1.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Edderkopper..... Edderkopper.....

Stort GYS - er pt invaderet af store sorte husedderkopper, og jeg er nærmest i panik......

Hvorfor vælter de bare ind lige nu - bæsterne er jo alle vegne, selv under min dyne har jeg fundet en.

Overvejer seriøst at opgive rækkehuset og flytte i en lejlighed på 20. etage inde midt i byen......

Gode råd søges - enten mod edderkopperne eller også mod panikken over dem!!!!!!!

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Edderkopper.....
  • #1   28. maj 2012 EN trøst er....... edderkopper gør ikke noget......de kan ikke æde dig....de bider ikke..... de stikker ikke....de er der bare....de er ikke giftige.
    Faktisk er tissemyrer sgu værre at have indendøre...... ha ha

Jeg har masser af edderkopper her...... har levet med edderkopper i over 60 år........... og jeg lever da endnu..... *GG*

• #2   28. maj 2012 *GYYYYS*

er SÅ glad for at jeg har M smiley

jeg HIMLER op, hver eneste gang jeg ser et af de kryb...
    Og M kommer mig til undsætning hver gang smiley

• #3   28. maj 2012
    Ingen trøst at de ikke gør noget - panikker totalt når de er større end omtalte tissemyrer.

Synes faktisk at "mine" er ret beregnende, placerer sig altid i hovedhøjde, aldrig et sted hvor man kan stille noget hen over dem, indtil hjælpen (læs: manden) kommer til undsætning.....

• #4   28. maj 2012 -T-
    SNYD! Min kæreste er bare PANISK overfor edderkoppen så hvis de skal fjernes - ja så er det mig der har tjansen smiley Jeg kan heller ikke lide det, men min kæreste er meget værre end mig han kunne løbe skrigende bort smiley

Slanger derimod.... PUUUHA det er godt der ikke sniger sig sådan nogle ind til os! smiley

• #5   28. maj 2012 YDRK!!

Lige nu har vi kun unger - de bor på husmuren og gemmer sig i krinkelkrogene... Men til efteråret - så er de bare ikke unger mere og så bliver vi nærmest nødt til at holde alt lukket.

FØJ, de er klamme - og det er vi HELT enige om herhjemme *GG*

(undtagen hunden, han vil faktisk gerne konsumere dem ;o) )

• #6   28. maj 2012 Årh han er sød ham M smiley
    Jeg har heldigvis Felix som synes de er super sjove at jagte og slå ihjel smiley

• #7   28. maj 2012 Vi er også indvaderet af unger.. Vi er i gang med at være massemorder:)

• #8   28. maj 2012 edderkopper bider altså... De større af korsedderkopper og deropad kan godt bide så vi kan mærke det..

Jeg er panisk og bliver helt dårlig ved tanken om at de kan være indendøre =(

At de er der kan jeg lige klare, men bevæger de sig er jeg ved at kaste op.. Jeg kan ikke tåle noget som helst med over 4 ben!

• #9   28. maj 2012 Jeg får det helt dårligt.... Behøvede du nævne at der var en under dynen???

• #10   28. maj 2012 de er så klamme!

den værste er bemærkningen:
    "bare rolig, den er lige så bange for dig som du er for den"

det er eddermageme løgn!

jeg har aldrig set en edderkop hoppe 2 meter op i hvinende panik, og flygte ud af rummet mens den skriger på hjælp!

• #11   29. maj 2012 For at give panikken næring:-D
    Jo, de bider og de er moderat giftige. De angriber dog ikke, men bider altså fra sig, hvis de kommer i klemme.
    Jeg blev bidt af en husedderkop sidste sommer og havde derefter "glæde" af et stort, hævet og kløende mærke i adskillige uger.
    Og jeg er ikke det fjerneste overfølsom for, hverken det eller det andet.

• #12   29. maj 2012 *nikker ivrigt* De BIDER!

Ingen vil tro det, men ååhhh jo, de bider skam - og spørger man mig, så er deres største ønske i livet at kravle op på mit ansigt.. eller sidde fast i mit hår =(

Krabber vil det samme, krabber er bare edderkopper i vandet!

• #13   29. maj 2012 STOOOOOOOP SÅ!!!!!

• #14   29. maj 2012 ... jeg vil ikke i seng =(

De kommer når det er mørkt tror jeg.... Ad hvor er det en ulækker tråd!

• #15   29. maj 2012 Når der kun er en enkelt og/eller de er bag glas, så synes det edderkopper er ret fascinerende. Men hvis der er mange er det godt nok klammo!

• #16   29. maj 2012 Jeg holder meget af edderkopper og er dybt fascineret af deres fantastiske spind.
    Har I set sådan et spind om morgenen, når det er fyldt med dugdråber?

Edderfyren er også et nyttedyr. Tænk på alle de fluer, myg og lopper, som de fanger.

Jeg bærer dem troligt udenfor, når jeg støder på dem, og engang brændte jeg min hånd, fordi jeg instinktivt ville redde en, der sad på det brændestykke, jeg lige havde lagt i brændeovnen.

