13.382 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Råd søges om min søns sorte negl..... Råd søges om min søns sorte negl.....

I Lørdags tabte Malik en trætogskinne over sin storetå og tudede usædvanligt meget.
Den blev blåsort på halvdelen af neglen og vi tog på skadestuen for en sikkerheds skyld.
Sygeplejersken sagde at den højst sansynligt ikke var brækket fordi at han kunne gå og vrikke med tåen.

De næste par dage blev neglen mere og mere farvet sort af bloden under.
Malik klagede stadig og kunne ikke ha' sko på, men kunne sagtens lege indendørs..

Idag kan han stadig ikke ha' en sko på pga smerterne, men leger stadig godt indendørs, det er dog klart at tåen er meget øm.
Hans dagplejers mand som er håndværker og har haft 100 sorte negle siger at det ikke er normalt at det gør ondt i så lang tid...

Jeg prøvedet at ringe til min læge idag men klinikken var selvfølgelig lukket da jeg ENDELIG kom igennem og der var ingen henvisning til anden læge, kun til lægevagten.
Mailer jeg til min læge går der ca 3 dage inden jeg hører svar...
Prøver at ringe igen imorgen og se om der er åbent..

Men hvad mener i ? ... Jeg har ikke selv forstand på slå'ende tæer og sorte negle, har aldrig selv prøvet det så har ingen viden på området... Har du/i erfaring med det så vil jeg meget gerne hører om det er normalt at den er øm så længe ?

Synes også at tåen ser hævet og måske lidt betændt ud ?!
Her er billeder ( ikke et kønt syn ! ) http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1942

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd søges om min søns sorte negl.....
  • #1   18. dec 2008 Er der ikke prikket hul i neglen?

• #2   18. dec 2008 Det er bare en blå negl.. det bedste du kan gøre (det er MEGET ulækkert, men som Smed ved man det virker) er og tage et tyndt 1mm bor i boremaskinen og bore hul i neglen.. så kommer trykket ud og så har han ikke den der vedvarende smerte mere.. meeeeen du skal nok ikke være sart for at gøre det, og du skal nok heller ikke lade knægten kigge imens smiley

^^ Det er IKKE en joke og det er fandme en lækker følelse og få den trykken væk der er..

PS: Som jeg kan se på billederne, så går der nok ikke længe før neglen falder af..

• #3   18. dec 2008 Jeg synes også det ser lidt betændt ud, men det kan en sort negl også godt blive.. Men hvis han har meget ondt, så skal du da se at få en tid hos lægen..

• #4   18. dec 2008 Min kæreste siger at den skal rykkes af. Syntes selv det lyder lidt voldsomt :s

• #5   18. dec 2008 Det skal nok gå over.. Giv det en uge...

• #6   18. dec 2008 Anne-Mette J : Din kæreste har helt ret.. lidt bizart, men det gør kun ondt et øjeblik smiley

• #7   18. dec 2008 ikke ryk den af, men ja, bor et lille hul, det lindre, men bør gøres så snart den bliver blå, altså mens blodet er flydene...

• #8   18. dec 2008 Synes ikke du skal tilkalde en lægevagt pga en blå negl..

Jeg ville sku være sur hvis jeg var rigtig dårlig med noget i maven eller havde blod i afføringen og lægen ikke kunne komme fordi lægevagten lige skulle se på en blå negl.

Giv tid.. Det gør ondt ja, men lægen kan ikke gøre andet end at se på den og sige at den snart falder af, for det ligner det.

• #9   18. dec 2008 Christian H

Hehe syntes det lyder klamt smiley

• #11   18. dec 2008 Som de andre skriver, skal den punkteres, så trykket (blod m.m.) kan komme ud. Og så skal neglen nok selv finde ud af at falde af, når den er vokset lidt ud. Taler af erfaring :O)

• #12   18. dec 2008 Tak for jeres svar !

Som svar på hvad mange af jer spørger om og forslår så sagde sygeplejersken at de ikke laver hul mere som de gjorde før i tiden , pga den store infektions fare der kommer bagefter, så den mulighed er der ikke...

Så jeg går ikke ud i skuret og finder boremaskinen og giver mine søn traume for livet nej **G smiley ...

Men det er da et sted betryggende at høre at det ikke er unormalt at det gør ondt et stykke tid efter ... Selvom at det er synd for min lille unge !

• #13   18. dec 2008 Man har det altid frygteligt som mor, når det er en af sine små det går ud over. Kan huske engang min søn slog hovedet på en radiator og måtte syes med 5 sting. Det gjorde vist mere ondt på mig end på ham - den lille seje knægt :o)

Håber han kan holde det ud til trykket fortager sig, og giv ham evt en ½-1 panodil til at tage det værste (ved ikke hvor gammel han er) - God bedring med sønne smiley

• #14   18. dec 2008 Jeg har oplevet der gik op til et halvt år før farven var væk fra sådan en sort storetå - men smerten aftager som ved slag andre steder på kroppen ;o)

• #15   18. dec 2008 Änne-Mette J : Det er det også.. men det hjælper smiley

• #16   18. dec 2008 Jeg synes der skal tages billede af den tå. Jeg ku gå og vrikke med min tå, men den var altså brækket alligevel. Man skal ikke knalde sine tæer ind i en stol 2 x indenfor et kvarter for så gør det sgu nas.......

