Råd søges om min søns sorte negl..... Råd søges om min søns sorte negl.....
I Lørdags tabte Malik en trætogskinne over sin storetå og tudede usædvanligt meget.
Den blev blåsort på halvdelen af neglen og vi tog på skadestuen for en sikkerheds skyld.
Sygeplejersken sagde at den højst sansynligt ikke var brækket fordi at han kunne gå og vrikke med tåen.
De næste par dage blev neglen mere og mere farvet sort af bloden under.
Malik klagede stadig og kunne ikke ha' sko på, men kunne sagtens lege indendørs..
Idag kan han stadig ikke ha' en sko på pga smerterne, men leger stadig godt indendørs, det er dog klart at tåen er meget øm.
Hans dagplejers mand som er håndværker og har haft 100 sorte negle siger at det ikke er normalt at det gør ondt i så lang tid...
Jeg prøvedet at ringe til min læge idag men klinikken var selvfølgelig lukket da jeg ENDELIG kom igennem og der var ingen henvisning til anden læge, kun til lægevagten.
Mailer jeg til min læge går der ca 3 dage inden jeg hører svar...
Prøver at ringe igen imorgen og se om der er åbent..
Men hvad mener i ? ... Jeg har ikke selv forstand på slå'ende tæer og sorte negle, har aldrig selv prøvet det så har ingen viden på området... Har du/i erfaring med det så vil jeg meget gerne hører om det er normalt at den er øm så længe ?
Synes også at tåen ser hævet og måske lidt betændt ud ?!
Her er billeder ( ikke et kønt syn ! ) http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1942
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 213
^^ Det er IKKE en joke og det er fandme en lækker følelse og få den trykken væk der er..
PS: Som jeg kan se på billederne, så går der nok ikke længe før neglen falder af..
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 90
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 546
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
jul 2008
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.021
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
Jeg ville sku være sur hvis jeg var rigtig dårlig med noget i maven eller havde blod i afføringen og lægen ikke kunne komme fordi lægevagten lige skulle se på en blå negl.
Giv tid.. Det gør ondt ja, men lægen kan ikke gøre andet end at se på den og sige at den snart falder af, for det ligner det.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 546
Hehe syntes det lyder klamt
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Som svar på hvad mange af jer spørger om og forslår så sagde sygeplejersken at de ikke laver hul mere som de gjorde før i tiden , pga den store infektions fare der kommer bagefter, så den mulighed er der ikke...
Så jeg går ikke ud i skuret og finder boremaskinen og giver mine søn traume for livet nej **G
Men det er da et sted betryggende at høre at det ikke er unormalt at det gør ondt et stykke tid efter ... Selvom at det er synd for min lille unge !
aug 2007
Håber han kan holde det ud til trykket fortager sig, og giv ham evt en ½-1 panodil til at tage det værste (ved ikke hvor gammel han er) - God bedring med sønne
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
jul 2008
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 425
jun 2007
Mieviv - Åh ja, kan slet ikke klare når det gør ondt på mine unger... Bare det at få dem vaccineret. De tager det bedre end jeg *G* ..
Stakkels din dreng og dig at han skulle sys
Malik er 2 år og 3 mdr så synes jo at det er en meget meget lille stakkels dreng jeg har gående rundt herhjemme ...
CH - Ja farven er sgu ligemeget, det er mere smerten jeg tænker på
Tina - hmm.. Ja det var jo straks værre.. Må lige få trumfet et eller andet med røngten igennem hvis han bliver ved at ha' ondt..
aug 2007
Jeg har iøvrigt lavet en spændende observation i forhold til min knægt, som nu er 11. Men da han var mindre, hunne han finde på at hyle og skrige, hvis han slog sig, men når der virkelig var noget galt, tog han det helt anderledes. F.eks som den dag med radiatoren: da græd han lidt, men var ellers meget rolig. Han var ca 4 år dengang.
En anden gang, da han var 6-7 år, fik han fingeren i klemme i et vindue, fordi en kammerat bogstavelig talt lukkede det HELT over hans finger.
Så kom sønne - lidt bleg i krydderen og sagde: Jeg tror altså det er alvorligt det her..... Og det var det så også, fandt vi ud af efter et besøg på skadestuen. Men han græd slet ikke
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
For 14 dage siden gik neglen løs og kunne klippes af... helt uden smerter.
Giv tid men hold øje med om det bliver betændt... for så kan det gå helt galt
jun 2007
Det er godtnok en stærk lille dreng du har der da han fik klemt fingeren.. Jeg havde danset rundt og brølet som en gal tyr
Men Malik plejer nu heller ikke at tude andet end 1 minuts tid hvis han slår sig..
I sidste uge skulle han hoppe hen til hunden og klappe hende, men midt i hoppet glider han og lander med panden direkte og i fuld fart , lige ind i kanten af stuebordet....... Han SKREG selvfølgelig og jeg tænkte bare at nu skulle jeg trøste ham resten af dagen, den lille mand. Men da han havde siddet og puttet lidt hos mig så hoppede han videre. Vildt ! Børn ér sgu seje.
* Tanja * - Ååh det er lige sådan noget jeg håbede at høre. Imorgen er det en uge siden at det skete så jeg håber at det går som for din datter !
jun 2007
Giv ham sæbebad et par gange om dagen hvis man føler for det. Det giver ikke den store effekt.
Så bare sørg for at han har rene sokker på og er ren...
Der er flammation men ikke inflammation, altså det er rødt og irriteret ( meget mere idag ) men der er ikke puds og betændelse og det er forskel..
Så lillemanden må lide til neglen selv falder af..
mar 2016
Følger: 1 Svar: 3
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.144
mar 2016
mar 2016
Råd søges om min søns sorte negl.....