{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At blive på plads når man går....
  • #1   11. okt 2011 Jeg holder en hundekiks der hvor jeg vil have min hund vil gå. Og så går vi et par meter så får hun den mens vi går og lader som om jeg har en mere i hånden. Når hun så har gået pænt lidt, får hun fri kommandoen. Sådan gør jeg det løbende under hele gåturen

• #2   11. okt 2011 Enig med Louise

Nogle giver også en stor spegepølse hunden spiser af mens man går.

• #3   11. okt 2011 Og husk endelig masser af ros mens de går pænt smiley

• #4   11. okt 2011 Balto og Louise A....hvad så når man slipper tør for spegepølse og godbidder smiley smiley

• #5   11. okt 2011 Så har du ikke taget nok med smiley

Nej går et lille stykke hver gang og skifter med plads og fri. Så fri også bliver en belønning for at gå pænt smiley

• #6   11. okt 2011 Det skal kunne betale sig for hunden at gå på plads, og siden hunden søger andre veje ganske hurtigt - så er du simpelthen ikke spændende nok..

Forvent ikke mere af hunden end hvad du lægger i træningen er mit motto - og gider hunden dig ikke, så er dit energiniveau lavere end hundens og den vil finde på mere interessante ting at foretage sig.

Lineføring er dødsygt for en hund, men så snart hunden lærer at det er tæt på plads, at de GODE kiksere falder af, tæt på plads bliver man belønnet med den SEJE dummy, tæt på plads er der øjenkontakt og tempo, energi og masser af ros - se DET er mere spændende end næsen i jorden og pas så dig selv =)

• #7   11. okt 2011 louise A...hehehe....tager en rygsæk med så smiley Jeg må i gang.

Nina.....Jeg er ikke interessant nok og samtidig doven.......det hænger sgu dårligt sammen med Karma. Vi er vist ikke et match smiley

• #8   11. okt 2011 Der er ingen hurtige løsninger når man træner hund, så det er bare på med godbidsposen og træn på livet løs =)

Konjsekvens er vejen frem, det er det hunden lærer af - altså at VÆRE konsekvent, ikke EN konsekvens ; )

• #9   11. okt 2011 Nina...ved du hvad...den formulering kunne jeg mægtig godt lide. At VÆRE konsekvent, ikke EN konsekvens smiley

Desværre har jeg ikke altid helt energi til at træne løs, men prøver at gøre det så meget som muligt smiley

• #10   11. okt 2011 En tennisbold eller bidepølse kan være en mulighed hvis man ikke vil holde ædegilde på hele turen smiley Såfremt hunden selvfølgelig syntes de er spændende at lege med... senere hen kan du stoppe den i lommen.

• #11   11. okt 2011 Monica...ohhhh...ja det var også en smart ide smiley Karma er vild med bolde smiley

• #13   11. okt 2011 Gabrielle J.......Hmmmm....hvor lang tid om dagen vil du sige jeg skal bruge på det?
    Desværre er Karma ikke den der opfatter lynhurtigt, min gamle muskelbasse var langt hurtigere end Karma.

Desværre sammenligner jeg jo og forlanger nok for meget. Og så hjælper det heller ikke, at jeg er bund utålmodig.

• #14   11. okt 2011 Camilla L jep den virker på vores smiley Når hun så har gået x antal meter på plads så ros hende og kast bolde op til hende... og så træk den længere og længere tid efterhånden

• #17   11. okt 2011 Gabrielle J...jeg er meget interesseret i at det går TJEPT smiley Og ja seføli skal hun forstå hvad jeg vil smiley Nu synes jeg at jeg har fået rigtig gode råd og vil bruge dit som udgangspunkt smiley
    Men jeg er ofte ude at gå i ca 45min-3 timer med Karma.....og skal vel ikke træne det hele turen???

• #20   11. okt 2011 Gabrielle J.....det kan hun godt. Og nej vi går ikke til træning på hold.

• #21   12. okt 2011 Husk for alt i verden ikke at træne det for længe til at starte med. Hvis hunden har svært ved at gå på plads så er 5 min. meget lang tid og du er næsten sikker på fiasko. Skru ned for kravene og vær tilfreds med bare ti meter hvor det går fint. Giv fri lidt og tag ti meter igen. Det vigtigste er at øvelsen lykkes.

