{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mobning
  • #1   5. jul 2008 Jeg har også været der.. Og det er trist.. Og har stadig indflydelse på min hverdag.. det kommer man aldrig over, tror jeg...

• #2   5. jul 2008 Ikke over.. nok mere "af med".. Det hænger altid et sted i baghovedet..

• #4   5. jul 2008 jeg har også været der og det er ikke rart og jeg ved ikke om jeg er over det

• #5   5. jul 2008 Har oss været der.. Og jeg "lider" stadig meget under det.. Dog ikk så meget mere efter jeg har fundet MANDEN.. Heldigvis er han go til at fortælle mig at jeg er go nok.. For jeg forstår det bare ikk selv..

• #6   5. jul 2008 Det kan jeg også nikke genkendende til .... Blev dagligt mobbet .... Og lærerne gjorde intet ... Min mor var på skolen til samtalen flere gange ... Da min far døde synes de det var sjovt at bruge det også ... Derfor har jeg ikke haft behov for at gense folk fra min folkeskole tid ...

• #12   5. jul 2008 Man kan ikke bebrejde et barn der overværer mobning at det ikke ved hvad det skal stille op eller gøre i situationen..
    Man kan bebrejde de voksne der er vidende om at det foregår, men intet gør.

Og nogle gange er det ren overlevelse..
    " Når de har fundet et nyt mobbeoffer gør jeg mig så usynelig som muligt for ikke at henlede opmærksomheden på at jeg stadig er her"

De børn kan man ikke klandre...

• #14   5. jul 2008 Nu er det jo ikke kun børn, der mobber og bliver mobbet.. Mit fortsatte i mindre grad til jeg var 22..

• #16   5. jul 2008 jeg blev mobbet gemmen hele min tid i folkeskolen, fy for s... siger jeg bare, jeg var overvægtigt, var ikke særlig god til at stave, regning gik det hellere ikke så godt med og så synes de mine forældre var mærkelige. min bror og søster blev også mobbet. jeg var bedst i de praktiske fag.
    Jeg blev heldigvis ikke inviteret til 10 års jubi. på den skole, for jeg havde taget den ene og slået den anden med, det var faktisk hele klassen der mobbede, havde en veninde jeg gik i klasse med, fandt senere ud af at hun også var med. Jeg viste at en af pigerne havde en far der drak(alkoholiker) men sagde aldrig noget til hende.
    Jeg tror at meget mobning stammer fra forældrene, for børn er jo ikke dumme og høre også hvad der bliver snakket om, og hvis man ikke fortæller dem at sådan noget gør man ikke, ved de jo ikke det er forkert.
    Er bla. andet faster til 2 piger der går i skole og har sagt at hvis de bliver mobbet eller har andre problemer skal de på komme og sige det til mig, for ønsker ikke det sammen sker for dem som for mig, har selvfølgelig også sagt at jeg aldrig vil høre om at de har mobbet andre...
    Jeg glemmer aldrig at jeg er blevet mobbet, det sidder sgu for dybt i mig

• #17   5. jul 2008 jeanette : Du har fuldstændig ret.. Nogle voksne er ikke et hak bedre

Daisie: Enig i at man bør reagere... Men man er ikke ondskabsfuld fordi man ikke ved hvad man skal gøre

• #21   5. jul 2008 Det er desværre ikke alle voksne, som griber ind, vi sloges med vores datters skole i 2 år, (var til mdr. samtaler med klasselærer og psykolog) hun lukkede helt af, og havde ingen indlæring, og jeg mener INGEN, vi forsøgte at få hende til at skift skole, men det turde hun ikke, da hun var bange for at blive til grin over at hun ikke kunne følge med, og de skoler vi havde kontakt med, kunne ikke tilbyde ekstra hjælp, fordi hun gik i 7. klasse, og på grund af besparelser, er der lavet regler om at indsatsen skal være i indskolingen.

Selv 2 lærere gik med på mobningen, som de mente kunne være med til at styrke hende, bl.a. kunne hun ikke lide at komme til tavlen, da hendes selvtillid var helt nede under 0. En dag løftede hendes matematiklærer hende op til tavlen, under stor latter fra klassen, og bad hende lave et stykke, og da det var forkert, lavede han grin med hende, og sagde at hun da vidst ikke kunne gange 5 med 5 uden en lommeregner. Prøv lige at gætte på, hvordan hun havde det, heldigvis gik hun hjem, og så kan det nok være at jeg kom op på de høje toner!!!

