3.883 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Er du handicaphjælper?? Er du handicaphjælper??

Nogen her der er handicaphjælpere??

Vil gerne vide lidt om løn/timerne/tillæg/bagvagter osv....

Hvad har du af timeløn???
Hvor mange vagter???
Hvor mange timer pr gang (fx 7-12-24)
Nattearbejde??
Hvad ligge lønnen på ca før skat???
Har du fuldtid???

Håber nogen kan svare lidt på spørgsmålene, og jeg har kigget på nettet, jeg ønsker og høre fra nogen der har sådan et job..:-)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er du handicaphjælper??
  • #1   14. jul 2008 Lytter lige med for kunne selv være intr.

• #2   14. jul 2008 jeg er lige startet -- det aflønnes efter løntrin 11 hvilket er 110 kr i grundtimeløn. så kommer er diverse tillæg oven i alt efter tidspunkter osv.

jeg arbejder 7 døgn om mdr og har omkring 22-23 om mdr før skat.. det er okay.

har taget sdan et job fordi jeg var død træt af det jeg havde, og får at få bedre tid til nogle andre ting. bla at lave en hundepension.. også syntes jeg det er død spændende at arbejde med mennesker

• #3   14. jul 2008 maria -- ja der var du sku lige skarp... *gg* men ja 7 døgnvagter...

• #4   14. jul 2008 Er det en uge i træk eller 7 enkelt døgn ?
    Og er der regler for hvor mange fridage man skal have efer en døgnvagt ?

• #5   14. jul 2008 jamen det er lidt slaraffenland da der ingen overenskomst er på omådet.. men normalt aftaler man det selv med den man er hjælper for.. så det kan være meget forskelligt. det er heller ikke helt unormalt at der forekommer ekstra vagter ved sygdom og ferie.. men det finder man ud af hen af vejen.

ofte er brugeren ret flexibel lige så vel som det kræver at du er det.. man skal jo huske på at brugeren har sine hjælpere af en grund. så ved sygdom hjælper det jo ikke ngoet at man hellere vil en tur i byen med sine veninder hvis en lammet person så må ligge i sengen en hel dag.

• #6   14. jul 2008 Tanja ..

Kan det ikke passe du spurgte om det for nogen tid siden også ???

• #7   14. jul 2008 Jamen, når I siger døgnvagter, så er det vel hvor man er hos personen 24-7.. Og hvis det er fast en uge, er det så 24 timer i alle 7 dage at man er hos den handicapede (altså hvor du slet ikke kommer hjem)? Må da indrømme at det er en absolut god løn for 7 dage om ugen du får.
    Får man så noget søvn på de døgnvagter, eller skal man helst holde sig vågen i de 24 timer (beklager, har aldrig hørt så meget om det før)...

Hvad har du af uddannelse? Er der nogle krav der, for det lyder da bestemt tiltalende... smiley

• #8   14. jul 2008 jeg har også haft tanken længe, så hænger lige på tråden... er det meget fysisk hårdt, eller det kommer vel an på brugeren... ??

• #9   14. jul 2008 jeg har aldrig døgnvagter planlagt mere end et døgn af gangen. kan undtagelsesvis have to hvis der opstår sygdom. så jeg kommer hjem dagen efter jeg er taget afsted.

man får søvn men det er meget forskelligt fra person til person hvor meget pleje der er om natten. jeg skal vende min bruger to gange om natten også skal jeg tilse respiratore.

det er selvfølgelig fysisk hårdt. men det er altså en mindre del af det og der er en del hjælpemidler. man kan ikke sige at sådan her er jobbet da det varierer rigtig meget fra bruger til bruger. det har jo noget at gøre med hvad folk fejler og hvor meget de kan selv..

