{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.154 visninger | Oprettet:

Gule striber i og under vindueskarm {{forumTopicSubject}}

vi bor i lejet lejliged og er i den herlige situation at ALLE vinduer og karme er angrebet af mug og skimmel - udlejeren vil bare ikke gøre noget ved det fordi de påstår det er firdi vi ikke lufter ud - hvilket vi nu altså gør.. Så jeg behandler dagligt med premin og rodalon for at holde det i bund..
her den sidste uges tid er der så begyndt at løbe gule striber ud fra karmen og ned af væggen (vi har store vinduer der ikke kan åbnes ud til altanen, under dem er der hvide "plastik-træ-plader") og de har store gule/orange plamager.. Hvad F**** er det? jeg kan vaske det af med ajax, men næste dag er de der igen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gule striber i og under vindueskarm
  • #1   20. jan 2009 er det klistret det der kommer ud ?

  • #3   20. jan 2009 du får fat i en svampe makker med det vuns...

    hvis du bor i bolig med farlig skimmel bliver dig og din familie syge.

    hvis udlejeren nægter at lave det, så hiv fat i dem der eerhhmm udlejningsnævnet ? (ka ik huske hva de hedder)

    men alt efter om det er svamp og hvad svamp det er, kan det være ret farligt på længere sigt.


  • #4   20. jan 2009 Jeg tror ikke det er skimmelsvamp.. Det er bare helt sort og rigtig fedtet at røre ved...

    Det gule kan du ikke mærke, det er bare striber, minder lidt om pollen på et havebord i konsistensen


  • #6   20. jan 2009 LO er noget helt andet. Det hedder LLO
    http://www.llo.dk/


  • #8   20. jan 2009 Er det gamle vinduer? har i jeres gardiner/passiener/osv meget rullet ned?

  • #9   20. jan 2009 hvis i ryger, kan de gule striber være nikotin, men det kræver i stort set aldrig lufter ud, hvilket også passer med det skimmel du snakkede om i karmene,

    hvis i lufter ud 1-2 gange dagligt i 5min, og det ikke er nok så har i fugt problemer med 90% garanti.

    kan have været der i maaaange år, jeg fraflyttede et sted hvor udlejer nægtede at lave badeværelset som havde 98% vand i væggen (trævægge er dumt i baderummet)


  • #10   20. jan 2009 Vi er ikke rygere, men jeg ved ham der boede her før os røg rigtig meget, det kan man se på gamle plastik beslag osv.. Desuden har en vi kender i bestyrelsen fortalt de var 3 uger om at rengøre lejligheden efter han flyttede pga. nikotin.. så måske det er rester fra dengang?

    Vi har lamel gardiner og de er ikke trukket for ret tit.. måske 1 gang om ugen... i soveværelset har vi rullegardin nede om natten.. laver gennemtræk 2 gange af 5-10 min om dagen.. desuden er vores altandør så utæt så jeg tror uluftning er overflødig smiley


  • #11   20. jan 2009 Det kunne godt lyde som om vinduesrammerne er angrebet så meget af fugt og råd, at de simpelt hen er blevet utætte og der derfor trænger vand ind. Det skyldes manglende udvendig vedligeholdelse, som udlejeren skulle stå for. Og som de andre skriver: Hvis I ikke kan få udlejeren til at udbedre det, må I kontakte lejernes landsorganisation (LLO)

  • #12   20. jan 2009 Jeg ville helt klart kontakte LLO. Det lyder somom jeres udlejer ikke er samarbejdsvilligt, evt kontakt udlejer (skriftligt) og sig at I vil kontakte LLO, hvis han ikke får udbedret skaderne (det kan være en god ide at sætte en dato på, prøv at rådføre jer med LLO først).

Kommentér på:
Gule striber i og under vindueskarm

Annonce