4.822 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

irriteret øje pga kontaktlinse? irriteret øje pga kontaktlinse?

er der nogen af jer der går med kontaktlinser som nogensinde har haft problemer med ikke at kunne sove pga irritation i øjet? I aftes var det lidt irriteret og jeg tænkte det måtte blive bedre når jeg tog kontaktlinserne nu. men nej øjet var stadig irritereret og føltes som om der var et eller andet i øjet. så indtil viderer har jeg ikke fået sovet særlig meget. nu har jeg taget nye kontaktlinser i igen og øjet det løber bare.. men er bedre end ikke at ha' kontaktlinser på :o( nogle forslag til hvad det er og hvad jeg skan gøre? tænker jeg må forbi en optiker for at se høre om de kan se hvad det er :o(

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  irriteret øje pga kontaktlinse?
  • #1   27. jun 2008 Nok smart at lade en optiker kigge på det, men ellers har du vel nogle dråber du kan dryppe øjet med?.. ellers kan du jo prøve med vand fra hanen.. måske hjælper det smiley

• #2   27. jun 2008 har ingen dråber :o( og ved ikke hvor smart vand er når jeg har kontaktlinse i.. har lige kigget på netdoktor. må vist ringe til lægen når kl engang bliver 8. suk.

• #3   27. jun 2008 Både min kæreste og min mor har haft kontaktlinser, og endte begge med så irriterede øjne, at de droppede linserne - Det var de der en-dags-linser for begge parter i øvrigt..... Men hvad det præcis var der gik galt, har de ikke fået en forklaring på!

• #4   27. jun 2008 du må IKKE bruge vand fra hanen, det er ikke sterilt nok til at bruge til øjene-
    hvis jeg var dig vil jeg smutte ind til min optiker når de åbner. din læge henviser dig sikkert til en øjenlæge og det er ventetid. så smut til optikkeren. så kan de se hvad der er galt og evt få dig til øjenlæge.
    det kan være mange ting

• #5   27. jun 2008 lyder som øjenbetændelse,

• #6   27. jun 2008 jeg har fået tid hos min egen læge, som sagde at kontaktlinsen skal ud. men kan intet se uden.. så den kommer først ud når jeg kommer op til hende. tror hun tester med noget fluoriscerende snask for at se om der er rifter. øjet er helt rødt nu.... må vist ha' nye glas i brillerne, så jeg kan se med dem i stedet. tak for hjælpen.

• #7   27. jun 2008 jeg kunne ikke tåle de lincer man sover med, så jeg måtte gå over til nogen der blev taget ud og renset, men holdt efter et par uheldig episoder op, da jeg faldt i søvn på sofaen, og så kunne jeg næsten ikke lukke øjnene op, og de blev røde og sved helt vildt, så jeg er tilbage til briller:-)

• #8   27. jun 2008 Vand fra hanen ødelægger linsen.. Hvis du skal hælde noget i øjet, skal det være rensevæske specielt til kontaktlinser.. Og som du helt sikkert oss fik af vide da du fik de første linser, så SKAL du ta dem ud hvis øjet bliver irriteret.. Fx af en rift eller betændelse... Og hvis man skal følge "spillereglerne" må man heller ikk have dem i når man er syg...

• #10   27. jun 2008 carina: jeg er klar over at man ikke må bruge kontaktlinser når ens øje er irriteret. nu har jeg taget den i og der blive den til jeg kommer til lægen. Jeg kan intet se uden linser og der er absolut ikke nok styrke i mine briller. jeg skal også gerne kunne komme sikkert til og fra lægen. desuden har jeg kommenteret at jeg skal ha' nye glas i mine briller.

• #11   27. jun 2008 du er nok kørt nu.. men det er altså ikke smart at køre med linser når de øje er irriteret.. synes du skulle have kørt til optiker først og få nye briller, inden du kører til lægen.. for hvis lægen alligevel siger at du skal tage dem ud, kan du jo ikke køre hjem igen...

har du slet ikke noget rensevæske?
    min veninde havde nemlig fået noget forkert til hendes, altså en med brintoverilte, så da hun skulle have den i næste morgen, så begyndte hendes øjne at kløe og svie.. og de blev ildrøde og hun måtte til optiker og få noget nyt uden brintoverilte, og så brillerne på istedet..

• #12   27. jun 2008 jeg har det bedst med kontaktlinser på. jeg har fået øjendråber, det er helt alm. øjenbetændelse. har jeg bare aldrig haft før. jeg skal tage dråberne og må gerne tage kontaktlinserne på et kvarter efter, det eneste der kan ske er at de bliver misfarvet. finder brillerne i dag og bestiller nye glas til dem i morgen.

Kommentér på:
irriteret øje pga kontaktlinse?

Annonce