Spørgsmål til kvinderne!! {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen
Som nogen af jer allerede ved, så er jeg skribent.
og har derfor nogle spørgsmål, som jeg ville være glad for hvis i dejlige kvinder gad svare mig på.
På forhånd tak
Hvis i skulle interviewe en kendt dansk mand (politiker) for at finde ud af hvem han er som person, og ikke bare hvem han er på sine valgplakater.
1. Hvilke spørgsmål ville i så stille ham for at finde ud af hvem han er bag?
2. Hvilke spørgsmål om en mand er interessante for en kvinde at vide?
3. hvordan vil i kort beskrive mandelig charme?
4. Hvordan har i det med at en politiker f.eks optråder i div. programmer i fjernsynet som showtime, stiller sig op og synger etc..?
5. Hvad synes i om, og hvordan vil i beskrive politikeren Jens Rohde?
feb 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 145 Svar: 1.066
da var nogen der var mere kolde i deres svar en andre og det fik indflydelse på hvem der fik min stemme og fra familien.
feb 2005
feb 2005
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
feb 2005
Det berører mig at høre, at du er havnet i den ulykkelige situation. Først en trafikulykke, og så oplevelsen af at levet i en uafklaret økonomisk og fremtidsmæssig situation siden 1998. Det er efter min mening ikke acceptabelt, at det tager så lang tid. På den anden side er det jo vigtigt, alle aspekter af dine muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet bliver undersøgt. Alt andet lige er det jo bedre at kunne klare sig selv. Men hvis det ikke er tilfældet, så har man krav på at få afklaret sin situation og vilkår. Og det forekommer mig, at det har taget for lang tid.
Jeg kan naturligvis ikke, på baggrund af dine oplysninger i din mail, gå dybere ind i din sag. Som folketingspolitiker er det opgaven at sikre de gode sociale rammer om det enkelte mennesker. Det står Socialdemokratiet for. Men jeg vil anbefale dig at undersøge mulighederne for at en dialog med kommunen om din sag og en hurtigere afklaring - og eventuelt at vurdere dine muligheder for at anke din sag til højere sociale myndigheder, hvis du fortsat er utilfreds med kommunens afgørelse.
Mange hilsner
Frank Jensen
feb 2005
Det er ikke nemt at hjælpe konkret på baggrund af en mail, men det lyder som om, du burde søge førtidspension eller et flexjob. Spørg din sagsbehandler i kommunen om det.
Venlig hilsen
Marianne Jelved
feb 2005
Tak for din mail til Mogens Lykketoft. Da han er en del ude i landet i denne tid, når han ikke at besvare alle sine mails. Men han ser dem alle og bruger dem som inspiration. Du påpeger jo på nogle meget centrale emner, nemlig de mest udsatte i vort samfund, som har fået det stadigt ringere under den borgerlige regering - det skal vi have gjort noget ved.
Med venlig hilsen
Helle Hansen
Mogens Lykketofts sekretær
jul 2005
feb 2005
Kære Lonni Johannesen
Mange tak for din henvendelse til mig samt tak for dine forhåbninger om et godt valg.
Det gør mig ondt at høre, at du har været ud for en trafikulykke, som har givet dig så mange men.
Vi konservative er opmærksomme på, at flere kommer i klemme mellem sygedagpenge og kontanthjælpen, fordi de har ventet i systemet eller har haft svært ved at blive afklaret. Derfor har vi foreslået, at det skal være muligt at forlænge sygedagpengene, indtil man er afklaret.
Jeg ved godt, at arbejdsprøvning kan være en hård omgang, men den er nødvendig inden man indstilles til førtidspension. Jeg håber, at du snart får afklaret, hvor meget arbejdsevne du har og derved kan komme videre. Du skal under alle omstændigheder vide, at vi er meget opmærksomme på, at tingene foregår retsmæssigt i systemet, og at der tages hånd om de, der har været så uheldige at blive syge og miste noget af deres arbejdsevne.
Med venlig hilsen
p.v.a. Lene Espersen
Mette Holm Sørensen
feb 2005
jeg har et spørgsmål om kontanthjælp, hvad vil i gøre for os som er blevet sat på dette, på grund af sygdom, for mit vedkommen har jeg været ude for en trafikulykke og fik et kraftig piskesmæld samt forhøje tryk i hjernen altså "vand i hovedet" samt facetsyndrom, tinnitus, husker dårligt, samt flere ting, jeg har været i utallige arbejdsprøvninger siden 1998 og det har ikke ført til noget andet end jeg ryger længere ned økonomisk fra sygedag penge til kontanthjælp som jeg kom på for 2 1/2 år siden og jeg ikke ved stadigvæk ikke hvor jeg står, og jeg vil lige nævne at jeg er 29år, jeg syndes at det er en mærkelig måde og behandle syg mennesker på, det er lige som om man bliver straffet for at være syg :o(
jeg håber at høre fra dig, jeg ved godt du har travlt disse dage og jeg vil ønske dig alt held og lykke med valget
med venlig hilsen Lonni Johannesen
jul 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
Tak for din e-mail af 28. januar 2005, som jeg har fået oversendt fra statsmi-nisteren til besvarelse, da spørgsmål om kontanthjælp hører under mit an-svarsområde.
