481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Slankekur.. dilemma Slankekur.. dilemma

For ca. 2 år siden begyndte jeg at tage voldsomt på og er idag ca. 20 kg. tungere.

Jeg har utallige gange startet lidt halvhjertet og efter 1 uge har jeg givet op.

Så for 3 uger siden så vi "du bliver hvad du spiser" - tror jeg nok det hedder- og efter udsendelsen gik vi alle skabe og køleskabet igennem og smed alt usundt ud.. mayonnaise, smør, færdigretter, chips, slik etc.

Når det ikke er i huset, så smutter det ikke lige med som ekstra.. Og det hjælper virkelig meget.

Vi var også slemme til at købe pizza og grillmad.
På 3 uger har vi kun fået pizza 1 gang.. Og jeg fik virkelig dårlig samvittighed

Jeg har nu tabt 3½ kg.... Og er super glad.. Jeg har det meget bedre. og er nu kommet over den svære første periode med sukker abstinenser.

Jeg har bare lidt et dilemma, for jeg er bare så glad for at jeg er begyndt at tabe mig, og når jeg ser resultater, så beholder jeg gejsten og kan fortsætte...
Men et eller andet sted er jeg bange for at det tager overhånd for mig og jeg ikke kan få holdt igen.. Når jeg tænker mig om, så ved jeg jo godt at man skal spise mange små måltider.. på en almindelig dag får jeg:

1 portion havregryn med 1 æble og letmælk (morgen)
1½-3 dl. cheasy yoghurt (frokost)
1 blandet salat med lidt kylling (aften)
+ forskelligt frugt 1-3 stykker

Det er vel okay.. tror jeg..
Men hvis jeg så spiser en bolle eller drikker en sodavand / øl, så får jeg sådan en " nu må du ikke spise noget til aften" tanke... Og det bekymrer mig.

Hvad kan jeg gøre for at det ikke skal tage overhånd for mig ?

/Tina

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankekur.. dilemma
  • #1   3. jun 2008 Der må ikke gå mere en 3 timer i mellem hvert måltid, fordi du skal holde forbrændingen oppe. så hvis du spiser 6 gange om dagen så er det godt.
    Jeg kan sende din en kostplan som jeg har fået da jeg har været medlem af noget..

• #3   3. jun 2008 Christina :
    Jeg vil gerne se din madplan.
    Og det var bare et eksembel.. En aftensmad kunne også være laksesteak med sammenkogte grøntsager (ratatouile tror jeg det hedder)

• #4   3. jun 2008 Jeg kan anbefale bøgerne af Lene Hanson, hvis det er. Der er også en masse gode opskrifter i, måske du kunne låne dem på biblioteket....

• #6   3. jun 2008 christina - jeg vil også gerne se din madplan

Alex - jeg kan godt forstå den tanke bekymre dig.

det er lidt af en balancegang.

men da jeg ikke tror på slankekure, men kostomlægning. vil jeg sige at "synder" man og det gør man ind imellem, er det med at nyde det. for så at have styrke nok til at fortsætte den sunde stil bagefter.

• #7   3. jun 2008 Har ikke forstand på kur, men vil da bare ønske dig held og lykke med det. Du virker til at være kommet godt igang.

• #8   3. jun 2008 Jeg har også tabt mig 4 kg på 2 uger..
    Og du skal også huske kun at veje dig 1 gang om ugen..
    For hvis du lige ser du har taget 1 kg på så mister du hurtigt gejsten igen..

• #9   3. jun 2008 Mette : Åh ja... Det er så en anden ting.. Selv om jeg godt ved det, så er jeg på vægten hver morgen..
    Det har så haft den modsatte effekt.. Altså at jeg siger "Det skal bare være løgn" hvis jeg har taget lidt på i forhold til dagen før.. Og så er det jeg ender i det ekstreme igen..

Hvorfor skal det hele være så ekstremt for mig.. Enten skal jeg have det hele eller også skal jeg slet ikke have noget overhovedet...