jeg har ingen uddannelse inden for området. er som sagt skiftet fra mit fag fordi jeg ville prøve noget andet. det som er helt afgørende er at man har en god kemi. den bruger jeg er hjælper for har mange af de samme interesser som jeg har så det er jo et kæmpe plus at vi kan nørde med det. og for hende var det ikke så vigtigt at jeg havde erfaring men at vi kunne lide hinanden. så skal man nok få alt det tekniske lært

specielt døgnvagterne er svære at få. der er ofte rigtig mange ansøgere, men der er jo ikke andet for end at klø på.

jeg vil lige understrege at jeg ofte har en ekstra vagt i løbet af en mdr. vil tror at hvis man holder sig til de 7 døgn så er lønnen omkring 20 - 21.

min bruger har selvfølelig behov for også at have et privatliv. så om aftenen sidder jeg ofte på hjælperværelset og læser eller ser tv. men man er selvfølgelig træt når man kommer hjem og man har et stort ansvar.

• #10   14. jul 2008 FarveLaden * - jo nemlig det gjorde jeg, og jeg har os fået et job nu som hjælper...

Jeg har 7 vagter om md hvor det er fra 18-18 næste dag... Dvs 24 timer....
    Jeg har så en vagt den uge jeg har min søn, og 2 vagter den uge jeg ikke har ham...

Men det er jo lidt nyt endnu, så ville høre hvad lønnen ca er på.... smiley

Om natten kan jeg bare sove, så ringer hun hvis hun skal vendes, det er det hele, eller hvis hun selvfølgelig skal tisse....

• #11   14. jul 2008 time lønne om nattet svinger meget.. min bruger har fulde timer om natten. dvs at jeg får fuld løn med hele baduljen af tillæg. men der er nogen hvor timelønnen går ned på omkring 75 kr i timen, det er hvis kommunen vurdere at brugeren ikke har stort behov for hjælp om natten.

• #12   14. jul 2008 Jeg skiftede også da jeg var træt af butik og de tider der er der..
    Nu har jeg mere tid til min søn og det sku dejligt...

Ingen uddannelse her heller indefor faget, så ja det er en god løn når man ikke har uddannelse indenfor det.....

Jeg har også mit eget værelse, der sidder jeg faktisk nu, er lige mødt her kl 18, men der er ikke noget jeg skal nu....
    Så sidder jeg os ser lidt tv og hun kalder bare hvis der er noget...

Sidsel vil så gerne have en hund mere . - jeg er ikke helt med med dine vagter... Har du også 24 timer af gangen????
    møder fra aften til aften???

• #13   14. jul 2008 jeg møder fra otte morgen til otte morgen dagen efter... så ja det er også 24 timer ad gangen

• #14   14. jul 2008 jeg arbejder i århus. det er en kvinde med muskelsvind. hun er sidst i 30'erne.

jeg er glad for at jeg møder på den måde.. syntes det går mindst ud over en alm hverdag på den måde.. men der er vi jo så forskellige i hvad vi har af ønsker.

• #15   14. jul 2008
    Sidsel vil så gerne have en hund mere . - det rigtigt...
    Jeg synes nu også fra kl 18 til 18 er ok.... Så jeg hjemme igen kl 19 om aftenen....

*** Maria *** - ja jeg synes os det godt med kun 7 vagter om md... Der er mere tid sammen med min søn og det nyder vi....
    Hvad vil dit problem med børnene være??? At få dem passet en hel nat???

• #16   14. jul 2008 *** Maria *** - det meget forskelligt hvad vagter man har... Du kan os få 12 timers vagter....

Sidsel vil så gerne have en hund mere . hun møder fra 8 morgen og 24 timer frem.. Jeg møder fra 18 til 18 næste dag...

• #17   14. jul 2008 altså det er jo et job hvor det kræver at man har et godt bagland til at bakke op. nu er jeg så heldig at min mand er ret selvhjulpen også selvom der er unger i huset. det har selvfølgelig meget at sige for om man kan have sådan et job.

det er ret eftertragtet specielt med døgnvagterne. hende jeg arbejder for havde fået omkring 50 ansøgninger. men hvis man er alm oplyst og omgængelig og ikke bange for at tage fat og man er lidt flexibel. så vil de fleste brugere gerne ansætte en.

