784 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Halloween? Halloween?

Ja okay, så er Halloween også kommet på landet. Fair nok, hvis små børn gerne vil ud og rasle og få noget slik... Men hvad er der blevet af det at gøre noget ud af det? De tropper bare op, de der halvstore unger uden overhovedet at være klædt det mindste ud og siger “slik eller penge!” Det samme oplevede vi til fastelavn i år… De kom bare vadende… Store børn, hvor nogle af dem snart skal konfirmeres, og ville have penge uden overhovedet at være klædt ud… Hvor ville jeg godtnok føle mig selv flov… Både hvis det var mig som rendte rundt og raslede uden udklædning og i den alder eller hvis det var mig som var forældre til en af dem… Suk… Bare lidt galde fra mig…

Da det andet hold unger stod ved min dør i går uden udklædning, og den første sætning der faldt fra den store drengs mund var “slik eller penge”, ja så ku jeg ikke nære mig: “Jamen I er da ikke klædt ud!?” Den knægt stod først lige og vidste ikke helt hvad han sku sige… Han fik fremstammet “Jamen det har vi lige glemt”

“Jamen den går ikke her hos os” var mit svar. Pigen fik sagt, at den 3. dreng var klædt ud under hans vintertøj, og efter at have kigget efter havde han flænsede piratbukser på. “Det er så i orden” sagde jeg til ham og bad dem vente, mens jeg hentede en slikpose jeg tilfældigvis havde liggende. “Værgsgo, den må du få fordi du er klædt ud.” Den første dreng, som havde styret showet, stod lidt måbende over at den anden stille dreng havde fået slik og at jeg sluttede af med et “Farvel”. Kunne ikke lade være med at grine, da jeg gik ind til Kent og Helene for at fortsætte med aftensmaden. Gad vide om den anden dreng var så solidarisk, at han delte hans gevinst med hans kammerater…(?) smiley

Er det kun mig som synes man bør gøre noget ud af det før man trasker rundt til døre og "kræver slik eller penge"? Vil sige små børn på de ca. 6 år havde fået noget selvom de ikke var klædt ud, men sådan nogle store unger...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halloween?
  • #1   1. nov 2008 Faktisk har traditonen været her i Danmark den har bare været "udvandret" og er begyndt at komme tilbage nu..

• #2   1. nov 2008 nej jeg forstår heller ikke at der ikke bliver gjort noget ud af det.
    Jeg oplevede det til fastelavn, hvor 2 udlændingedrenge uden forklædning stod udenfor min dør og sang: penge op og penge ned, penge vil vi have osv
    Der blev jeg sgu sur. Fortalte dem at når de havde lært sangen rigtig og havde klædt sig ud så var de velkommen til at komme igen, men indtil da ville de ikke få en øre at mig

• #3   1. nov 2008 ella: Det har den også været i mange år.. Tror vist nok 100 hvis jeg husker rigtigt.. MEn den er kommet tilbage =)

• #4   1. nov 2008 Beanmor >> Jeg blev dælme også paf... Var forberedt på "slik eller ballade" som Kent havde oplevet ½ time før af en flok som i øvrigt heller ikke var udklædte, og den ene af drengene er i konfirmationsalderen og en møgforkælet og næsvis dreng til daglig... De fik ikke noget af Kent, da han var travlt optaget udenfor med flere ting... Da jeg så fik den der "Slik eller penge" blev jeg dælme overrasket... Men som sagt... Kun den ene dreng fik noget slik, for han var trods alt lidt udklædt... De andre måbede godtnok også noget, da de ikke fik noget *GG* Der kom heller ikke flere efter dem i går aftes hehe... Håber lidt det smitter af på ungerne, at de i det mindste ikke dukker på hos os med mindre de er klædt ud *GG*

