{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

Hvor grimt må man tale på HG? {{forumTopicSubject}}

Jeg modtog en lav stemme fra en bruge og bad om en forklaring. Det svarede hun ikke på. Så skrev jeg en gang til og svaret jeg får tilbage er "Kan du ikke bare holde de fede kæft", og JA der er stavefejl, men det er hendes!
Kan det virkelig passe jeg skal finde mig i det?
Jeg har nu stemt hende ud!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor grimt må man tale på HG?
  • #1   15. okt 2008 *brugeR

• #2   15. okt 2008 Ja, men hvad kan man gøre? Nu har jeg stemt hende ud, men skal der flere til det før hun bliver frosset eller hvad skal jeg gøre?

Jeg må lige se om jeg kan finde tråden.

Det tror jeg ikke- jeg tror bare hun er ALT for lille til at være herinde og folk som hende burde ikke have lov til at blive herinde og ødelægge det for andre.

SÅ fik jeg også lige en lav i går af en der først blev oprettet i går- igen uden begrudelse! Måske de har noget at gøre med hinanden!

• #3   15. okt 2008 Hvor er den tråd henne? Kan ikke finde den...

• #4   15. okt 2008 cecilie >> jeg har været forbi dig.... smiler... Ja sproget herinde er groft... det er blevet værre og værre i de år jeg har været her...

• #5   15. okt 2008 hmmm...en 15 årige burde vide bedre.
    Det er ikke iorden at få sådan en besked, men meget normalt herinde

• #7   15. okt 2008 smilende >> præcis... smiler

• #8   15. okt 2008 Ja, men burde der ikke blive gjort noget ved det?
    For ja, det støder mig og er på nippet til at give hende tilbage af samme skuffe (gør selvfølgelig alt jeg kan for ikke at synke ligeså dybt som hende!)

Jeg føler mig sgu lidt stødt, for det er da bare helt vildt provokerende! Jeg synes ikke hun skal ødelægge Muggis fine stemmer OG hans profil ved at skrive sådan...

Takker for link smiley

• #9   15. okt 2008 Sabine- ja, det glæder jeg mig også meget over smiley Er meget glad for alle de fine stemmeer han har fået smiley

• #10   15. okt 2008 nøj, jeg blev tosset hvis nogen skrev sådan i mine tråde v hunden.. grr... kan man ikke slette beskeden? det synes jeg må være noget admin eller en hjælpe kan gøre noget ved, for det er klart ikke iorden!

• #11   15. okt 2008 Jeg må tilstå jeg ikke kan se der behøves gøres et stort nummer ud af det.

Jeg har også modtaget min del af både trusler og forbandelser herinde, men det ødelægger nu ikke min dag. Jeg er da bedøvende ligeglad med hvad folk jeg ikke kender mener om mig og mine hunde.

• #12   15. okt 2008 Jeg tror vi alle, indeni, bliver lidt ked, hvis der er nogen der ikke kan li vores hunde... det er ok, at nogle har deres meninger m.h.t. til andre hunde og ikke kan lide dem.... men sproget bør da også være derefter... der er ingen grund til , at skrive som hun gør, det kunne være skrevet med en begrundelse... og i et pænere sprog... men måske er det svært at formulere sig... og så er det nemmere at skrive grimt...

• #13   15. okt 2008 Nej, den kan desværre ikke slettes og ja tosset!? Det er jeg fanme også! Min hund har ikke gjort hende noget og hvis hun vil noget kan hun da bare komme- hun skal bare ikke ødelægge min profil...!

Famøse Famse Janie--> Ja, men sådan er vi jo så forskellige! Jeg gider ikke blive talt grim til af en lille møgunge der ikke kan opføre sig ordenligt og derudover synes jeg ikke bare man skal ignorerer at den tone findes herinde for så ender det da i det rene ravnerok!

