{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Nu skal i lige høre..(statsborgerskab) {{forumTopicSubject}}

Her gik man bedst og troede man var Tysk statsborger da man finder hjemmesiden (link fjernet)
Her kan man få registerindsigt hvis man har en digital signatur.. "HEY! jeg skal da se hvad der står om mig" tænker man så og logger på...

Blir man så ikk helt paf og ringer til kommunen fordi man ikk kan forstå at der står man er Dansk statsborger?? Jo, det gør man.. Og blir man ikk endnu mere paf når manden på kommunen siger at man er Dansk og har været det siden '91??

Så har man da lige gået her i 18år og troet man var Tysk statsborger...

Ved ikk hvor jeg vil hen med det her, sku bare af med det... Er SÅÅÅÅÅÅÅ glad.. Og forundret over hvordan jeg har kunne få tysk pas når jeg er dansk statsborger...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu skal i lige høre..(statsborgerskab)
  • #2   4. feb 2009 Jo, en gang.. Men troede da at det var en fejl...

Takker... smiley (Så sparede jeg da 1000,-)

• #4   4. feb 2009 Fordi det valgte min mor dengang tilbage i '87 da jeg blev født...

• #5   4. feb 2009 Det fatter jeg ikke meget af.

Jeg er født i Tyskland og har en tysk far. Jeg fik tysk statsborgerskab dengang, men idet jeg har en dansk mor, og har boet i DK siden jeg var omkring 8-10 mdr havde jeg samtidig ret til et dansk statsborgerskab.
    Men vi skulle nu selv gå ind og ændre det -det er ikke noget der normalt sker automatisk.

Kan dine forældre evt have fået det ændret da du var under 18 e.l.?

• #6   4. feb 2009 Nå hov -kan se du skriver du er født i '87. Jamen så har dine forældre da sikkert valgt at ændre det dengang.

For det sker altså ikke automatisk (ja det skulle da lige være hvis ikke man var berettiget til et tysk statsborgerskab?)

• #7   4. feb 2009 Michelle.. Du får lige heeeele den lange historie..

Da jeg blev født i '87 på Assens sygehus på fyn valgte min mor at jeg sku ha tysk statsborgerskab, da hun og min far ikke længere var sammen.. Hun vidste derfor ikke om vi skulle blive i landet eller om hun hellere ville tilbage til Tyskland.. (Hun har været i Danmark siden '84 eller så'n noget...) Vi blev så i Danmark da hun fandt en fyr (min stedfar) og vi flyttede sammen med ham.. Jeg har aldrig været bosat andre steder end Danmark.. Min mor har ikke på noget tidspunkt fået det ændret.. Hun overvejede selv at søge Dansk statsborgerskab da jeg var 15, men blev ikk til noget da hun ikk lige havde 1000,- som det koster at aflevere ansøgningen.. Så der er ikke blevet ændret noget.. Derfor overraskede det mig MEGET at jeg faktisk har været Dansk siden jeg var 4..

• #8   4. feb 2009 Miniovnen -jeg skal jo ikke kunne sige om reglerne er anderledes når man er født i DK e.l.

Men jeg fik først ændret mit statsborgerskab da jeg var ca 17 år (og mest af hensyn til at kunne få SU).
    Der havde jeg haft adresse i DK siden jeg var 8-10 mdr. Jeg har dog boet i Tyskland i 1½ år fra jeg var 16 til jeg var 17.

Intet blev ændret ved mig, før jeg selv bad om det (og mine forældre self, da jeg var under 18).

• #9   4. feb 2009 Jeg blev født med engelsk statsborgeskab, men min mor valgte at få det skiftet til dansk, efter at hun blev skilt fra min far ( af frygt for at han ville knidnappe mig ).
    Til gengæld blev jeg noget overrasket over, at finde ud af, at man altså ikke pr. automatik skal betale kirkeskat i DK, hvis man ikke er døbt eller konfirmeret. Jeg havde troligt gået og betalt min kirkeskat, indtil min mand en dag undrede sig over det ( mine forældre var medlem af mosaisk trossamfund og jeg havde altså aldrig været medlem af kirken ). Et smut op til degnen på kirkekontoret, og et par uger efter, fik jeg kirkeskat tilbage for fem år.

• #10   4. feb 2009 Michelle.. Jeg har læst mig frem til at det ikk bare så'n ku ændres, men at vi sku søge om det.. Så jeg blev da gladelig overrasket over at jeg var det...

Lea.. Det var da lækkert.. smiley

• #11   4. feb 2009 jeg er født i dk, efter dansk mor og amerikansk far. Når man er født i dk har man automatisk dansk statsborgerskab - dog er der visse lande som acceptere dobbeltstatsborgerskab, så som USA og Tyskland. Så hvis du tjekker, så er du sikkert både dansk OG tysk. Det ved de danske myndigheder ikke, så det skal du tjekke i tyskland
    Jeg har også amerikanskstatsborgerskab.

• #12   4. feb 2009 Platugler
    Ja, efter '99 hvis ens forældre ikk var gift..

Hvis du er født af forældre, som på fødselstidspunktet ikke har indgået ægteskab, har du erhvervet dansk statsborgerskab:

hvis din mor er dansk, uanset hvornår du er født, eller
    hvis kun din far er dansk, og du er født i Danmark den 1.
    februar 1999 eller senere
    (taget fra nyidanmark.dk)

• #13   4. feb 2009 jeg er fra 1969 og fik dk statsborgerskab. senere fik jeg amerikansk

• #14   4. feb 2009 Her kan du læse hvad der står om statsborgerskab ved fødslen.. http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Medborgerskab/Statsborgerskab/statsborgerskab.htm

• #15   4. feb 2009 Og du har nok fået dansk fordi din mor er det... I min situation er det jo min far der er det...

• #16   4. feb 2009 kan ikke se forskellen - om det er ens mor eller far der er dansk

• #17   4. feb 2009 Hvis forældrene ikk var gift dengang og så' er det egentlig oss i dag, så er det moren der har "ansvaret" Man skal udfylde en omsorgserklæring osv når man får børn men ikk er gift for at begge har forældremyndighed.. Hvis forældrene ikk var gift blev barnet det moren var.. Med mindre mor valgte at baby sku være dansk...

I mit tilfælde bestemte min mor så at jeg sku være tysk (Hvis du gider læse indlægget længere oppe)! Det er først efter '99 at man blir dansk statsborger hvis man er født her...

Kommentér på:
Nu skal i lige høre..(statsborgerskab)

Annonce