• #5   1. nov 2008 Hehe, vi havde også besøg i går, men det var kun kæresten og hunden der hørte de bankede på, og kæresten var ikke sikker på han hørte noget, men siden vores hund nu stod ude ved døren og kiggede spændt, måtte jeg hellere rejse mig og lukke ham ud.. han styrtede så ud til havelågen og sagde "VOV VOV VOV" af en pige med røde djævlehorn i panden og så hørte vi ikke mere den aften *GG*
    Han gøer ellers ikke af mennesker den lalleglade retriever, men dem i går skulle da lige have at vide at de ikke skulle komme her i mørke, med lys i panden..
    Jeg kan i øvrigt godt forstå du kun gav slik til ham der var udklædt.. synes også det er en underlig tradition, når vi nu har fastelavn.

• #6   1. nov 2008 JEg synes det er noget fis... Der bliver næsten aldrig raslet til fastelavn mere.. hvorfor så pludselig gøre det til halloween?? Total til grin.... Hva skal vi også med to højtider der går ud på det samme? Skal vi så også til at holde jul to gange???

Hvis de kommer her så får de ikke en skid. De kan komme til fastelavn. Der skal de være klædt ud og synge. Så kan de få en skilling. Ellers kan de smutte...

En lille sød historie.. Sidste år troppede der en ganske ung dreng op hjemme hos mine forældre. 5-6 år måske. Klædt ud og det hele, men ganske alene. Han ringer på og min mor åbner... Han ser helt nervøs og dårlig ud.. Får fremstammet, boller op og boller..... Ej øv jeg kan ikke huske mere...
    Hehe total i panik af nerver, stakkels lille dreng. Min mor får ondt af ham og prøver at gøre ham rolig, men han kan ingen sange huske.. Så min mor hjælper ham... griner... Så det ender med at hun står og synger et par sange og han rasler med og så får han lidt basse øre smiley heheh og så gik han over til genboen.. Forhåbenligt gik det ham lidt bedre der... hehe lille pus

• #7   1. nov 2008 det er ok med halloween med mig.... trick or treat.... he he... men de vil aldrig få penge, som til fastelavn.... kun slik... ( og så var vi ikke hjemme, gggg.... men vi havde så heller ikke købt noget)

vi var i byen, hvor biblioteket havde lavet det helt store med historier, uhygge og flamme spyttere ( aner ikk hvad de ellers hedder ggg) selv unge mennesker var klædt ud... det var vildt (u)hyggeligt.... smiler

Jeg falder dog ikke for butikkernes halloween tilbud.... de har vist undskyldninger nok for tilbud... eller noget... ;o)

• #8   1. nov 2008 Camilla S >> Det første hold blev også skræmt væk af Rico - med lidt hjælp fra Kent *GG* De var på vej ind af havelågen efter det var begyndt at blive lidt småmørkt (hvor Rico stod) Og det skulle de ikke have gjort *GG*

Pylremor >> Ja jeg synes så også det er lidt mærkeligt at have 2 gange om året hvor unger kan rende rundt og tigge. Fair nok med fastelavn, men det må være dét... Vi havde heller ikke købt noget. Det var ren held vi havde en slikpose liggende *G* Og synes ligesom min pointe ville fise bedre ind hos ungerne hvis der kun kom noget ud af det hvis den som fik slik var den eneste der var klædt ud *GG*

Fair nok at man laver noget uhyggeligt og pynter op, hvis det er det man vil... Men at rende rundt og tigge synes jeg sg* er mærkeligt når der kun er 4 måneder til det er fastelavn...

• #9   1. nov 2008 Jeg har ikke fejret halloween.. Og når mit barn er gammel nok, må det pænt vente til fastelavn med at gå rundt og tigge slik

• #10   2. nov 2008 Tanja >> Sådan smiley Med mindre Halloween har vundet kæmpe indpas i DK når Helene er de der 5 år +/-, så må hun også vente til fastelavn smiley

• #11   2. nov 2008 *GG*

Kan godt se det virker latterligt at store børn går rundt og ikke er udklædte- det er jo ikke altid for det sjove i det - men blot for at samle penge ind _ På den anden siden vil jeg sige at det irriterer mig MEGET mere hvor meget danskerne går op i jul og andre "kristne" helligdage! Julen varer fra d. 20 september til d. 24 december, mens halloween kun varer en enkelt dag!!!!

