{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

det var sgu uhyggeligt ! {{forumTopicSubject}}

i nat var jeg helt sikker på at der fandtes mere imellem himmel og jord.
jeg er ikke en person som ellers tror på "spøgelser" eller lign. men i nat, blev jeg sgu bange !

manden og jeg gik i seng ved 23.30 tiden, enzo havde gentagne gange løbet hen til hoved døren og gøet og stået og kigget op, uden nogen eller noget var der. nå men v i går i seng og jeg har sådan en mærkelig fornemmelse, jeg putter mig langt under dynen, og efter lidt begynder vores "gardin stang" eller hvad det hedder, at svinge ind mod persiennerne så det siger sådan en lyd, og der er hverken træk eller åbne vinduer i værelset og det er sådan nogen træ persienner så det var meget mærkeligt ?!

nå så går der lidt mere tid og pludselig falder der et blad af vores store potteplante, ja det kan jo ske over alt, men bladet rød helt hen på min mands hånd, igen uden vind eller noget, og hvis der endelig ryger et blad af plejer det bare at ryge ned i skjuleren. megey mystisk tænkte jeg.

lidt efter så ringer vækkeuret, og det er altså ikke det vække ur vi bruger normalt, nej det er bare sådan en pynte en fra jacob jensen, i ved dem hvor man kan få dem med termometer også, vi har ikke brugt den i 5 år eller lign, og pludselig så ringer den ? jeg var så bange at jeg ikke turde kigge eller slå den fra. efter noget tid gik det dog ud.

og imorges er min telefon slået på lydløs, og jeg ved md sikkerhed at det var den ikke igår aftes da jeg lagde den i vindueskarmen... nøøj en klam nat.. !! jeg er nu stadig ikke begyndt at tro på sådan noget, men det var da mærkeligt alt det der skete i nat ? det har vi ikke prøvet før i huset.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det var sgu uhyggeligt !
  • #1   12. jan 2009 er nogen i kender lige død??

  • #2   12. jan 2009 nej, men jeg må indrømme at i forbindelse med at de ting skete igår, lå jeg tænkte jeg på min bedstefar som døde under et krydstogt til cecilien for nogen år tilbage, der var en masse traumatik i forbindelse med at få ham hjem dengang, og jeg lå og tænkte på om nogen i cicilien på det hodpital hvor han døde mon havde husket at åbne et vindue så hans sjæl kunne komme ud. det lyder mærkligt men jeg havde lige hørt igår at det gør m,an stadig på plejehjem osv så sjælen kan komme ud.






  • #3   12. jan 2009 han blev skide ræd da det blad ramte hans hånd, men det lød helt vildt da det bled faldt ned, som om nogen raslede helt vildt med nogen poser, først troede jeg at det var mig der havde lagt mine hostebolsjer for langt ude på karmen, og det så var dem der faldt ned. men de lå i skabet i køkkenet så det kunne det ikke være.

    vi var begge i tvivl om hoved døren var låst igår, da vi gik i seng, men ingen af os turde gå ud og tjekke. og jeg har bare sovet så dårligt i nat, at det var helt vildt ! det er simpelthen så mærkeligt !


  • #4   12. jan 2009 jeg går meget op i energier osv

    og tager ofte på steder hvor det siges at der er åndelig energier

    og vi har faktisk tit med vores kamera fundet noget på billederne efter vores færden på eks kirkegårde om natten

    tit og ofte på vores billeder finder vi det der hedder orber det er energier fra den åndelige verden vi har faktisk fået taget et billede på en kirkegård hvor vores hund som var den eneste på pladsen legede med en anden hund den anden hund var meget tydelig på billedet det siges jo at dyr og børn har et åben sind og kan se de her energir på selv samme billede står der en mand med en hunde snor og venter på denne her hund ved siden af min onkel som prøver at kalde basse til sig jeg vil opfordre jer til at prøve i aften når det bliver mørkt tage jeres digital kamera med blitz og tage en masse billeder hvor i mener der sker noget der må ikke være lys i kan evt sende dem til mig så skal jeg kigge på dem og fortælle lidt ellers skal i selv prøve at kigge på dem smiley



  • #5   12. jan 2009 puuh det tør jeg sgu godt nok ikke, for jeg er sådan en person som kun kan forholde sig til facts og alt andet findes ikke. men den holdning har jeg nok kun fordi jeg er for bange for at opdage noget andet. lige tænker jeg abre at der ikke må ske noget mærkeligt i nat, for hvis jeg skulle opleve noget der er mere overnaturligt fx stole der bliver trukket over gulvet fjernsyn som tænder, ect så bliver jeg sindssyg. det mener jeg !

