1.079 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Hvordan lever man på SU? Hvordan lever man på SU?

Hvordan lever man på SU?

Jeg mener 5007,- før skat er jo ingenting !! Puha ..

Hvordan så dine udgifter ud dengang du var på SU?

Mine er ca.:
Lejlighed: 1500,-
Bil: 1000 (minus benzin)
Benzin: 800-1000,-
Internettet: 200,-
Mobil: 100-200,-
Strøm, el, vand: ??
Hund: 100-2000 (man ved jo aldrig med dr.dyr)

= 3700-5900

Og den beregning er der så ikke talt mad med i !! .. Altså det er jo helt galt !!

Hvad gør man så?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan lever man på SU?
  • #1   30. jul 2008 Hov, skal lige nævnes at jeg er handicappet, så har et problem med at finde studiejob !

• #2   30. jul 2008 Altså jeg står faktisk i samme situation som dig - har længe gået sygmeldt, og skal nu starte op på en uddannelse som starter med su i ca. 6 mdr, herefter får jeg så elevløn.
    Men jeg har måtte tage et studielån ved siden af, for at kunne holde skruen i vandet. Da det er en god investering i min fremtid, ser jeg ingen store problemer i at låne - men ved godt at det sikkert ikke er alle som har det sådan. *s*

• #3   30. jul 2008 Charlotte: Jeg er bare så meget i tvivl om jeg skal tage studielån, men det kan jo blive en nødvendighed :s

• Lullee .
    Lullee . Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #4   30. jul 2008 Camilla .. Har du 5000 inden du har lån ?

Jeg har kun 5000 og det er MED lån .. Står og skal flytte fra kæresten så er i samme problem .. Puha ved ikke hvordn an jeg skal klare det heller ..

Forstår dig godt ..

• #5   30. jul 2008 Jeg ser sådan på det at det er hele mit liv og fremtid det drejer sig om, så det er jo en okay investering, frem for måske ikke at få en uddannelse?! smiley

Hvis du vælger at gøre det, så har du ca. 7000 kr. til dig selv om måneden efter skat fra din oprindelige su *s*

• #6   30. jul 2008 Louise H: Nej det er 5007,- før skat. Puha, det kan jeg kan se ikke er så godt, men du kan vel forhøje dit SU lån hvis du vil ikk?

Charlotte: Hvor er du bare positiv, det er dejligt. Tja, men alligevel så hænger man på lånet om nogle år ikk .. Ihh, det er lidt frustrerende.
    Men 7000,- vil være en god portion penge ja smiley

• #7   30. jul 2008 Puha kender det kun alt for godt...
    Jeg har givet mig og taget studielån da jeg synes det var for træls at skulle skabe bunden hver månede...

• #8   30. jul 2008 Camilla>> Du har helt ret, et lån er jo et lån, så selvfølgelig skal det betales tilbage - men til den tid, tjener du jo penge som i en fuldtidsstiling, så mon ikke det hurtigt er betalt af? *s*

Det er ikke for at presse dig, men bare for at komme med mit synspunkt *s*

• #9   30. jul 2008 Jeg er selv på SU og det er til tider hårdt. Jeg arbejder alt det, jeg kan ved siden af studie.

Men tænk en gang... vi får penge foræret hver måned, det er kun Holland udover DK, som giver sine unge mennekser dette tilbud. I ALLE andre lande står man selv for finansiering. Så når jeg tænker over det, tænker jeg også, at jeg nok klarer et sidste år ud af 7 smiley

• #10   30. jul 2008 Betina: Nu gør du mig også i tvivl om jeg skal søge om studielån:s Hmm

Charlotte: Føler mig nu heller ikke presset, jeg tænker bare så meget over det økonomiske. Egentlig syntes jeg vi i DK som handicappet får rigtig meget hjælp, men det der gør det trist at være handicappet er at man intet job kan få og tjene en masse penge.
    Sjovt nok er der 36.000 handicappede i DK som ikke kan få et arbejde pga. de sidder i kørestol. Alligevel fortæller jobcentrene os at hvis vi ikke finder et arbejde ligesom alle andre så tager det kontanthjælpen fra os. Okay tænker jeg så, men så hjælp os da med at find et.
    Sorry, der lige kom noget andet ind over. Smiler

• #11   30. jul 2008 Puhhh jeg er godt nok glad for at jeg ikke er igagn med uddannelse. I skal godt nok knokle hårdt for at få tingene til at hænge sammen og derudover skal I vel også læse lektier, lave div. afhandlinger etc. Hatten af for jer !

• Lullee .
    Lullee . Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #12   30. jul 2008 camilla .. jeg for den højste sats i studie lån smiley

• #13   30. jul 2008 Jeg er i gang med at gå fra kæresten og jeg er nok nød til at droppe uddannelsen smiley

Jeg kan simpelthen ikke få det til at kører rundt det sidste år på SU, medmindre jeg får en nogenlunde billig lejlighed. Og banken ville ik hjælpe med lidt ekstra om måneden smiley
    Og jeg vil selvfølgelig tage SU lån, ellers er det helt umuligt.