• #12   2. nov 2008 -Og må sige - på børnenes vegne - at halloween er langt at foretrække frem for fastelavn.... - Det er jo knaldfedt med alt det uhygge og græskarmænd ...

Det handelr vel om traditioner - -men kan intet se i vejen for at stoppe endnu en tradition ind! - Men er selvfølgelig heller ikke kristen......

• #13   2. nov 2008 Rie >> Det er ikke pga. religion jeg har det sådan, og kan godt give dig ret i det med at pynte op osv, men igen, hvis de unger vil fejre den, så må de dælme også gøre noget ud af det selv før de får noget her...!

Når Helene bliver større vil jeg også skære græskar ud med hende osv smiley

• #14   2. nov 2008 JekKem;

Er faktisk enig med dig:-) - Det virker som om de store unger bare er ude på at samle penge ind - og det er jo ikke det sjove ved halloween!

• #15   2. nov 2008 Her hos os havde vi Halloween fest og alle unger var udklædt og jeg som stod for det var selvfølgelig også udklædt. At gå fra dør til dør er kun ved dem med græskar mænd ved dørene, men ikke noget vi gjorde.
    Syntes det er nok at vi går rundt til fastelavn.

• #16   2. nov 2008 Altså hvor traditionen kommer fra går hele familien ud sammen forældre børn ogsåstore! så det helt normalt..
    MEN alle er klædt skræmmende ud og det handler IKKE om penge men derimod "gys eller guf" nu kommer der ingen rendene her sådan men kom de uden at være klædt uhyggeligt ud og sagde alt andet end gys eller guf så ville de pænt få besked på at gå hjem og læse på hvad halloween egentligt er..

Min søn ville gerne pynte op så vi lavede lidt halloween pynt til vinduerne ud mod vejen så var han stolt:)
    og så var vi oppe i byen til halloween og han var da klædt ud som den del børn faktisk var..

• #17   2. nov 2008 daisy M >> Det havde jeg faktisk ikke tænkt på, altså at det kun er der hvor der er græskarlygter udenfor smiley Smaaart smiley

mopsejer R >> Ja, det er også fint hvis man er fælles om det, at det både er store og små, men som nævnt, så bør man også være klædt ud for at få noget som helst. Tror også jeg næste gang siger de bør gå hjem og læse om hvad halloween er før de får noget her smiley

• #18   2. nov 2008 vores vej's unger kommer både til fastelavn og halloween, og vi synes det er rigtig hyggeligt. Vi har den regel, at man kun må gå ind hvis der er lys i græskarhovedet.

vi har de sidste år haft en blinkende cykelbaglygte i, så den blinker med røde øjne osv. men før vi fik det, havde vi en rigtig sjov oplevelse:

Vi var rendt tør for slik og småpenge, og de fleste af børnene på vejen havde været her, så vi slukkede lygten.

pludselig bankede det på og de to unger som stod der var ikke fra vejen og så sagde jeg, at vi altså havde den regel at man ikke måtte komme ind hvis der ikke var lys i lygten, så sagde den ene lille dreng:

jamen, vi kunne jo ikke vide om den var blæst ud:-)

vi måtte jo så gå i lommer og bøtter og samle lidt småpenge sammen, for med sådan en frisk bemærkning, kunne vi jo ikke afvise dem:-))))))

• #19   2. nov 2008 Karin J >> LOL! Ja han var rap på aftrækkeren smiley

• #20   3. nov 2008 jeg fejre nu heller ikke jul før december.. bare fordi butikkerne pynter, betyder det bestemt ikke jeg skynder mig hjem og finder julepyntn frem og pynter op.. Næ, jeg kan nu godt vnete smiley

Kommentér på:
Halloween?

Annonce