{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Mine næsebjørne driller (: {{forumTopicSubject}}

De slukker hele tiden min computer, hopper på bordet og bider i mine tæer (:

Der er bare meget at holde øje med når de er ude, hehe.
Den eneeste der ikke syntes det er træls er Freja, hun leger med dem og omvendt (:
Så det er da rart at de kan få brugt lidt energi der.

Nogen herinde som har andre specielle 'energiske' dyr end hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mine næsebjørne driller (:
  • #1   11. aug 2008 ej hvor skægt at du har næsebjørne, har altid været helt vild med dem, de er simpelthen så kære, og de kan bare lege fint med din hund ?? det er da vildt dejligt.

• #2   11. aug 2008 Ja (: Jeg smider lige en video ind en af dagene hvor de leger (:
    Freja har hedigvis taget dem til sig, som var det hendes hvalpe.
    Men der er jo heller intet ondt i freja.

Hun lader dem hoppe på hende, bide hende i mundflapperne og hive i hendes patter uden hun siger noget (: hehe.

Hun begynder bare at gnubbe dem som hun ville have gjort ved hvalpe (:
    Det ser mega sjovt ud.

De er sjove at have, men kræver stadig en del arbejde (:

• #3   11. aug 2008 kan I gå tur med dem og sådan Altså som med en hund??

• #4   11. aug 2008 åhh de er så søde.. havde dem da jeg arbejde på farm fun i nordjylland.. en slags mini zoo.. det eneste jeg ikk kan lide ved dem er deres pive lyde de går lige i kraniet på mig hehe....,

• #5   11. aug 2008 Ja det kan vi også uden snor (:

Men nu er de også kun 9 uger deromkring, så det er begrænset hvor meget de kan nå at stikke af, hvis nu de havde lyst til det (:

Når vi går ture med dem, følger de bare efter os.
    De ser mig som deres mor, så når jeg kalder på dem med en speciel lyd kommer de løbende til mig, det er rart nok hvis de nu er begyndt at komme på afveje (:

Jeg har en video, som jeg lige har sat ind af dem hvis det er (:
    Det er et par uger siden jeg tog den video, så de er vokset en del siden.
    hehe

• #6   11. aug 2008 Ja de piver meget (:

Jeg bor midt inde i en lille by, så overvejer om jeg skal have en inde voliere til dem eller en ude.
    Tror bare naboerne vil blive lidt sure (;

Heldigvis piver mine ikke så meget - medmindre de ikke får deres vilje selvfølgelig. Så skriger de som en stukken gris..
    Ja, man skulle tro at det var en 3-årig der satte sig ned på sin flade og bare skriger helt vildt (;

• #7   11. aug 2008 ejjjj hvor er de dog helt bedårende

hvor har i købt dem??

• #8   11. aug 2008 hehe lav da begge dele til dem så de selv kan vælge om de vil hygge ude eller inde.. mener også der er en vis størelse det volier skal have i følge lovgivningen men e slet ikke sikker.... 9 uger nåhh så er de små..

• #9   11. aug 2008 helle B hvis de skal være tamme kræver de ca det samme som din hund gør...

• #10   11. aug 2008 årh hvor er de søde.. Sådan en vil jeg også have.. =)

• #11   11. aug 2008 Vi købte dem af en dame på fyn over dba.
    Hun havde selv et par derhjemme + hunde (:

Jeg har overvejet at bygge begge dele til dem - og det tror jeg også jeg gør. Så kan de komme ud og grave i jord om dagen og ind om aftenen.
    Der er regler omkring voliere bygning, og jeg ved heller ikke præcise mål på det. Jeg bygger bare en meget stor voliere (;

Mht. pasning, så kræver de ikke så meget. Bare det billige hundefoder fra købmanden - selvom mine altid sniger sig ud i de store's hundeskål og spiser royal canin (:

Der er selvfølgelig en del plads som skal sættes af til voliere.
    Jeg har også sat en regel om at mine mindst skal ud 2 timer hver dag - enten en gåtur eller ind og lege med os og hundene (:

Hos dyrlægen skal de bare behandles som hunde mht. vacciner osv.
    Men de er rigtig dejlige og nyder hvert minut med de tosser (:

• #12   11. aug 2008 Jo, ville nu heller aldrig have sat en papegøje og en bjørn sammen (:
    Men gør mig nu en forsøg med hundene, de klarer det godt indtil videre.

Hvis de begynder at gøre skade på hinanden bliver de selvfølgelig også skilt (:

Jeg har hørt fra mange (bl.a. opdrætteren af de her bjørne) at de er lovlige. Man må også have en lille art af kænguruer som kæledyr faktisk.. det er lovligt

M&S: De bliver først kønsmodne når de er 2 år og man kan sagtens kastere dem (:

• #13   11. aug 2008 3-7 kg. Det kan variere meget.
    De kan blive op til 1 meter lang m. hale (:

• #14   11. aug 2008 Citat ( Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling )

Andre dyr I Bekendtgørelse om privates hold af særlige dyr m.v. er oplistet en lang række dyr, som du ikke må holde, men der er også en liste over mere specielle dyr, som du godt må have. Det gælder bl.a. forskellige typer pungdyr, mindre rovdyr som næsebjørne, vaskebjørne og ørkenræv, visse typer krybdyr, padder og fisk. I alle tilfælde gælder det, at dyrene skal holdes og behandles forsvarligt ifølge bekendtgørelsen.

• #15   11. aug 2008 Jeg ville også have haft en vaskebjørn, men efter at have læst om dem ombestemte jeg mig.
    De havde en større tendens til humørsvingninger på nul koma 5 også er det natteaktive - hvilket næsebjørne ikke er (:

• #16   11. aug 2008 Tror jeg er meget forskelligt (:
    Hende som jeg købte næsebjørne af, mente det ligepræcis omvendt.
    Men alle er jo heller ikke ens (:

• #17   11. aug 2008 Hun startede med at have vaskebjørne (:

• #18   11. aug 2008 Øj ja, præriehunde er også bare nogle darlings (:
    Jeg så et par i et dyrhandel og de skulle bare altid bruge hansker til dem..
    De var så ikke til salg heller.. sjovt.. der er faktisk mange dyrehandlere med dyr som ikke er tilsalg (:

Kommentér på:
Mine næsebjørne driller (:

Annonce