sparvinduer.dk - Erfaringer ? sparvinduer.dk - Erfaringer ?
Er der nogen af jer, der enten kender nogen, eller selv har pøvet at købe vinduer eller døre hos dem ?
De er jo ret billige, men vil have foudbetaling..
For ordrer som vi producerer efter dine mål og ønske, hæver vi din betaling i 2 rater, men du skal kun taste dine kort oplysninger og hele beløbet 1 gang, så kører resten automatisk.
1. rate udgør 20% af den samlede købesum inkl. fragt og trækkes på din konto samtidig med at du afgiver bestillingen.
2. rate udgør 80% af den samlede købesum inkl. fragt. Når du afgiver din bestilling godkender og accepterer du samtidig, at 2. rate automatisk trækkes på dit betalingskort ca. en uge før varerne leveres til dig.
Vi er lidt i tvivl om vi tør at bestille derfra, da vi ikke har råd til at miste pengene ..
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
*at 2. rate automatisk trækkes på dit betalingskort ca. en uge før varerne leveres til dig.*
ville kunne skræmme mig væk......
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.287
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Helle - Har googlet lidt.. fandt en bedømmelsesside, hvor de havde fået 3,5 point ud af 5 ..
maj 2007
Spørgsmål:
Er der nogen som kan fortælle mig hvor jeg
kan klage over Sparvinduer.dk??
Bente, Enslev (19-10-2008)
Svar:
Hvad vil du klage over?
bb, horsens (19-10-2008)
Svar:
Klag til Sparvinduer - først.
Spar, Knægt (19-10-2008)
Svar:
Jeg har klaget til Sparvinduer og det hjalp ikke. Jeg har nu modtaget to døre fra dem med henholdvis 7 og 5 fejl på. De mener at de (sparvinduer) mener at det er noget man bare skal finde sig i. Men helt ærligt, ville du finde dig i at få to NYE døre med så mange fejle på????
Bente, Enslev (19-10-2008)
Svar:
Hvilke fejl, mener du der er?
bb, horsens (19-10-2008)
Svar:
Og du må rege med at vinduer ikke er møbler.
Og Sparvinduer er ikke omfattet af Dansk Vindues Certificering.
Hvilket faktisk betyder at SPAR kun skal opfylde de krav, de finder passende. Og som fremgår af kontrakten.
Spar Dig Glad, Blovstrød (19-10-2008)
Svar:
Man får hvad man betaler for
spar dig ihjel, nærrig - købing (19-10-2008)
Svar:
Der mangler stadig et svar på hvad fejlene er? Ellers kan man jo ikke
komme med et konstruktivt svar!
bb, horsens (19-10-2008)
Svar:
Vi har bestemt ikke købt den billigeste dør, da dette ikke kan betale sig.
Dørene kan ikke lukkes korrekt, der er tydelige store mærker efter at døren er blevet reparetet, der er punkteret ruder og meget andet. Sparvinduer´s egen repatør siger at der ikke skal være så mange fejl på en dør, men han vil selvføldig ikke udtale sig ellers, af frygt for at blive fyret. (Det er forståligt nok.)
Sparvinduer har ikke overholdt deres EGNE bestingelser og det er også dette som jeg er træt af.
Jeg er ellers ikke en som klager over noget (Dette er første gang) og derfor ville jeg bare vide om der var mulighed for at gå vidrer med dette. Det er ikke sjovt at stå med to døre som ikke kan lukkes og som ligner brugte døre, vores egen tømmer, har udtalt at han gerne vil vidne hvis set kommer dertil, men jeg ville gerne ordne dette i god orden.
Bente, Enslev (20-10-2008)
Svar:
Kære Bente
jeg er ked af at skuffe dig, men der er altså en "billig dør" du har købt (også selv om du selv synes den har været dyr nok)
Spar Vinduer handler udelukkende med "billig" kvalitet - og som en anden skriver, man får hvad man betaler for !
Det er utrolig trist at så mange lader prisen bestemme når de køber vinduer, de billigste vinduer er altid i den ringeste kvalitet - uanset hvad sælger prøver at bilde dig ind. (men man kan selvfølgelig glæde sig til man igen skal købe ny dør, det vare næppe mere end en halv snes år))
Hvis du ikke kan komme længere med spar vinduer, så er der kun forbrugerrådet tilbage, så vidt jeg kan se er firmaet end ikke medlem af Dansk Byggeri, ellers kunne du henvende dig til Byggeriets Ankenævn.
