{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

ADHD/DAMP - LÆS DÉT LIGE :D ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er en pige der hedder Maiken Nielsen & er 15år (:
Jeg er blevet født med ADHD/DAMP
Hvilket som dér ingår meget i mit liv
kan ikke så mange ting ( Uddannelse, larm, mange mennesker )

Men jeg får en pille hver morgen ( Equasym ligsom ritalin ) Hvilket jeg er meget glad for
ellers går min dag af lort ?
Jeg får dét rigtig dårligt nogle gange
for mine venner syntes dét er sejt jeg har dét ?!!

Har spurgt min far rigtig mange gange om han har dét
men han siger nej & Jeg tror ikke på dét
for min mor er stille og rolige og dét er min
far bestemt ikke - Går fra det ene parforhold til det andet

& Jeg ved lidt om dét ' Dét kan i læse lidt længere nede
jeg hader at have dét for dét gør sådan
at jeg ikke kommer til at kunne mange vilde fede ting
som mange andre kan !

Min lære er ved at prøve og søge
om han kan lave en eksamen med mig alene
for kan ikke sidde sammen med andre ?
For kan ikke koncentrere mig med så mange mennesker


+ Dét er få personer dér ved dét på rideskolen
tror bare jeg bliver mobbet med dét hvis jeg
fortæller dem dét /:


Lige noget om ADHD :
ADHD
ADHD er en forkortelse for diagnosen: Attention Deficit/Hyperactivity Disorder, det vil sige forstyrrelser af opmærksomhed, aktivitet og impulsitivitet.
ADHD giver som regel problemer med at opfatte, fortolke, huske, planlægge og orientere sig.

Man taler om tre forskellige typer af ADHD:

ADHD – med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse
ADHD – med overvejende hyperaktivitet og impulsivitet
ADHD – kombineret type med såvel opmærksomhedsforstyrrelse som hyperaktivitet og impulsivitet.

Tidligere blev diagnosen DAMP brugt herhjemme. DAMP er en nordisk diagnosebetegnelse, som står for Deficits in Attention, Motor control and Perception.

DAMP-diagnosen er i dag "afløst" af ADHD, som er en international diagnosebetegnelse.


Piger og kvinder
Man har tidligere ment, at ADHD rammer drenge ca. 3 gange hyppigere end piger. Dette tal er dog usikkert, fordi forskningen primært har været rettet mod drenges vanskeligheder og i mindre grad har beskrevet pigernes vanskeligheder.

Der er behov for mere forskning i kønsforskelle ved ADHD.

Såé jeg er en af dem (:


Andre der har ADHD ?
Såé kan du bare skrive - Har allerede mødt nogle stykker
inde på HesteGalleri.dk som har dét & Vi snakker om ALT (: !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADHD/DAMP - LÆS DÉT LIGE :D ?
  • #1   21. nov 2008 Folk med forskellige former for handicaps er helt specielle mennesker.

    De har evner os "normale" kun kan misunde og er langt bedre mennesker generalt.

    Du er i en rigtig dum alder nu, men jeg håber af hele mit hjerte du en dag (snart) vil opleve jeg har ret :o)


  • #2   21. nov 2008 Jeg har ADHD, Har den koncentrations forstyrrende, men har også få impulsive hyperaktive perioder

  • #3   21. nov 2008 Jeger ved og blive udredt lige nu og ender med stor sandsynlighed med Diagnosen Borderline impulsivtype samet med en snert af ADHD..

    Den er lidt svær at sluge - for man bliver jo aldrig rask- men på en anden side er det rart at derendelig -efter 28 år kommer en diagnose på det jeg har gået og tumlet med i så mange år.

    Du er ihvertfald ikke alene.. Det er rart lige at få bekræftet at man ikke er den eneste - for det kan man sørme godt føle sig som engang imellem


  • #4   21. nov 2008 Jeg har minimum 3 brødre, en mor og en kæreste der har ADHD - de er plaget af det i forskellige grader.

    Det skal lige siges at det kun er min yngste bror på 6 år og en af de mellemste på 18 år der får medicin.


  • #5   21. nov 2008 du skel ikke skamme dig.
    jeg vil hermed gerne give dig et klap på skuldren for at du tør stå frem og være ærlig.
    mange har adhd nogen finder først ud af det når de er voksen.


    borderline hmm det kender jeg lidt til er det ikke en personlighedsforstyrrelse ?

    søster læagkage det du skriver passer meget godt på en jeg kender enda meget godt hun fik for lidt siden den samme besked og hun har også angst men det er meget nyt så hun er meget forvirret endnu


  • #6   21. nov 2008 min søn har ADHD – med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse
    og Autisme spektrumforstyrelse - det er heller ikke let for ham og heller ikke os.
    Giver de andre ret i, at de mennesker med de problemer, er nogel helt specielle mennesker


  • #7   21. nov 2008 Jo det er n personlighedsforstyrrele -du kan læse om det her : http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/borderline.htm

    Jeg r umiddelbart en eneste der lider af psykiske sygdomme i familien.
    Min bror døjer dog med PTSD - post traumatisk sress- grundet en udsendelse til Irak.
    Borderline kan komme af noget så "simpelt" som iltmangel under fødslen. Det er skræmmende at de få minutter kan være så afgørende at de kan ødelægge ens liv.

