Er vi ikke blevet lidt ringe som perso {{forumTopicSubject}}
ner generelt her i vores lille land?
I går aftes var jeg inde på det døgnåbne apotek i Aalborg, da jeg kom så jeg godt der stod en labber uden for, tænkte ikke videre over det.
Inden for på apoteket var der en MEGET fuld mand der lige var blevet færdig med at blive ekspederet, og det var hans hund.
Han gik derud, og stod nok 20 min. og prøvede at binde sin hund op.......og der gik mange forbi ham, og de kiggede og rystede på hovedet......og til sidste selvom det næsten var mit nr. så gik jeg ud og bandt hunden op for ham, han sagde meget pænt tak for hjælpen, og bad "Bamse" om sige tak til søde dame:-))))
Så var jeg glad:-)
Og en anden episode var for en uges tid siden jeg var ude og handle, mens jeg pakkede bilen lagde jeg mærke til en ældre dame der også pakkede sin bil, og det sidste hun manglede var en kasse øl, og den stod i bunden af hendes Bilka vogn.....hun baksede meget med denne kasse, og til sidste spurgte hun et ungt par om hjælp, de gik bare videre, den unge fyr "fejede" hende endna af med sådan en viftende bevægelse - FØJ:-)
Min mand hjalp hende, og han fik en lang historie om familien der skulle på besøg, også fik han en æske Anthonberg af hende som tak.
Hvordan er vi blevet sådan........hvorfor kan vi ikke hjælpe hinanden mere....jeg syntes i hvertfald der inde i midtbyen specielt er meget langt mellem de "venlige" ansigter.
Nå, det var bare lige en lille tanke, som jeg tit har tænkt her på det sidste:o)
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.594
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
Oplevede selv forleden dag, ved kongens nytorv torsdag kl 14,00 en mand som svingede/sank i knæ det lignede han bevimte i mine øjne, og sputge og han var okay,, men han var bare pisse fuld
- Men i det jeg spurgte, hev en dame fat i mig og sagde jeg ikke skulle røre ham, for han var bare pissefuld??
Nårh okay?? -Heldgvis kom der en masse og holdte ajour med ham, men jeg var målløs! over man ikke gider tjekke efter.
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
Sikkert mange der sviner mig nu men hvornår har i gjort noget for at glæde en fremmed ???
En god gering, rakt hånden frem til en som havde brug for hjælp ... !!!!
Som jeg plejer at sige jeg foretrækker til enhver tid mine dyr frem for mennesker da de altid er trofaste ....
Fortsat god dag
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Folk tænker kun på sig selv! Det sker også tit, at jeg lige blir dagens helt i skysovs. Tænk der skal så lidt til, at gøre mennesker glade, og få et smil frem på deres læber.
Forleden var det en ældre herre der gik MEGET langsomt med sin bilkavogn, og skulle ud af dørene der lukkede op og i. Han gik så langsomt, at jeg kunne se, at hvis han fortsatte sådan, ville han komme i klemme. Så søster og jeg, stillede os i døren til han var ude. Vi snakkede lidt med ham, og det viste sig, at han flere gange VAR kommet i klemme. Hans arme var helt blå.
Tænk folk skulle skamme sig!!!
sep 2005
Og tænk på det snart er Jul, så meget mere desto grund til at hjælpe hinanden.
Og husk på at der bliver glat derude nu - og vi selv skal sørge for vores fortov.
Både jeg og min nu afdøde Farmor er faldet på private fortov og brækket hendholdsvis skulder og hofte pga. fortovet ikke var holdt sne/isfrit.
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 3.575
Oppe i vores park sidder der når der er godt vejr en flok sprittere og drikker deres øl (det er ulovligt at drikke alkohol i det område). En dag jeg var deroppe med Tyson, kom hans veninde ( en blandingshund) og de legede rigtig godt. Tyson´s veninde gøer når de leger, fordi hun morer sig, da spritterne råbte HOLD KÆFT til os!! Der blev jeg godt nok sur, parken er til at lufte hunde i, ikke et værtshus!!
En anden dag da Morten var i parken med Tyson stod Tyson og snusede til en busk da Morten så at en af spritterne sneg sig ind på Tyson, bagfra for så at råbe højt: VOV!! Det er simpelthen for meget med de sprittere vi har her i Randers, så dem har jeg INTET til overs for, desværre!
Mht den ældre dame, jamen det ville jeg bestemt også gøre, hvis det var mig...
sep 2005
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
Men har i prøvet at samle lidt underskrifter ind på en klage og aflevere til politiet ??
okt 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 830
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Jeg føler da også at jeg selv for noget ud af det, når jeg holder døre for den næste der skal ind, eller hjælper en gammel dame op i toger med kufferten og følger hende ind på hendes plads. For det meste udløser det mindst et taknemmeligt smil
Men nogle gange oplever jeg at det der var venligt men ikke værdsættes eller nærmest er til gene. Er det så de samme mennesker som ikke selv gider hjælpe sine medmennesker?
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 3.575
sep 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 127
Er vi ikke blevet lidt ringe som perso