    det kan jeg slet ikke tackle bår jeg er vandt til facit på alt ! smiley



  • #6   12. jan 2009 du må bare huske på at under alle omstændigheder hvis der er en åndelig til stede i jeres hus lad os sige det er din bedstefar så gør han det ikke for at skræmme jer men han kan ikke sige noget af gode grunde så det er hans måde at fortælle på at han gerne vil i kontakt med dig

    han er ikke ude på noget ondt eller på at skræmme jer

    jeg sys nu det kunne være meget sjovt at se nogle billeder hehe smiley
    i mine øre lyder det med 90% sikkerhed som om der er nogen eller noget der vil i kontakt med jer



  • #7   12. jan 2009 måske skulle jeg ikka have lavet indlægget. for nu kan jeg da helt sikekrt ikke sove i nat hvis vi har spøgelser i huset. det er mærkeligt for det er det første "mærkelige" der er sket i huset.

    på nær en aften hvis jeg var ude for at vaske tøj, vores såkaldte vaskerum har vi i et rum ved garagen det ligger i forlængelse med huset og garagen men man skal ud af døren for at komme derind, og en aften jeg har været ude og vaske og skal til at gå ud og komme det i tørretumbleren så kører radioen derude, og den skal altså i stikket for at virke, og jeg ved at ledningen lå på gulvet da jeg gik.. det v ar uhyggeligt,men ellers har vi ikke haft andre oplevelser


  • #8   12. jan 2009 hehe det er nu meget spændende

  • #9   12. jan 2009 der er intet at være bange for smiley

  • #10   12. jan 2009 min mobil er med 5 mega pixel kamera og blitz kan det bruges til at tage billeder med? for så kan jeg lige stikke armen over dynen og tage nogen billeder smiley men måske blitzen går i de høj glans låger vi har på skabene i sove værelset ?

  • #11   12. jan 2009 ja den kan sagtens bruges altså jeg plejer og ligge mine billeder på computeren og så bruger jeg photoshop til at dæmpe lyset på blitzen men bliztes fanger det her genstande energier som findes grunden til du ikke kan se det med et åben øje er at de bevæger sig i en frygtindgydende fart og et kamera lukker på sekundet og opfanger derfor de her energier

  • #12   12. jan 2009 jeg synes også det er mega spændnende når andre fortæller men ikke når det er i mit hus. smiley hehe jeg VED at jeg bliver bims hvis jeg ser/hører noget unaturligt. men det er helt sikkert spændnende, men jeg ville nu heller ikke turde vovo mig ud når det er mørkt, på en kirkegård.


    puu´h jeg har alt for meget respekt for det der.,


  • #13   12. jan 2009 Tillykke, det lyder som om i har fået en ekstra beboer :o)

  • #14   12. jan 2009 det er os noget man skal ha resoekt for efter min mening for det er noget vi ikke kan kontrollere

  • #15   12. jan 2009 hehe ja men spørgsmålet er om han vil betale husleje til den 1 smiley

  • #16   12. jan 2009 Jeg er HELT sikker på, at der er meget mellem himmel og jord - men har aldrig selv oplevet noget.
    Er I for nylig flyttet ind i dette hus - eller hvad?
    Ville det ikke være mærkeligt, at det havde noget med din bedstefar at gøre - efter SÅ lang tid?
    Og, nej. Jeg tror heller ikke, at de afdøde vi os ondt. Hvorfor skulle de dog det? (Med mindre man selv har forvoldt deres død af ondskab - måske...)


  • #17   12. jan 2009 piv, så sidder man her og læser alle jeres spøgelseshistorier og så ringer telefonen! Kæmpe chok!

    Jeg tror at hvis det havde været mit hus så var jeg kravlet op i hundekurven til vovsen!! smiley


  • #18   12. jan 2009 tina o

    der findes både gode og onde dem der går igen som onde er dem som er døde på mystisk eller tragisk vis og vil hjemsøge eventuelle skyldige på billeder visses de som røde eller sorte skikkelser

    hvorimod en ganske almindelig ånd vises som en grå skikkelse så der er nogen der vil nogen noget ondt men de plejer kun at findes i på dødstedet i eller i familliens hus eller hos en eventuel medskyldig


  • #19   12. jan 2009 nej min kæreste har boet der i snart 9 år og jeg i 4. så det er ikke fordi det er nye lyde vi ikke er vandt til.

    jo det ville være mærkeligt hvis det havde noget med ham at gøre, men det var lige præcis ham jeg lå og tænke på. så det var mærkeligt. men ja det skulle da være mærkeligt hvis det var det.


