2.170 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

foder ønsker råd foder ønsker råd

Vi foder mille med hike senior men stor tilfredshed men problemet er at vores nærmeste forhandler stopper så vi får svært ved ar fremskaffe foderet igen. så var det jeg tænkete nu er der jo så mange der hjælper med gode råd herinde, at jeg håber i vil hjælpe mig også. Hvad anbefaler i af foder (senior) og hvad er prisen

på forhånd tak
Anna-Marie

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder ønsker råd
  • #1   14. okt 2008 der er alså flere der forhandler hike du kan også selv købe det ved ham hvis det er du skal bare min. bestille 8 sække også er der en fragt på 100 kr. også er det leveret lige til døren smiley ellers ring til ham og hør om der er en anden forhandler i nærheden hvor du bor smiley

• #2   14. okt 2008 louise m: har snakket med ham selv og ham vi køber af er den eneste i midtjylland (udover dem selv) der forhandler hike og da jeg kun har en hund synes jeg det lige er rigeligt nok at købe 8 sække.

• #3   14. okt 2008 til Tina prøv du selv at tjekke hils igennem der er to slags hundefoder her hjemme er er godkendt af fødevarestyrelsen regler det hedder iso 2000 så helt galt kan det vist ikke være.

• #4   14. okt 2008 Der er jo Orijen Senior Barf 13,5 kg. Tørfoder. Kan købes på nettet og leveres inden for få dage.

• #5   14. okt 2008 det var også bare en mulighed for at hjælpe SS

• #6   14. okt 2008 luise det ved jeg og det er jeg skam også taknemmelig for c",) det var også mere for at høre om der evt skulle være andre alternativer.

• #7   14. okt 2008 tina kender du evt en hjemmeside hvor man kan samligne varedeklerationer og priser.

• #8   14. okt 2008 FORHANDLERE AF HIKE HUNDEFODER:
    JYLLAND: Heddensted, Føvling, Åbenrå, Them, Tønder, Grenå, Struer, Fjerritslev, Videbæk, Løgstør, Pandrup, Herning, Ikast, Ejstrupholm, Hodsager, Hundborg, Skals, Vedersø, Risskov, Hornsyld, Ølstrup, Skørping, Øster Tørslev, Randers, Nimtofte, Erslev, Hundstrup, Billund, Tørring, Ølgod, Glejbjerg, Haderslev, Egtved, Lunderskov, Thisted, Ørsted, Dronninglund, Engesvang, Jelling, Roslev, Hobro, Hjørring, Vodskov, Bjerringbro, Karup, Hillerslev, Skanderborg, Mariager, Røde Kro,Vejle, Æbeltoft, Mogenstrup, Langå, Varde, Spjald, Kolding, Skjern, Kjellerup.

er der slet ikke et sted der er i nærheden af dig ? .

• #9   14. okt 2008 charlotte: jo der er mange men de sælger nemlig ikke senioren

• #10   14. okt 2008 tina: okay men tak alligevel.

• #11   14. okt 2008 tina nej men du kan stor set ikke købe noget foder der ikke indholder noget hunden ikke kan bruge men det er så små mængder der er i hiken så det er fuldstændig ude af betydning. men hvis man vil til bunds om hvad der er godt og skidt ja så er det en større viden skab vi har fået dyrelæge teste hike og tecnical hundefoder samt proplan, royale canin, og hils, samt pedigree bare for at tage nogle de enste to der bestod testen er dem som jeg nævner først.

• #12   14. okt 2008 nåååh på den måde .
    Kan man ikke få dem til at bestille senior foder til dig næste gang de bestiller til deres bopæl ? . sammen med det andet foder . :o/
    lyder da ellers lidt mærkeligt ..

• #13   14. okt 2008 de kan godt bestille det sammen med en anden ordre hvis de vil

• #14   14. okt 2008 charlotte: har forhørt mig hos dem der bor tæt på og den eneste der ville var ham som vi køber af nu og han vil til at stoppe som forhandler.

• #15   14. okt 2008 hmm det var da godt nok noget øv .

• #16   14. okt 2008 charlotte: ja og vi er glade for hikes og siden vi begyndte at fodre med det er milles pels blevet tyk og blank så bla derfor er vi også kede af at skulle skifte.

• #17   14. okt 2008 Tina> jeg tror du har set forkert på deres ingrediens liste smiley
    (link fjernet)
    Kylling er først. Der med ikke sagt der ikke er meget i foderet som der oppe i tiden at undgå - men du må hellere skrive den rigtige rækkefølge smiley

Hike har et ualmindelig godt ry blandt brugshundefolk - især slædehundefolket har et godt øje til det. Og faktisk lavede man for et års tid siden en test (den blev offentlig gjort i siberiahusky-bladet) af netop hike kontra et andet større mærke til slædehunde (jeg husker ikke hvilket) Hike trak det længeste stå - klart! Og det var med flere længder smiley

Vores den gamle er opfostret på hike det første år af hendes liv - det var sgu et godt foder! smiley

• #18   14. okt 2008 Nu kan jeg se han selv holder til i Viborg ? har i for langt til Viborg hvor i nok kan hente det ved ham ?