Jeg har nu fået svar fra en admin, og brugeren har fået en advarsel og hvis hun gør det igen skal jeg vende tilbage, og hvad mon så sker smiley

• #14   15. okt 2008 Tja jeg har det sådan at kan jeg ikk se noget dejligt i en hun så kommentere jeg den da bare ikke.. der er da ingen grund til at gøre andre kede af det.. det kan man holde for sig selv jo smiley

og så bar bedømme de hunde man er vilde med:)

• #15   15. okt 2008 det er ikke bedømmelsen der er noget i vejen for, det vælger folk jo udfra smag og behag.. men man kan godt skrive ordentligt....

• #16   15. okt 2008 det er vel ok at andre folk synes vores hunde er grimme? og dermed giver hunden en lav....? Det er selvfølgelig ikke ok, at svare grimt når man bliver spurgt hvorfor.... men tror nu ikke engang jeg havde gidet reagere på at nogen havde givet min hund en lav stemme....

Under alle omstændigheder er stemmesystemet herinde vel fuldstændigt ubrugeligt, eftersom der altid kun bliver stemt høj smiley jeg har ihvertfald aldrig stemt andet en høj.... men måske er det bare mig?

• #17   15. okt 2008 Dimase--> præcis! Og igen- hvorfor skal vi bare finde os i at sproget er sådan herinde?! Det synes jeg da ikke man kommer særlig langt med...

Ja! Hvis jeg giver en lav skal jeg da nok give en forklaring- jeg HADER ikke bare folk som hun gør herinde, så klart jeg ville da give en forklaring... Men hvis ikke man kan formulere sig, skal man måske bare droppe profilen her og blive inde på Arto, hvor små børn kan gøre lige hvad de vil.

• #19   15. okt 2008 Anne-Marie........der er du lige hurtig nok.

JEG går IKKE ind og stemmer lav. Hvorfor skulle jeg det? Hvad har hun gjort mig? Og tænk hvis jeg synes hendes hund er pragtfuld?

Se, nu er vi over i "masse"hævn. Hvad er det for noget? Er det bedre end et beskidt svar?

Det er da værre det du gør end hvad hun gjorde !

• #20   15. okt 2008 Jeg stemmer nu heller ikke lav pga det her indlæg... så er man jo ikke bedre vel smiley

• #21   15. okt 2008 Jeg kunne nu heller ikke drømme om, at give hendes hund en lav.......den har intet med sagen at gøre.

• #22   15. okt 2008 Tak allesammen for jeres svar! Og TAK fordi indlægget nu er slettet smiley

Og NEJ jeg synes ikke det er VÆRRE. Hun ligger da som hun har redt og definitionen på hvad en lav stemme skal gives for er jo forskellig! SÅ Anne-Marie osv smiley Tak for støtten!- jeg synes ikke det er urimeligt! Det havde været noget helt andet hvis jeg havde fået en forklaring...
    Men igen, sådan er vi jo så forskellige og synes ikke det kan være rigtig at folk skal være så grove herinde.... Hvad blir HG så til??

• #23   15. okt 2008 det er et problem der længe (hvis ikke altid ) har været her på HG.... sørgeligt men sandt

Lykke

• #24   15. okt 2008 Vi taler om en 15 årig så vidt jeg har forstået?

Og så sidder en 22 årig og ligefrem opmuntrer folk til udstemning?
    En anden hopper straks ind og giver "barnet" en lav?

I taler om et grimt sprog på hg......Hvad med den hadestemning der her bliver oppisket helt bevist?

Ja, jeg ved godt hvad JEG synes er værst.

• #25   15. okt 2008 uha... jeg gjorde lige det jeg ikke skulle... ( rødme) og så er jeg ikke et hak bedre... sorry guys... men det er rettet nu... smiler...

men ja... man falder ret hurtigt i... øv øv øv...

• #26   15. okt 2008 famøse >> du har så ret... smiler

• #27   15. okt 2008 Dimace ........ :o)

Man falder hurtig i.....og så jeg.

