1.455 visninger
|
Oprettet:
Mobning.!!! {{forumTopicSubject}}
Hvor er jeg træt af der ikke er konsekvenser for mobbere i skolen, det er ALTID den mobbede det går ud over selv når det er lærerne der ordner det.
Igen er min 15 årige datter hjemme grundet 1 pige i klassen der styrer hele klassen og siger meget grimme ting og sørger for at klassen holder min datter ude fra alt, og går helt alene rundt og føler sig meget ensom...
Nu har jeg skrevet en mail til lederne at de har max 4 uger til at få styr på det ellers går jeg til ALLE medierne med det...
Er der nogen der ved om man kan melde mobning til politiet...???
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.267
Skal lige siges det er en special klasse men med 2-3 lærer til 8 børn i alderen 15-16.
har snakket med en anden piges forældrer som osse er næsten samme situation som min datter men så er flyttet til en anden klasse...
Men igen er det den mobbede det går ud over og bliver flyttet ikke den der mobber...
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 912
Jeg kan godt forstå at man står som frustreret og ulykkelig forældre til et barn der bliver mobbet, men jeg tror desværre ikke der hjælper noget at forsøge at blande medierne ind i det (hvis de overhovedet vil tage det op).
Som regel har det en væsentligt bedre effekt, når man spørger undrende ind til hvorfor man fx ikke gør sådan og sådan her, istedet for at true (selvom jeg godt forstår hvorfor du gør det).
Derudover kunne det være en hjælp for andre børn end din datter, hvis du kunne være med til at gøre skolen opmærksom på hvilke redskaber man kan bruge, i disse situationer. Det kunne jo tænkes at de rent faktisk ikke aner at der bliver mobbet, eller hvordan de skal gribe det anderledes an?
jan 2015
Følger: 1 Svar: 7
Ellers vil jeg sige at klasselæren er den bedste mulighed. Forældre har ikke mulighed for at være til stede i skolen, og jeg har set det blive værre hvis man fik forældrene til at snakke med dem der mobbede - for så fik de bare endnu flere 'grunde' til at mobbe offeret.
Klasselæren kan derimod gå i dialog med samtlige lærere for klassen, så man i fælleskab kan forsøge at løse problemet hele dagen igennem.
Så mit råd ville være at du fik snakket med læren og pigens forældre så i kunne arbejde med problemet hele dagen igennem.
Jeg er selv 15, og jeg kan da bestemt nikke genkendende til at vi har en gruppe her i klassen som forøger at overtage det hele - heldigvis har vi en lære som går meget op i at det ikke udvikler sig i den retning, og derved har vi undgået det, så alle nu har nogen at følges med.
Det er ikke fedt at være den som ikke er med i gruppen, men for mig har løsningen været at vende mig imod drengegrupperne og mine fritidsaktiviteter. Det er helt vidunderligt at sidde og snakke med drengene fordi de slet ikke kører den samme hakkeorden som piger gør, og er de sure på hinanden så går det oftest over igen og alle kan være med endnu en gang
Men har du nogen idé om hvorfor din datter ikke er med i gruppen?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
aug 2013
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 179
Hvad med at du selv griber knoglen og ringer til forældrene til modparten, eller sætter dig ud i bilen og køre derover og fortæller dem om situationen imens deres afkom også er til stede?
jan 2011
Jeg har haft MANGE møder med skolen, de invitere til møde så min datters trivsel er imødegået, men der sker ikke en disse og min datters trivsel i klassen er der ikke noget af...
Man skal have udleveret nummeret til forældrerne af lederen da forældrerne skal give tilladelse til det bliver udleveret til andre forældrer...
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.761
Det gjorde vi da jeg gik i skole og det hjalp en del..
Hvis min datter skulle blvie mobbet ville jeg gøre det samme..
okt 2010
apr 2008
apr 2008
maj 2007
Bugsy: Ofte flytter problemerne med
jan 2011
Det med medierne var ikke at blande min datter ind i det, men for at få skolen belyst ang mobning.
På min forældrer intra er der IKKE lagt telefon numre ud fra den specialklasse min store datter går i...
Og det eneste jeg kan få at vide fra lærerne er at de "ARB" på det, har sågar haft en psykoterapeut med i møderne som gav dem en masse redskaber og bøger de kan bruge til disse trivselsting.
Ingen børn i klassen har set eller oplevet de gør noget ved problemerne, men det er påstand mod påstand.
