{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

sindsyg nabo (langt) {{forumTopicSubject}}

Ja det er hvad jeg måske skal, da jeg er blevet meldt for vold, da jeg ville redde en hund fra at blive mishandlet...

Vores nabo har en schæfer på 9 måneder, som er meget skræmt, så jeg havde på fornemmelsen at der forgik noget knapt så godt og i dag opdagede jeg så hvorfor hunden er som den er. den bliver tævet og banket og meget mere og det kunne jeg bare ikke lade ske mere.

Jeg høre en hund hyle helt vildt og fare ud for at se hvad der sker og ser min nabo tæske løs på det stakkels dyr, bare fordi den havde knækket en blomst af en af hans roser, ja det er rigtig nok, Jeg fare ind og tager fat i hand arm og får ham hevet væk fra hunden, som så stikker af, manden vrikker om og falder og slår hovdet ned i trappestenen og får en flænge.
J
eg får fat i hunden og får den ind i vores have og ser den har 2 store flænger på skulderen og mens jeg står og beroligere hunden kommer naboen og råber og skriger, at han vil have sin hund, men jeg nægter, hvor han så ringer til politiet og siger jeg har overfladet ham.

Da politiet kommer påstår han jeg har skubbet ham og sparket ham, så han har fået hul i hovdet, samt truet ham med at stjæle hans hund og ødelægge hans bil.....

Jeg skal til afhøring igen i morgen, for politiet mente ikke jeg var til nogen trusel, så de ville ikke anholde mig, men jeg bliver nok anklaget for vold og tyveri af hans hund.

Hunden er tilbage hos ejeren og jeg har intet fået ud af det, da jeg ikke havde synlige beviser på at han mishandlede hunden, for de to flænger den havde, var sket da den var stukket af, så han skulle bare tage den til dyrelæge og så ville der ikke ske mere ved det.

Hvad f..... sker der lige i det danske samfund?, ja jeg spør bare.................

Men jeg vil ikke tøve en anden gang, for dyre skal ikke lide om jeg så skal gøre alt hvad der står i min magt, skal jeg nok få den hund væk fra ham.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sindsyg nabo (langt)
  • #1   2. sep 2008 ville klart melde ham for mishandling af hunde - så må politiet tage sig af det og evt få en dyrlæge til at se på den...

sørg for at have en advorkat til stede..

• #2   2. sep 2008 Hold da op.. Manden må altså ikke være rigtig klog :-S
    Synes det er rigtig godt gået af dig, at du turde gøre noget ved sagen, istedet for bare at stå ved sidelinien og se på.
    - Skuldreklap herfra smiley

• #3   2. sep 2008 og vil bare lige sige at jeg til en hver tid vil heppe på dig -- måske det var en sag for ekstra bladet.. om ikke andet så for at genere naboen..

• #4   2. sep 2008 jeg er stolt af dig jeg har kun turde råbe af personer, men håber det enden med du går fri og næste gang sætter du lige din telefon på optag så de kan høre du hverken sparker eller vil ødelægge hans bil

• #5   2. sep 2008 Mega knus hefra til en sand hundeven ...

Lad os få flere af din slags ...

Kanon godt gået . Håber alt løser sig på en god måde og at du ikke får en voldsdom .. !

Meld ham for dyremishandling , det ville jeg have gjort . politiet skal tage sig af din anmeldelse .

• #6   2. sep 2008 hundemutter.

God ide med extra bladet ,, det forslag støtter vi ..

