2.993 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Soleksem ! :( Soleksem ! :(

hejsa smiley
Jeg er så Uheldig at ha fået soleksem - ja vejret er ikke til det, men lever i et solarium - ved godt det ikke er sundt smiley
Har ALDRIG før haft soleksem, men nu har jeg fået det, og er ved at klø mig selv ihjel, både dag og nat smiley kører på 3. Dagen nu.. Har selvfølgelig ikk været i sol siden det kom, men hvad kan jeg gøre ved denne ulidelige kløe?
Håber virkelig I har et råd smiley !
Jennifer smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Soleksem ! :(
  • #1   8. sep 2011 Locoid, hormoncreme som du kan få hos lægen virker. Ellers er der zinksalve, som er rigtig godt- du bliver bare helt hvid

• #2   8. sep 2011 Hellere hvid end kløe smiley
    Det må jeg prøve.. Har ikke ringet til lægen, har en læge på 69 - ja det er han, og han udskriver herpes medicin til alt - han sku være gået af for mange år siden:-) Så ham har jeg opgivet, efter jeg fik herpes medicin mod nældefeber sidst jeg var der, og min lillebror fik det mod forkølelse smiley
    Men må prøve zink salve.. Tak smiley

• #3   8. sep 2011 Som forebyggende kan du spise kapsler med tidselolie og nogle med østersskal. Men du skal nok drosle ned for solariet, for soleksem lommer igen og igen.
    Jeg får det også hvis jeg glemmer at tage pillerne. Jeg kan nøjes med at tage dem i april-maj når solen rigtig tager fat, men jeg går ikke i solarie af samme årsag.
    Jeg fik det også først for nogle år siden, jeg er ellers ikke sart i huden og er meget udendørs. Det klør som ind i helvede

• #4   8. sep 2011 Hmm.. Har ellers fået af vide at hvis man lider af soleksem så skulle solarie faktisk hjælpe på det??

Sikker på det er sol eksem??

• #5   8. sep 2011 .. Der er også "Dexem" fra apoteket... Måske det hjælper?

Locoid er nemlig dyrt og fås kun på recept.. Bruger det selv.

• #6   8. sep 2011 Lonnie: dyrt? Hmmm tror jeg gav 45 kr for en tube? Med mindre det er hele kroppen, som skal smøres ind, så er det da rimelig billigt? Og man kan godt få soleksem af overdreven brug af solarie- grunden til at det sku' hjælpe er at det "hærder" huden, men hvis det bliver overdrevet, så kan huden godt sige fra

• #7   8. sep 2011 Anette : ja, det klør nemli vanvittigt, og har aldrig haft det før..
    Men jeg må jo skære ned på solen, bare underligt min hud aldrig har reageret før.. Jeg får knopper af den rigtige sol, ikk soleksem, men nældefeber, så tåler egentlig kun solariet, så ville være ked af at undvære det..

Lonnie : min mor lider meget af soleksem, og mit er magen til, bortset fra jeg ikke får bylder ( håber ikke I spiser morgenmad- så undskyld ihvertfald smiley )

Julie : har fået lægen til at ringe det ind, så nu må vi se om det ruinere mig smiley

• #8   8. sep 2011 Julie... Hmm .. Synes mit var dyre ??

Jennifer.. Jeg lider også af det... Mega irriterende...

• #9   8. sep 2011 Lonnie: hmm jeg var endda på døgnapotek og hente det...

