{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Edderkopper.... {{forumTopicSubject}}

Dør edderkopper, hvis man støvsuger dem op eller kravler de bare ud igen?

Har så sindssyg mange af dem indenfor, og nu har jeg lige støvsuget en 7-8 af dem op - og bagefter støvsuget noget kattegrus op, så det måske kunne holde på dem???

Er skide bange for dem, så de skal helst blive i støvsugeren!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Edderkopper....
  • #1   4. aug 2008 Jeg har også hørt, at de kan kravle op.. Men ved ikke om det bare var for at drille mig, jeg er fuldstændig panisk for dem.

• #2   4. aug 2008 Jeg har engang for mange år siden oplevet de allesammen kravlede ud igen AAAAAAAAAAARRRRGGGGHHHHHH Det var fileme klamt! men jeg tror støvsugerne har filter på nu..

• #3   4. aug 2008 tror de kravler op igen, men jeg ved det da ikke... kan huske at når min mor støvsugede edderkopper op så satte hun et stykke papir på støvsugerrøret med en elastik, så de ikke kunne kravle op igen;o)

• #4   4. aug 2008 De dør ikke .... Derud hygger de sig i sådan en dejlig lækker blød fyldt støvsugerpose .... Og der kan komme flere edderkopper ud af det ..

• #5   4. aug 2008 de dør ikke, men hvis du sætter noget alufolie, eller andet på slangens hul, når du er færdig dør de på et tidspunkt...

• #6   4. aug 2008 Hehe.. de SKAL blive dernede, for synes at en 7-8 edderkoppe fjender er lige lidt for mange. Håber at kattegrusset, holder dem nede. Lige nu kører støvsugeren bare på fuldedrøn, så de bliver godt og grundig kuldret. Men det larmer sgu noget.

• #7   4. aug 2008 Man skal bare sætte hånden på røret efter de er støvsuget op, for så kommer der undertryk og de springer..... Rigtigt tarveligt, men det funger :o)

• #8   4. aug 2008 Jeg har sådan en Dyson støvsuger, så der er ikke pose, man tømmer bare beholderen, men det tør jeg ikke når de er der. Tænk hvis de kravler op på mig... badvr!
    Men de bliver vist slynget godt rundt. Støvsugeren har kørt i et kvarter for sig selv.

• #9   4. aug 2008 Jeg plejer at sende noget insektgift efter dem ind i støvsugeren, for jeg gider heller ikke at de kommer op igen....

• #10   4. aug 2008 Insektgift har jeg ikke, kun kattegrus :o) Men det må sgu slå dem ud!
    Nu har jeg slukket støvsugeren og sat folie hen over hullet i slangen, så må de sgu blive der til kæresten kommer hjem i aften, så blir han sendt til skraldespanden med beholderen :o)

• #11   4. aug 2008 Anne-Louise - Det er heller ikke med min gode vilje jeg slår dem ihjel. Kan ikke fordrage at dræbe nogle insekter eller kryb (kun myg), men kæresten er her ikke til at bære dem ud og der var SÅ mange, at jeg fik pib og turde ikke røre dem eller noget, så det blev til støvsugeren!

• #12   4. aug 2008 Jeg nægter at røre dem, når de er den her størrelse og hundene eller kattene kan ikke nå dem, for de sidder i loftet.

• #13   4. aug 2008 Vi har så mange stankelben, at det er en umulighed at bære dem ud og vores vægge ville ligne løgn, hvis vi smaskede dem der. Så de kommer i støvsugeren - men har altid dårlig samvittighed over det....

Jeg har en enkelt gang set en edderkop gå ud af en støvsuger.. Den var helt grå :o))))))))))))))

Men ellers tror jeg generelt de får sig for stor en medfart til at overleve det eventyr.

Det rum vores støvsuger står i indeholder heller ikke så mange edderkopper, som vi støvsuger ned om ugen. Det er RIGTIG mange.

• #14   4. aug 2008 Anne-louise; aaarigh, at du kan falde i søvn når den er der.. Puuha, jeg havde slet ikke turde bevæge mig ind i rummet hvis der sad sådan en,. aaarg! Lader du dem bare sidde?? ;O

• #15   4. aug 2008 Anne-Louise - Ok, de slår mine med rigtig meget. Dine spiser mine til snacks.. men jeg kan sgu ikke lide dem alligevel. Og jeg kan ikke slå dem ihjel. Når nu jeg støvsuger dem op, så er det jo ikke mig der dræber dem, men støvsugeren...