• #8   2. sep 2008 jeg får bare sådan --- han skal fandme ned og bide i græsset --- kan lige se forsiden for mig -- anmeldt for vold da hun reder hund fra mishandling --- så kan han sku lære det det svin

• #9   2. sep 2008 Jeg synes at du skulle melde ham til politiet for dyremishandling, da han kan få flere år i fængslet af den måde, han behandler sit dyr på. Så kunne det være han tænkte sig om en ekstra gang, og se at han har gjort et uskyldigt dyr fortræd.
    Jeg synes det er helt rigtig, det du har gjort og jeg håber at du kan overtale dem til ikke at få en voldsdom. Held og lykke:)

• #10   2. sep 2008 og vil lige sige at jeg til en hver tid vil tage 30 dage for vold i sammen sitiuation som dig...

og skulle det ende med en voldsdom og du får samfundstjeneste - så sig endelig til -- så kommer vi og hjælper dig med at udføre den ---- skal jeg gerne gøre

• #11   2. sep 2008 Synes det var det rigtige at gøre.

Sådan en idiot skal ikke have lov til at mishandle dyr, om du så får en straf eller ej, håber naturligvis du slipper. smiley

• #12   2. sep 2008 Danmark burde ligne lidt USA med hensyn til dyremishandling, hvor de har biler til at køre rundt og anholde de folk, som mishandler dyrene, men Danmark har altid været rigtig langt bagud i tiden.

• #13   2. sep 2008 i usa har man altså ikke biler der kører rundt og anholder fok -- man har dyreværnsfolk der kører rundt og konstatere om der er mishandling - de indgiver så en anmeldelse til politiet og herefter rykker de ud og anholder -- nøjaktig lige som i danmark.

• #14   2. sep 2008 Men i Danmark har man det ikk på samme måde, som det er der, da de tager sagen meget mere seriøs end de gør her i DK.

• #15   2. sep 2008 Måske er jeg lidt tosset, men jeg synes da helt sikkert du skal have fat i ekstra bladet eller bt. Gør et forsøg på at få dem til at skrive om sagden. Det er en ting vi (Vores regering) burde gøre en masse ved, og medierne har i dag en rigtig stor magt, som jeg da synes vi skal prøve at udnytte lidt.

Jeg tager hatten af for hvad du har prøvet at udrette, er ked af at hører det nok ender med en voldsag, men prøv at vende den og brug det mod ham hvis du kan.

Venter på at hører og du synes jeg er langt ude eller giver det et forsøg = )

• #16   2. sep 2008 Hold da op... Ja tak for lort siger man så.. Her prøver man at gøre det så godt...
    Var der ingen der så jer på vejen der kan vidne??

Men manden lyder jo tosset, det må skinde igennem til afhøring...
    Meld lige tilbage hvordan det gik....

pøj pøj eller hva man nu lige siger...

• #17   3. sep 2008 sikke en kedelig oplevelse men du var sku modig ,jeg ville henvende mig til dyrenes beskyttelse hurtigst mulig og fortælle din historie så de kan tage affære,jeg tror de interesserer sig mere for dyr end politiet gør.

• #18   3. sep 2008 Du har forvoldt skade på en person, ja så kan du anklages for vold, sådan er systemet skruet sammen, han har også mulighed for at søge erstatninig!

Det samme hvis en indbrudstyv er i dit hjem, du overrasker ham, evt slår ham ned, så hænger du på det...

Jeg vil klart anbefale dig en god advokat, for du står ik godt i denne sag, du kan blive dømt for det du har gjort, og du kan risikere at du får en plet i den straffeertest, og får svært ved at få jobs...

• #19   3. sep 2008 ja danmark er ikke til for dyrene.... og da der ikke er meget klare beviser for dyremishandling... film eller båndoptagelse, så er det dig der får skylden... det er mega træls... for den idiot, skulle simpelthen have samme tur x 10.....

skulle det ske en gang til, at han slår eller mishandler hunden, så film det og meld ham.... igen og igen og igen... til både DB og politiet....

Men hatten af for dig.... synes det er fedt, at du brød ind og stoppede hans mishandling af hunden... smiler

• #20   3. sep 2008 En dom for tyveri er nok svær at undgå i dette tilfælde....desværre

Sgtelsen for vold får du jo nok som de siger og vil du ikke erkende dig skyldig, skal du nok regne med en tur i retten.

