{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
266 visninger | Oprettet:

hunde som affald {{forumTopicSubject}}

nu er jeg ikke den store bruger herinde mere, men tjekker da lige profilen dagligt.
det undrer mig VIRKELIGT hvordan folk kan kassere sine hunde som affald.
hvad tænker folk dog på eller tænker de slet ikke??
har opgivet og tælle hvor mange nye hunde som folk vil af med hver dag, for de måske ikke lige har tiden eller de ved ikke hvor meget det kræver.
jamen hallo det er jo ikke et stykke tøj du køber og bruger lidt og når det er for kedeligt så sælger du det bare igen.
det er et dyr som kræver noget.
nu har jeg selv tre hunde og er alene om det, men lige meget hvad der næsten skete ville jeg da beholde dem.
de er mit et og alt. vil ikke sige det er mine børn for det er mine hunde.
kender mange hundemennsker rundt omkring i landet og næsten dagligt bliver jeg ringet op: kender du ikke nogen som kunne tænke sig en sød hund, osv osv.
er simpelhen nødt til at til dem som ringer, at nej det gør jeg ikke og vil ikke hjælpe jer.
nogle gange har det endda været fra de samme som har anskaffet sig en hund, kommet af med den og fået en ny og vil af med den osv.
og folk avler stadig løs på sine hunde, velvidende at der er ikke til at finde hjem til dem.
men lille trunte skal da have lov til at have hvalpe siger folk. folk bliver mere og mere egoistiske.
tror nogle mange det er hundeejernes behov og ikke hundenes som bliver dækkett.

pu ha der fik jeg hvis lige raset ud


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde som affald
  • #1   2. okt 2008 og tænk lige på dem som virkelig elsker deres hunde, men bliver nødt til at komme af med dem pga sygdom eller allergi. det er virkeligt ikke retfærdigt.
    og hvordan kan folk sælge deres hunde på 6-7 år???
    UUUUHHH bliver sindsyg


  • #2   2. okt 2008 Ja, det er trist som folk bare smider hunde ud, som var det en tom mælkekarton smiley

    Selvfølgelig, findes der de tilfælde hvor ejer af specielle årsager må skille sig af med hunden. Og det er i mine øjn okay.....

    Men de som bar kommer af med dem, fordi de ik gider dem eller fordi de er for aktive, ikke er renlige osv -det kan jeg på ingen måde have forståelse for.

    Men det er nok desværre et fænomen, som er kommet for at blive smiley


  • #3   2. okt 2008 kai: det er da nemmere og bedre for hunden og omplacere hunden når den er et år end når den er 7 år. og kan da slet ikke forstå folk vil af med sin hund efter så mange år, med mindre der er en god grund

  • #4   2. okt 2008 nu er jeg ikke nogen engel, men da jeg valgte og gå fra kæresten for halvanden år siden, stod jeg med to voksne dogoer og en blaningshund som kræver meget træning. min ex og jeg havde valgt og få hundene sammen men da vi gik fra hinanden beholdte jeg hundene da han ville ud og sejle igen.
    kunne aldrig i min vildste fatasi drømme om at skille mig af med dem
    (lige nu i dette øjeblik løber de og leger i haven og nyder det hihi)
    selvfølgelig er det ikke altid nemt og have tre store hunde, men tilpasser mig efter det, jeg har dem aldirg med alene alle tre, men finder atid en løsning. og har stadig et liv ved siden af, med venner, job og og familie.
    mener bare når man har sagt A må man også sige B


  • #5   2. okt 2008 Nogen folk er nødsaget at skille sig af med dem - men det er jo nemt at skære over i en kam ....

  • #7   2. okt 2008 Lidt snob er man vel altid

    Jeg kan 100% følge dig, jeg har nemlig også siddet og undret mig over at folk kan sige farvel til deres 7 - 10 år gamle hunde (ja der stod en 10 årig ude på rødovre internat for noget tid siden)

    Desværre tror jeg ikke denne tendens går i sig selv så længe det er så nemt at anskaffe sig en ny hvalp når den gamle blev for "stor"

    Og lige til sidst jeg beundrer dig jeg har en dogo hanhund og en blandingshund og puha.. jeg er ikke engang alene *GG*


  • #8   2. okt 2008 majse: jeg skærer bestemt ikke alle over en kamp, det kan jeg godt sige, skriver dette indlæg ud fra mine personlige erfaringer og det folk skriver på nettet

Kommentér på:
hunde som affald

Annonce