Til sidst holdt hun op med at spise, hun vejede 38 kg, ( 162 cm høj)

Der skete først noget, da vi sendte et brev til samtlige forældre, kommunen, skolepsykologen, lærerne og skolebestyrelsen, hvor vi til forældrene skrev hvad hun dagligt var udsat for, og at vi ville sætte pris på, at de tog en snak med deres børn, og forklarede at det var et fælles ansvar at alle har det godt i klassen og til de andre, nævnte vi alle de episoder der havde været, og hvilke lærere vi havde konfronteret, med deres 'morsomme indslag, til klassens fryd'.

Samtlige forældre ringede og bakkede os op, og af de 5 som stod for mobningen, ringede de 4 at de gerne ville give hende en undskyldning og at de faktisk ikke vidste hvorfor de var gået med på mobningen, for de havde faktisk altid været venner med vores datter.

Vi fandt så ud af, gennem samtaler/møder med mobberene og deres forældre, at det var hendes engang bedste veninde, som havde startet det, fordi hun var jaloux over at vores datter havde så mange venner, og at hun ikke længere, ville gøre som veninden forlangte, (hun måtte ikke være sammen med andre) og så havde hun sat alle mulige rygter i
    gang.

puha, det blev jo en hel roman, men i dag, har hun efter et efterskoleophold, healing, og en dejlig læge, fået sin selvtillid igen, og hun er nu kommet op på 50 kg. og hun er så 'fræk' som en teenager skal være:-)) og hun er kommet rimelig med fagligt, og hende som for 3 år siden, slet ikke turde tænke på uddannelse, starter på eget initiativ på Handelsskolen efter sommerferien:-)))))))

• #24   5. jul 2008 Ja, hun fik det heldigvis godt igen, det tog lang tid, men vi arbejdede meget med at hun skulle videre, og så tage mod undskyldningerne fra de 4. Det er faktisk lidt tragikomisk, den ene af dem, er hendes kæreste i dag, og de har det bare så godt sammen:-) han var, selv om han er 190 høj MEGET LILLE, da de begyndte at komme sammen, og skulle med hjem, men hold op han er en dejlig dreng:-) vi har ikke snakket så meget om det skete, men vi ved nu, at han er fra et hjem med druk og sygdom, så han har jo, som andre også har skrevet, selv haft det rigtig svært.

det var simpelthen SÅ forfærdenligt at gå i gennem, Lærerene og skolelederen, mente at vi var meget hysteriske, og overbeskyttende, og at hun skulle lære at lade være med at gå hjem og sladre, men selv begynde at klare problemerne, jeg tror slet ikke at det egner sig, selv ikke på HG, det jeg fik fortalt dem, men bjørnen kommer sq over en, når det er vores børn det gælder.

• #25   5. jul 2008 Karin:
    Stakkels lille pige.. Hun har da virkelig haft det hårdt.
    Virkelig heldigt for hende at hun har nogle stærke forældre der ikke giver op. Og godt kæmpet !!!

Held og lykke med hendes liv frem over.. Det lyder til hun er kommet godt i vej og er glad igen.. Hun er en af de heldige.. Selv om der måske går lang tid før hun selv synes det..

• #26   6. jul 2008 alex: Hun er heldigvis positiv, og synes også at hun er heldig hun er kommet igennem det:-) Hun kan mærke stor forskel fra før. Hun kæmper dog stadig en del med 'rygsækken' i eksamens situationer, når hun skal op, får hun den 'gamle' følelse i maven, men som vi har sagt, f''' eksamen, det er din indsats i skoleåret, der er gældende, og det har hjulpet lidt, at hun ved at vi ikke 'forventer' , presser, forlanger, (kald det hvad du vil), det gør at hun kan slappe af over for det. Vi er ikke i tvivl om at, når hun finder ud af hvad hun vil i fremtiden, så kommer det af sig selv:-))

hun bliver måske en af dem, som bare skal have et par sabatår, og få lov at udvikle sig i sit eget tempo, men bare hun bliver glad og lykkelig og finder sig selv, så er vi ovenud tilfredse, vi tænker på hvad der ville være sket, hvis IKKE vi havde grebet ind i tide, og så er alt andet jo en succes for hende:-)

Kommentér på:
Mobning

Annonce