Men hg bliver kun bedre hvis ALLE behandler hinanden som man gerne selv vil behandles, og man ikke går på hævntogt når der sker ting man ikke bryder sig om, føler sig stødt over, bliver ked af det osv

• #28   15. okt 2008 Hvorfor jeg blander mig?

For at få et bedre HG !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #29   15. okt 2008 Meget fint...

Det er nu heller ikke ment som hævntogt smiley

Synes bare ikke vi skal ignorerer de problemer, for det er stødende og imod HG's regelement!

Jeg synes bare ikke man skal lade stå til, og jeg opmuntrer bestemt ikke nogen- hun gjorde det af sig selv (ændrede det dog), men synes nu ikke du skal omtale mig på den måde og beskylde mig for noget jeg ikke har gjort. Slut prut.

• #30   15. okt 2008 Men så synes jeg heller ikke vi skal være ligeglad med stødende oplæg...

• #31   15. okt 2008 Cecilie P..........Hvorfor slette den lange svabe du lige skrev til mig?

Jeg er ikke ude på hverken at skade eller gøre dig ondt på nogen måde. Jeg deltager i en tråd om et bedre HG, og kommer med min mening om tingen.

Mere er der altså ikke i det :o)

• #32   15. okt 2008 Fordi det kunne skrives bedre og kortere smiley

• #33   15. okt 2008 Looooooooooool............Det er bare ok ;o)

• #34   15. okt 2008 Godt så smiley

Så længe vi bare kan blive enige om at vi ikke vil have stødende opførsel/bemærkninger på HG og vil gøre noget ved det når det sker, er det hele fint smiley

• #35   15. okt 2008 Og det kan vi godt ! :o)

• #36   15. okt 2008 HG burde fjerne det point system....eller ihvertfald muligheden for at give lav, dårlig eller hvad det hedder.... man burde kun kunne stemme positivt på andres hunde.... der er i forvejen ret tit en dårlig og uforskammet tone herinde, og det pointsystem er kun med til at puste til en ild, mange ikke ønsker er herinde....man kan i mine øjne ikke på den ene side bede om pæn tone, og så samtidig give folk muligheden for at svine hinanden via en pointsystem....

Lykke

• #37   15. okt 2008 Ja jeg synes ærlig talt at I er to om den tango.......
    Først giver hun dig lav......du svarer igen med en lav til hende......så opretter du en tråd og hænger hendes bedømmelse ud til enhver der har lyst til at forarges over hende.....så skriver hun du skal holde kæft......da beder du admin om at smide hende ud af HG plus du skriver og beklager dig over hende i andres tråde.....og nu denne tråd......synes ærlig talt I skulle lægge denne strid og hævnaktioner på hylden og vise jer som glade hundeejere.....

Blot min mening....Lise

• #39   15. okt 2008 Lise Ø- hun fik først den lave efter hun ikke ville svare.

Og NEJ vi er IKKE to til den tango! Vil du have folk taler sådan til dig? Nej vel... Jeg spørger hende stille og roligt og får sp en spand l... i hovedet, hvilket jeg ikke synes er særlig behageligt!

Og det her har intet at gøre med hævnaktioner og jeg har lov til at oprette et indlæg om lige hvad jeg vil! Jeg er forholdvis ny herinde så derfor ville jeg høre om sådan noget er okay!

Skal jeg bare finde mig i det og lade den ligge? Nej, det tror jeg ikke jeg skal, for så bliver folk ved med at opføre sig så dårligt overfor andre!

Og JA, jeg skrev i ANDENS tråd (så længe det iokke er ens egen må man måske ikke fortælle om sine egne oplevelser verd. det emne tråden er skrevet i?), fordi nogle skrev jeg skulle se den. Men nu må måske heller ikke deltage i mere en en tråd om et emne selvom der er flere?

Fie 16 år- det er meget muligt du har den mening, men det har jeg ikke og hvis du er ligeglad- fint med mig.. Det blander jeg mig ikke i! Og jeg har lov til at have min mening og jeg er ikke den eneste der har den!