• #14   30. jul 2008 Hvis du er handicappet, så søger du revalidering fra kommunen.

Hvordan man lever af SU, skal jeg nok fortælle når jeg har fundet ud af det :o)) Men som regel så lever man ikke, men overlever :o)

Jeg er selv på SU , med 5-børn.....Jeg bliver reddet fra sultedøden af børnepengene.(med 5-børn kan man heller tage studiejob )

Jeg har så en god familie, der sørger for at tage børnene med ud til aktiviteter, små minirejser og lignende, for det er der ikke råd til før jeg er færdig :o))

Men der er jo altid studielån- det kan da være en hjælp

• #15   30. jul 2008 Desuden har du glemt DR Licens og forsikring i dine udgifter

• #16   30. jul 2008 Hej Camilla

Får du handicap tillæg til din su?

Hvis ikke, kan du læse om det på www.su.dk

Vh
    Tanja

• #18   30. jul 2008 Studielån og job ved siden af.. du kan sagtens få job som f.x phoner for forskellige firmaer osv. du kan klare hjemmefra.

• #19   30. jul 2008 hm...så får Camilla nok ikke handicaptillæget. Det gives som en slags kompensation for at man ikke kan have fritidsarbejde.

Vh
    Tanja

• #20   30. jul 2008 Connie W: Som handicappet så har du behov for ihvertfald 100,- til at ringe til f.eks. kommunen (og man betaler også for ventetiden).
    Jeg har svært ved at cykle når jeg sidder i en kørestol?
    Det er korrekt at internettet kan gøres billigere, men jeg kan f.eks. ikke cykle rundt og motionere, så derfor skal den glæde hos mig være at siden gider at skifte på under 10 sek. + bruger grafiske programmer som kræver at man nogle gange bruger internet.
    Men dine pointer er korrekte. HHehe.
    Boligstøtte får jeg masser af i det jeg bor i en lejlighed til næsten 10.000,-
    Hvis der dog bare var et job, men det er jo ikke for sjov at der sidder 36.000 handicappede og spørg om hjælp til at få et job eller prøver at lokke virksomheder til at give et job.

Jeanet: Ja, du må jo flytte ind på et lumsk billigt værelse. Føler med dig.

Annika: Du får det til at lyde som om det er let at få revalidering, for det er det bestemt IKKE.

Tanja: Man får desværre kun handicaptillæg hvis man går på videregående uddannelse.

• #21   30. jul 2008 Det er ikke nemt at leve på SU, men det kan lade sig gøre og der er mange mennesker der har mindre end det beløb du skriver til at starte med. De første to år, efter vi havde fået vores datter, havde vi, min kæreste jeg selv og vores datter, 1500 kr om måneden når alt var betalt. Dvs. til mad, toiletpapir, bleer, cigaretter osv. Det er ikke let, men det kan lade sig gøre.

• #22   30. jul 2008 hmmm ja skal også selv på SU fra d 1 august...
    Har været der før og det er bestemt ikke sjovt..
    Men en rigtig god ting at gøre, er at lave en madplan for 1 uge ad gangen og købe stort ind, DET kan virkelig betale sig jeg har sparet mange 100 kroner på denne måde.. Det kan anbefales..
    Ellers er det at spare de små steder, så som spare på café besøg, byture, boigrafture osv... og i stedet invitere venner hjem og hygge osv..

Men husk på at det er en investering i jeres fremtid!!!!

• #23   30. jul 2008 jeg spørger tit om det samme! og danmark skal jo føres ud af til med de kloge hoveder, så vi skal jo helst læse lange lange uddannelser, men hvordan filan skal man holde til det hvis man kun får så lidt! især med stigninger på alt!
    jeg leder efter lejlighed og det er jo et helved for man kommer af med halvdelen af su'en hvis ikke det hele bare på husleje=(

• #24   30. jul 2008 Hvis jeg var dig, ville jeg tage et SU lån... Det er trods alt det billigste lån du kan få....

• #25   31. jul 2008 Spaghetti og ketchup... og havregryn....

Jeg kom igennem fire år på SU, da jeg læste til lærer. Men jeg havde hverken bil eller hund at fodre på dengang. Og så boede jeg billigt på kollegie... Jeg fik udbetalt ca. 3800 i SU - betalte 2000 i husleje... Ja, der var da ikke meget til overs, men det gik...

• #26   31. jul 2008 Er der ikke en faster/bedstemor/fætter med penge, der kan hjælpe lidt?

• #27   4. aug 2008 Jeg skal også til at på SU igen efter et år med fuldtidsarbejde - det bliver nok også en hård omgang, men hellere leve stramt end ikke at få en uddannelse.

Om et år kommer min kæreste også på SU igen - såå mon ikke vi lige så godt bare kan vænne os til det og være taknemmelig for den støtte vi rent faktisk får?

Kommentér på:
Hvordan lever man på SU?

Annonce