• #18   14. jul 2008 Jeg har haft handicaphjælpere i 8 år, så i kan bare skrive til mig hvis i vil hører råd ang. jobsamtaler smiley ...

• #19   14. jul 2008 Camilla J - Okay....
    Så kender du jo alt til det.. smiley

Har de også døgnvagt hos dig altså 24 timer???

• #20   14. jul 2008 Tina og Alex: Ja, der er regler for hvor mange timer du på arbejde i træk som handicaphjælper, alt efter hvilken situation den handicappede er i.

Dina: I DK er det ikke påkrævet at du har uddannelse, for nogle er erfarring en rigtig god ting og for andre er det bedst at du aldrig har været i faget før. F.eks. jeg vil helst have hjælpere uden erfarring, så de ingen 'dårlige' vaner har fra tidligere brugere !

OBS !!! Vær forsigtig med at give oplysninger om hvem i passer, altså ved godt i ingen navne har givet. Men f.eks. at skrive 25 årig kvinde fra Slagelse med Muskelsvind, så er det IKKE særlig svært at finde frem til personen hvis man som mig selv har muskelsvind. Ved godt jeg ikke har noget at bruge det til, men jeg vil bare lige give jeg beskeden. F.eks. mine hjælpere skulle da ikke skrive herinde 'vi passer en 18 årig med Muskelsvind fra Nærum' !!!! .. jeg er sikkert også let nok at finde smiley .. Det er et princip !! ..
    Ved ikke om der er skrevet det i jeres kontrakter, men i kontrakten til mine hjælpere står der at de har 100% tavshedspligt, så egentlig må de ikke engang fortælle kæresten hvor de arbejder (men jeg er ligeglad, så det er ikke der skoen trykker) ..

Sorry, det blev et langt indlæg ... hehhe

• #21   14. jul 2008 Selvfølgelig er der tavshedspligt og jeg ville aldrig give noget navn på personen... Og jeg skrev ikke fra Slagelse, for det er ikke der jeg er....

• #22   14. jul 2008 Tanja: Sorry, opfattede bare denne linie 'Selv er jeg ved slagelse, hjælper en 25 årige pige med muskelsvind' som om du arbejde i slagelse smiley Hehehe

• #23   14. jul 2008 Nej nej jeg er ikke i Slagelse.... smiley

• #24   14. jul 2008 Camilla J - men det er svært og rene ud hvad lønnen er på det gir du mig ret i ikke...??
    Jeg kan ikke dicideret finde noget sted hvor der står hvad tillægene er på, og de ændre sig hele tiden.....

• #25   14. jul 2008 rene = regne sorry..

• #26   14. jul 2008 Tanja: Puha, er ikke sikker på løntrinene .. det er også helt forskelligt fra om man er ansat privat, igennem det ene eller det andet hjælperbureau !

• #27   14. jul 2008 Camilla J: Okay.. smiley Har tænkt meget på det før, mht at blive handicaphjælper, men havde frygtet at det ville blive for hårdt med min ryg.. Men som de fleste også nævner, så er der jo forskellige handicappede med forskellige problemer.. Men jeg elsker at hjælpe mennesker og knytter mig nemt til en person som jeg så vil gøre alt for at glæde.. Så tror bestemt at det kunne være et fantastisk job for mig.. smiley
    Det er jo også altid rart at få lidt holdninger/erfaringer, som selv bruger handicaphjælp, så man ved hvad "arbejdsgiver" evt. kigger på hos ansøgerne.. *s*