• #22   12. okt 2011 Lineføring er da kun døddssygt for en hund, hvis føreren synes det er døddssygt.... Hvis du synes det er sjovt og lægger entusiasme og glæde i øvelsen og belønningen så er lineføring nøjagtigt ligeså sjovt for hunden som cirkustricks eller enhver anden øvelse....

• #23   16. okt 2011 Man træner opå plads meget kort tid fra starten af...og så spørger jeg lige hvorfor du vil have den sjkal gå plads???? Det kan den jo ikke få læst avisen på...

• #24   16. okt 2011 Snow K .....det kan hun da sagtens på andre tidspunkter. Jeg har en hund som folk herude er røv hamrende bange for. Det hjælper IKKE på vores image, at hun trækker og går knap så pænt. Og så er der desuden forskellige situationer hvor jeg foretrækker at hun er på plads og bliver der.

• #25   16. okt 2011 Og når jeg mener på plads er jeg ikke 100% interesseret i at hun absolut SKAL være opslugt af mig. Jeg er bare mere interesseret i at hun bliver TÆT ved mig.

• #26   16. okt 2011 For min skyld kan hun "læse avis" og gå med snuden i jorden hvis det passer hende, bare hun bliver på plads...TÆT på mig.

• #27   16. okt 2011 Hov, du skal lige holde dig for øje hvad du træner... For at gå på plads er, at gå ved førers venstre ben og have fuld kontakt hele tiden, følge førers venstre ben ligegyldigt hvad han hun gør...

Hvis man må gå at snuse og lave alt muligt andet, bare man bliver ved fører i slap line, så er det "bare" at gå pænt.... Ihvertfald i min bog... Og kriterierne for de to øvelser er jo meget forskellige

• #28   16. okt 2011 Anna G.....jamen det er vel ligegyldigt. For dig er det måske vigtigt, men ik for mig smiley
    Nu er det ikke IPO eller andet vi skal træne, men at hun bliver på sin plads uanset hvad. Om hun snuser, er opmærksom. Hun skal bare blive på plads.

• #29   17. okt 2011 Camilla...Meget kort sagt, så skal du have opbygget et forhold til din hund, som gør, at den synes det er det aller mest spændende på denne jord.....
    Hvordan du vil gøre det kan jeg ikke sige dig....Det jeg selv gør fra hvalpen er 8 uger, det er 1- jeg siger en ganske bestemt lyd, som betyder nu skal du være opmærksom på dit menneske, det får den en godbid for...Så går jeg aldrig bare tur med mine hvalpe eller hunde....Min opmærksomhed er hele tiden på dem og hvad der kommer i mod os...
    Nård de er løse, så bruger jeg meget det med at kaste noget, og hente det og bære det hele vejen...
    Jeg snakker akldrig i mobil mens jeg går...Hvis jeg møder nogle jeg skal snakke med, og hvalpen er ,lille eller ny, så snakker vi kun ganske kort...
    Sndre hunde snakker vi kun med fra starten af hvis vi kender hunden, og er uden snor....Aldrig hilsen på andre hunde mens min eller mine er i snor....
    Hvis hunden ved det er dejligt og spændnede, at være hos dig, og du hver eneste dag lader den løbe frit, og brænde sit krudt af....Så er alting meget nemmere.

• #30   17. okt 2011 Husk at du ikke kan forlange så meget som et skridt mere, end du har lært hunden at den skal gå ;o)

Så når den kun går 4 skridt, så er det fordi, den ikke har lært at gå mere end dem.

Tråden lægger op til det - lydigheden du får ud af den hund er helt og fuldstændig sammenholdt med den tid du lægger i at træne den meningsfuldt.

Så du må i gang - og så får du også den sidegevinst, at forholdet til hunden bliver meget mere nært :o)

• #31   17. okt 2011 Snow K...jeg snakker heller ikke mobil...men er til gengæld fæl til at tage billeder smiley

• #32   17. okt 2011 *CH* Tror mit største problem er, at jeg konstant sammenligner hende med min gamle hund.
    Det var kun nødvendigt at lære ham på plads, bad jeg ham om at gå på plads blev han der til andet blev fortalt. Så har taget det som en selvfølge, at det ville Karma da også gøre...men næææææææææh nej.

Og så vil det være syn at sige at jeg har lagt forfædelig meget træning i hende eftersom jeg har været syg og indlagt nogen tid af hendes liv.

Kommentér på:
At blive på plads når man går....

Annonce