Puha, jeg ville have mareridt hver nat hvis jeg skulle dele soveværelse med de krabater du har!!

• #16   4. aug 2008 Bare rolig...edderkopper dør ikke i støvsugeren, men kan heller ikke "leve" sammen, så før eller siden æder den stærkeste de andre....Så er det da kun en' der kommer ud igen..:-) (Og sikke en')

• #17   4. aug 2008 De rigtig store edderkopper ryger godt nok heller ikke i støvsugeren her - så stopper de hullet til :o)))))

Vi har en god del af de der klamme jagtedderkopper (min mand kalder dem kamp-edderkopper) og de er sgu for store at putte i støvsugeren. De bliver møjsommeligt fjernet med glas og papir og sat på marken :o))))

• #18   4. aug 2008 Anne-louise; Haha, nåårh okai, godt nok smiley

• #19   4. aug 2008 Jeg har VIRKELIG selvkontrol.. Indtil det er gjort, så går jeg helt spagat i kuldegysninger og flygter væk fra bæstet ;o))))))

• #20   4. aug 2008 uhhh...puha... kuldegysninger da jeg så dine billeder anne-louise.... føj da for en kleppert !!
    jeg støvsuger dem også op, da sikkerhedsafstanden på slangen passer mig glimrende... ha ha.... men sørger altid for at støvsuge videre... så er min illusion, at de bliver overdynget med skidt, og dør af det.... jeg tror bare at jeg lever videre i drømmen smiley

• #21   4. aug 2008 Jeg må også nogle gange ty til at skulle sætte dem ud med glas og papir og er ved at kaste op, fordi jeg synes de er så ulækre. Men her de sidste par dage har jeg bare fået nok, fordi de bare vælter ind og er ALLE vegne, så nu måtte nogle af dem lade livet til støvsugeren.

• #22   4. aug 2008 *BRRRRR*

Kuldegysningsinvasion..

Bare tanken :oS

• #23   4. aug 2008 Ingen selvkontrol her...Min mand's ene fugleedderkop havde skiftet ham..Hammet havde han placeret på en lille tallerken og sat højt oppe på klaveret...(Jeg vidste jo udemærket det var der), men en dag vi havde gennemtræk var det blæst ned på gulvet...Og hvem kommer gladeligt gående (undertegnede self.)...Så var det jeg "freezede", turde knap trække vejret...prøvede at kalde med viskestemme til ungerne (sæt nu bæstet hørte mig), at de skulle blive hvor de var - stå helt stille børn, den klarer mor (læs: åh gud jeg besvimer)...panikslagen kiggede jeg rundt, om der lige var noget at smide henover den..Indtil jeg drejede hovedet og så den tomme tallerken...Ha ha...om jeg følte mig til grin..? Ingen kommentar..:-)

• #24   4. aug 2008 Hahaha, Jeanette..

ALT for slemt ;o)))))

• #25   4. aug 2008 Ja, jeg kan også sagtens grine ad det nu....men dengang..:-S...Hammet er bare så pokkers livagtig at se på...og så på 1 meters afstand..Badr..

• #26   4. aug 2008 jeanette c.... hahahahahaha.....:-D
    men føj... hvordan kan din mand have fugleedderkopper ( GYS...!!! )... hvis du er bange for dem.... hvis min kæreste kom hjem med sådan en satan... ja....så var det sgu farveller til enten mig eller den...

jeg har iøvrigt præsteret at stå med den stegepange i hånden i en halv time... for at tage mig sammen til at klaske en klam mega stor edderkop engang... kender i det... hver gang jeg ville klaske den... så bevægede den sig lige lidt.... yaikkkkesssss.....

• #27   4. aug 2008 Da jeg boede hjemme oplevede jeg en gang, at der lige ved siden af min hovedpude sad sådan en syv-cm edderkop med hår på hårene. Jeg var alene hjemme, så gode råd var dyre!

Jeg fandt en stor fed ordbog og klaskede den hen på væggen - men jeg turde ikke gøre det ordentligt, så jeg kastede den bare... Og væk var edderkoppen.

Bag sengen - en vandseng. Så altså ikke en seng, man LIGE kunne rykke ud for at finde edderkoppen.

Jeg flyttede ud af mit værelse (havde heldigvis to) i fjorten dage indtil min far gik med til at tømme vandsengen, så jeg kunne få tjekket ud, om den edderkop var død eller hvad den var.
    Jeg fandt den aldrig.

