hunden når den kan høre mig men ikke se mig...
    Altså hunde er jo forskellige af sind - deres hund flippede - Men jeg siger bare "op i kurven" til Bella så ligger hun sig og sover... Ikke så meget pis der...

• #36   12. maj 2008 problemet er at der er mange småbørn der nemmere udvikler allergi, og derfor har nogle kommuner valgt at de skal være både røg- og dyrefri, i de rum hvor børnene befinder sig..

det var i hvertfald det min svigermor fik af vide da hun startede som dagplejer.. hun har så kun børn i et legeværelse og så i køkkenet.. så hunden er i en lukket stue..

men det er kun når børnene er der.. hunden må gerne være i køkkenet når de er gået hjem, men de kan jo også få allergi/allergiske reaktionen på hundehår.. det samme gælder røgen...
    kan ikke rigtig se idéen idet, men sådan er reglerne..

• #37   12. maj 2008 i hvertfald i holbæk kommune

• #38   12. maj 2008 Det er jo individuelt... Nogle hunde ville blive tossede af det, mens det ikke ville røre andre... Og så har det jo også en hel del at gøre med træning

• #39   12. maj 2008 Nina - ja deres ideer modsiger ind imellem sig selv.. :o/

Heldigvis har vi røgfrit hjem - så er oddsne lidt større for mig ... *G*

• #40   12. maj 2008 Jaaa .. og nu har videnskaben lige fundet ud af ,.... at børn der omgås dyr fra de bliver født.... har MINDRE risiko for at udvikle allergi senere... sååå.... :O)

• #41   12. maj 2008 Tror Holbæk og Ringsted minder om hinanden på det punkt Nina...

Præcis Karina - har forklaret min far at det er noget hunden kan trænes til, men det tror han ikke på, fordi deres kunne ikke vænnes til det - men det ved jeg at Bella kan!
    Hun klarer det flot allerede!

• #42   12. maj 2008 Ja NITTIB - jeg blev også født ind i et hundehjem - jeg fajler sgutte noget - heller ikke mine unger... *G*

• #43   12. maj 2008 fajler = fejler... *hehe*

• #44   12. maj 2008 Det er vel ikke den store forskel om den skal være alene hjemme, når man tager på arbejde, eller m den skal lære at være selv mens du arbejder hjemme..

Det kan seævfølgelig være det kræver noget trænning i starten, men ellers kan jeg ikke se problemet

• #45   12. maj 2008 Det her er , hvad jeg havde , da mine børn var små....... og noget af tiden da jeg var dagplejer...... ingen af mine børn fejler noget.... heller ikke mine børnebørn...... og mine dagplejebørn fejler sgu heller ikke noget...snakker stadig med flere af forældrene....
    Sååååå :O)

jeg har selv haft .... gekkoer....firben....vandagamer....kameleoner.... vandrende pinde....frøer... snoge... og... leguaner..........men jeg har ALDRIG haft slanger... edderkopper...og skorpioner....

Men jeg har til gængæld haft 2 Java-aber...OG
    4 ara-papegøjer
    2 amazon-papegøjer
    1 jaco-papegøje
    1 gultoppet kakadue
    4 mæfikker
    300 undulater
    2 guldfasaner
    ?? antal tropefugle
    8 skildpadder ( leopard og græske )
    11 kaniner
    4 marsvin
    ?? antal akvarier
    og selvfølgelig 7 katte......og et par HUNDE......
    SAMTIDIG.....
    *LOOOOOL*

• #46   12. maj 2008 *GGG* Nittib...

• #47   12. maj 2008 Hov.... glemte lige mine 3 chincilla'er... *GG*...... man kan jo ikke huske det hele.. vel?

• #48   12. maj 2008 heeh og diverse døgnfluer - dem må der oss ha været nogen af.... hihi

• #49   12. maj 2008 Nææææ... egentlig ikke..... men nu havde jeg jo heller ikke alle dyrene i opholdsstuen *GG*..... fuglene var udenfor... og det var aberne også... og kaniner og marsvin.....
    Det begrænser det jo lidt *LOOOL*...... og så gjorde jeg jo rent hos dem hver dag *GG*

• #50   12. maj 2008 Hold da op .... - det har jo næsten været et fuldtidsjob i sig selv!

• #51   12. maj 2008 Nææææ... bare man ordner hos dem hver dag.... så tager det såmænd ikke så lang til..... det bliver først slemt hvis man springer et par uger over... ADDRR... *GG*

Det er jo det samme med langhårede hunde... hvis man lige børster dem igennem hver dag.... tager det 2-3 minutter... men hvis man gør det 1 gang om måneden... puu haa da.. hvor de så knudrer... og man kan børste i timer... :O)

• #52   12. maj 2008 Altså jeg ville ikke kunne undgå hunde hår i huset , mine hunde må gå overalt i huset , når der ikke var børn så måske er allegi årsagen !?
    Men HELDIGVIS for det kan jeg sige nu , hvor jeg har fået min STØRSTE drøm omfyldt nemlig et dyrehotel smiley det passer meget bedre til mig at passe dyr en børn selvom jeg har 4 af slagsen *GG*

• #53   13. maj 2008 Ej come on mand !!!

Folk bruger da også ordet dyremishandling om alt idag.... Lige fra at det er dyremishandling at hunden kun får een tur om dagen til at det er dyremishandling at den ikke snakker med andre hunde.....

Og nu skal det også være dyremishandling at hunden skal være alene mens du er hjemme ?!
    Der er da ikke en skid forskel på om du har et 8 timers job ude i byen, eller du har et job hjemme, hvor hunden ikke må være med !!

Jeg vænnede Laura hurtigt til at hun skulle kunne være i et rum for sig alene også selvom at vi er hjemme.. Og det er altså ikke hjernekirugi..
    Laura sover bare....
    Og hvis Bella ikke ligefrem er nervøs og har lavt selvværd så kan jeg ikke se hvad problemet skulle være !

• #54   13. maj 2008 min den store gik i dagpleje med hund, den var lukket inde i stuen, de kunne så sklappe den igennem et børnegitter, hun spurgte så om vi havde noget imod at den gik sammen med børnene og det var der en der havde, så når det barn var der så var han i stuen ellers gik han rundt blandt børnene, det så snart 6 år siden(pyyyh jeg snart gammel)

min datter gik også sammen med en hund og kat, men da vi flyttede var det slut,

men i børnehaven, har de både kaniner og marsvin

Kommentér på:
Dagplejer med hund = dyremishandling??

Annonce