Peter Jensen, Hillerød (20-10-2008)
Svar:
Det er ikke altid korrekt, Peter Jensen.
Det der med at det billige også er det dårligste. Der er enkelte der, selv om det er billigt, også leverer en rigtig god vare.!!
viggo, www.nybrovinduer.dk (20-10-2008)
Svar:
Indrømmet..Har lige været inde og kikke på deres priser. De er GODT NOK billige.
Under disse omstændigheder burde man måske nok tvivle på kvaliteten.
Havde du set på firmaets varer før du handlede, Bente ?
viggo, www.nybrovinduer.dk (20-10-2008)
Svar:
Jeg vil lige sige at jeg ikke gik efter prisen men efter hvem der kunne levere hurtigst, da jeg pludselig stod med et hul i stuen.
Nej jeg havde ikke set på Sparvinduer´s varer inden jeg handlede, man bliver klog af skade!!
Hvor kunne jeg som forbruger se at det er en "billig dør"? Bare så jeg ikke "dummer" mig igen.
Jeg skrev nu også indlæget både for at få hjælp men også for at advarer andre om det (nu skal jeg snakke pænt) Lor...firma.
Men tusind tak for de mange henvendelser.
Bente, Enslev (20-10-2008)
Svar:
Kære Bente, tag du nu bare købeloven under armen, du har 2 års reklamationsret, og har du købt for under 6 mdr. siden er det sælgeren der har problemet.
Lad være med bare at konstatere at det er et l....firma, du har ret til en ordentlig behandling, og vi kan alle lave fejl, også vinduesfirmaet.
En, tømrer (21-10-2008)
Svar:
rigtig svaret - brug købeloven - og gør det hurtigt, ingen ved hvor længe Sparvinduer eksistere, så gør det idag !!
træmand, rådkåbing (21-10-2008)
Svar:
Selvføldig kan alle begå fejl, men jeg mener bare at de 3 gange ikke overholder aftaler, som de selv kom med og at de levere to døre som ikke er ok. Jeg har under hele forløbet opført mig pænt, men ens tålmodighed løber altså efterhånden ud, når man ikke får en ordenlig behandling til gengæld.
Jeg er også kun vred på Sparvinduer, fordi at INTET er gået efter bogen, ej heller det de siger vil give en lettere handel. Jeg har ikke mistet min tro på alle knu Sparvinduer.dk.
Jeg er bare ved at være træt af at skulle "kæmpe" bare for at få en ordenlig terressedør, det er vel ikke formeget at forlange??
I skal alle have tak for hjælpen!!!
Bente, Enslev (21-10-2008)
Svar:
Hej Bente
Som direktør for Sparvinduer.dk har jeg med beklagelse læst Jeres indlæg, og efterfølgende drøftet sagen med mine medarbejdere.
Vi er ikke interesseret i at gå i detaljer omkring forløbet af sagen i dette forum. Set i bakspejlet havde vi kunne håndtere sagen bedre og anderledes fra starten, men vores servicemand har været hos Jer og foretaget udbedring og vi har produceret en ny dør til Jer.
Er I ikke tilfredse med det leverede produkt bedes I kontakte os direkte, så vil vi lade handlen gå tilbage og det indbetalte beløb vil blive returneret.
Vi leverer flere 1000 enheder om året, og vi kan ikke helt undgå der laves fejl, men forsøger vi at løse det på bedst mulige måde.
Som det antydes ovenfor er vi meget billige, men det har ikke noget med kvaliteten at gøre. Vi er billige fordi vi sælger direkte til slutbrugeren, vi har ingen dyre sælgere kørende i marken, ingen mellemmænd der også skal tjene penge og vores fortjeneste er mindre end andre virksomheder i branchen.
Sven H. Nielsen, Sparvinduer (22-10-2008)
Svar:
Hej Bente
der kan du bare se, et forum som dette bliver altså læst af Sparvinduer - håber du rent faktisk får noget ud af det !
og til Svend, sikke da en sludder for en sladder, fakta er jo at jeres kvalitet er præcist så god som det man betaler for !! lad da være med at forsøge at bilde kunderne noget andet ind, det skaber kun utilfredshed !
i min verden skaber det altså også usikkerhed når man slår Sparvinduer op i selskabsregistret, ja så er det et Aps uden ansatte !! og når du tilmed fortæller at i sælger med meget små avancer, ja så tror jeg alarmklokken ringer for de fleste... men kan altså ikke drive foretning uden penge.
til alle jer der skal købe døre og vinduer, sørg nu for at se produktet "live" før i køber (gerne bare en vareprøve), og køb kun vinduer der er DVC mærkede fra leverandører der er tilsluttet Byggaranti-ordningen, så køber i ikke katten i sækken..