Du skriver, at du er ramt af sygdom efter en trafikulykke, at du har været igennem utallige arbejdsprøvninger uden resultat, og at du nu er sat på kon-tanthjælp. Du mener, at du bliver økonomisk straffet for at være syg, og du spørger, hvad der vil blive gjort for personer, der som dig er sat på kontant-hjælp på grund af sygdom.
Jeg kan som minister ikke gå ind i din konkrete sag, da det er kommunen, der træffer afgørelse i sager om kontanthjælp. Jeg kan dog oplyse, at kon-tanthjælp ydes til personer, der er kommet i en situation, hvor de ikke kan klare sig selv økonomisk, og at der typisk stilles krav om, at modtageren står til rådighed for arbejdsmarkedet, med mindre fx sygdom forhindrer dette. Hvis erhvervsevnen er varigt nedsat på grund af sygdom vil revalidering og eventuelt en ansættelse i fleksjob kunne komme på tale.
Jeg kan som sagt ikke vurdere din konkrete situation, og jeg vil i stedet fore-slå, at du tager kontakt med din kommune, med henblik på at få afklaret, om der er muligheder, fx gennem revalidering og fleksjob, for at hjælpe dig med at få fodfæste på arbejdsmarkedet, eller om helt andre løsninger skal findes.
Jeg vil endelig ønske dig god bedring og udtrykke mit ønske for, at det trods dit dårlige helbred vil lykkes for dig at komme videre med dit liv.
Med venlig hilsen
Claus Hjort Frederiksen
feb 2005
jul 2005
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
1.
-Hvorledes stiller du dig, i forhold til problematiken ang. indvandere ?
-Skal efterlønnen bestå, og hvordan skal den financieres ?
-Hvad er dine holdninger til dyrevelfærd ?
-Hvad med et dyrepoliti ?
-Hvor har du helt konkret, gjort dig bemærket politisk. Og hvor har du haft indflydelse, og medvirket til at der blev gjort en forskel.
2-3 har jeg ingen kommentarer til.
4
-Hvis det er uden cencur, for div. dumheder, og det også er for fornøjelsens skyld, og ikke kun mediedækningens, så er det fjong for mig !
5.
- Vatpik, der ikke tør stå ved egne udtalelser !
/Moster.
feb 2005
feb 2005
syndes det var en gang øre gas han kom med
feb 2005
jul 2005
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
Jeg vil prøve at besvare dine spørgsmål...her som følger...
1. manden bag politikeren?
jeg ville spørge ham....
A) Jens beskriv dine 3 stærkeste og 3 svageste sider ?
C) Jens er du typen der kan li` : at dyrke egne interesser, at arbejde alene, at tænke meget over tingene???
D) er du god til : at forstå dig selv, at følge dine ideer, at være dig selv?????
( hvis han svarer ja til alt i spørgsmål C+D ved jeg at han er "selvklog")
E) kan du li`: at have mange venner, at være med i en gruppe, at tale med folk???
F) er du god til : at forstå andre, at lede og organisere, at få andre til at blive gode venner????
(hvis han svare ja til alt i spørgsmål E + F ved jeg at han er "menneskeklog")
2. det jeg som kvinde vil vide om ham som mand er:
a : hans kvindesyn.
b : hvad er ifølge ham retfærdighed og respekt.
c :har han været på det "almindelige arbejdsmarked" ?... hvis ja... hvor længe? og hvor lang tid siden er det?
d : har han dyr? (det lyder goofy, men det fortæller meget om en person`s ansvarlighedsfølelse og hensynstagen til omgivelserne).
3. hvad er mandlig charme.....(den var svær)
a : en god udstråling.
b : humor.
c : stærkt ydre, blødt indre.
d : en mand der er, handlekraftig, sandfærdig, og tillidsvækkende.
4. politik og underholdning er i mine øjne en skidt blanding, da jeg har svært ved at tage deres politik seriøst efter at have set dem i en så (for dem) så unaturlig situation.
5. her en tilståelse.... jeg kender ikke Jens Rohde....
overhovedet.
det var vist det....
Lykke
feb 2005
Jens Rohde det er venster ordføre *s*
Spørgsmål til kvinderne!!