Har faktisk fået ros for min datter ikke har flippet skråt og banket dem sønder og sammen, idag var meget tæt på, men hun ved hun ikke må slå...
jan 2011
Men det vil sige vi skal vente et halvt år før der er ro i klassen...
maj 2007
apr 2008
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.542
Jeg har fået fortalt (fordi.. fortrængning), at da mine forældre konfronterede rektoren på den kristne privatskole, jeg gik på, med at jeg blev mobbet og spurgte ind til, hvorfor de ikke havde en mobbepolitik, så fik de svaret, at "Jamen, sådan noget foregår ikke på vores skole. Vi har ikke brug for mobbepolitik".
Sjovt nok, så kom den mobbe politik, da jeg blev rykket ud af skolen og flyttet til en anden.
Der er alt for mange skoler, som går rundt i fornægtelse og de tager sagen op med den forkerte.
Det er ikke den mobbede, der skal tilbydes at flytte klasse, der bare skal leve i det, eller som skal snakke med en psykolog for at kunne trives. Hvorfor beder man ikke mobberen om at flytte skole? Det er jo ikke den mobbede, der er problemet..
Jeg ville se, om jeg ikke kunne få fat i forældrene til mobberen og tage en snak med dem og muligvis også både din datter og deres barn. Ofte er deres børn jo slet ikke sådan i hjemmet, men forandrer sig, når de kommer i skole.
jan 2011
Der har INGEN møder været på tværs af familerne, selvom jeg har spurgt ind til det 3 gange.
Isabelle det er faktisk et godt spørgsmål har osse flere gange ytret at jeg gerne vil have min datter flyttet derfra og til en anden specialklasse.
Min datter har da osse lavet dumme ting i klassen men det har været rette helt op i næsten halvandet år nu, hun boede i næsten 4 år ved sin far og havde det rigtig skidt, fik hende hjem og nu siger de på skolen at hun har rykket sig voldsomt og er god til at gå fra problemerne og til lærerne, og er kanon god til at fortælle om hvordan hun har det, osse når det er værst.
De mener ikke at min datter har del i den problemstilling der er i skolen og de ved åbenbart ikke hvordan de effektivt kan stoppe det andet end at denne mobber går ud til sommer...
Men mener at praktik kan give hende lidt andre udfordringer istedet for at være i en klasse med problemer...
Men det betyder hun IKKE får den boglige uddannelse med sig...
Har kontakt til den mor hvis datter (Ø) blev flyttet til en anden klasse på samme gang, faktisk i lokalet ved siden af, og hun siger der er flere nye lærer der er stoppet grundet at der ikke bliver gjort noget ved de problemer der er i denne ældste afd.
De nye lærer kom med en masse nyt der kunne hjælpe men fik at vide at sådan gjorde de ikke i denne skole...
Ved at moderen til Ø osse er meget utilfreds og osse har skrevet flere klager til ledelsen...
okt 2010
jan 2011
Må have fat i skolen igen igen...
okt 2010
jan 2011
Min datter ved heller ikke hvor de bor kun de bor derudeaf...
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1457 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 8.595
Vores den yngste blev også mobbet i skolen. De endte med at smide en diagnose på ham og sende ham i specialklassen. Nu mobber de bare en anden i stedet.
Og inden min søn begyndte at blive mobbet, måtte to andre flyttes fra klassen, da de blev mobbede.
Og skolen siger, at de har anti-mobningspolitik.
jul 2012
Vi har sågar en gang overhørt en skype-samtale, hvor en af drengene truer vores dreng over skype. Han sagde til min søn, "jeg slår dig ihjel, når du kommer i skole i morgen".
Men det er som at slå i en dyne, når ingen gør noget.
jan 2011
Jeg har aldrig været mobbet men har dælmene stoppet en del mobbere i min tid...
HADER mobbere og dengang fik de dælmene en omgang tæsk...
Ja sorry...
jan 2011
Heldigvis...
jul 2012
jan 2011
Den eneste grund til det ikke er sket er at hun heldigvis har respekt for hvad jeg siger...
jan 2011
Og igen man skal være på forkant med systemet og det er jeg har papirer på ALT...
jan 2011
Igen skal min pige der mobbes og ikke får hjælp gå i skole med åbne arme smile og bare være glad...
jan 2011
Så nu bliver skolen indstillet til at holde møde på tværs af familierne.
Og kommunen bliver osse draget ind i det her af mig...
jul 2012
Det er sku trist, at det skal være sådan.
jan 2015
En eller anden form for frivillig et-eller-andet hvor det er mennesker som arbejder med børn fordi de har lyst til det.