:-), land og by (23-10-2008)
Svar:
Hov-hov.
Ros til Spar-direktøren fordi han forsøger at gøre skaden god.
Til gengæld ingen ros for lederevnerne.
Han burde jo for længst have organiseret sit firma, arbejdsrutiner og medarbejdere så de selvstændigt kan håndtere kundeklager. (Uden at de ender på Byggeries Debatforum)
Skal vi sige 3 stjerner ud af 6 mulige.
Jysk Direktør Kontrol Aps, Lille Skensved (23-10-2008)
Svar:
Jeg synes for mit vedkommende, at den kære direktør for dette firma ikke står for noget jeg ville beskæftige mig med.
Useriøs og uansvarlig. Hvilket også bekræftes ved at det er et APS.
Prøver her at godtgøre ,med ren vrøvl, noget der aldrig skulle komme så langt som her til dette forum.
ned-, læg. (23-10-2008)
Svar:
Det kunne tyde på, at det er direktøren, der står for alt hos Sparvinduer, ingen sælgere, intet personale til det øvrige, - så er det da ikke underligt, at der ikke sker noget med kundens problemer.
Direktører har mange opgaver, møder, frokoster, cigarer, cognac osv. - og så at tælle dagens omsætning - udover naturligvis de mange årlige forretningsrejser.
Direktør, Hansen (23-10-2008)
Svar:
Når nu I leverer flere 1000 enheder om året, burde I måske oveveje et kursus i kunde behandling, men nok om det!
Jeg kan oplyse at vi efter at have haft besøg af to tømere, endelig kan bruge vores terressedør og at den første dør( med de mange fejl) er klar til afhentning.
Sparvinduer.dk har vores oplysninger, så I er velkommen til at ringe og aftale nærmere omkring afhentningen af døren.
Til jer her på byggeries forum, tak for de mange henvendelser og det var rart at blive taget alvorlig, med et problem.
Bente, Enslev (17-11-2008)
Svar:
Gik det så i orden??
Carlo Hansen, Næstved (02-02-2009)
Svar:
Både og! Vi har nu en terrassedør som kan åbnes og lukkes næsten uden problemer.
Nu er problemet at vi ikke er helt enige om hvem der skal betale for fragten af døren som vi ikke skal bruge...
Bente, Enslev. (02-02-2009)
nov 2006
Her er der op til flere, som snakker godt om dem
Vi skal bruge 8 vinduer, 1 facadedør og 1 terrassedør ..
inkl fragt og moms blir det 27,000 kr fra dem..
Men vi har lige besøgt XL idag og fået dem til at finde tilbud fra 2-3 vinduesfabrikker til os..
Hvis de kan gøre det til nogenlunde samme pris, bliver sparvinduer valgt fra med det samme
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Det troede jeg faktisk ikke danske netshopper måtte
maj 2008
http://www.byggeri.dk/debat/forum.asp?page=4&katid=2
maj 2008
jan 2006
Husk alt kan skrives på nettet, jeg ville jo godt kunne lave en masse god reklame for min egen virksomhed, via en masse indlæg...det er ikke så svært
nov 2006
nov 2006
Vi har jo stadig tid.. overtager først huset d. 15/4 og det haster jo ikke mere end det jager
jan 2006
(link fjernet)
jan 2006
maj 2008
maj 2007
maj 2008
nov 2006
Jeg tror bare lige, at vi venter på svaret fra XL
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Men hvis jeg skulle handle for et større beløb ville jeg helt klart foretrække en butik som er E-mærket...
nov 2006
Vi har fået tilbud fra Skjern Vinduer igennem XL på 8 stk vinduer og 2 døre.. Det hele i specialmål og malet til 27000 kr..
Det var lige så billigt som sparvinduer.dk, så det har vi bestilt med levering i uge 19 :)))
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 1 Svar: 1
Så det er ikke sidste gang vi handler hos dem, de har også en utrolig nem hjemmeside, og en høflig optræden på telefoniske forespørgelser.
sparvinduer.dk - Erfaringer ?