2.937 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Nogen der vil ha' en finansøkonom? Nogen der vil ha' en finansøkonom?

Jah, jeg er ved at løbe tør for ideer så nu prøver jeg her som sidste mulighed...

Jeg læser til finansøkonom og er ved at være færdig med 3. semster. Det betyder at jeg efter nytår har en 12 ugers praktikperiode, hvor jeg skal skrive speciale opgave...

MEN, jeg har ingen praktikplads. Så hvis der sidder nogen der kunne tilbyde en praktikplads eller arbejder et sted hvor de mener de kan.. så må i meget gerne sige til.!

Det er ulønnet praktik, så det er "gratis" arbejdskraft, der skal bare investeres noget tid fra virksomhedens side. Det må meget gerne være på vestsjælland, men muligheder på hele sjælland tager jeg gerne til overvejelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der vil ha' en finansøkonom?
  • #1   23. nov 2008 Du kan komme hjem til mig og forsøge at rette op på min økonomi.. Det tager snildt et semester

• #2   23. nov 2008 haha du må også godt komme hjem til mig og hjælpe med min økonomi.. Det ville jeg sætte stor priws på

• #3   23. nov 2008 haha min mand plejer at sige jeg ikke engang kan styre min egen smiley - men det ville jeg nu med glæde gøre hvis de accepterede det som praktiktid.. så ku i også blive markedsført lidt.. måske herinde?? jah seee. ... der er muligheder i det smiley

• #4   23. nov 2008 ja du skulle da også være mere en velkommen til at komme herhjem og kigge på vores økonomi smiley ej jeg kender ikke nogen har firma men flot tilbud du kommer med.

• #5   23. nov 2008 Prøv evt. at kontakte A/S Storebæltsforbindelsen i Korsør - måske de kan finde noget til dig - dog er deres finansafdeling i København.

• #6   23. nov 2008 Det ku faktisk være spændende at skrive opgave om en husstand, hvilke ændringer man kunne lave i deres økonomi, gifte dem, ændre fradrag eller lignenede... men det skal desværre være virksomhed da vi også har markedsføringsaspektet inde over .. smiley

Gitte.. Tak.. det var da en god idé.. det vil jeg prøve.. jeg er dog en smule i tvivl om økonomien kan holde til at skulle til kbh.. men er værd at forsøge...!!

• #7   23. nov 2008 ja, det er et okay, tilbud til virksomhederne.. da jeg startede uddannelsen var det også en smal sag at få en plads i praktikperioden.. men som tiden er nu, er det desværre blevet noget vanskeligere...

• #8   23. nov 2008 Har du søgt i bankerne??? Ved at Jyske bank og Danske bank bruger flere og flere finansøkonomer... I Nordea bruger vi dem også, bare ikke i samme udstrækning...

Håber at du finder noget smiley

Får I ikke løn i jeres praktiktid????

• #9   23. nov 2008 finansøkonomer kan læse til, revisor, ejendomsmægler, ansættes i banker forsikringsselskaber, økonomiafdelinger, pensionsselskaber og realkreditinstitutter..
    håber dog selv på at komme i bank/realkredit/pension..

Michelle - NU med: Ja jeg har søgt.. men har desværre ikke fået positiv respons på noget af det.. den jeg håbede på ii danke gik desværre til en klasse kammerat.. .der er et par stykker der ikke tager nogen ind i år, og de fleste har skåret lidt ned..
    nej vi får kun SU, så staten betaler smiley

• #11   23. nov 2008 du kan også blive ejendomsadministrator den vej... har du prøvet at søge det?

der er ikk andet for, end at blive ved med at søge.

eller investeringsselskaber, var det noget?

jeg læste selv finansøkonom og var nået lige så langt som dig pånær en måned, men af mange årsager sprang jeg fra...
    men puuh jeg ville ha været færdig nu og det ærger mig lidt nogen gange.

bare klø på....

en masse uopfordret....

• #12   23. nov 2008 Prøv at høre Lone Bøgh, hun har flere home forretninger på Sjælland smiley Held og Lykke

• #13   23. nov 2008 Har godt hørt at nogle i branchen ansætter færre i år pga krisen... Men ved at Nordea ikke har planer om at ansætte færre.. hverken elever el finansøkonomer...
    Men ingen tvivl om at tidspunktet er rigtig skidt... For 1 år siden havde du været langt mere efterspurgt...

Kan I læse til revisorer??? hvordan det om jeg må spørge??

• #14   23. nov 2008 hæ den med at man er uddannet og dygtig til en ting i sit prof liv og bare håbløs i sit privatliv kender jeg alt for godt misja --

jeg er uddannet inden for kvalitetsstyring og har en teknonomgrad oven i - de sidsta mange år har jeg arbejdet med produktions optimering (indtil jeg sagde op i sommers for at passe mine hunde fuldtid)

og jeg er totalt håbløs her hjemme til at holde orden. det er min mand der står for det - jeg kan træde ind af døren og 10 min ligner det hele et sprængt lokum..