• #28   14. jul 2008 Dina: Tja, det kan blive hårdt for ens ryg, f.eks. hos mig så 'skal' man løfte mig tilbage i min kørestol, så jeg får 'numsen' helt tilbage. Ingen af mine hjælpere har nogensinde klaget over det for selvfølgelig skal de bare løfte rigtig:). Det er ganske enkelt en regel som siger at der SKAL være de nødvendige hjælpemidler så hjælperen ikke skader sig selv og hjælperen ikke risikere at skade den handicappede. Det er så hjælperen eget valg om de så f.eks. vil løfte en på toilettet eller andet.
    Det jeg kigger på ved en samtale er meget om personen kan finde ud af at spørge mig i stedet for den anden som er tilstede, f.eks. spørge mig hvad jeg laver til hverdag !! .. Og om de kan kigge mig i øjnene. Om de er friske og på mit nivaue humormæssigt det er også virkelig vigtigt !!!
    Er der andet du vil vide så skriver jeg hellere end gerne svar ! Og det gælder også til andre smiley

• #29   14. jul 2008 Camilla: Jeg kan heller ikke forestille mig at det bliver så stort et problem med min ryg, hvis jeg lærer at løfte ordentligt. Har arbejdet på grisefarm hvor der skulle foretages mange tunge løft, dumme stillinger osv og det klarede ryggen nu fint. Det var kun få gange den lige sad fast og ikke lige gad som jeg ville i lidt tid.. smiley

Synes det er nogle gode vilkår du har.. Det skal være behageligt at være sammen med sin hjælper, når det er en man kommer til at se så meget.. Kan forestille mig at det er et rigtig givende arbejde hvis man kommer tæt på hinanden og får et godt forhold til hinanden. smiley

Kender du nogle gode sider, udover formidlingen.dk hvor man kan se handicappede der søger hjælp? Det er meget spændende at se hvad der bliver søgt om og hvad dte indebærer.. Det står jo nogenlunde godt beskrevet.. *s*

• #30   14. jul 2008 Der er handihelp.dk
    og hhdanmark.dk

• #31   14. jul 2008 + der også er jobnet og jobzonen, der er også de job. Du søger bare under handicaphjælper...
    Held og lykke med det.. smiley

• #32   14. jul 2008 Mange tak Tanja.. smiley

• #33   14. jul 2008 Hvad går du præcist ind og søger på på jobzonen og jonet? smiley

• #34   14. jul 2008 Dina: Det er meget vigtigt at man kan sammen, dels pga. man skal være sammen med hinanden i så mange timer. Jeg ser det sådan med dem jeg kender som er handicappet og jeg kender mange, enten er hjælper-bruger forholdet meget professionelt eller også er det meget venskabeligt. Mine hjælpere for mig er som veninder. Og jeg er også sammen med mine hjælpere privat og det er virkelig skønt at have det på den måde, syntes jeg. Det kan jo være forskelligt fra person til person.

Med hensyn til jobannoncer så kan man ikke altid stole på hvad der står i dem. F.eks. så når jeg søger hjælpere så bliver der søgt på jobnet, men der må man ikke diskriminere med køn og aldre, så der står jeg både søger mænd og kvinder og uanset alder, men der kommer ALDRIG en mand til samtale og der kommer aldrig kvinder til samtale der er over 40 år og under 19 år !! .. Så selvom der står at man søger det hele, så kan man måske kun mene det halve, men man skal jo følge jobparagraferne .. Griner.

• #35   14. jul 2008 Camilla: Det lyder da dejligt at det er sådan et forhold du har fået til dem! smiley

Det er selvfølgelig rigtigt nok.. Men man kan altid prøve at søge og se om der kunne være nogle interesserede.. Synes i hvert fald godt at det kunne lyde som et spændende arbejde som jeg gerne ville forsøge mig med.. smiley

• #36   15. jul 2008 Dina: Helt sikkert, prøv at søg og se hvad der sker. Det kan også være meget krævende at passe nogle, så bliv ikke skræmt hvis du kommer ud til sådan en. Mange er også meget kede af deres handicap situation, så derfor skal der også tages hensyn til humør smiley

Kommentér på:
Er du handicaphjælper??

Annonce