• #10   8. sep 2011 Julie... Skal ik kunne sige det.. Måske jeg bare ik kan huske det.. hehe

• #11   8. sep 2011 Ja, det er da irriterende smiley
    Håber det bare er denne gang, for ellers må jeg lærer at leve med kløe.. For ka ikk undvære at være brun.. Synes jeg blir så depri af ikke at få det lys dernede fra, og især om vinteren smiley

• #12   8. sep 2011 Køb en sollyslampe i stedet. Det giver ikke kræft og læderhud, men giver dig lyset. Og så er det noget billigere i længden

• #13   8. sep 2011 Jeg døjer rigtig meget med soleksem, og da det for alvor kom frem for 7 år siden var det så slemt jeg måtte tilbringe 3 dage på hospitalet i Tyrkiet.
    De sidste par år måtte jeg holde mig mest i skyggen, og kun småt i solen. Sidste år prøvede jeg noget naturmedicin inden jeg skulle på ferie i Malaga, og har ikke oplevet noget siden, så længe jeg tager dem 3 uger inden jeg begynder på solen og 3 uger efter.
    Jeg tager hver dag tidselolie kapsler, betakaroten kapsler og kalktabletter. Siden jeg er begyndt på dette, har jeg intet problem haft med eksemen. Det er dog vigtigt, at du stadig fortsætter med at tage pillerne 3 uger efter du stopper med solen.
    Jeg har prøvet alverdens cremer, og indsprøjtninger for at komme af med mit soleksem eller dæmpe det lidt, og dette er det eneste der har hjulpet.

• #14   8. sep 2011 Husk at beta caroten ikke må indtages af rygere, da det så kan være kræftfremkaldende

• #15   8. sep 2011 Julie : det blir jeg bare ikk brun af smiley men der er nok ikk andet for, hvis det er kommet for at blive smiley

Rikke : hold da op ! Det lyder som om du har haft noget af en kamp med det soleksem.. Godt du fandt en måde at holde dig fri af det..
    Må prøve de piller, hvis det ikk forsvinder..
    Nu må jeg prøve det lægen har ringet ind, og så må jeg nøjes med sol hver 3. dag, i stedet for hver dag, og se om det virker..
    Tror lidt det er olien jeg smører mig i, inden sol, der er skyld i det ( olien gør at solen brænder, og man blir mere brun ) - så den må jeg li stille væk lidt smiley

• #16   8. sep 2011 Jennifer: går du virkelig i sol hver dag? Det lyder godt nok... ja... Hvad med en god selvbruner og så en lampe? Det er altså bare SÅ farligt med solarie, og soleksem er altså din hud, der siger fra. Hver dag er jo helt vildt for meget.

• #17   8. sep 2011 Heldigvis har jeg ikke problemer med det mere, hvis jeg tager pillerne hver dag når jeg skal nyde solen smiley Dem jeg kender der døjer med soleksem, har brugt smame "kur" som mig, og har efterfølgende ikke haft problemerne med eksemen. Betacarotenen gør også, man tager bedre imod farven og den holder længere smiley

• #18   8. sep 2011 Ja, det gør jeg - men kun 12 min smiley og ikk i weekenderne.. Ja det er forkert, det ved jeg, og SLET IKKE SUNDT.. men det er bare så skønt at ligge derinde smiley
    Men skære ned, og har li købt en selvbruner, så nu må den klare det for mig..
    Nu ska jeg bare li stoppe med at ryge oss, så har jeg nok sparet 15000 på et år - så ka harley få den lillesøster jeg har lovet ( ny hund - ingen børn!! ) smiley

• #19   8. sep 2011 Rikke : det var de piller man ikk måtte tá som ryger, ikke? Men den last ska jeg nu af med ligemeget hvad, soleksem eller ej smiley
    Og så må jeg prøve dem, hvis det ikk forsvinder ved at jeg skære MEGET ned på solen smiley

• #20   8. sep 2011 Du kan læse lidt om det på kræftens bekæpelse
    (link fjernet)

• #21   8. sep 2011 Tak smiley

• #22   8. sep 2011 Jennifer: det lyder som om, du godt kunne bruge at komme lidt ud af "lastens hule". Det er jo altså heller ikke fachionable længere at være helt vildt brun.

• #23   8. sep 2011 Christina : jo, må skære ned smiley det er heller ikk nødvendigt med al den sol, en gang om ugen burde være nok, til at holde farven ved lige smiley

Kommentér på:
Soleksem ! :(

Annonce