1.893 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

hvilken kage skal jeg bage??? hvilken kage skal jeg bage???

Skal holde tupperware-party på onsdag og skal selvfølgelig diske op med noget kage i den andledning.. Men kan ikke rigtig finde ud af hvad..

Nogen der har nogle ideer??

Er ret vild med creme fraiche smiley så det må gerne være noget tærte af en art eller noget hvor man kan få det som tilbehør.. hehe

Kom endelig med nogle forslag.. De behøver ikke være nemme.. Kan det der med at bage.. LOL

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken kage skal jeg bage???
  • #1   6. nov 2008 Tosca-kage

chokoladekage (opskrift følger)

drømmekage

• #2   6. nov 2008 CHOKOLADEKAGE MED 3 SLAGS CHOKOLADE

125 g mørk chokolade 240 g smør
    125 g lys chokolade 110 g sukker
    125 g hvid chokolade (hakket) 7 æg
    125 g mel 1 tsk. Bagepulver

Smelt det mørke og lyse chokolade i et vandbad sammen med smørret.
    Del æggene, pisk blommerne hvide sammen med sukkeret og vend mel og bagepulver i. Pisk hviderne stive og vend dem forsigtigt i dejen.
    Fyld dejen i en springform og bag den i ovnen på 180 i 45 min.
    Strø den hvide chokolade over kagen når den er kølet lidt af.

smager supergodt og mætter helt vildt =)

• #3   6. nov 2008 ÆBLETÆRTE

4 store æbler 3 dl havregryn
    1 spsk. Sukker 100 g sukker
    ½ spsk. Kanel 100 g smør

Skær æblerne i tynde både, bland dem med sukker og kanel og kom dem i en smurt tærteform.
    Bland havregryn, sukker og smør og ælt sammen til en ensformig dej. Rul dejen ud så den passer med tærteformen, og læg en over æblerne.
    Bag tærten i ovnen ved 200 i 30 min, eller indtil den er gylden.

Tilbehør: Serveres lun eller kold med creme fraice eller sødet flødeskum.

• #4   6. nov 2008 FLØDEOSTEKAGE

75 g smør 1 tsk. vanillesukker
    150 g digestive kiks 1 spsk. citronsaft
    4 blade husblas 50 g flormelis
    200 g flødeost 1 ds. frugt
    2 æg 2½ dl frugtsaft
    2 dl creme fraice 4 blade husblas

Smelt smørret, smulder kiksene deri og kom massen i en springform på 20 cm i diameter.
    Læg husblasen i blød i koldt vand i 5 min, smelt den over vandbad og lad den køle af.
    Rør flødeost sammen med creme fraice, æggeblomme, vanillesukker og citronsaft. Pisk hviderne stive, vend forsigtigt flormelis i og vend hviderne i ostemassen.
    Hæld derefter massen over kiksene i springformen og til det hele køligt til dagen efter.

Udblød og smelt husblasen som tidligere beskrevet og lad den køle.
    Hæld saften fra frugterne og fortynd op med vand til der er 2½ dl, og bland det i husblasen.
    Fordel frugterne over kagen og hæld geleen over når den begynder at stivne. Vent til geleen er stivnet helt og kagen er nu færdiglavet.

• #5   6. nov 2008 DANSK ÆBLEKAGE

¾ kg æbler 50 g margarine
    175 g sukker 100 g rasp
    ½ vanillestang 50 g sukker
    Fløde

De skrælles æbler renses for hud og kærner og koges til mos sammen vanillestangen, dette sødes med sukkeret.
    Margarinen smeltes og sukker og rasp tilsættes under omrøring.
    Æblemosen kommes i en skål i skiftevis lag af mos og rasp, slut af med et lag flødeskum.

• #6   6. nov 2008 Drømmekage

250 g mel
    300 g sukker
    3 æg
    3 tsk. Bagepulver
    1 tsk. vanille
    25 g margarine
    2 dl mælk

Fyld:
    300 g kokosmel
    250 g smør
    ½ dl mælk
    500 g brun farin

Mel, sukker, bagepulver og vanille blandes sammen.
    Margarine og mælk koges, afkøles og kommes i sammen med æggene.

Dejen hældes i en smurt bradepande og bages 20 min ved 200 grader.

Fyldet koges sammen og fordeles ud over den bagte kage.
    Kagen bages 5 min i ovnen med fyldet på.