Men okay- I mener måske at man skal slå først, ellers har man ikke noget at skulle ha sagt?! Så jeg kan i teorien slå til hele HG, men det er jer der er noget i vejen med hvis i svarer igen! Hvis i kommer op at slås og i bliver slået først på men slår igen i forsvar og politiet kommer, hvem tror i så de vil løfte pegefingeren af? Dig? Nææ,. det tror jeg ikke!

• #40   15. okt 2008 Synes et svar på en lav og at blive pandet ned på gaden er to så forskellige ting man slet ikke kan sammeligne.

Fordi man oplever nogle ting der gå en imod behøver man vel ikke automatisk give tilbage?

• #41   15. okt 2008 Ja, jeg er udemærket klar over at det er to forskellige ting!

Skal du også bare finde mig i hvis jeg taler grimt til dig? Det er nu ikke så meget den lave stemme, men at hun siger jeg skal holde min fede kæft uden at have brugt en negativ tone overfor hende.

Det virker ikke som om det her får nogen ende, for nogen mennersker mener åbenbart at dårlig opførsel er mere end velkommen herinde og at man bare skal vende den anden kind til.

• #42   15. okt 2008 Læste forkert- du skrev svar på en lav og ikke bare en lav smiley

• #43   15. okt 2008 HOLD da fest..

Det er da så inderligt ligegyldigt...

• #44   15. okt 2008 *finde dig i hvis jeg....

• #45   15. okt 2008 Det var slet ikke min intention om at blæse det op til dette.

Ville bare ud med min mening som man gør i et forum, og som overskriften siger, have at vide hvor meget man skal finde sig i.

• #46   15. okt 2008 Jeg finder mig nu stort set i alt her på hg.....hvad folk kalder mig bliver ført i min profil til stor morskab for både mig selv og dem der kender mig live.

Jeg bevæger mig IKKE ned på det niveu jeg mener de folk er så der kommer ingen respons herfra ;o)

• #47   15. okt 2008 kan altså ikke se hvorfor folk altid tuder når de får lav, muligheden for at give lav er der, og hvis ikke man vil have dem, kan man slette sine stemmer.

ikke alle behøver at kunne lide vores hunde, og er det ikke nok at man selv synes ens hund er den smukkeste og dejligste.

• #48   15. okt 2008 Okay okay, men sådan er vi jo så forskellige. Jeg finder mig bare ikke i det og det gør jeg helelr ikke "live". Jeg synes bare det er latterligt at man ikke kan opføre sig ordenligt, men sådan er jeg nu engang opdraget og det fungerer bedst for mig.

• #49   15. okt 2008 Jeg er bedøvende ligeglad med, hvad folk herinde siger. Dette er et internetforum...
    Det er underholdning, det har ingen værdi ud over det.

Folk må sige til mig, hvad de vil - det er alligevel glemt, når browseren lukkes....

Mit ophold herinde er udelukkende for at have det sjovt - og at mennesker gider at hidse sig op over mig synes jeg da bare er i orden. Kan de lide at bruge deres energi på det, be my guest ;o)

Jeg gider ikke.

• #50   15. okt 2008 Janne H---> Hvem tuder her????? Jeg sidder ikke og tuder og det har ikke noget med den lave stemme at gøre, så læs indlægget før du ligger sådan en kommentar. Jeg brokker mig bare over måden der er blevet "talt" til mig- som du OGSÅ kan se i overskriften. Det er sådan set bare det!

• #51   15. okt 2008 Så lad være. Der er ingen der har bedt dig om andet.

Der er mange der føler sig stødt af visse kommentarer og JA det er et internetforum, MEN regelementet siger ikke at "bare fordi det er et internet forum, må man tale som man vil". Tvært imod! Og det hele indlægget handler om er et brud på regelementet ergo er der regler der ikke er blevet overholdt!