Selv er jeg FDF'er og jeg oplever at mange af de frivillige voksne som kommer der nede er langt mere engagerede og erfarne end de fleste lærere. Vi har bla. 3-4 ADHD drenge samt en som ikke er i stand til at afkode andre instinktivt, på et af holdene, men de fungerer super godt sammen med de andre børn fordi de voksne som er der nede, er der fordi de rigtig gerne vil, og ikke fordi det er deres arbejde - og 2 af de drenge er beskrevet som problembørn af forældrene, så det er fantastisk at se hvor meget de ændrede sig ved at der kom nogle voksne ind over en gang om ugen som gerne ville hjælpe
Så måske du kunne foreslå dem at i fik fat i nogen udefra som kunne se om de kunne hjælpe med nogen nye ideer?
okt 2010
FDF'er er (forhåbenligt) jo aktive ude i naturen.. Det er man jo ikke i skolen
jan 2015
Jeg forsøger blot at sige, at nogengange skal der udefrakommende til, for de kan nogengange gøre noget som læren ikke er i stand til.
okt 2010
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
jan 2011
Ulla hvad filen vil du have jeg skal gøre selv, det er specialbørn og skal tackles på en ordentlig måde...
Jeg gør det jeg kan og må...
Nu er det IKKE i hjemmet det sker, men i skolen og har i flere tilfælde sagt jeg vil have møde os allesammen imellem, der sker bare ikke en disse...
Nu er lederen sat på sagen yderligere ved at skulle lave møde mellem os forældrer og lærer.
Og hun er sat igang med at finde et andet sted hvor hun kan få fred til at lære det boglige...
De gør bare intet ved det barn der mobber dernede det er den mobbede der bliver sendt hjem og eller til psykolog eller får at vide at de skal have en GLAD maske på når de kommer i skole, hvor det først hun bliver mødt med er 3-4 børn der står klar til fortælle hende at hun er en møgkælling og luder osv alle de grimme ord man kan finde...
Og at hun skal være åben for at tage andre ind, når hun ikke kan stole på dem der er i skolen...
jan 2011
Denne pige har været min datters bedste veninde og ved en del om min datter og bruger alt hvad hun kan mod hende...
Hun må og skal slet ikke slå, det ender med at hun får en voldsdom på sig, så det er no go...
jan 2011
Nu er det jo ikke kun min datter der fortæller om denne pige...
jan 2011
Denne pige sørger for de andre i klassen holder sig væk fra min datter ved at virke truende over for de andre, de tør så ikke sige ret meget...
Pigen Ø har samme historier at fortælle, men Ø og min datter er ikke et match at sætte sammen da min datter er mere "voksen" ifølge skolen, der er så en anden pige de gerne ville min datter gik sammen med, men det er ikke nemt...
jan 2011
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 202
Jeg blev massivt mobbet fra 3-9 klasse, selv min klasselærer mobbede mig og se på, mens de andre elever kastede sig verbalt over mig, der var ingen voksne der hjalp mig, kun mine forældre prøvede, men lige lidt hjalp det. Rektor mente at jeg var dum og jeg løj, han ville ikke lytte til min mor, da hun prøvede at kontakte ham. Jeg blev udelukket fra lejrtur, fordi min lærer ikke gad se på mig.. Det hjalp heller ikke at flytte skole, for jeg var rigtig bange for de nye elever også skulle mobbe mig, så det var "nemmere" at leve med det jeg kendte..
Jeg håber virkelig at der kan blive gjort noget ved det din datter går igennem, for det er rædsomt at være utryg og utilpas i skolen. Jeg gik ned med stress i en alder af 13 år og jeg er syg i dag.. Jeg ville blive ved med at tage fat i skolen, så jeg kunne få fat i forældrene, for skolen gør nok ikke ret meget for at stoppe eleverne når de er i skole.
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 330
Jeg har selv prøvet det fra jeg gik i 0. - 3. klasse, hvor jeg blev mobbet og slået hver dag. Jeg har nu i en alder af 13 (næsten 14) år, givet mig en voldsom social angst.
Jeg har lært, at man skal gøre noget ved mobbeti hurtigt, ellers får det Met grimme følger.
jan 2011
Jeg har så heldigvis lederen lidt mere i ryggen ang mobningen nu efter det møde idag...
Jeg stopper IKKE med at kæmpe.
Og jeg ser frem til det møde med Øs forældrer...
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 330
jan 2011
Takker jer alle for jeres input...
jul 2012
Been there - done that.
Jeg har selv givet interview til et lokal ugeblad for at få en skoleflytning trumfet igennem.
jan 2011
Ja jeg syntes godt nok jeg har knoklet for at beskytte min datter...
Mobning.!!!