• #15   23. nov 2008 Michelle: en finansøkonom får merit for 2 år ud af 4 på en hd. og så er det vel bare at blive elev et sted... det må være den vej

• #16   23. nov 2008 Jamen jeg har søgt alt det jeg har kunnet komme i tanke om... også uopfordret.. Men det har desværre ikke givet noget resultat.. Nu ved de godt hvad det er, og mange banker tager flere og flere ind. Men lige nu her har mange sat bræmsen i pga krisen..

Jah det er meget almindeligt at man bliver ansat der hvor man har praktikforløb. Men lige nu vil jeg bare gerne have praktikplads.. for det er surt med et forløb på skolen, regner ikke med det gør det nemmere at skulle søge plads når jeg er færdig..

Christina.. Jeg har også søgt det.. men de fleste tager ikke ind.. Investeringsselskaber var en mulighed!!
    okay, så sku du da lige have taget det sidste med smiley - men okay hvis det ikke lige er en.. jeg ved så at det privatøkonomiske ér det jeg gerne vil!! jeg synes det er spændende..

• #17   23. nov 2008 jeg har altid sagt dyr eller tal.... da det er indenfor dyrene min interesse ligger og inden for tal mine evner ligger....

meeen jeg må erkende at det blev en tand for stift til mig... men ville nu alligevel ønsket jeg havde fuldført.

jeg ved ikk om I har muligheden for det, men det havde vi... at komme i praktik i udlandet? i sverige, finland og letland (eller estland?) mener jeg det var.

men nu ved jeg ikk om det kan lade sig gøre med vovse og det, men det var da en mulighed. Og vi hørte fra nogen af de "gamle" elever at det var noget af en oplevelse.

• #18   23. nov 2008 finansøkonomen giver adgang til HD 2.del.. så kan man komme som trainee og så den vej vidst.. har ikke sat mig så meget ind i det.. for tror ikke revision er mig.. er ikke klar på at læse så meget mere...

Jamen nordea har jeg desværre fået afslag fra... jah man tænker lidt hvad er der galt med mig? jeg har da ikke de højeste karakterer men er da mere end bestået... i min klasse er der ikke mange der mangler.. men i den anden står næsten alle uden en plads... så jeg er desværre ikke den eneste..

Hundemutter: hehe jah præcis.. det er jo noget HELT andet

Ann-sofie: TAK, det vil jeg helt sikkert prøve.. må indrømme at jeg faktisk havde afskrevet ejendomsmæglere lidt,,, men det gør jeg!!

• #19   23. nov 2008 min veninde er trainee ved EDC og de har vist ikk en dyt at lave i øjeblikket.

min bror er revisor ved BDO revision... jeg ved at de i hvert fald har en finansøkonom som trainee...

• #20   23. nov 2008 Du må bare klø på smiley Ved godt det er lettere sagt end gjort... Og evt som nogle af de andre er inde på, så udvid søgefeltet... Måske det viser sig at være mere spændende end som så smiley Og ellers ka du jo skifte senere smiley

Vidste ik den gav adgang til HD 2. del... Hvorfor var der ingen der fortalte mig om denne uddannelse... hehe smiley

• #21   23. nov 2008 Jeg synes heller ikke uddannelsen er det mest spænende.. det der med makroøkonomi og sån, det blir altå meget teknisk,.. men hver gang jeg sidder med noget der er på mikroniveau så fanger det!! - nej interessen skal også være der.. ellers kommer man ikke ret langt..

M&S - jamen hvis det rent praktisk kan lade sig gøre for mig så har det i hvert fald.. grunden til jeg havde sorteret det fra, var mere fordi tæt på ingen i den brance tager ind for tiden..

udenlands har jeg nok desværre ikke mulighed for. Jeg er den eneste der har hunden i hverdagene, så med mindre hun kan være 3 mdr hos noget familie... men det vil hun nok også skulle hvis jeg skal til KBH..

• #22   23. nov 2008 Michélle: det er der mange bankelever der siger smiley - jeg hørte også kun om den fordi jeg tog en HHX fagpakke på en skole der proklamerede meget med den uddannelse..

• #23   23. nov 2008 Har skolen ikke kontakt til nogen? Da jeg læste til markedsføringsøkonom, hvor vi også skulle skrive den latterlige specialeopgave, havde erhvervakademiet nogle virksomheder der havde kontaktet dem. Det samme var gældene da vi skulle skrive hovedopgave, hvilket kom mig til gode, fordi jeg ikke selv havde tid til at finde et sted.. jeg skrev nemlig specialeopgave for en virksomhed i Nuuk og var deroppe i to måneder.

Kommentér på:
Nogen der vil ha' en finansøkonom?

Annonce