{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Nervøs hund - tilbage gang :/ {{forumTopicSubject}}

Hej - spammer jer lige i aften men har brug for råd og vejledning.

Meladie min japanske spids på 4 år. Har altid været en nervøs hund. Hun trives bedst ved altid at være i nærheden af mig eller min mand. - Hvilket medføre at vi kun har været ude at rejse en gang hvor hun mor har passet hende ( da jeg fik meladie boede jeg stadig hjemme så min mor kender hun aldeles godt og Meladie er tryg ved hende) Så på den måde har vi tilrettelagt vores liv i forhold til ferie efter hende smiley

Vi har gået til hunde træning hvor arbejdsområdet har været kontakt og tillid til ANDRE mennesker og hunde - især mænd har altid været et problem. Vi er flyttet tilbage til Jylland (efter 2 år på fyn) og står skrevet op til næste gang der starter hundetræning op.

Da jeg ikke havde haft Meladie andet et par måneder kontaktede jeg sælger (sælger var tidligere ejers søster da ejeren købte meladie ved et "uheld" i en brandet hvor søsteren=sælger købte Meladies søster - også i fuldskab samme aften) for at høre om hvordan Meladis søster var af sind, nu vi oplevede Meladie som en meget nervøs hund. Hun meddelte dog at grundet nervøsitet og derved aggrassivitet havde de fået aflivet hunden.
Jeg vidste godt ved købet at det var en "Kasteboldt" jeg købte, vi købte hende da hun var 4 mdr. og var hendes 4 hjem -.- .

Meladie har fra hun var et halvt år til hun var 2år boet sammen med mig selvf. og min mand hjemme hos svigermor og svigerfar. - Svigermor er dagplejer og derved har Meladie været sammen med børn hver dag - hvilket hun aldrig har sagt noget til. - før jeg pludselig opdager i dag at jeg åbenbart har taget et billede i går hvor hun knurre af min datter - eller i hvert fald ikke synes det er skide fedt hun lige ligger der o.O

Sygdom.
Meladie har aldrig været fysisk syg som sådan.
Hun havde en periode på et par måneder hvor hun ikke rigtig ville spise så derfor blev hun nøje fuldt af en dyrlæge - vi havde alverdens tiltag som til sidst virkede, og der har aldrig været noget siden. - Hun var omkring 1 år dengang,
der ud over er hun allergisk for lopper. Hun taber ganske enkelt pelsen, og bliver yderst irritabel - og allergisk overfor alt loppemiddel på nær et.

Jeg synes at Meladie igen er inde i en "dårlig periode" hvor hun er ekstra nervøs - hvilket nok ikke er så underligt da vi er blevet forældre. Som skrevet i min tidligere tråd har vi en kravlegård som vi altid har benyttet til min datter, netop fordi at det følge mig har været bedst hvis hund kom til baby frem for at baby kom til hund, nu hvor Meladie er som hun er.

Der er ingen tvivl om at det har haft en møg lorte indvirkning på Meladie at vi har fået barn - Line Sophie har altid været meget syg, så overskud har der intet været af - synes faktisk det er et under at min kæreste og jeg stadig er sammen for ####### det har været det hårdeste halve år i vores alles liv.


Jeg føler lidt at jeg står som moses ved det rødehav og ikke lige aner hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte. - Eller rettere jeg ved jeg starter i morgen ved at ringe til doktor dyr, for at endnu en gang at være sikker på at Meladie ikke har ondt nogen steder, men derefter hvad så?

Jer andre med nervøse hunde, hvad gør I for at gøre hverdagen nemmere for jeres hund?

Min kæreste mener at det hele "kommer af sig selv" og Meladie bliver den "gamle nervøse, men en hund der trives alligevel" nu hvor at vores datter er i bedring, og at det "blot" handler om at vi alle skal finde os selv igen... Jeg er bare inderligt bange for at det ikke er nok smiley

åh altså smiley ... Før i hakker hovedet af mig, eller kommer med kommentar om at det var egoistisk at få barn når man har en nervøs hund, så vær sød at huske på at jeg netop har lavet indlægget for at hjælpe hende - det hele er svært nok i forvejen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs hund - tilbage gang :/
  • #2   13. nov 2014 Jamen jeg har også mødt andre js. der lige skulle se folk an, men synes bare det her er ude hvor det er usundt smiley

  • #3   13. nov 2014 Det der bekymre mig ved jeres situation er at du først ser situationen i går på et billede idag. Dvs. du slet ikke har observeret den igår og DET er skidt.

    Det er ikke egoistisk at få et barn, men det er noget i bør have med i overvejelsen når man har en hund som er som du beskriver.

