{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trainsurfing, hva syntes i?
  • #1   18. sep 2008 Kald mig bare dum- ligepræcis. Sådan tænker jeg også lidt.
    Hvad med kamera'er ved togbanerne?
    Ovre i KBH er metro'en styret af kamera'er og pga. det holder de fleste surfere fra metro.

• #2   18. sep 2008 Hej Mie.
    Det er hvor man springer på et tog imens den kører i fuld fart.
    Enten sidder man bagpå eller oppe på taget.
    Det er en meget farlig 'leg' da man nemt kan glide af toget og det er blevet en 'trend' at optage sig selv imens og lægge på youtube.
    Kram

• #3   18. sep 2008 Natascha: Nej jeg har heller ikke ondt af dem, men deres familie som står tilbage og derfor tænker jeg at man burde kunne gøre noget.
    Jeg har selv prøvet at miste min bror ved trainsurfing og prøver at finde nogle gode idé'er til at få dem til at stoppe.
    Jeg har selv været meget aktiv på www.trainsurfing.dk hvor jeg fortæller vores historie.
    Jeg har været i fjernsynet og i diverse blade for at komme ud med budskabet, men føler mig stadig lidt hjælpeløs (o;
    Trainsurfing er større end man lige regner med.

• #4   18. sep 2008 Min holdning er nok lidt som Natasha's. De er selv skyld i det hvis de går hen og dør af det eller bliver lammet fra halsen og ned resten af deres liv eller miste begge ben etc.

Muligt mere overvågning via kamera ville være en løsning.
    Måske noget der ligner og kommer i nærheden af, men ikke er helt ekstremsport.
    At deres forældre giver dem en ordentlig opdragelse.

• #5   18. sep 2008 Ja, jeg har jo prøvet at skrive til arriva ang de kamera'er, men det afslog de med det samme.
    Nok fordi at det vil koste penge for dem, tror jeg (o;
    De syntes ikke at problemet er 'stort nok' til at skulle gøre det, dog er de kede af martins død.
    Jeg tænker bare: Hvor meget vil det ikke lige sikre at togførerne får varige mén af at de kravler rundt på taget, imens de styrer toget?
    De har jo også en god stor sikkerhed for ikke at finde en mand på taget.
    Jeg syntes da at de sikre førerne ekstrem meget med kamera'er.
    Kram,

• #6   18. sep 2008 Sætter lige et link om min bror her:
    http://ekstrabladet.dk/112/article126030.ece

Jeg mener ikke at det har noget som helst med opdragelsen at gøre.
    I vores familie er vi da blevet opdraget meget godt, Martin søgte bare spænding.. Han var nu heller ikke så glad for at fortælle os at han surfede da han kom i fjernsynet (o:

• #7   18. sep 2008 Nu er det desværre også begyndt at blive udvidet til bus/bil surfing. Jesus Christ )o:

• #8   18. sep 2008 Natascha: Ja, eller evt. bare en kamera på selve toget, bagpå hvor de springer op.. Så har togførern muligheden for at se at der hænger en bagpå toget - og derfra kan han tilkalde politiet.

• #9   18. sep 2008 Syntes bare der er så meget sikkerhed for tiden og hvorfor ikke på et tog?
    Når vi f.eks. kører i vores biler, skal vi alle have sele på, den skal være synet og have forsikringer osv.
    Politiet ligger og bruger penge på at køre rundt og tjekke folk om de overholder farten, har sele på eller er fulde.
    Der er kamera'er sat op for at sørge for at folk overholder farten osv.
    Man kan sige: Ja, ved biler er der også andres liv på spil, det er rigtig nok.
    Politiet kører rundt og tjekker om folk har sele på, for deres egen sikkerhed- hvorfor ikke på et tog?
    Giv endelig jeres mening, mangler en masse synspunkter på det her område (o:

• #10   18. sep 2008 Kameraer kunne være en mulighed, men så skulle der også kunne udskrives MEGET store bøder til de svagtbegavede knægte der trainsurfer. -og her tænker jeg på bøder i 10-20000 kr. klassen.

• #11   18. sep 2008 Eva: JA, der skal sku strammes op!
    Politiet fangede min bror en dag, hvor han havde surfet..
    Det eneste de kunne gøre, ja det var kun at give ham en bøde FORDI at han ikke havde købt en togbillet..
    Helt ærlig..

