{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
250 visninger | Oprettet:

Arbejde hvor meget?? {{forumTopicSubject}}

Hey..
Jeg kan slet ikke finde nogen steder, hvor meget man må arbejde, når man får hjemmeundervisning for 9. klasse.
Og jeg er femten år.
Jeg har læst, at man må arbejde 2 timer på skoledage.
Og 7-8 timer, når det ikke er skoledage.
Men hvilket hører jeg til?? ;s
Håber nogen af jer ved det.:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejde hvor meget??
  • #1   21. dec 2008 er du i fagforening?

krifa har noget for unge der er gratis og her varjeg da jeg var under 18 og de hjalp med gode råd når man ringede så syndes du skal kontakte dem og høre ad, så får du de korrekte svare og når man så melder sig ind så har du også faglig hjælp hvis dit arbejde ikk vil udbetale din løn, udnytter dig osv..

(link fjernet)

• #2   21. dec 2008 da du er under 18 år gælder den alm arbejdsmijø lovgivning for unge -

• #4   21. dec 2008 Børn under 13 år må ikke arbejde for en arbejdsgiver. Unge mellem 13 og 15 år må maksimalt arbejde 2 timer dagligt på skoledage og 7 timer på øvrige arbejdsdage.

Når unge under 15 år eller unge, som stadig går i 9. klasse, tager arbejde, skal arbejdsgiveren fortælle de unges forældre eller værge om beskæftigelsen.

Unge, som ikke er gået ud af 9. klasse, må kun have erhvervsmæssigt arbejde i indtil 2 timer dagligt på skoledage og 8 timer dagligt på skolefridage og i ferier.

Arbejdstiden for unge, der er fyldt 15 år og gået ud af 9. klasse, må ikke overstige den sædvanlige arbejdstid for voksne og må højst være 8 timer om dagen og 40 timer om ugen.

Unge under 18 år må ikke arbejde efter kl. 20 aftenen og ikke før kl. 6 om morgenen.

Unge under 18 år må heller ikke arbejde efter kl. 18 i bagerbutikker, kiosker, grillbarer, videobutikker, tankstationer o.l., medmindre den unge arbejder sammen med en person over 18 år.

Der er også regler for, hvilken slags arbejde unge må udføre. Reglerne er til for at hindre ulykker og arbejdsskader. Unge under 18 år må generelt kun udføre lettere arbejde, dvs. ikke arbejde med tunge løft, farlige maskiner eller giftige stoffer.

Arbejdsgiveren har pligt til at sørge for grundig oplæring og effektivt tilsyn samt til at tilrettelægge arbejdet, så det er sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt.

Reglerne for arbejdstid og arbejdsmiljøforhold gælder også under erhvervspraktik i 8.-10. klasse, medmindre eleven udelukkende kigger på og ikke tager aktivt del i arbejdet.

Se mere om, hvad du må og ikke må som ung på arbejdsmarkedet.

(link fjernet)

Kommentér på:
Arbejde hvor meget??

Annonce