• #17   18. dec 2008 Lucky og Disney - Ja jeg giver ham også noget smertestillende når han piver for meget..

Mieviv - Åh ja, kan slet ikke klare når det gør ondt på mine unger... Bare det at få dem vaccineret. De tager det bedre end jeg *G* ..
    Stakkels din dreng og dig at han skulle sys smiley
    Malik er 2 år og 3 mdr så synes jo at det er en meget meget lille stakkels dreng jeg har gående rundt herhjemme ...

CH - Ja farven er sgu ligemeget, det er mere smerten jeg tænker på smiley .. Men det er dælme lang tid alligevel ..

Tina - hmm.. Ja det var jo straks værre.. Må lige få trumfet et eller andet med røngten igennem hvis han bliver ved at ha' ondt..

• #18   18. dec 2008 Jeg kunne læse mig til at han stadig kunne vrikke med tåen, og så tror jeg næppe, den er brækket. Men hvis smerten fortsætter læne skal I nok tage forbi lægen igen alligevel - det er jo heller ikke godt, hvis der går betændelse i. - Håber snart smerten går væk for den lille dreng;-)

Jeg har iøvrigt lavet en spændende observation i forhold til min knægt, som nu er 11. Men da han var mindre, hunne han finde på at hyle og skrige, hvis han slog sig, men når der virkelig var noget galt, tog han det helt anderledes. F.eks som den dag med radiatoren: da græd han lidt, men var ellers meget rolig. Han var ca 4 år dengang.

En anden gang, da han var 6-7 år, fik han fingeren i klemme i et vindue, fordi en kammerat bogstavelig talt lukkede det HELT over hans finger.
    Så kom sønne - lidt bleg i krydderen og sagde: Jeg tror altså det er alvorligt det her..... Og det var det så også, fandt vi ud af efter et besøg på skadestuen. Men han græd slet ikke smiley Mors store dreng *SS*

• #19   18. dec 2008 I sommers fik min yngste tabt noget over tåen... hun havde voldsomt ondt i en uges tid (heldigvis var det sandal og klipklap tid *ss*) og så gik smerten væk.

For 14 dage siden gik neglen løs og kunne klippes af... helt uden smerter.

Giv tid men hold øje med om det bliver betændt... for så kan det gå helt galt smiley Har selv prøvet det som barn, og det gør nas af pokkern til.

• #20   19. dec 2008 Miemiv -
    Det er godtnok en stærk lille dreng du har der da han fik klemt fingeren.. Jeg havde danset rundt og brølet som en gal tyr smiley
    Men Malik plejer nu heller ikke at tude andet end 1 minuts tid hvis han slår sig..
    I sidste uge skulle han hoppe hen til hunden og klappe hende, men midt i hoppet glider han og lander med panden direkte og i fuld fart , lige ind i kanten af stuebordet....... Han SKREG selvfølgelig og jeg tænkte bare at nu skulle jeg trøste ham resten af dagen, den lille mand. Men da han havde siddet og puttet lidt hos mig så hoppede han videre. Vildt ! Børn ér sgu seje.

* Tanja * - Ååh det er lige sådan noget jeg håbede at høre. Imorgen er det en uge siden at det skete så jeg håber at det går som for din datter !

• #21   19. dec 2008 Nå Konklusionen fra lægen :

Giv ham sæbebad et par gange om dagen hvis man føler for det. Det giver ikke den store effekt.
    Så bare sørg for at han har rene sokker på og er ren...
    Der er flammation men ikke inflammation, altså det er rødt og irriteret ( meget mere idag ) men der er ikke puds og betændelse og det er forskel..

Så lillemanden må lide til neglen selv falder af..

• Tim P
    Tim P Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 3
    #22   8. mar 2016 Jeg gad godt se billederne og høre hvordan det endte, vi sidder i samme situation, bare med en finger der ser helt forkert ud. Hun er tilset af lægen, men jeg har sgu ikke så meget tiltro til deres stressede konsultationer.

• #23   8. mar 2016 du har simpelhen meldt dig ind på HG for at kommentere på en næsten 8 år gl. tråd.. jeg glæder mig til at se hvilken form for spam der kommer ud af det her smiley smiley

• Tim P
    Tim P Tilmeldt:
    mar 2016

#24   8. mar 2016 Der er skam ingen spam Steffen, min datter på 4 går fået 2 fingre i klemme i bil døren og jeg leder efter lignende for at sammenligne forløb og udvikling. Indmeldingen som du kan kalder det kan klares med et klik på en "login med facebook" knap. Men det er da konge du bruger krudt på "melde" mig som spammer så trådstarter måske ikke vil dele forløbet.

• Tim P
    Tim P Tilmeldt:
    mar 2016

#25   8. mar 2016 Vi ser sådan her ud pt.

profilbillede
Kommentér på:
Råd søges om min søns sorte negl.....

Annonce