Kattene elsker dem også - bare på en anden måde.
    De kan få lang tid til at gå med at tage en i munden, sutte på den og spytte den ud igen, se den kravle og så starte forfra.

Har I aldrig set filmen om den talende gris, den med edderkoppen Charlotte?

• #17   29. maj 2012 jeg holder af dem -jo større jo bedre smiley kan ikke så godt forholde mig til stankelben og meget små edderkopper, de er for klamme -men dem med god størrelse og hår på -dem kan jeg bedre lide smiley
    Min kæreste hader dem dog -så jeg skynder mig at flytte rundt på dem inden han bare smatter dem ud..

er dog blevet bidt af en forrige år, hvor jeg fik et grimt udslet efterfølgende og måtte til lægen. Det gjorde nas...og det var sådan en lille lorte edderkop -så sikkert derfor jeg ikke kan lide de små mere haha...

• #18   29. maj 2012 Edderkopper er nyttedyr.
    Tænk på hvor mange klamme fluer m.m. de sætter til livs.

Næ hvepse og myg er noget fanden har skabt i vrede.

• #19   29. maj 2012 Jeg ser nu kun et stankelben i ny og næ, ellers har vi bare den årlige myre-invadering i maj/juni, der er heldigvis ikke så mange kryb heromkring, eller det er der vel sikkert, jeg lægger bare ikke mærke til dem.
    Men altså, edderkoppen har retten til at leve lige som alle os andre, jeg synes ikke man skal slå dem ihjel grundet ens egen frygt, så må man tage en kop og noget avispapir og smide den udenfor i stedet, så de kan gøre nytte i naturen smiley

• #20   29. maj 2012 Dette er nok min største frygt:

http://www.nhf.dk/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=29005

• #21   29. maj 2012 Du er aldrig længere væk fra en edderkop end 2 meter i det hus/lejlighed.
    Du spiser minimum 4 om året...

De er gode dyr de tager al kryb som er mere irreterende end dem.

• #22   29. maj 2012 Suzy...
    Hehehehe eller forvilder sig ned i vasketøjskurven... LOOOOL smiley

Mic...
    Har dælme heller ikke lyst til at have store australske edderkopper til at vandre rundt i soveværelset.

• #23   29. maj 2012 Bliver næsten nød til at dele billeder af min lille terapikop

(link fjernet)
    (link fjernet)

• #25   29. maj 2012 Ad en ulækker tråd!
    Herhjemme er det mig der står for at fjerne eller smække edderkopper for manden er pisse bange for dem.
    Nu hvor vi har været sammen et godt stykke tid er jeg faktisk blevet lidt mindre bange for dem fordi jeg er tvunget til at fjerne dem.

Men nogle gange er det godt nok svært at lade være med at grine når min håndværkermand står og laver et eller andet og så lige pludselig springer væk derfra og råber: "edderkop!! Skat, dræb den NU!"

• #26   29. maj 2012 Susy KYLLING !!!!

• #27   30. maj 2012 eihj Tina -den er da bare for cute smiley

• #28   30. maj 2012 Jeg er ikke så vild med edderkopper. De helt små rører mig ikke, men jeg bliver lidt kvalm osv, når de når den størrelse, at de begynder at blinke med øjnene og trampe.

Noget lidt relateret. Kan edderkopper ikke tåle at ligge på ryggen? Så her til morgen en rimelig størrelse, der lå på ryggen og spjættede med alle ben og den gjorde ikke mine til at ville vende sig selv. Nu var den i en sådan størrelse, at jeg ikke kom for tæt på den, men sad alligevel og tænkte lidt om den egentlig kan tåle at ligge på ryggen eller om den kan vende sig selv?
    Havde vel en anelse ondt af dyret og overvejede at kvase det, men kom fra det igen.

• #29   30. maj 2012 Trine, en edderkop der ligger på ryggen er ved at skifte ham smiley

Takker Kat smiley

Suzy nogen skal jo være stavespassere GGG

• #30   30. maj 2012 Så Trine har snart en spinderkop som er lidt større... smiley

• #31   31. maj 2012 Tina - Er bare nødt til at spørge, hvilke edderkopper skifter ham, og hvor tit gør de det?

Forstår ikke helt hvordanden monsterkop kan være en terapikop? ;o)

Håber min invasion er ovre, har haft et par rolige dage, trængte også til at trække vejret.

Vasketøjskurven - har også fundet et monster der.

• #32   31. maj 2012 Susanne.
    Alle edderkopper, insekter og krybdyr skifter ham. Jo yngre de er og jo hurtigere de vokser jo oftere skifter de.
    Fik edderkopper for at komme mig over min "frygt" for edderkopper. Så i dag har jeg det rimeligt okey med dem. Bryder mig dog ikke om hurtige edderkopper. Som oftest ligger ens frygt i noget som man ikke forstår. Jo mere man ved om et dyr, jo mindre angst bliver man for det.

• #33   31. maj 2012 Det bedste ved at have en fugleedderkop på hånden er at man faktisk ikke engang kan mærke den er der, og så er de sååååå smukke....

Og slanger og alt hvad der er krybdyr... MUMS... Im loving it... smiley

Kommentér på:
Edderkopper.....

Annonce