• #52   15. okt 2008 Cecilie, vi mennesker er ikke anderledes end vores hunde. Vi gør det, der virker.
    Og når en 15 årig pige skriver en provokerende besked, så er det for at se, om provokationen virkede. Det gjorde den - ergo vil hun gentage bedriften, for det kunne betale sig, hun fik sin belønning.

Hvis man nu i stedet lod være med at give den belønning - reaktionen - så vil adfærden stoppe.

Det her er jo ikke mobning, trolling eller andet systemsat. Det er bare en pige, der er teenager.... Med alt, hvad det medfører.

• #53   15. okt 2008 Ja, tak det er jeg godt klar over!
    Jeg tror så heller ikke hun fortsætter, og hvis hun gør- så fred være med hende, så klager jeg bare og håber det bider sig selv i halen.

Jeg synes stadig ikke, og det ændrer sig ikke, at man bare skal have lov at tale grimt til folk. Jeg kalder det heller ikke mobning m.m.- gir bare min mening til kende ang. en pæn omgangstone!

• #54   15. okt 2008 Jamen god fornøjelse med den kamp.

• #55   15. okt 2008 Cecilie ......

Da du startede tråden kunne alle gå ind og se hvem den person var, ergo var det på det tidspunkt en udhængning.

Så for mig startede det som mere end "bare give sin mening tilkende" og jeg fatter i bund og grund ikke denne tråd ikke røg da en admin kom på banen.

Hun har fået en advarelse, men det burde du nu også have fået hvis reglerne var blevet fulgt.

• #56   15. okt 2008 Hvem var det lige der var barnet i den sag?

• #57   15. okt 2008 Så man må ikke snakke om hvad der foregår? Jeg har ingen navne nævnt og hvordan i al verden skulle jeg forklare det på andre måder.

Jeg synes det er for latterligt, for det var INTET andet end et spørgsmål om hvorvidt det var dårlig opførsel eller andet. Det har intet at gøre med at tage en kamp op og jeg er RIGTIG træt af kommentarer vedr. barnligheden i det og at jeg nu blir totalt punket.

Læs overskriften og svar mig på om det er ok at skrive: Hold din fede kæft!
    Svar på det er det eneste jeg søger og der skulle jo en forklaring til, så det har absolut INTET at gøre med at hænge nogen ud!

Men heldigvis er der rigtig mange som er enige med mig og har sendt mig breve, så stop nu jeres banlige ping pong....

• #58   15. okt 2008 Hvorfor skal man egentlig begrunde, når man giver en "lav"? Det forstår jeg egentlig ikke, men jeg er så også ret ligeglad med alt det bedømmelseshalløj - jeg VED, at jeg har en dejlig hund.
    Den lave stemme er der vel for at blive brugt? Eller?
    Og nej, jeg synes ikke, at man skal finde sig i et "uartigt" sprog, så det er da fint, hvis man siger fra, men man kommer meget nemt til at falde i samme grøft og så bliver det bare til en lang uendelig mudderkastning. Sådan noget gider JEG ikke bruge hverken tid eller energi på.

• #59   15. okt 2008 Der er en anden tråd vedr. lave stemmer, så det gider jeg ikke besvare her.
    Jeg var heller ikke ude på mudderkastning eftersom jeg ikke har henvendt mig til vedkommende overhovedet efter hun skrev sådan.
    Ja, jeg stemte hende ud, men det er jo mit valg. Jeg gider bare ikke finde mig i det.
    Og dette indlæg drejede (for det gør det åbenbart ikke mere) sig udelukkende om hvad man skal acceptere, men den var der åbenbart nogen der ikke lige fangede og det beklager jeg meget!
    Dette var heller ikke ment som en diskussion om hvorvidt folk er banlige osv osv, men ige UDELUKKENDE om det er okay at skrive: "hold din fede kæft" uden at have sagt noget stødende til at starte med

Kommentér på:
Hvor grimt må man tale på HG?

Annonce