En måneds tid senere gik der en tilsvarende, blot lidt mindre, på mit andet værelse - jeg slog den grundigt ihjel.. Troede jeg. Tre gange måtte jeg klaske den for at tage livet af bæstet. Alle gange troede jeg skidtet var død - men den lå bare og var krympet sammen.. Den lod som om, den lille........

Nå - men jeg fik da begge mine værelser i brug igen....

• #28   4. aug 2008 Marie-Louise S: Kan sagtens acceptere dem når bare de er i terrarierne..(og så har de jo en str. der gør at man kan se hvor de er)...
    Han har i øvrigt 4 stk....men det tog ham også 13 år at overtale mig...

Ked af at indrømme det, men de er utrolig spændende at kigge på og følge med i....self. med glasset imellem os...:-)

• #29   4. aug 2008 Haha... gode historier... de møg kryb! Hvis de bare kunne holde sig væk.

• #30   4. aug 2008 Eeeej hvor nasty .... Da jeg boede hjemme havde vi også de der store bæster ..Nogen af dem ku du sku hører gik på gulvet ... Det var SÅ vammelt ... Nå, men min ene bror var jo rigtig sej og der var sku da ikke noget at være bange for osv .... En da han stod i de gamles gang med min søster dukkede en af de her store sataner så op ... Min bror havde ikke nået at se den , men han var da ikke bange for den og han fik så af vide at den var der hvor skoene stod .. OG så gik han jo igang med at flytte sko .. Så kommer den fede edderkop piskende ud og hvad gør min bror ? Han springer helt vildt og skriger som en tøs ..... Og fet par klask senere har min søster myrdet den koldblodigt ....

• #31   4. aug 2008 Hahaha - ok, HAN er hys, Anne-Louise ;o)))))

Min far syntes det var evigt morsomt at vise mig de store monster-lig han havde liggende i sit værksted en gang imellem..

IHH; hvor jeg morede mig ;oS

• #32   4. aug 2008 CH: Når de krymper sammen eller andre sjove ting, så er det fordi de spiller døde...
    Du må indrømme det er en smart mekanisme..fnis..

Og der hvor man syntes der sidder maaaaange edderkopper...der er de fleste højst sandsynligt "ham" der ses...:-)

• #33   4. aug 2008 Det værste er altså når man skal i haven i foråret...og begynder at hive alle de her redskaber frem fra skuret, som har stået urørt hele vinteren...Fy for den lede....

• #34   4. aug 2008 *BRRRRRR*

Nu har jeg snart permanent stå-pels :oS

• #35   4. aug 2008 CH: Lig'som manden herhjemme....Ej pus..prøv lige at se den her..den er fandme flot...ØHHH NEJ

• #36   4. aug 2008 Jeg er så skide bange for dem at jeg ikke engang kan støvsyge dem op!

Ymer og mig er allerede gået i skarp TAG-EDDERKOPPEN! - træning!

• #37   4. aug 2008 Eeeej sidste år var vi i vissenbjerg terrarie ... Og jeg vidst udemærket godt der ville være edderkopper ... Og selvfølgelig skulle de andre stå og glo på det kryb ... Jeg tog da også et kig, men det var nok til at få panikken til at dukke op i mig og sveden kom da også .. Det ku bare ikke gå stærkt nok med at komme væk fra dem, selvom de vel og mærket var lukket inde ...

• #38   4. aug 2008 Herhjemme er det som regel kattene der æder de små kryb...men det er altså også total ækelt, når man kan se de sidder der og tygger og smasker..og man bare VED det er enten det ene eller andet der ryger ned..

• #39   4. aug 2008 herhjemem støvsuger vi dem også op.. Medmindre kattene har taget dem.. MEn de er ALDRIG kommet ud igen hos mig..
    Som der bliver sagt tidligere så er der vist filter i de nyere støvsugere så de ka ik kravle ud =)

• #40   4. aug 2008 Cassius ynder også sådan en lille protein-snack... En lille forsøg på selv-barfning ;o)))

Nogengange kan man se, at den bevæger sig i munden :oS

Udenfor bor kattene - jeg er sikker på, at de spiser de RIGTIG store ude i halmen.....

• #41   4. aug 2008 Mickey var også god til at smække edderkopper ... Et enkelt smæk med poten og den edderkop var død ...

Kommentér på:
Edderkopper....

Annonce