Kanin - fra ude, til inde.. Kanin - fra ude, til inde..
Hej med jer.
Ved godt det ikke er det bedste sted at spørge, men håber lige der sidder nogle kanin kendere herinde :o)
Pga. vejret har jeg måtte tage kaninen ind ..
Hendes dyre møgbur er gennemblødt!!
ALLE tingene inde hos hende er våde, og hun var fugtig !
(så må lige holde øje med hende)
SÅ derfor har jeg nu hentet et gammel bur frem til hende så hun kan blive tør og slippe for det ulækre lorte bur..
MEN for det første er det her bur ikke så stort :o/ (hun er en stor dværg vædder)
og for det andet er hun en udekanin..
så det der med at have hende inde er jo noget rigtig lort !
Nogen der har nogle gode råd ?
Og nogen der kender nogle steder man kan købe RIGTIG gode og store udendørs bure ?
// Mini.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
Lige nu gælder det om at få kaninus tør igen - ikke et vådt stykke pels før den kommer ud igen. Det ville nok være bedst at sætte den koldeste sted du kan finde - som minder mest muligt om temperaturen udenfor - hvis altså det er meningen, at den fortsat skal være ude.
Den sveder formentlig helt vildt lige nu - men en god gang tør halm og så hen i et køligt hjjørne, så burde den være glad igen.
Du kan vel sætte den ud igen i morgen eller hvordan ??
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.297
Jeg kan faktisk ikke finde nogle bure .. (endnu et problem er at der er blevet klaget over mit forrige bur netop fordi at det var stort og klodset og ikke så pænt ud sagde de.. så det er ikke BARE et bur jeg kan købe :o/
Altså lige nu står hun i køkkenet, da der er mest koldt (dog ikke SÅ meget)
Og hun har en masse tørt halm og spåner, så hun kan blive tør igen..
Har siddet lidt med hende i et håndklæde også..
Jeg ved ikke hvornår jeg kan sætte hende ud, det kommer an på vejret og om buret er tørt..
Så hvis det regner i nat, så må hun vente .. :o(
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 576
dec 2006
Alle dem jeg finder rundt omkring er samme princip og af samme mat. som det jeg har nu, og det er altså ikke penge værd..
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
http://www.benie.dk/
http://hfbutikken.dk/
http://www.foderlageret.dk/index.php?cPath=45_103
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 245
Jeg har dem ude i haven, og deres bolig består af hus+bur
Huset er et hundehus, da jeg sys de kaninhuse man kan få, er ALT for små.
Og buret har jeg selv lavet, af 2 store minkbure, som er sat sammen. Sys nemlig oz at de kaninbure man kan købe, er for små.......
Skide nemt at lave
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
-Du får det som du vil have det, både størrelse og udseende
-Du betaler det halve af hvad de koster andre steder
-De bure du køber er lavet af tyndt træ, og er bare ikke særligt holdbare
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 98 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.123
Men jeg kommer lidt til at tænke på noget, mere som en nødløsning indtil videre. Alt det vand, er det trængt ind fra taget?
Fordi i en snæver vending kunne du nøjes med at vandsikre det bur du har, og det giver dig noget tid til at finde en bedre løsning.
Vi har nogen af vores marsvin til at bo ude i sommerhalvåret, og der er vi osse i tvivl om nogen af burenes evner til at holde vand ude. På det ene har vi lagt et plastikunderlag til skrivebordsstole - det rager godt ud over burkanterne, og så noget tungt på, så det ikke blæser af. Et andet har ikke noget udhæng så det kan regne lige ind af lågen, her er der blevet improviseret med en presenning, så den skærmer.
Jeg tænker at kunne du få tørret dit bur, og så få lagt et ordentligt stykke 'noget' over taget for regnen... kan være du skal ned og købe de der bølgede tagplader el. lign. men så burde du kunne klare der lidt.
Til dit held vil jeg tro at kaninen sagtens kan komme ud igen - det havde været meget værre hvis det var sket om en måned.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.825
ku du ik sætte hende derover hvor du har blomster nu? Så ka beboerne vel ik brokke sig så meget.. Selvom der godt nok altid er folk der ska have ondt i røven over et eller andet
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
Han laver også katte og hundegårde osv ;o)
dec 2006
Synes bare at mange af dem minder om det jeg har nu, og træet kan ikke holde til regn, fugt og sne :o(
Men rigtig pænt af dig at linke - kunne måske prøve at se om jeg kunne komme og tjekke kvaliteten :o)
Kjelgaard - jeg kan ikke lige få et billed ind i hovedet hvordan det ser ud
Pia k - jeg bor i lejlighed på stue etagen, og der er ikke plads til hende indenfor :o( Så hun står ude på vores terrase (staves?) :o)
Marianne - ja gik lidt med tanken om at finde nogle billige men gode brædder, osv - og evt. genbruge noget at det tagpap som er på denne - for det er udemærket, det er træet der er dårligt :o)
Netop fordi jeg så selv kan få det som jeg vil have det :o)
For den lille (store) pige trives ikke i det her dårlige lille møgbur.. :o(
Tumle - ja :o)
Du må i hvert fald gerne komme og hjælpe, men skal nok lige skrive når jeg finder ud af hvad jeg gør - om jeg bygger det selv eller om jeg betaler en til at gøre det :o)
Lille-My - du må meget gerne linke til en hjemmeside, eller et nummer jeg kan kontakte vedkommende på i en pb :o)
Så kigger jeg lige på det :o)
og til jer der er intra. i at høre hvordan det går med hende, hun har det rimelig okay, hun er blevet tør, - og hun har været aktiv..
hun spiser og drikker som hun skal, og er stadig lige så kontaktsøgende som altid..
DOG rumstere hun MEGET rundt i buret - hun graver, og bider tremmer - hun er ikke helt tilfreds med størrelsen på det bur hun er inde i lige nu ...
Så må se om vejret holder imens jeg er på job - og så sætte hende ud imens . :o/
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 245
Men ka godt se det kommer til at knibe med plads måske
Det hundehus jeg bruger, er 2 værelses
Buret har jeg så hamret fast på forsiden af huset
Jeg ved ik helt faktisk hvor man kan købe minkbure, men mit forslag ville være at du søgte efter det på nettet eller evt tog kontakt til en der har minkfarm -de har som regel nogen i overskud til okay priser
Jeg har taget 2 minkbure og sat sammen, og så fjernet det miderste, så det er blevet godt stort
Ja, det er lidt en villa de har, men det er oz Belgiske kæmper, så de ska ha godt med plads og gro på sys jeg
dec 2006
Men pladsen er der ikke..
det lyder megeet stort - hun ville elske det, men er bange for det er for stort :o)
Men du må meget gerne tage et billed.. :o)
Kanin - fra ude, til inde..