Jeg har selv fodret med Hike på et tidspunkt .. og det er et lækkert foder, vi prøvede det kun for en "kort" stund da vi skulle se om vores han på nu 3½ år ville tage på af det . men det ville han ikke . såå vi fortsatte ikke på det .. men kunne sagtens overveje det igen senere hen .
    selv fodre jeg nu med Olivers men kender desværre ikke til deres senior foder .

• #19   14. okt 2008 Ginne: jeg giver dig ret hike er et s***e godt produkt, min søster fordrer alle deres mutter med det og det er igennem dem vi startede og vi har ikke fortrudt det.

• #20   14. okt 2008 vi har ca 1 time og 10 min kørsel eller 71 km så det er et pænt stykke.

• #21   14. okt 2008 ja okay . :o/

• #22   14. okt 2008 Tina> Undskylder! Det må være en slå fejl på den side - Kylling er først på alt deres materialer ellers... Der med ikke sagt det ville gøre en forskel for dig selvfølgelig smiley
    Men jeg har nu stadig et godt øje til deres foder -fordi jeg ved det fungerer i praksis smiley
    Dog er det upraktisked en lille vovse som min at handle 15 kg sække smiley

• #23   14. okt 2008 Ja Tina> jeg er overbevist om fejlen er på den side - på deres sække, og flyers m.m. er kylling altid først - Også på senior foderet smiley

• #24   14. okt 2008 Ja jeg forstår udemærket du bakkede først! Også derfor jeg undskyldte, for kunne se du jo faktisk havde været inde og kigge efter smiley

De burde rette sådan en upser smiley

• #25   14. okt 2008 Vi er startet på Flatazor og er fuldt ud tilfredse...

• #26   14. okt 2008 Ville nu stadig være lidt betænkelig når 3 af de første 4 ingredienser er hvede, byg og majs...
    En metode producenterne kan bruge til at få kødet højere op i ingrediens listen, er at tilsætte flere former for korn (og lign) istedet for 1 type...
    Og skrive "kylling" istedet for en af den andre betegnelser, hvor vandet er fjernet og andelen af kylling derfor kommer til at stå lavere...

Men dermed er jo ikke sagt at det er tilfældet her.
    Og det betyder heller ikke at hunden ikke ville fungere godt på det hvis det var tilfældet

Jeg kan ikke komme med et forslag, eftersom jeg ikke har en senior hund, men god jagt smiley

• #27   14. okt 2008 Hov ja> jeg har da en seniorhund - vi bruger Hills senior med lam og ris til hende. Grunden til vi valgte dette var at der på trods at det var et senior foder stadig er en rimelig høj energimængde. vores Jana er stadig rimelig aktiv - så for at hun ikke skulle mangle noget var de gængse seniorfoder ikke brugbare (de er ofte bare et slags lite produkt).
    Men som sagt hills kan anbefales her fra - køber det over nettet i england eller tyskand gennem zooplus og får det billigt, samt leveret lige til døren smiley

• #28   14. okt 2008 Jeg vile personligt løbe langt væk fra den ingrediensliste, uanset om kyllingen så er først er eller ej... Jeg vil ikke fodre mine hunde med alt det korn og da slet ikke hvede!! Og jeg prøver også så vidt muligt at undgå majs...

Jeg foder selv med Oliver's Selected Fish og Oliver's Lamb. Deres Senioer foder har jeg ikke brugt -endnu ;o)

Men kan ellers anbefale Fromm Senoir Gold.

• #29   16. okt 2008 Lige en sidste tilføjelse ang foder den er lidt til dig Tina
    vi diskuterede vist lidt frem og tilbage igår og stædig som jeg nu engang er lader jeg ikke en god diskotion gå væk :)Syntes at du skal prøve at tjekke indholdet engang mere med det du foder med da der er flere ting i hils din hund ikke kan optage såsom majs og soja dette finder du eks. ikke i Hiken dermed skal jeg ikke sige at dine hunde ikke trives og fungere på foderet vi fodere alle med det vi syntes og mener er bedst for vores små/store. Du kan evt. tjekke dette link for at se nærmere http://www.hillspet.com/media/WEURG/product/prodKeyPDF/en/SP_K9_D_sen_NA_o_LHT_n_chkn_WEURG_prodKey_en.pdf

• #30   17. okt 2008 jeg er udemærket klar over at du blev forviret Leif derr laver hiken er også blevet opmærksom på det, så mon ikke det bliver rettet i nærmeste fremtid. smiley

Kommentér på:
foder ønsker råd

Annonce