    Det er meget pudsigt at af Jer flere siger at folk med psykiske sygdomme er specielle og har spcielle evner. Jeg opfanger det som værende positivt. Jeg har altid betragtet mig selv som værende et lavere rangerende menneske kontra de "normale" - været uden evner og bestemt ikke speciel på en positiv måde


  • #8   21. nov 2008 jep jeg har adhd...

  • #9   21. nov 2008 søster var ikke sikker på om den var angst eller personlighedsforstyrrelse men jo jeg kender border line desværre.
    jeg siger desværre det jeg er meget uviden om dette.
    og venter på behandling


  • #10   21. nov 2008 har læst det og den er god nok. kan ikke huske hvad mere da jeg ikke har papiret på dianoserner

  • #11   21. nov 2008 Jeg har diagnoserne OCD og ADHD

  • #12   21. nov 2008 Du får som oftest diagnosticeret Borderline når du er over teenagetiden og i tyverne. Da skulle diagnosen være mest sikker.. Men heldigvis for mig skulle toppen af symptomerne begynde af aftage med alderen. Je kan også mærke at jeg har fået en smule bedre styr på temperamentet. Jeg tænder stadig lynhurtigt og uden nogen syndelig grund - men dog ikke så ofte som før.

  • #13   21. nov 2008 har adhd og det har min den store datter (5år) også. ved af gode grunce ikke om den lille har (1mdr gammel) vi vil selv til at prøve eye q piller på min datter de skulle være rigtige gode til personer med adhs og så det natur produkt..

    os der lider af personligheds sygedommer af div former har det sgu ikke nemmere end folk med brækket ben for dem med brækken ben har folk melidenhed med for det kan ses det kan man desværre bare ikke med en personligheds sygdom så det meget svære for folk at forstå..


  • #14   21. nov 2008 Karina PRÆCIS -

    De væreste sår, er de som ikke kan ses !


  • #15   21. nov 2008 Jeg må erkende at jeg heller ikke altid har fået ret meget anerkendelse og forståelse for min sygdom. Tværtimod.. Folk har set ned på mig og har ikke kunnet forstå hvor pokker eg ikke bare tog mig sammen...
    I wish I could


  • #16   21. nov 2008 Min bror bliver tit kaldt en møgunge og uopdragen pga hans sygdom, det er svært at forklare en lille dreng på 6 år at han ikke skal være ked af det og at det bare er fordi at folk er uvidende...

  • #17   21. nov 2008 Har jeg osse blevet kaldt mange gange /:

  • #18   21. nov 2008 Altså selv mine bedste forældre har ikke accepteret
    jeg har ADHD/DAMP i nu ' Hallllo ?!
    Jeg er altså 15 - Dét kan godt være svært når ens mormor
    ( For dét meste ) ser ned på en !

    Bar fordi jeg ikke lige er hende kop kaffe ( Hun drikker kun kaffe ) Hah xD


  • #19   21. nov 2008 Syntes egentlig at de fleste er meget forstående, men min mor har virkelig også kæmpet en kamp for at få folk til at forstå hvorfor at han er som han er.

  • #20   21. nov 2008 Har min mor osse /:
    Men hun har vænnet dig til dét nu (:


  • #21   21. nov 2008 Maiken&Lilly

    Måske din mormor er usikker på det hele så det nemmere at få det til at se ud som det er din fejl pga hendes usikkerhed.

    Det er hamrende svært at have en personligheds "sygdom" i dag fordi folk er så dømmende og har en masse fordomme nogen gange ville jeg ønske jeg havde brækket mit ben så kan flk forstå hvad jeg skal igennem for det kan de ikke med noget de ikke kan se de kan læse om det men det slet ikke i nærheden af den følelse man render rundt med og det bestemt ikke nemmere for min datter for selv børnehaven har det svært og det relatere i en h... masse møder i tide og utide..
    har det som mange andre den eneste jeg kan snakke med er min prykolog da jeg ikke kender andre med samme sygdom eller lign..


Kommentér på:
ADHD/DAMP - LÆS DÉT LIGE :D ?

Annonce