{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

tilskud til tandlæge? {{forumTopicSubject}}

Er det noget man kan få?
Skal inden for nærmeste fremtid have fjernet alle 4 visdomstænder og det er rigtig dyrt når man kun har en SU - de skal fjernes da de ødelægger den tand ved siden af så det er desværre ikke noget der kan vente.. Men tænkte på at man da på en eller anden måde må kunne få tilskud til det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilskud til tandlæge?
  • #1   1. nov 2008 Nej, tror ikke du kan få tilskud til tandlæge.
    Men måske du kan få det gjort på tandlæge-højskolen i kbh ????
    Men det er vist noget med, at man møder op kl. 8 eller 9 og så bliver det bedømt hvad og hvem der kan få lavet noget der. Hvis ikke, er det så hjem til egen tandlæge.

• #2   1. nov 2008 Jeg er skrevet op på tandlægehøjskolen i århus - men de kan ikke se mig før i februar - og min tandlæge er i tvivl om det kan vente så længe... men ellers må jeg jo se om jeg kan få en afbetalings ordning eller et eller andet his dem, har bare ikke lige 10000 på bankbogen der står tandlæge på =)

• #3   1. nov 2008 Hvis du er medlem af Danmark, får du en pæn slat penge tilbage. Det koster ikke så meget at blive medlem af gruppe 5

• #6   1. nov 2008 Helle : ja jeg mener heller ikke det skal koste noget at gå til tandlæge, - ligesom briller og høreapperater. Det er livskvalitet det handler om. Der er ikke noget der er værre end tandpine, det gør forfærdelig ondt. Kender flere der trænger til briller, - men de vil ikke give 8- 12.000 kr. for det.
    Jeg har selv lige kostet næsten 20.000 kr på mine tænder, - det er ski mange penge
    Nej, - det burde være gratis

• #9   1. nov 2008 Nu kan man jo sige at der i forvejen er lidt penge at gøre godt med i det offentlige, for at stille alle tilfredse.

Så jo tror det er muligt at ville kunne få dækket tandlæge også, men så ville skatten bare stige tilsvarende og det er de færreste der har lyst til at betale mere i skat.

• #11   1. nov 2008 Helle : jeg har ikke haft et hul i en tand siden jeg gik i folkeskole, - og jeg er lige blevet 50 år. Men 3 tænder var så udboret at der skulle kroner på, - ok, - valgte så samtidig at alle sølvfyldninger skulle udskiftes til plast. Så har fået tænder som en 20 årig igen, -- he he. Men stadig mange penge. Hører da om mange der ikke har råd til kroner og store, dyre behandlinger ved tandlægen, - vælger så bare at få tanden rykket ud, da det er billigere.

• #12   1. nov 2008 prøv at gå på kommunen og hør om de kan gøre noget.. det var der en fra min klasse der gjorde, og de betalte faktisk det meste..

• #13   2. nov 2008 På kommunen kan du søge om en engangs ydelse til tandlægen, om de vil give noget eller ej vides ikke, men mon ikke SUén er den den ende hvor de overvejer at give noget .
    Derud over Sygesikring danmark de giver en pæn slat tilbage, også til evt reseptpligtigt meddicin.
    Og endelig er der muligheden for at få tandlægen til at dele betalingen op i flere rater (start evt. med at betale INDEN du går i gang med behandlingen)

Kommentér på:
tilskud til tandlæge?

Annonce