Foder igen, andet end RC og Henne . Foder igen, andet end RC og Henne .
Jeg må desværre nok igang igen med at prøve et nyt foder på Kambei for 3 eller 4 gang .
Han spiste sit Henne pet food dengang han fik det .
Meen han kan ikke holde vægten på det og fungerer ikke optimalt . så det blev udelukket . Han har både prøvet den active og den "normale" .
Så prøvede vi Royal Canin et rigtigt lækkert foder efter mn egen mening .. han fik først 4800 ( aktiv ) for at han skulle tage på .. og han tog fint på også gad han ikke spise det længere ( nok fordi det var så fedtet ), så skiftede jeg til adult inde for RC og har fodret med det en måned nu og han gider ikke at æde det kun hvis jeg kommer noget rigtig lækkert i . han spiser kun halvdelen af det han rigtigt skal have ( i følge posen ) eller det vil sige ingengang det halve for han spiser ikke op og er nu begyndt at gå ned i vægt igen ..
Hvad skal jeg prøve ? . og Hvorfor lige det ? .
i følge hvad jeg selv lige kan finde ud af skal det ikke være fedtet for det vil han ikke spise er min erfaring fra RC som er et lidt fedtet foder ..
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 589
Det er, ihvertfald med hvalpefoder, ligesom RC. Det bliver bare hurtígere spist (:
nov 2005
Følger: 76 Følgere: 66 Hunde: 8 Emner: 21 Svar: 1.338
Precept Plus... ! men du kan da prøve at få noget af det på tirsdag, hvis han skal med til træning.
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
og han skal med . ;o) men ikke trænes da jeg skal hjælpe Kirsten ..
sep 2005
har hørt om det og hørt det skulle være et godt foder meen har ikke som sådan hørt erfaringer med det ..
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.757
og hvis du bestiller for over 200 kr er der gratis levering
nov 2005
Følger: 76 Følgere: 66 Hunde: 8 Emner: 21 Svar: 1.338
sep 2005
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 783
for de har jo andet foder ... og kender de hunde som ikke gider spise Kronch men gerne det andet forder fra Henne petfood
sep 2005
kan se nu på hjemmesiden det er kronch main han har fået ..
men det hjælper ikke noget når kambei ikke holder sin vægt på det og fungerer optimalt for han ville gerne spise det .. jeg har både fodret med det kronch main og med deres active og ingen ændring sket .
aug 2005
men deres Vaks kennel foder fås i flere forskellige ligesom Kronch og så mener jeg at det er billiger end Kronch
sep 2005
aug 2005
vi bor jo ikke langt fra fabrikken så derfor har vi bare kørt over og købt på fabrikken....
Kronch er et foder til butiks brug/salg og det er i pæne poser og det er deres VAks kennel ikke det er i hvide poser og pæn kedelig at se på -gg-
men det er jo så lige meget bare det virker
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Jeg bruger Schæferfoderet til Svea og synes ikke det virker fedtet.
Men, hvad er grunden til du ikke bare hælder noget over foderet der gør at din hund vil spise det?
Lakseolie, en halv dåse tun, noget makrel, en sjat fløde eller vand fra kogt lever eller hjerte. Det må være bedre end at skifte foder hele tiden.
sep 2005
Tun - rører heller ikke sin mad .. jo måske lidt men ikke så han spiser som han skal .
Fik anbefalet da jeg købte foderet at jeg skulle fryse noget suppe som isterninger og tø op og komme over hans mad .. det gik de første par gange og nu vil han ikke spise det længere .
leverpostej - Han spiser noget af det men ikke det hele ..
men ved ikke om det er fordi han mave ikke kan tage mere eller hvad . for det er jo ikke ret meget .. under halvdelen af det han skal have ifølge posen .. og han skulle gerne holde sin vægt .. og nu er han somsagt begyndt at tabe sig igen .. men kunne være jeg skulle ekspermentere ( staves ?) lidt mere ..
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Det er bare så træls at de ikke gider at spise. Jeg har forsøgt med alle mulige råd. Men intet har hjulpet.
Nu har han heldigvis ikke en sart mave. Og det bedste at gøre som jeg har fundet ud af, er at jeg skifter i mellem hver sæk foder. Altså han får et nyt mærke når det er tid til en ny sæk. Det er ikke det mest optimale. Men han trives fint på den måde og holder hans vægt.
Men nogle dage gider han bare ikke spise og så er det bare sådan.
Jeg har også forsøgt at barfe ham men det gider han heller ikke.
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 545
Ud over det får han Hills kylling, vi gjorde det en periode at vi gav ham det istedet for hundekiks. Så nu tror han det er hundekiks og æder det så snart han kan komme til det.
Det har ud over det hjulpet at "sulte" ham et par dage, altså ikke give ham andet end tørfodder, for han var vandt tilat spiste han ikke en dag eller 2 så fik han nok noget lækkert istedet..
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
Men nu har vi brugt Kingsmore i ca. 6 mdr og det er super - synes jeg.
Hundene spiser det med velbehag (Jessie er yders kræsen) og deres pels er blevet rigtig flot.
Kan anbefales
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 589
Jeg har kun prøvet hvalpeudgaven, så jeg ved ikke om der også er meget fedt i til de voksne, hvis det er det du mener?
Jeg kunne heller ikke få Chick til at spise RC til sidst, så jeg prøvede NN, og nu spiser hun med største fornøjelse. Inde på deres hjemmeside kan du bestille 3 kg, mener jeg det er, og så skal du kun betale porto. Så kan du ihvertfald prøve det til næsten ingen penge (:
Foder igen, andet end RC og Henne .