584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Soleksem Soleksem

Det var jo kanon vejr i søndags og vi skulle holde fødselsdag, i haven. Jeg smurte mig med en faktor 20, godt nok en fra sidste år. Trods det jeg smurte mig ind og forsøgte at sidde mest mulig i skyggen, så forpester min hud mig p.t. med kløende soleksem på arme, i V-udskæringsområdet af en T-shirt og i ansiget.
I nat faldt jeg faktisk først i søvn kl. 2.30 fordi det kløede ad h....... til

Ved godt at faktor 20 fra sidste år, ikke holder den samme faktor på nuværende tidspunkt. Men er der nogen der ved, hvor meget den falder i faktor og hvor hurtigt ????

Har været på apoteket og købt en frisk ny faktor 20 - det burde da være nok - ikk ?
Og så noget der forhåbentlig kan hjælpe på soleksemen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Soleksem
  • #1   13. maj 2008 JEg har faktisk lige snakket med en veninde om det. Og vi mente begge at have hørt at man ikke kan gemme solcreme fra år til år da virkningen forsvinder...... Om vi begge har hørt galt eller der er noget om snakken ved jeg så ikke. Men jeg har hvertfald lige købt nye smiley

• #2   13. maj 2008 Det kommer an på hvordan du har opbevaret flasken med solcremen. Hvis du har haft flasken med ude i solen, falder faktor-effekten. Og rigtig mange mennesker har jo deres solcremer med på stranden, så derfor er det en rigtig god ide at købe ny hvert år.

• #3   13. maj 2008 jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre med malli.. hun er næsten helt skaldet på hovdet og hun elsker og ligge i solen.. må man godt smørre hunde ind i solcrem til mennesker???

• #4   13. maj 2008 UPS - kom lige til at kigge på flasken og den er da vist fra forrige år, hvor vi var i Italien. Så er der vist ikke meget faktor tilbage i den - damn

Men hold k.... hvor det klør.

• #5   13. maj 2008 Skynd dig lidt at smide den ud, så du ikke kommer til at tage fejl engang.

Mht hunde må jeg melde pas, - men villle nok vælge at købe solfaktor på spray i stedet for creme, så pelsen ikke bliver fedtet helt ind. Men ved som sagt ikke om man kan bruge det på hunde. Men hvis det er, skal det nok være noget uparfumeret.

• #6   13. maj 2008 Min veninde har det også - hun siger man skal spise en masse C vitaminer smiley

• #7   13. maj 2008 Skulle C-vitaminer være med til at holde soleksemen nede ? !
    For så er det da det jeg skal ud og investere i.
    Vi skal til Italien til sommer - 3 uger - og jeg gider da godt nok ikke være plaget af soleksem hele tiden. Ville jo være fedt om man kunne tillade sig at ligge bare en lille smule i solen ved poolen - ikke at jeg er den store solbader, men bare lidt.

Ved ikke så meget med hunde og solfaktor, andet end at de hårløse vist skal smøres ind i solfaktor. Om der findes solfaktor specielt til hunde ???? Men ellers en uden parfume !

• #8   13. maj 2008 Og jo, den gamle solfaktor er røget direkte i skraldespanden. Jeg har jo også lige købt nyt i dag.

• #9   13. maj 2008 Faktor 50+ - jamen så kommer jeg jo hjem mere bleg end da jeg tog afsted til Italien - hjælp.
    Jeg ved godt jeg ikke er typen der bliver lækker chokoladebrun, bare en mild kulør. Men at komme hjem og være bleg, bleg, bleg - uh ha kuldegysning.
    Der kommer jo ikke noget sol igennem 50 ???

• #10   13. maj 2008 hørte forleden i fjernsynet at den kan holde i 2 år. hvis man selvfølgelig har opbevaret den nogenlunde! dvs ik ligget for varmt...

• #11   13. maj 2008 min kæreste kan blive skoldet gennem en 50... så noget må der trænge igennem

• #12   13. maj 2008 Hm, jeg må overveje det ! Synes jo ikke særlig meget om soleksem.
    Hvis I lover at jeg kan komme hjem og se ud som om jeg har været sydpå i solen og ikke nordpå i en iglo.
    Jeg forlanger ikke at blive mega brun, for det ved jeg godt jeg aldrig bliver, men bare en lille bitte smule.

• #13   13. maj 2008 ja der er et eller andet med at de c vitaminer (de stærke) skulle hjælpe på at holde det nede smiley

• #14   13. maj 2008 Har ikke lige læst alle indlæggene..

Men jeg har selv soleksem... Og det eneste der hjælper når du har fået soleksem er at dække sig til... Var selv nede på apoteket i dag og få noget creme... Mildison, som tager kløen... Og fik så at vide at jeg skulle dække mig til... Meeen... Er altså også lidt svært at dække sig til når man har så godt et vejr!

• #15   13. maj 2008 Den med at holde mig helt væk fra solen for nu indtil sol-eksemen er helt væk for nu - den køber jeg gerne.
    Jeg tror også at jeg springer på den med de stærke C-vitaminer - dem tager jeg i hvert fald ingen skade af, nok snarre tvært imod.
    Men solarie-sol - nej tak. Så snupper jeg hellere en faktor 50+. Har heller ikke 2-3 måneder at forberede mig i solariet inden ferien, og specielt ikke hvis jeg først må starte når eksemen er helt væk.

Men tak for Jeres gode råd !

Kommentér på:
Soleksem

Annonce