  • #20   12. jan 2009 jeg havde vovsen under dynen i nat, og jeg havde det simpelthen så varmt at jeg svedte helt vildt, for jeg turde ikke have hænder eller fødder uden for dynen.

    dem vi holdte nytår med bor i et hus hvor det spøger, men jeg har altid tænkt HAH ja det siger de.... og jeg lavede jo selvfølgellig rigtig meget sjov med det og sagde at jeg havde glædet mig til at komme og besøge spøgelses huset osv osv, men nu synes jeg pludselig ikke det er så vildt sjovt hvis det skal til at være hjemme ved mig selv.

    vi var 3 par der holdte nytår hos dem, og vi kørte hjem men det andet par blev hos dem og sov, og de oplevede også det overnaturlige hos dem..

    jeg har meget svært ved at forhold mig til det, for jeg synes ikke rigtig at det jeg har oplevet i nat er mega overnaturligt, jeg undres bare over alle de mærkelige ting og da jeg lå det med sammen knebne øjne blev jeg enig med mig selv om at der måtte være mere mellem himmel og jord.
    jeg plejer også at være oppe på tisse et mindst 1 gang hver nat men det skulle jeg ikke i nat da smiley



  • #21   12. jan 2009 Trine, hvordan ved du, hvilken farver ånderne har ud fra deres hensigter?

  • #22   12. jan 2009 interesse for faget og at læse og studere så for man viden for det hehe smiley



  • #23   12. jan 2009 jeg bliver næsten nød til lige at opdatere imorgen tidlig hvordan natten har været.. hvis ikke jeg er død af skræk da.....

  • #24   12. jan 2009 det kunne da være meget sjovt at høre om i nat også smiley men hvis du tager billeder så prøv forskellige stede i huset da du ikke vil finde ånder på to forskellige billeder samme sted og hvis du ser 2 billeder med noget mistænksomt på samme sted så er det ikke en ånd eller en energi smiley held og lykke med det smiley

  • #25   12. jan 2009 Jeg er ret sikker på, at der findes meget mere i denne verden end vi mennesker kan forstå.
    Jeg ved ikke, om der findes ånder af afdøde, og jeg ved ikke, om de kan kommunikere, hvis de findes.
    Jeg ved, der sker ting, der med vores almindelige begreber en sjælden gang i mellem lander i bunken med "uforklarelige".

    Men jeg må indrømme, at det stritter på mig, når jeg ser, der bliver skrevet noget som værende faktuelt, når det maximalet kan være gætværk.
    Ingen ved OM der er ånder og ingen ved hvilken farve de har, hvis de er der.
    Man kan gætte, men der findes intet der indikerer hverken at de er der, eller at de ikke er der.
    Og slet ikke, hvordan de ser ud og hvordan de kommunikere...

    Bare et lille bøvs herfra - fra en, der engang selv har siddet i den paranormale saks og næsten blev vanvittig af det.


  • #26   12. jan 2009 * CH *

    man kan aldrig være sikker nej

    men det du skriver er gætteri for jo der er farve på de forskellige ånder nu har jeg selv studeret det i et stykke tid og har med egne øjne både læst oplevet og en masse andre ting så gætteri er det ikke om du vil kalde det fakta er op til dig

    men gætteri er det ikke

    der findes sikkert mange flere ting end jeg har læst om men lad os nu bare gå udfra af det jeg har i baghånden med det her er ihvertfald mere viden end du hhar jeg sidder jo ikke og fyre ord ud til hende bare for at lyde smart jeg gør det fordi jeg har interessen og viden på det vil jeg da mene vi har været ude for mange ting vi ikke har kunne forklare men vi har også ting der beviser ting og sager

    lille bøvs tilbage herfra


  • #27   12. jan 2009 og så vil jeg tilføje at med infarøde kamera og ep måler og div udstyr så kan jeg sagtens bringe dig nogle beviser på at jeg har ret i min sag

  • #28   12. jan 2009 Trine og Tore L
    Gad godt se det billede du beskriver med hunden.. Er helt syg efter det overnaturlige, er bare for stor en kylling til at opsøge stederne hvor det befinder sig..


