{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om racen Pittbull
  • #2   19. jul 2008 Nej det er langt fra alle pits der er rednoses. De findes i praktisk talt alle farver (mere eller mindre da)

  • #3   19. jul 2008 Se det vidste jeg ikke, men nu bliver jeg da lidt bekymret, for der bliver jo avlet en del på de importerede hunde det vil sige der kan være pænt mange pitt blandinger i Danmark.



  • #5   19. jul 2008 No name -det tvivler jeg nu på skyldes forbudet (at der er så mange altså)
    Kig på den slags racer gerelt. Amstaff alene har jo mangedoblet antallet de sidste 5-10 år...


  • #6   19. jul 2008 No name -tallet 20.000 har jeg nu hørt om amstaff -ikke muskelhunde generelt, og de vil jo gøre en ret stor forskel...

  • #7   19. jul 2008 det er da sådan nogle hunde det danske politi skal have!!
    så ku det være de unge ville have lidt mere respekt for politiet end som det er nu...


  • #8   19. jul 2008 Leduce -ja da for det er jo det politihunde bruges til. De skal skabe respekt blandt uopdragne unge....

  • #9   19. jul 2008 så kan det være bare halvdelen ikke har lyst til at løbe fra politiet når de står og råber STOP.:-)

  • #10   19. jul 2008 Leduce -schæferne gør nu deres arbejde helt udemærket. Og politihunde er jo for det første ikke me i alle aktioner, og det er heller ikke hunde der er der får at få ungerne til at opføre sig ordentligt.

    I øvrigt tvivler jeg på at en pit ville skabe mere respekt end en schæfer når det kommer til stykket.
    Der er temmelig stor forskel på hvordan det amerikanske politi bruger deres hunde, og på hvordan det danske gør, og schæferne passer nu engang fint ind i hvordan man gør her i landet


  • #11   19. jul 2008 jeg er temlig sikker på at unge ville være mere bange for en pitt end schæfere..!!
    ej men det danske politi må ikke gøre noget uden at de får en bøde ..hvad snakker man om??man skal da bare høre efter og lade være med at være så forkælet..,så kan man lære det alt andet trænger ikke ind..


  • #12   19. jul 2008 Leduce -jeg taler ikke om hvad politiet må og ikke må, men om hvordan de arbeder med deres hunde.

    Ved du at amerikanerne mildest talt er chokeret over at det danske politi har deres hunde gående rundt i stuen sammen med ungerne?
    Over at de danske hunde så at sige kan tændes og slukkes efter behov osv.

    Generelt set fungerer de amerikanske hunde ikke som familiehunde ved siden af jobbet. De træner på helt anden vis, og deres opgaver adskiller sig på mange punkter osse fra danske hundes opgaver...


  • #13   19. jul 2008 det er ikke fordi jeg vil have at det skulle være sådan i praksis men jeg mener stadig at havde man en hund som en pitt og var politi mand så pga udseende mæssigt ville politiet nok have lidt mere respekt fra de unge...

  • #14   20. jul 2008 leduce- jeg tror ikke at en pit ville egne sig så meget til forsvarsarbejde som schæferen gør.
    og hvis jeg var en som skulle løbe fra en politihund, så ville jeg 1000 gange hellere ha en pit i hælene end en schæfer, for så vidt jeg ved, så har en schæfer et mere kraftfuldt bid.
    Så det med biddet fra en dokumentar på nettet engang.



  • #15   20. jul 2008 Simone -om du bliver bidt med fuld kraft af en schæfer eller en pit er hamrede ligegyldigt... Muligvis er det ene bid kraftigere end det andet (har osse set det klip), men når vi snakker så voldsomme bid (altså fuldt bid, og ikke en markering) er det ret ligegyldigt. Begge dele vil medbøre betragtelig skade hvis de får rigtigt fat...

    Men nu ER det jo faktisk kke meningen at hundene skal bide. De skal bringe til standsning og holde den kriminelle på stedet til hundeføreren dukker op...


  • #16   20. jul 2008 ja nu kan jeg se du selv har en ...så ved du også mere end de unge ville vide på det tidspunkt de står der...

  • #17   20. jul 2008 Der er mange pitbulls der bliver skrevet på som amstaff, det samme med pitbull blandinger..

    Hvilket er en af grundene til der er snak om at gøre amstaff ulovlig også, for at undgå pitbulls


  • #18   20. jul 2008 Leduce V - i hvor mange sammen hænge oplever du hunde patruljen tager ud og snakker med unge?

    Stortset ingen, for det er ikke det som de skal bruges til :S

    og nej, en hund skal ikke bruges til at skabe frygt og rædsel overfor politiet..


  • #19   20. jul 2008 Michelle- I know, men derfor ville jeg stadig hellere ha en pit i hælene smiley Men forhåbentligt kommer jeg da aldrig til at opleve det smiley hehe..
    Men ja, ved godt hvilket greb de alligevel har, og det er nok ikke et super blødt smiley


  • #20   20. jul 2008 ej mand det var da utroligt som jeg skrev foroven skal det jo ikke gøres i praksis..dette er en tanke!!!
    er der ikke hundepartrulje med til feks fodboldskampe hvor folk ter sig som om det er liv og død??


  • #21   20. jul 2008 og det kunne da være bedre at politiet tog dem ..end at unge køber dem og de er jo så nuttede som hvalpe..også bliver de større og står til salg fordi mange unge ikke kan finde ud af at opdrage dem eller styre dem...DET ER SYND!

  • #22   20. jul 2008 leduce- politiet kan jo ikke tage dem alle ind til politihunde, hvis det er det du mener?

  • #23   20. jul 2008 det er jeg klar over ...men det kunne være bedre for dem end det de bliver budt nu.

  • #24   20. jul 2008 Tja, folk kan bare lære at tænke sig om.

  • #25   20. jul 2008 Leduce V - jeg kan ikke se hvorfor hunde skal misbruges til det :S

    Så hellere de står med våben.. Der er ingen grund til at give muskelhunde end endnu dårligere ry fordi politiet vælger at bruge dem som kamphunde mod mennesker :S

    Og ja, jeg er ung og har en amstaff, men hun skal ikke være kamphund, hverken hos mig eller politiet :S


Kommentér på:
Spørgsmål om racen Pittbull

Annonce