357 visninger
|
Oprettet:
nogle der selv laver mad til deres hun {{forumTopicSubject}}
d .. ja jeg er begyndt og lave ris og kød og noget okse saft der i og han elsker det , da han hverken vil ha tørkost eller barf , han kan ikke tåle barf.. men som sagt så elsker han sin mad lige i øjeblikket men det bliver han nok ikke ved med hvis det er det samme mad han får hver dag
der er ris og bacon og kyllinge tern i og så noget svinekød som er kogt og så det vand fra risene er der kommet bollion i okse , og så kommer det vand oven i ris og kød og ja det er opskriften på min kræsne hund s mad
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.201
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 139 Svar: 1.056
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.901
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
- jeg har godt nok prøvet at stå med en meget kræsen hund, der nægter at spise Barf osv og købt 100 forskellige poser tørfodder af diverse mærker, MEN stædig som bare helvede så får han mig aldrig snøret til at bikse alt muligt sammen af menneskemad til ham, han er en hund, og dertil tørfodder hvis man ikk vil ha Barf som han ikke vil.. Og nu spiser han tørfodder, men kun een bestemt slags. JEG VANDT
ville være bange for han kom til at mangle noget hvis jeg selv sku lave mad til ham..
efter vi er blevet enige om at tørfodder altså ER hundemad mig og King, jamen så må han da gerne få lidt rester oveni engang imellem, eller en rugbrød med leverpostej osv.. men han skal satme også spise hans tørfodder
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.901
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.088
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.194
i perioder har de ikke fået andet. lige for tiden bliver det blandet med tørfoder.
inden jeg kommer til kostplanen vil jeg lige slå fast.
ikke udvoksede hunde, tæver der er drægtige eller med hvalpe fodre jeg altid med tørkost - Oliver's start/adult
Dette for at være sikker på de får alt det der skal til for at vokse rigtigt - hverken mere eller mindre.
når hunden er udvokset er det mest vægten at tage hensyn til. og det måler i ved at mærke ved ribbenene, der må ikke sidde for meget.
til morgenmad:
1 dl A38 med lidt lakseolie og PlaqueOff i
ellers går jeg frem efter tallerkenmodellen.
1/3 kød, 1/3 brød, pasta, ris, kartoffel og 1/3 grøntsager
målt efter fylde ikke i gram
+ lidt kalk specielt til hunde kan købes på apoteket
er hunden mere sulten end den kan tåle at være, øger du bare mængden at grønt. jeg tror vores får ca ½ grønt og så bliver det så 1/4 ad de andre to grupper.
Kød:
næsten alt kan bruges, dog minus røget kød
Fisk, fjerkræ, indmad, hakket kød ja kun fantasien sætter grænsen. hvis det er rå kød, må hunden få benene, er det behandlet, må hunden ikke få ben. giv endelig ikke for fed kød og ikke kalkunskin.
jeg tilbereder kødet, bryder mig ikke om at give råt kød eller kalun, men det er en smagssag. ind imellem får de et rå ben.
brød:
tørt rugbrød, kogte ris, pasta eller kogte kartofler
i nogle kostplaner høre kartofler med til grøntgruppen, men jeg mener de høre til her.
kogte kartofler skal moses ellers kan hunden ikke optage dem i organismen og de vil trække mineraler og andre gode ting med ud.
grønt:
gerne meget råt. gulerødder, hvidkål, alt hvad hunden kan lide at spise råt. men koges gulerødderne har de det som kartoflerne. majs og ærter kommer også hele ud.
løg må hunden ikke få og heller ikke rå broccoli. men ellers er det bare med at få givet nogle grøntsager
tomat og agurk giver vi som hundeguffer, det elsker vores hunde
Frugt:
er vores hunde ikke vilde med. og skal bare gives som guf hvis jeres hunde kan lide det og ellers spiser godt nok.
dog ikke vindrue/rosiner, de er ligesom chokolade gift for hundene.
jeg laver gerne så der er til et par dage af gangen. og laver det med en del vand ved, der jo også mætter.
jeg har sultne hunde, så det er med at give alt der mætter
jeg tilsætter hvidløg til maden, da det forebygger mod flåter og lopper. det betyder, vi er helt fri for pipetterne.
hvidløg skal gives med forsigtighed, da det ligesom alm løg er giftig i for store mængder.
nå mon jeg fik det hele med. ellers spørg
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.618
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.776
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.201
Line: leverposteg og rygbrød er heller ikke ernæringskorrekt foder.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.194
og det andet om aftenen
og hvis jeg fodre som jeg gør lige nu, hvor de også får deres tørfoder, så kommer jeg en lille smule i morgenmaden. og resten sammen med aftensmaden.
mine hunde må kun få 1 dl tørfoder om dagen og det er egentlig derfor jeg supplere med det andet.
når jeg giver tørfoder sammen med får de ikke "brød"gruppen med i aftensmaden. men kun kød og grønt
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 98 Svar: 11.153
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 98 Svar: 11.153
nogle der selv laver mad til deres hun