{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
395 visninger | Oprettet:

At går på en udd. man ikke skal bruge {{forumTopicSubject}}

Jeg går på en handelsskole på mit sidste år. Jeg er færdig til sommer med en forhåbentlig bestået eksamen. MEN denne uddannelse skal jeg rent faktisk ikke bruge til noget da jeg skal være dyrepasser. Motivationen til at fortsætte på handelsskolen er der bare ikke mere. Det hænger mig laangt ud af halsen.. Ved godt mange siger at det er godt nok at have en basisuddannelse, men hvis jeg f. eks skal bruge den om 10-12 år skal fagene alligevel læses op igen fordi de så er blevet forædlet..

Uuh hvor har jeg bare lyst til at droppe ud og så begynde på dalum uc....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At går på en udd. man ikke skal bruge
  • #3   5. dec 2008 Lav det du brænder for, alt andet er spildt energi

• #4   5. dec 2008 jeg ville nok hvis jeg var nået så langt gøre den færdig nu er jeg drobbet ud af skolen to gange og nu har jeg ået barn og har ikke råd til at få en udannelse

• #5   5. dec 2008 Jeg ville, hvis jeg var dig, gøre handelsskolen færdig, selvom det bliver et drøjt halvår, men så vidt jeg ved starter de forskellige uddannelser først til august/september, og et eller andet skal man vel give sig til, indtil da?
    Men det ville være trist, hvis du senere finder ud af, at du godt kunne have brugt din uddannelse alligevel, men ikke fik taget det sidste halve år. Personligt havde jeg det sådan med tysk i skolen, troede bestemt ikke at jeg skulle bruge det til noget. Men nu ville jeg ønske at jeg havde gjort noget mere for at holde det ved lige efter folkeskolen, selvom det dukker langsomt op, så det havde været nemmere, hvis jeg bare havde holdt det ved lige, da jeg kunne det ganske udemærket.....

• #6   5. dec 2008 Du kan ret faktisk godt bruge det til noget ... for det første har du en uddannelse, hvis der skulle ske noget så du ikke bliver dyre passer.. for det andet kan du når du har den, og hvis du har noget praktisk erfaring søge merit for det første 1 i dyrepasser uddannelsen.. min veninde har lige gjordt det med landmands uddannelsen og grundforløb og første praktisk periode er nogenlunde den samme for de to... huhn er så og 26 og har rigtig meget erfaring så hun fik faktisk så meget skåret af uddannelsen at hun kun mangler 18 måneder pludselig.. så bare klø på

• #7   5. dec 2008 Handelsskolen bliver dit sikkerhedsnet i tilfælde af at det ikke går med dyrepasser udd.
    Tag du den færdig og sats bagefter

• #8   5. dec 2008 Lykke J: Ja hvis det dog bare var sådan at uddannelsen først starter til august, ville jeg også være mere eller mindre ligeglad, men de starter det første hold op til Januar. Men var det ikke fordi vi for 1 måned siden har betalt vores sindsyge dyre studenterhue. var jeg også droppet ud. men nu vil jeg sku have den når den er betalt... Det irriterer mig bare stadig mega meget..

• #9   5. dec 2008 michelle se sådan på det du kan komme til at skære noget af den anden af.. og så kan du sikkert starte i praktik med det samme og tage skole når den starter næste jan så er du allerede nået et stykke ind i uddannelsen. og hvis det er du ikke kan få merit hvilkede jeg tror du saktens kan få, kan du også godt starte i praktik så du ikke spilder det halve år inden der starter noget igen.. men var lige inde og kigge på jorden kalder, og de starter både i jan og aug

• #10   5. dec 2008 Nu skriver du at du skal på skole i Dalum.. Er det ikke i Kolding og Roskilde du kan tage uddannelsen? Jeg mener bestemt ikke du kan tage den i Odense.
    Har du sat dig ind i det at blive dyrpasser?? Da jeg for 8 år siden startede fik vi at vide der var omk. 300 elever og 40 elevpladser - så har du en backup plan hvis ikke du finder en læreplads?

• #11   5. dec 2008 søster.. som jeg kan se det på jorden kalder tilbyder alle landbrugsskoler nu dyrepasser uddannelsen.. ja der er fortivlene få elev pladser, det er lidt ligesom dem der tager landmands uddannelsen med heste som spicale, det er svært at få en ordenlig plads. de fleste steder skal man ikke lave andet end muge ud og få ikke lært noget af alt det andet der burte følge med.. så jeg ville da helt sikket også bruge dette år til at søge efter det godt sted

• #12   5. dec 2008 Det tror jeg altså lige du skal være helt sikker på hvorvidt du kan tage hele forløbet i Odense.. Det er muligt du kan starte med grundforløbet i Dalum og resten af uddannelsen i Kolding og >Roskilde... Ellers skal du søge ind som jordbrugsteknolog hvor der er større job muligheder

• #13   5. dec 2008 Hovedforløbet kan kun tages i Kolding kan jeg lige se nu

(link fjernet)

• #14   5. dec 2008 nu har jeg kun lige kiggede på sjælland det var der jeg lige landet.. men du kan også tage grundforløbet på, høng,roskilde, og vilvode

http://www.webtoppen.dk/default.aspx#

• #15   5. dec 2008 Ja grundforløbet er på forskellige skoler - men Hovedforløbet er i Kolding:-) Der er en forkel på de to jo

• #16   6. dec 2008 Kolding er en super god skole, jeg har selv gået der, dengang de lige havde bygget det(dyreafdelingen, for den lå jo tidligere i Vinding).

Kommentér på:
At går på en udd. man ikke skal bruge

Annonce