• #12   18. sep 2008 ved det lyder makabert, men hvad med at de fik lov til at se folk der er døde af det, jeg mener ikke billeder, for tror ikke de kan forholde sig til dem, men sådan IRL, det samme med dem der køre for stærkt og laver ulykker i trafikken

• #13   18. sep 2008 Mie: Er der en mere som er død? Har jeg ikke hørt om endnu.
    Har du et link?
    Kram

• #14   18. sep 2008 Helle: Vil du så slæbe trainsurfere til deres begravelse?
    Eller hvordan?
    Kram

• #15   18. sep 2008 med dem der laver ulykker i trafikken, mener jeg dem, der opføre sig fuldstændigt åndsvagt

• #16   18. sep 2008 Helle: Jo, men tror ikke det er realistisk desværre.
    Men er 100% sikker på at det ville virke (o:
    Helt bestemt

• #17   18. sep 2008 Næ, det er jo nok lidt svært, med de skulle da ha, haft lov til at se din bror, før begravelsen

• #18   18. sep 2008 Jaeh det ville have hjulpet.
    Der er heller ikke nogen af Martins venner der surfer mere, så vidt jeg ved. Ved venner, mener jeg hans ´'rigtige' venner som kendte ham virkelig godt. Dem som surfer og vidste ' hvem han var' er skide ligeglade og mener at han døde af det han levede for?
    De surfer bare videre, desværre.
    Det er der ihvertfald en surfer der har udtrykt overfor mig.

• #19   18. sep 2008 MissHarris -
    Tror ikke man kan hjælpe sådan en som ham, desværre

• #20   18. sep 2008 Syntes det er så langt ude i skoven, hvorfor gøre noget hvor en masse mennesker kan ricikere at se en dø med vilje?

Kald mig bare dum. ELLER?? < - en bøde hjælper jo ingenting :S Bare se ved dyremishandling, der bliver derogså bare givet en bøde, som de så betaler og så er de på den igen

• #21   18. sep 2008 Tanja - Det vil da helt klart ikke hjælpe 100% men der vil da blive ryddet ud i det. Dyremishandling forgår som regel også indenfor hjemmet og derved er det svære at stoppe end surfing, som forgår ude blandt mennesker. Mon ikke frygten for at betale 20.000 kr i bøde afskrækker dem lidt?
    Og så er der kamera'er oveni?
    Jeg tror det vil rydde ud i en del (o:

• #22   18. sep 2008 Jeg tror faktisk kamerarer vil kunne have modsatte effekt også.

For med en masse kameraer bliver det jo uligt for andre at se dem, og så skal de ikke bare op å toget, nu skal de også passe på de ikke bliver fanget.Det er jo dobbelt bonus.

• #23   18. sep 2008 Maria- Ja det har du ret i. Der er også en negativ side og jeg har tænkt meget på den også.
    Mener bare stadig at 20.000 kr. er mange penge og vil stoppe en del.
    Jeg læste engang en debat imellem surfere, hvor der var en som frarådede folk at surfe på metro'en, da der var kamera'er på..
    Så en eller anden effekt må den have.
    Kram

• #24   18. sep 2008 MissHarris, ja det kan hav en effekt. Men kun hvis de unge ved der sker noget hvis de laver den slags.

Det tror jeg bare ikke vil ske, der er ikke ressourser til at stoppe dem og bøderne vil jo aldrig blive ret høje.

• #25   18. sep 2008 har en gang siddet i et tog, hvor der var en der sprang ud fra en bro, vi kunne mærke at vi kørte over ham 3 gange, var egenligt ikke påvirket af det men når jeg så tænker på lokoføren at han skulle det igennem (vi fik af vide af han hvade set ham men ikke kunne nå at stoppe) har sgu ondt af ham, hvorfor lige hans tog

• #26   18. sep 2008 Maria- Man kan vel altid håbe og krydse fingre.
    Overvejer selv at gå videre endnu med denne sag, men vil høre folks meninger først inden jeg kaster mig ud i det (o:

Helle- Det må da ikke være særlig rart. puha.. endnu en ting kamera'er ville kunne hjælpe på - dog hvis de var ved skinnerne.
    Der sker bare så mange ullykker med togene, børn bliver kørt over, selvmord og leg.
    Dem der sad i toget ved Martin, kunne heldigvis ikke høre noget.
    Jeg har bare så meget ondt af togførern og Falckmændene..
    Det er dem det går ud over og mon ikke de ville være glade for kamera'erne (o:

• #27   18. sep 2008 Lidt mere sikkerhed på jobbet for løkofører vil nok ikke skade (o:

• #28   18. sep 2008 ja, rart var det ikke. men nu værer med de børn der var med, vi måtte trække gardinerne for bla. for at de/vi ikke skulle se ham/dele af ham og så var tog siden der hvor jeg sad smurt ind i blod

• #29   18. sep 2008 jeg tvivler på de vil lave sådan en høj bøde for det

Kommentér på:
Trainsurfing, hva syntes i?

Annonce