{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Hjælpe en fattig {{forumTopicSubject}}

Igår da vi var ude for at handle noget af det sidste ind, stod der en ældre mand ved en buik og solgt Hus Forbi.
Min lillesøster og jeg blev enige om at han da også skulle have en god jul, så vi gav ham hver 20 kr.
Da min mor så finder ud af det, tænder hun fuldstændig af, og begynder at stå og sige alt muligt.
Bl.a. Jamen han tager jo bare ud og drikker alle pengene op bagfter, og at han ikke kan tillade sig at lokke børn til at give penge.
Vi prøver at forklare at han ikke tiggede om pengene, men at vi selv gik hen til ham.

Hvad synes i om sådan noget?
Ville i støtte/eller har i støttet en som står og sælger det blad, eller andre som ikke har nogen penge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælpe en fattig
  • #1   24. dec 2008 Køber gerne et af den faste sælge i lyngby, ellers også smider jeg en pakke smøger til ham

• #2   24. dec 2008 Kan sagtens finde på at købe et blad eller hvad det nu er de sælger, det er jo jul :).

• #3   24. dec 2008 Jeg giver gerne en 20'er og lader vedkommende beholde bladet, så kan det blive solgt til en anden.

• #4   24. dec 2008 Gitte: Det gjorde jeg også igår, men min lillesøs ville lige se det blad hun havde købt..

• #5   24. dec 2008 Det kunne jeg også ha' fundet på at gi'..

Rene....rigtig god ide, den med en pk. smøger...

• #6   24. dec 2008 jeg giver også altid, med den overflod af materielle goder de fleste har i DK giver jeg gerne en skærv til dem som ikke har. Vi har nogle af landevejens lykkelige riddere som kommer forbi her hver gang de er i nærheden, den ene sliber mine knive, den anden synger i mens, de er så hyggelige.

Når de går får de en madpakke, en pakke smøger, hver en flaske vin og et par kr til 'fornøjelser'.Et par gange har de overnattet i vores pavillion i haven, så fortæller de om nattens oplevelser med pindsvin og andre natdyr de har snakket med:-)

De er så søde og rare og jeg er sq nogen gange helt misundelig på deres evne til at koble den travle og materialistiske verden ude og leve i nuet:-)

• #7   24. dec 2008 det kunne jeg også have gjort..

• #8   24. dec 2008 Køber altid hus firbi, men giver aldrig noget til dem der går og tigger,
    det er en uskik

• #9   24. dec 2008 Jeg køber altid hus forbi. Og har sælger en lille hjælper på fire ben. Giver jeg typisk 100 kr for et blad. Sidst jeg var i kbh og skulle besøge fru by og skulle tage s toget ud til hende endte jeg med at have tre blade med der ud... Syntes konceptet er godt og er ligeglad med at de drikker pengene op... Vi har alle lov til at være her.

• #10   24. dec 2008 Tja, hvis man giver sådan en 20 kr. i håbet fordi han skal få en bedre jul, så er det vel okay, at han drikker dem op, hvis det betyder, han så får en god jul. Fred være med det!

• #11   24. dec 2008 Vil også mene hovedsagen er at de gør noget for at tjene deres egne penge og hvad de så bruger dem til, ja det er op til dem, nøjagtig som andre også bestemmet over deres tjente penge *S*

• #12   24. dec 2008 Jeg har tit givet 20-50 kr af hvad jeg nu havde på mig, men aldrig for at købe deres blad. Kun for at give dem lidt til sig selv.

• #13   24. dec 2008 Han havde drukket den øl, om du havde givet ham tyveren eller ej ;o)

Det gør ingen forskel - blot bliver dagen en smule lettere for ham.

Jeg synes det er SÅ dejligt, at nogen vil give en lille mønt til dem, der står på kanten af samfundet. Også selvom den bliver brugt til vedkommendes misbrug...

• #14   24. dec 2008 20 kr. er ikke mange penge for at få en bedre samvittighed. Hvis det virkelig skal batte noget, bør alle i DK støtte op omkring de hjemmeløses jul, frelsens hær, møderhjælpen osv. I stedet giver vi geder og alt muligt andet til Afrika ( og det er da også godt ) Vi har så mange fattige herhjemme i DK, at hvis man bare har lidt til overs, bør man give til dem der ikke har ( har selv sørget for en af mine veninder kan få en ordenlig jul ). Giver også til dem der står meed Hus Forbi- men har sjovt nok ikke lyst til at læse bladet.
    Og hvorfor er det kun til jul, vi skal hjælpe ???
    Der er 365 dage om året, hvor det ikke er sjovt at være fattig

• #15   24. dec 2008 Det er rigtig godt gjort af jer. Jeg giver også penge når de sælger hus forbi.
    Og i har været med til at give dem en god jul

• #16   24. dec 2008 Jeg køber gerne bladet og tænker, at sælgeren måske er heldig i aften at have tag over hovedet.
    Der er stor nød, og mange er så syge, at de ikke evner at hæve deres pension, de kan ikke møde op på socialkontoret til bestemt klokkeslæt m.v. Jeg giver i øvrigt gerne til folk med hund:-O

• #17   24. dec 2008 Efter ekstrabladet´s udsendte tjente 300kr i timen ved at "tigge" på gaden, så droppede jeg helt at give noget som helst til nogle... Vis man kan tjene 300 i timen, og drikker dem op for at sidde der noget tid efter så har man et helt andet problem som ikke kan løses ved at den menige mand hjælper med penge til at videreføre misbruget...

• #18   24. dec 2008 Min søster og hendes kæreste er Hus Forbi sælgere, så ja jeg støtter da de hjemløse.
    Det er jo deres 'job', det er deres månede at tjene til overlevelse. Forskellen som blandt andet er at de selv styre deres arbejdstider for de kan måske ikke have et 8-16 job pga. deres misbrug.

• #19   24. dec 2008 Ja det vil jeg gerne. Jeg vil hellere give til dem, der prøver at tilbyde noget. musik, underholdning eller ting

Mange er meget fordomsfulde, men din mor kan kun tro! Hun kan ikke vide!

Så må hun derfra tage op til overvejelse, hvorden hun gerne vil se verdenen

• #20   25. dec 2008 Tror ikke det er falske Hus forbi blade der sælges,men mennesker med falske Hus forbi skilte på der står og sælger bladene.

• #21   25. dec 2008 Jeg køber altid Hus Forbi synes det er et skide godt projekt som er værd at støtte op omkring

Kommentér på:
Hjælpe en fattig

Annonce