• #7   6. nov 2008 Det er "mine kager" jeg bager/laver til gæster =)

• #8   6. nov 2008 Jeg ville lave en æblekage af en god sukkerbrødsdej, æbler i snitter, overstrøet med lidt kanelsukker.
    Og med cremefraiche og flødeskum til ;o)

Lige til årstiden ;o)

• #9   6. nov 2008 hold da op.. smiler.. næsten spam.. hehe.. mange tak.. havde selv tænkt på noget med æbler for dem har vi så mange af.. tror ski jeg prøver den første af dine æblekager i aften.. bare lige sådan for at øve LOL

• #10   6. nov 2008 Du skal da bare være smart og lave bage-tema... så er det tupperware-damen, der skal bage for dig ;O)

• #11   6. nov 2008 Ja jeg spammer lige lidt ; )

Rlsker at bage *GG*

Tror jeg vil bakse nogle vafler sammen.... =9

• #12   6. nov 2008 Uhm.. vafler... spiste vi i lørdags, da min ene datter og kæresten var her. Skulle lige indvie min nye dobbelte vaffelmaskine. Det er noget, der virker :O) Så kan alle få noget lidt hurtigere.

• #13   6. nov 2008 Elsker også vafler.. af sådan en RIGTGI opskrift med flødeskum og æggevide.. simpelthen så lækkert.. sidder og bliver totalt lækkersulten nu.. smiley

CH, kvinde, 34 år - sukkerbrødsdej?? hvad er der i det??

• #14   6. nov 2008 Hjemmelavet hindærroulade .. uhmm !

• #16   6. nov 2008 ja du måtte jo gerne smage i aften.. men det er måske lidt langt at tage for et stykke kage.. på anden side... hvis du cykler så er den forbrændt.. smiley

• #17   6. nov 2008 du må gerne smage MEN så skal du komme til mit tupperwareparty... (tror måske hurtigt du kan finde et andet sted at få din chokoladekage) LOL

• #18   6. nov 2008 *fnis*

Kom bare og gæst mig, jeg bager gerne =D

Er velsignet med en kærlighed, der gerne laver mad mens vi går med hunde og snakker - og han er sgu go til det ; )

... Og her skal man ikke se på plastic for at få kage *LOL*

• #19   6. nov 2008 arh.. jeg ved nu ikke.. Du kan jo gå tur med hunden imens.. smiler..

intet er gratis..

• #20   6. nov 2008 jeg plejer at lave smuldredej, ved ikke om det er det ch kalder sukkerbrødsdej:-)

ca 100 g margarine/smør (koldt) ca 100 g sukker, ca 100 g mel og 100 g hakkede nødder (kan undlades) smuldres bare sammen til en grynet masse og drysses i et jævnt lag over æblestykkerne, med sukker og kanel eller vanillie, i et ildfast fad bages ca ½ time til den er gylden ved 200'

• #21   6. nov 2008 det er det nok.. smiler.. den er nem at huske.. kunne være at jeg skulle prøve det i aften i stedet for.. smiley

• #22   6. nov 2008 Sukkerbrødsdej og smuldrerdej er ikke det samme - men der er da heller ikke noget så godt som applecrumble ;o)

En opskrift med sukkerbrødsdej:

3 æg
    250 g sukker
    250 g mel
    3 tsk bagepulver
    1 tsk vanille
    1½ dl mælk
    75 g. smeltet afkølet margarine
    Æbler i snitter
    Smørelse til bradepanden
    kanelsukker

Æg og sukker piskes hvidt. Mel, vanille og bagepulver tilsættes under omrøring.
    Tilsæt mælk og margarine.
    Smør bradepanden og drys den let med kanelsukker. Fordel æblesnitterne på bradepanden og hæld dejen over. Drys igen let med kanelsukker.

Bages ved 175 grader i ca. 30 minutter (her hos mig skal den have et kvarter længere, men prøv dig frem ;o) )

Vendes ud på en bagerist og serveres med cremefraiche eller flødeskum.

• #23   6. nov 2008 Nu bliver jeg nødt til at prøve begge to.. Æv altså...

• #24   6. nov 2008 ch, Nåååh, det er den vi kalder æbleguf:-) kært barn har mange navne

• #25   6. nov 2008 føj den sidste lyder god!!

• #26   6. nov 2008 nu har jeg prøvet sukkerbrødskagen med æbler fra CH, kvinde, 34 år .
    og vil da bare lige sige at den står klar og er ved at køle lidt af.. MUMS

Kommentér på:
hvilken kage skal jeg bage???

Annonce