    Ud fra hvad du fortæller tænker jeg ikke hun kan omplaceres dvs. skal hun videre fra jer skal hun over regnbuebroen.
    Det er selvfølgelig ikke en beslutning man tager lige over natten.

    Nu har jeg en dreng på 19 mdr. Han er OVERALT. Og man KAN ikke holde øje med dem 24/7. Hvad gør i der? hvordan vil hun reagere når jeres datter kravler og går? Hvis negativt skal i finde ud af NU - inden uheld- hvordan i forhindre det.

    En hund med det udtryk din viser på dit billede er presset og jeres datter kan jo ikke læse de signaler.

    Det er op til jer at forhindre ulykker. Og i skal være ÆRLIGE overfor jer selv hvor i står ..ikke bare håbe det nok går over. Jo i er/har været max pressede den sidste tid, men med en hund med hendes ansigtsudtryk har i helt ærligt ikke tid til at "ja ja det går nok" for det er jeres datter der bliver bidt og hunden der betaler den højeste pris.

    Som børne OG hunde forældre skal I tage ansvar for jeres familie og helst i går!



  • #4   13. nov 2014 For det første synes jeg er hund der er mental ustabil fra den er født af - altså en vaps hvor årsagerne ikke skyltes forkert/mangelfuld håndtering, -den er født ustabil - er en hund der trods stabile og længere varende fremgangs perioder har en tendens til at gå tilbage til ´´ det sind de er født med ´´, og det trods man træner dagligt for at bibeholde den fremgang der nu er, angst/aggressionen titter frem med mellemrum selv om fremgangs perioderne måske bliver så lange som ½ år eller år af gangen.
    Det at jeres angst hund har været vant til børn er ikke det samme som hun har været vant til lige præcis jeres baby og netop den rolle barnet har i jeres familie, netop fordi hun er mental ustabil kan hun måske ikke lave koblingen mellem andre børn og så jeres barn som har en særlig rolle i familien.
    Jeg ville starte baby træning med hunden helt fra bunden af igen, tilbage til det helt basale stadie i at omgås børn når man er hund, det at basal træning, fokus/bruge mere tid på hunden samtidig med der gives dejlige belønnings godbider til ´´baby´´ træning kan måske være en stor hjælp, men det tager jo tid inden resultater begynder at vise sig, tal med dyrlægen om hunden måske skal være noget angst dæmpende en periode mens opstarter i ´´baby´´ træning.
    Det er en dårlig ide at tro tingene løser sig selv med en født ustabil hund, ´´på med vanten´´ og i gang med træningen forfra er mit råd.
    vær altid ekstra, også i årene fremover, meget opmærksom på hvordan hund og barn omgås hinanden, den dag hunden angst bider barnet er det for sent, tror i skal passe på med at lulle jer ind i troen på at, når det lige er fikset en gang nu og her så kører det af sig fremover,
    Det er udfordringen konstant at vedholde fremgang/nuværende niveau med en hund der er født ustabil


  • #5   13. nov 2014 jeg er helt enig.

    og situationen i går ...... jeg er så rystet og tårene løber bare i guder hvor føler jeg mig mislykket ... Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre..


  • #6   13. nov 2014 det vil jeg helt klart prøve!
    Og nej ved "desværre" godt at man ikke kommer sovende til... Meladies træning i kontakt med andre og general tillid har altid været en proces - altså altid træning træning træning... og sådan er jeg ret sikker på at det altid vil være.... Bare utrolig skæmmende nu hvor hun pludselig har reageret på vores datter smiley

    Men hendes sind har altid været "op og ned" og ligenu er det bestemt ned smiley men der er også store forandringer og dem har hun altid reageret på.


  • #7   13. nov 2014 Jeg ville helt ærligt være bekymret for fremtiden, for jeres lille pige vil jo kun blive mere og mere mobil, og ind imellem skal man på toilet, lave mad, whatever.
    Det er en meget unormal adfærd for en japansk spids, der ellers er en meget venlig og imødekommende hund. Alle de japanske spidser, jeg har mødt, har faktisk været utroligt mentalt stabile. Men de knytter sig meget stærkt til deres primære personer, som de følger, hvor de går eller står.

    Men det er sørme en svær situation, for selvfølgelig har jeres hund også kunnet mærke, at opmærksomheden ikke lige har været på hende. Om det kan "falde i hak" igen ??


  • #8   13. nov 2014 Jeg blev bare skræmt... jeg har haft meladie siden hun var hvalp, har haft hende i lige godt 4 år og hun har vist en side (den ene episode) som jeg aldrig har set før smiley

  • #9   13. nov 2014 jeg synes at på alle de andre punkter har vi tilpasset vores liv efter hendes behov, men lige det her med vores datter synes jeg er skide svær smiley ...