  • #29   12. jan 2009 Trine og Tore L - Har lige et spørgsmål til dig, da min svigermor en dag kom med et fotoalbum og jeg sad og kiggede billeder hos hende, støder jeg pludseligt på et underligt billede. Og spørger dem hvad der foregår på dette billede, for der sad nogle mennesker ved et bord/bænk sæt, og bag dem ligner det der er fyldt med "røg".

    Så i sjov siger jeg, hol da op hvor i ryger på dette billed, hun spørger mig undrende hvad jeg dog mener, viser hende så billedet og hun har aldrig lagt mærke til det før. Og så finder hun et andet billede frem som er taget af præcis de samme mennesker, og præcis samme sted. Det er taget meget hurtigt efter hinanden og der mangler "røgen".

    Kan det være energier(spøgelse) der er blevet taget billede af?


  • #30   12. jan 2009 Jeg er sikker på at du med dig selv ved, at det du ser og har læst er rigtigt.
    Og det synes jeg bestemt er godt, og at alle skal have lov at have deres overbevisninger.

    Men faktuelt bliver det ikke alene af den årsag ;o)

    Jeg har været dybt dybt fanget i den paranormale verden, så jeg ved godt, hvor du kommer fra, jeg har selv været der. Jeg ved også, hvad der kaldes beviser - set i forhold til, hvad der i videnskabelig kontekst kaldes beviser. Det er ikke det samme ;o)

    Når jeg skriver dette her, så er det fordi jeg på egen krop har oplevet, hvor langt man kan komme ud i forbindelse med den åndelige verden. Og en måde at holde begge ben på jorden er, at forholde sig kritisk til både de informationer man får og især til den kilde det kommer fra.
    Og så handler det om, at være så åben, at man ikke kun ser uforklarelig men også forklarelig - for det er meget få ting, der ikke kan forklares ud fra vores almindelige (og dokumenterede) begrebsverden.


  • #31   12. jan 2009 CH nu bliver jeg helt nysgerrig, hvad har du oplevet ? hvis du vil ud med det smiley

  • #32   12. jan 2009 Only

    det kan være det der hedder en mist altså orber er energier fra ånder der har været til stede en mist er "røg" som somregel fremgår af tilstedeværrende ånd

    måden du kan skille det fra er at røg er hvid

    ånder er mere mørke i det mere grå

    så er røgen hvid så er det ikke en mist men bare ganske almindelig røg

    derimod er det grå så kan det være en ånd hvis du har billedet ville jeg slå det ind i photoshop og kigge nærmere på det da røgen tit og ofte i zoom gemmer på meget mere end vi bare lige kan se udefra smiley


  • #33   12. jan 2009 det er vi enig om men der er også ting man kan bevise faktuelt og det kan jeg gøre med nogel af vores billeder da det er så tydeligt at se

  • #34   12. jan 2009 Trine og Tore L - Det ligner røg, men er lige som en smule utydeligt, det ligner allermest noget som egentlig ikke rigtigt er til stede. Hvis du forstår hvad jeg mener.

  • #35   12. jan 2009 CH
    Er da oss blevet helt nysgerrig.. smiley Det er jo spændende at høre historier fra dem der tør begive sig ud i det...


  • #36   12. jan 2009 jo jeg ved hvad du mener jeg er ikke selv istand til at vurdere de billeder udfra fakta jeg er nød til selv at kunne kigge på det for at se om det kunne være noget "ikke eksiterende"

  • #37   12. jan 2009 vi kan da alle sammen lave en lille tur til en kirkegård eller noget andet hehe

  • #38   12. jan 2009 Sanne, det er ikke sådan lige at forklare, det er jo en masse ting :o))

    Kort kan jeg sige, at jeg har en meget veludviklet intuition og er følsom som bare pokker overfor energi.
    Dette sammen med en dyb interesse for det paranormale førte mig ind i en spiral af tanker, som jeg først meget sent var i stand til at stoppe. Jeg glemte det med at bevare begge ben på jorden ;o)

    Benene formåede jeg dog at sætte på jorden og nu, efter en årrække er jeg i stand til at se på det udefra.
    Med den erfaring i mente, ser jeg, hvad folk oplever, men er meget meget kritisk overfor de forklaringer, der gives - specielt, når de gives på et uvidenskabeligt grundlag, når der gives 100% sikkerhed i svarene på noget, er reelt ikke kan svares på, eller der er flere forklaringer...