Det er sgu da mærkeligt

• #10   3. jun 2008 Det lyder til at du har nogenlunde styr på det:o)
    Er selv ved anden uge af min livsstilsændring, og er inspireret af vægtkonsulenterne, hvor man skal spise virkelig mange grøntsager. Ja faktisk føler jeg, at jeg spiser hele tiden, og det er virkelig store portioner man skal spise.
    Jeg er ik som sådan stor, men har taget 5kg på, og nu skal de altså bare af igen.
    Men kan kun gi dig ret for f**k hvor har man det bare godt med sig selv:D
    Jeg har været KÆMPE cola fan, og det har virkelig været svært at ligge på hylden. Men drikker pt 0,5l om ugen, og tillader mig selv at spise lidt slik i weekenden.

• #11   3. jun 2008 Kigger lige på din madplan igen. Det er godt nok ik meget du får til middag.

• #12   3. jun 2008 Helene- Må jeg også være med?

• #13   3. jun 2008 Det var godt nok ikke meget du spiser i løbet af dagen ...

Mange opnår et godt vægt-tab ved at skippe alt sukker og hvidt brød.

Held og lykke med kuren *S*

• #14   3. jun 2008 Helene : Jeg er med i Slank Dig Gruppen.. Er det den du mener ?
    Hvis ikke må du gerne sende en invitation

• #15   3. jun 2008 Jeg ved godt jeg ikke spiser ret meget nu... Og at det er for lidt i længden. Jeg har bare virkelig svært ved at begrænse mig hvis der bliver lukket op for mere...
    Jeg er nødt til at lave en tallerken mad i køkkenet og så gå ind i stuen og spise.. Hvis jeg tager gryderne med ind i stuen, så nøjes jeg ikke med en portion.. Det er jo nok derfor jeg har min nuværende størrelse..

Men jeg føler egentlig ingen sult... Måske fordi det er så varmt nu, så jeg drikker en voldsom masse vand

• #16   3. jun 2008 Altså jeg gik til diatist og det var virkelig en succes, jeg skulle spise mere end jeg regnede med. Syntes ikke det er meget du spiser, du skal jo regne med at hvis du begynder at spise mere igen på et tidspunkt vil du jo tage på igen.....

• #17   3. jun 2008 Charlotte : Hvis jeg bliver ved med at tabe mig på den mængde mad og så spiser lidt mere og tillader lidt mere når jeg har nået målet, vil jeg så tage på igen ? Er det ikke muligt at holde den vægt ?
    Jeg har tænkt mig at når jeg når mit mål, så vil jeg blive ved med at veje mig 1 gang om ugen og hvis jeg tager 4 kg. på eller mere, så skal jeg begynde at tabe mig igen

• #18   3. jun 2008 Jeg tabte ca 2 kg pr uge ved at spise dette:
    2 stk knækbrød m skrabet smør og mager ost (morgen)
    Et stk frugt (mellemmåltid)
    200 gr grønt og ca 100 gr magert kød (frokost)
    Et stk frugt eller grønt (mellemmåltid)
    200 gr grønt og ca 100-150 gr kød (aften)
    Før hvert måltid (også mellemmåltider) et stort glas vand og spis langsomt.
    Ved lækkersult: 1 lille smoothie
    Og ca 3 gange om ugen i motionscenter.
    MEN jeg har ingen rygrad og droppede den efter 1 måned.........

• #19   3. jun 2008 Altså jeg ved ikke helt hvordan det fungere. Men det er jo noget med hvor mange kaloriere om dagen du skal indtage for at tabe dig og hvad det skal bestå af for at du får de nødvendige ting. Og når du så skal til at spise normalt er det jo noget andet igen. Som sagt var en diatist guld værd for mig og du behøves jo kun en enkelt eller 2 gange og så laver hun en madplan til dig.

• #20   3. jun 2008 *Irene 48 år*
    Det lyder som den jeg var på. Ku bare ikke spise lever eller så mange grøntsager........

• #21   3. jun 2008 Irene : Det er hvad jeg har fået idag.. Det var mest for at ilustrere mængdenJeg spiser altid havregryn til morgen.. Det mætter i lang tid og skulle være så sundt..
    Frokosten er som regel yoghurt, men kan også være salat eller rugbrød.
    Til aften varierer det .. Men salat er nemt når man er på arbejde om aftenen.

Til alle : Tak for jeres søde svar.. Det er dejligt I vil komme med input og råd til mig

• #22   3. jun 2008 Irene- Bare et vildt gæt.....er det vægtkonsulenternes du følger? :o)

• #23   3. jun 2008 Fuck det er bare super flot.....helt vildt:o)

Kommentér på:
Slankekur.. dilemma

Annonce