Håber du kan finde et vidne eller 2 der understøtter dine forklaringer, så burde du gå fri.

• #21   3. sep 2008 med de hårde odds, så kontakt medierne... selvom det er urimeligt, så står du ikke særlig godt ;o(

derfor...træk i de tråde du kan

• #22   3. sep 2008 synes det er flot at du reagerede med det sammen, og ja, der er noget galt med retssystemet, jeg bliver forundret hver dag når man lytter og læser aviser. Tror også du står dårligt, håber dælme du har en god advokat. I sidste uge var der en bygmester som fik stjålet nogle ting fra en byggeplads, og nogen havde taget nr. på bilen, så bygmesteren ringede til politiet for at få manden anholdt, i stedet for bistand, fik han adressen på tyven og fik hentet sine ting tilbage.

efterfølgende sendte han regningen på transport til tyven. Han meldte så bygherren til politiet for det, og trusler om vold og dummebøder.

så tyven slipper nok med en løftet pegefinger og bygmesteren skal i retten for selv at løse opgaven.

Hvor er logikken?????

• #23   3. sep 2008 Lisa der er da ingen der har sagt det ender i retten, der er en meget stor chance for den kan, men så langt er de jo ikke kommet. Hvis sagen først kommer frem i lyset mister han måske interessen i at få hende dømt, hvis han ved det er hans omdømme der kommer i fare ved alle pluselig ved han er dyremishandler.

Kan ikke se hvorfor det skulle skade hendes sag at fortælle om hendes nabo er dyremishandler.

Jo man må vil godt hænge andre ud på den måde eller hvad, hvis man kigger i aviserne ser man tit de hængere pædofile, svindelere, rockere og andre ud. Hvis ikke gør, de det ihverfald alligvel og jeg synes da bare hans klamme fjæs skal på forsiden af aviserne.

Håber bare det får en konsekvent for ham, og jeg kryser selvfølgelig fingere for det ikke kommer i retten. = )

• #24   3. sep 2008 Hov det skulle altså ikke lyde negativt overfor dig Lisa = )

• #25   3. sep 2008 ja ønsker dig held opg lykke med det hele håber det blirtil din fordel, ellers skulle du måske tage kontakt til en avis eller dkk. de kan sikker også hjælpe.

• #26   3. sep 2008 OPDATERING!

Jeg har været til afhøring i dag og bliver ikke dømt for vold, men får nok en bøde pga ulovlig indtrængende og fordi jeg tog hunden.
    Han har fået et polititilhold, så jeg må ikke nærme mig ham inden for 200 m og hvis jeg gør kan jeg ryge i brummen i op til 6 måneder.

Jeg har meldt ham til politiet for dyremishandling og de ville undersøge sagen og se om det er rigtig, for som den ene betjent sagde, kan det jo være fordi jeg vil have hævn at jeg melder ham,......... year right.....

Nu må vi se hvad tiden bringer, sagen skal for en dommer, hvornår ved jeg ikke endnu, men en ting siger jeg jer, jeg tøver heller ikke næste gang, jeg ser/høre at han mishandler sin hund....................GGGGRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!

• #27   3. sep 2008 hmm... regnede da ikke med du kom for en dommer hvis du har erklæret dig skyldig i de 2 første forhold

• #28   3. sep 2008 Godt at høre at du ikke blev dømt for vold og det er udmærket at du har meldt ham for dyremishandling, nu må man bare håbe at han bliver anholdt eller hvad han nu bliver. Held og lykke og lav lige en opdatering til, når du har fundet ud af mere:)

• #29   3. sep 2008 Rene, neh det regnede jeg heller ikke med, men det er noget med erstatning som jeg nægter at betale, da jeg intet har gjort eller ødelagt.

Forresten tak for alle jeres roser og forslag:o)

Kommentér på:
sindsyg nabo (langt)

Annonce