Halloween? Halloween?
Ja okay, så er Halloween også kommet på landet. Fair nok, hvis små børn gerne vil ud og rasle og få noget slik... Men hvad er der blevet af det at gøre noget ud af det? De tropper bare op, de der halvstore unger uden overhovedet at være klædt det mindste ud og siger “slik eller penge!” Det samme oplevede vi til fastelavn i år… De kom bare vadende… Store børn, hvor nogle af dem snart skal konfirmeres, og ville have penge uden overhovedet at være klædt ud… Hvor ville jeg godtnok føle mig selv flov… Både hvis det var mig som rendte rundt og raslede uden udklædning og i den alder eller hvis det var mig som var forældre til en af dem… Suk… Bare lidt galde fra mig…
Da det andet hold unger stod ved min dør i går uden udklædning, og den første sætning der faldt fra den store drengs mund var “slik eller penge”, ja så ku jeg ikke nære mig: “Jamen I er da ikke klædt ud!?” Den knægt stod først lige og vidste ikke helt hvad han sku sige… Han fik fremstammet “Jamen det har vi lige glemt”
“Jamen den går ikke her hos os” var mit svar. Pigen fik sagt, at den 3. dreng var klædt ud under hans vintertøj, og efter at have kigget efter havde han flænsede piratbukser på. “Det er så i orden” sagde jeg til ham og bad dem vente, mens jeg hentede en slikpose jeg tilfældigvis havde liggende. “Værgsgo, den må du få fordi du er klædt ud.” Den første dreng, som havde styret showet, stod lidt måbende over at den anden stille dreng havde fået slik og at jeg sluttede af med et “Farvel”. Kunne ikke lade være med at grine, da jeg gik ind til Kent og Helene for at fortsætte med aftensmaden. Gad vide om den anden dreng var så solidarisk, at han delte hans gevinst med hans kammerater…(?)
Er det kun mig som synes man bør gøre noget ud af det før man trasker rundt til døre og "kræver slik eller penge"? Vil sige små børn på de ca. 6 år havde fået noget selvom de ikke var klædt ud, men sådan nogle store unger...
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.825
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 4 Emner: 90 Svar: 1.453
Jeg oplevede det til fastelavn, hvor 2 udlændingedrenge uden forklædning stod udenfor min dør og sang: penge op og penge ned, penge vil vi have osv
Der blev jeg sgu sur. Fortalte dem at når de havde lært sangen rigtig og havde klædt sig ud så var de velkommen til at komme igen, men indtil da ville de ikke få en øre at mig
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 948 Svar: 8.825
maj 2006
Følger: 66 Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 4.095
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 682
Han gøer ellers ikke af mennesker den lalleglade retriever, men dem i går skulle da lige have at vide at de ikke skulle komme her i mørke, med lys i panden..
Jeg kan i øvrigt godt forstå du kun gav slik til ham der var udklædt.. synes også det er en underlig tradition, når vi nu har fastelavn.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
Hvis de kommer her så får de ikke en skid. De kan komme til fastelavn. Der skal de være klædt ud og synge. Så kan de få en skilling. Ellers kan de smutte...
En lille sød historie.. Sidste år troppede der en ganske ung dreng op hjemme hos mine forældre. 5-6 år måske. Klædt ud og det hele, men ganske alene. Han ringer på og min mor åbner... Han ser helt nervøs og dårlig ud.. Får fremstammet, boller op og boller..... Ej øv jeg kan ikke huske mere...
Hehe total i panik af nerver, stakkels lille dreng. Min mor får ondt af ham og prøver at gøre ham rolig, men han kan ingen sange huske.. Så min mor hjælper ham... griner... Så det ender med at hun står og synger et par sange og han rasler med og så får han lidt basse øre
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
vi var i byen, hvor biblioteket havde lavet det helt store med historier, uhygge og flamme spyttere ( aner ikk hvad de ellers hedder ggg) selv unge mennesker var klædt ud... det var vildt (u)hyggeligt.... smiler
Jeg falder dog ikke for butikkernes halloween tilbud.... de har vist undskyldninger nok for tilbud... eller noget... ;o)
maj 2006
Pylremor >> Ja jeg synes så også det er lidt mærkeligt at have 2 gange om året hvor unger kan rende rundt og tigge. Fair nok med fastelavn, men det må være dét... Vi havde heller ikke købt noget. Det var ren held vi havde en slikpose liggende *G* Og synes ligesom min pointe ville fise bedre ind hos ungerne hvis der kun kom noget ud af det hvis den som fik slik var den eneste der var klædt ud *GG*
Fair nok at man laver noget uhyggeligt og pynter op, hvis det er det man vil... Men at rende rundt og tigge synes jeg sg* er mærkeligt når der kun er 4 måneder til det er fastelavn...
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.757
maj 2006
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
Kan godt se det virker latterligt at store børn går rundt og ikke er udklædte- det er jo ikke altid for det sjove i det - men blot for at samle penge ind _ På den anden siden vil jeg sige at det irriterer mig MEGET mere hvor meget danskerne går op i jul og andre "kristne" helligdage! Julen varer fra d. 20 september til d. 24 december, mens halloween kun varer en enkelt dag!!!!
apr 2007
Det handelr vel om traditioner - -men kan intet se i vejen for at stoppe endnu en tradition ind! - Men er selvfølgelig heller ikke kristen......
maj 2006
Når Helene bliver større vil jeg også skære græskar ud med hende osv
apr 2007
Er faktisk enig med dig:-) - Det virker som om de store unger bare er ude på at samle penge ind - og det er jo ikke det sjove ved halloween!
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 582
Syntes det er nok at vi går rundt til fastelavn.
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.974
MEN alle er klædt skræmmende ud og det handler IKKE om penge men derimod "gys eller guf" nu kommer der ingen rendene her sådan men kom de uden at være klædt uhyggeligt ud og sagde alt andet end gys eller guf så ville de pænt få besked på at gå hjem og læse på hvad halloween egentligt er..
Min søn ville gerne pynte op så vi lavede lidt halloween pynt til vinduerne ud mod vejen så var han stolt:)
og så var vi oppe i byen til halloween og han var da klædt ud som den del børn faktisk var..
maj 2006
mopsejer R >> Ja, det er også fint hvis man er fælles om det, at det både er store og små, men som nævnt, så bør man også være klædt ud for at få noget som helst. Tror også jeg næste gang siger de bør gå hjem og læse om hvad halloween er før de får noget her
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
vi har de sidste år haft en blinkende cykelbaglygte i, så den blinker med røde øjne osv. men før vi fik det, havde vi en rigtig sjov oplevelse:
Vi var rendt tør for slik og småpenge, og de fleste af børnene på vejen havde været her, så vi slukkede lygten.
pludselig bankede det på og de to unger som stod der var ikke fra vejen og så sagde jeg, at vi altså havde den regel at man ikke måtte komme ind hvis der ikke var lys i lygten, så sagde den ene lille dreng:
jamen, vi kunne jo ikke vide om den var blæst ud:-)
vi måtte jo så gå i lommer og bøtter og samle lidt småpenge sammen, for med sådan en frisk bemærkning, kunne vi jo ikke afvise dem:-))))))
maj 2006
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.757
Halloween?