    Det er 100 vores ansvar - men det er sq svært alligevel. for som du skriver hvad så når Line sophie bliver større


  • #10   13. nov 2014 Jeg forstår godt, det er svært. Men jeg tænker, du skal i hvert fald ikke træffe nogen beslutninger i dag. Så tag et step af gangen, først til dyrlæge og få undersøgt, om der er smerter eller andet. Og så observer, observer, observer.

    Hvis I sidder med Line Sophie, kommer hun så og vil snakke? Eller holder hun sig væk?

    Min datters japanske spids går sin vej, når hun synes, noget er træls - fx min den mindste hund kan være irriterende for Alba.. Hun elsker børn, og hun leger glad og gerne med dem, men min datter har oplevet én eneste gang, at hun efter en hel dags fjollen rundt med børn, gik ind under sengen og ville være i fred. Én af ungerne var på vej derind, hvor Alba så knurrede, NU ville hun sove. Det fik barnet selvfølgelig at vide, men det var jo så også et barn, der var stort nok til at forstå det.

    Når du skriver, at hun altid har været meget op og ned, kan det så have sammenhæng med hormoner og løbetider? Min den mindste ændrer sig mærkbart op til løbetider, hvor hormonerne raser rundt i kroppen på hende.


  • #11   13. nov 2014 Jamen hun vil meget gerne snakke med Line Sophie, og hver gang Line Sophie græder (hvilket hun har gjort meget da hun jo har været syg) Så går hun hen til hende og hvis hun eksempel græder inde i sengen - hvis jeg lige er på toilet så vimser Meladie rundt om hendes tremmeseng. I går er første gang jeg har oplevet noget - ellers går hun bare når hun ikke gider ....

    generelt synes jeg ikke der er en sammenhæng... men denne gang - nu du spørger - så skete den her episode jo så i går og i starten af dec. skal hun i løbetid.


  • #12   14. nov 2014 For at få startet rigtigt op på ny med baby træning kan du også overveje et par enetimer i netop jeres hund og problem hos feks. hundeskole.dk

    - vi var ihvertfald glade for dag vi havde hos hende.


  • #13   14. nov 2014 spørgsmålet er jo om hun vimser afslappet, bekymret, eller anspændt rundt om den seng, der skal ikke meget til få den gamle angst op til overfladen igen, og holder min angste hund feks. halen højt ved jeg han ikke er glad, han er på vagt, de dæmpede signaler kan være svære at se/og anderledes på når hunden er ustabil.

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #15   14. nov 2014 Helt enig med Trine G.

    Jeg læser dit indlæg som adfærdsbehandler og sidder med en masse ubesvarede spørgsmål.

    Har du/I for eksempel fået gjort det optimale ift. at give Meladie større tillid og selvstændighed?
    I kan sagtens være kommet til at vedligeholde eller ligefrem øge hendes utryghed/nervøsitet uden at ville dette for ofte kommer man til at gå for meget med på en nervøs hunds adfærd i stedet for at få arbejdet den ud af det,

    Har I prøvet medicin/naturmedicin er også et spørgsmål, som trænger sig på.

    Derfor vil jeg klart anbefale, at I finder en dygtig adfærdsbehandler, som kan vurdere hele situationen med friske øjne og uden at have følelser i klemme.

    Jeg ved ikke hvor i Jylland I bor men jeg kan anbefale Lotte Sørensen i Silkeborg og ellers alternativ dyrlæge Gudrun Frantsen i Brabrand, hun arbejder også noget med adfærd og kan en masse ting almindelige dyrlæger ikke kan.
    .


  • #16   14. nov 2014 Enig og det er netop hvad hende fra hundeskole er, vi søgte efter en med stor viden om især angst og en som varierede metode/ træning efter den individuelle hund, vi gad ikke spilde penge på at få en træningsplan der hed hunden må ikke komme i møblerne, vi skal gå først ind af døren osv. - ikke at der nødvendigvis er noget galt i de principper.. Men det kræver meget mere indsigt/ indføling i lige jeres hund og jeres problem fordi hunden er mental ustabil.

  • #17   15. nov 2014 Har du overvejet medicinering til din hund ?Hun søger jo sandsynligvis stadig tryghed,føler sig usikker...
    Kunne forestille mig at fx Clomicalm kunne hjælpe,selvom der går op til 8 uger inden der kommer en virkning.


Kommentér på:
Nervøs hund - tilbage gang :/

Annonce