  • #39   12. jan 2009 Det lyder godt nok helt vildt. Jeg tror ikke på, at det er nogen, der vil gøre jer fortræd, og når det spøger, er det oftest fordi de har et budskab til jer, i mangler så bare en "tolk". I kan evt prøve at få fat i ude og hjemme, de kører hjem til folk med deres clairvoyante, hun kan sende dem over på den anden side, og fortælle hvorfor vedkommende er der.

    jeg tror også at jeg havde skidt en sprællemand, hvis det var mig, forstår godt at i var bange:-)


  • #40   12. jan 2009 vi er enig om at der er ting der ikke kan forklares men der er også fysiske og mentale beviser og jeg har også begge ben på jorden ikke kun i forhold til troen på det men også i forhold til reele ting men vi har kunne ud fra biller se at vi måtte overgive vores kritiske syn på det da vi fik det ene bevis efter det andet så lige pt med hensyn til man ikke kan være 100% vil jeg simpelthent ikke give dig ret i der er mange ting som kan være så meget andet men der er også ting som meget tydelig viser sandheden

  • #41   12. jan 2009 Trine, lys er en forundelig størrelse ;o)

    Lys på billeder er i mine øjne ikke et bevis, men et naturligt forekommende fænomen.

    Det er muligt, man kan fotografere ånder, det er også muligt, det du ser er rigtigt - det kan bare forklares på andre måder også. Og så er det ikke et bevis.


  • #43   12. jan 2009 Lykke- jeg vil lige prøve og se om det nu er noget der bliver ved eller værre, for det kunne jo også bare være et sammen træf mellem ting og at der ingen ånder er på spil.

    på den gård hvor jeg havde hest engang spøgte det også, jeg gik i klasse med drengen derude fra også.
    når man var i stalden kunne man altid lugte frisk tobaksrøg fra en pibe, altså sådan en sødlig røg, og det var lige meget om man kom og aftenen eller morgen der lugtede altid sådan, der var så en claryant ude fordi de også havde problemer med ånden inden for, men det viste sig så at det var en bondemand som havde haft gården for mange år siden og han gik så der og røg og åbnede heste bokse. men hun fik ham sendt over til den anden side.


  • #44   12. jan 2009 Puuuha, men du er ikk den eneste med "spøjelser" (: Ja, hjemme ved os, hedder det altså ikke Spøgelser !

    Vi har os tit oplevet mærkelige ting og sager + der er negative energier bestemte steder i huset.

    -har nemlig selv et åbentsind overfor sådan noget (:


  • #45   12. jan 2009 hvad sker der hjemme ved jer ? smiley

  • #46   12. jan 2009 Uh, tingene ryger ud af skabene, vandet bliver tændt, i køkkenet, selvom vi alle er i stuen, der kan komme dufte af en parfume (herre) som hverken morten eller hans far bruger. Computeren tænder og slukker os selv (-8

  • #47   12. jan 2009 jeg bliver bims hvis det sker for mig.. men jeg er nu stadig rolig og er sikker på at planten bare trængte til vand og at vække uret var utilregnelig sammen med min telefon ( det er jo elektronik for dælen) og det med gardin stangen... ja det siger vi bare at jeg ikke så for det kan jeg sgu ikke forklare ! smiley

  • #48   12. jan 2009 Nej, der kan tit ske uhyggelige ting smiley

    Engang da jeg var ca 10-12 år, lå jeg i min seng og sov om natten (klart nok, hehe) og jeg vågnede ved at der stod en person i min døråbning, som lignede en sygeplejerske fra 1950'erne. Så da jeg stod op dagen efter, spurgte jeg selvfølgelig min mor og hendes daværende kæreste, om det var en af dem der havde været inde ved mig. For det kunne jo være jeg havde set forkert. Men nej, det havde de ikke...


  • #49   12. jan 2009 er det egentlig rigtig at man på pleje hjem osv når folk dør lader vinduet stå åbent så sjælen kan komme ud ?

  • #50   12. jan 2009 Det gjorde man der hvor jeg har været ansat smiley Altså godt nok inde på selve hjemmet (;

  • #51   13. jan 2009 jeg kan fortælle at jeg havde en ganske almindelig nat, i nat, uden ståhej osv. så det håber jeg fortsætter smiley

Kommentér på:
det var sgu uhyggeligt !

Annonce