{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

Fængsling {{forumTopicSubject}}

Hej, min veninde har siddet i varetægtfængsling i nu 3 uger, (i Norge),.
Hun har fået 1 år (hendes prøveløsladelse er dog sat til at ske om ½ år), (vil ikke sige årsagen herinde, men det er ikke noget "alvorlig", hun tænkte sig bare ikke om, men har aldrig før gjort noget galt eller lignende), om 1-2 uger kommer hun hjem til Dansk åbent fængsel,.
Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg ville blive MEGET glade for, hvis I gad besvare!
Jer som har forstand på sådan nogle ting.
Jeg har prøvet at google det, men har kun kunne finde begrænsede ting om det.

Spørgsmål om ÅBENT Fængsel i DK (Ved godt det er forskelligt fra dom til dom, men bare ca.):
- Må man besøge den indsatte? Og hvor mange timer og gange?..
- Må den indsatte få udgangstilladelse? Og hvor tit, hvornår? Og hvor længe?..
- Må de bruge mobiltelefon?..
- Må de få internet adgang?..
- Må de komme ud på dage som deres fødselsdage, osv.?..
- Kan de risikere at blive prøveløsladt, før den satte prøveløsladelses dato, hvis de opfører sig godt?..
- Må man tale i telefon med dem, når man har lyst?..

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fængsling
  • #1   11. apr 2009 Dober . : Tak, kigger lige. smiley

• #2   11. apr 2009 Mange tak for dem der har svaret smiley
    Det lyder lidt bedre end jeg frygtede!

• #3   11. apr 2009 Svar om ÅBENT Fængsel i DK (Ved godt det er forskelligt fra dom til dom, men bare ca.):
    ja man må besøge den indsatte. der er i fængsler besøgstider. din veninde skal dog sende en ansøgning til dig som i begge skal underskrive- derefter bliver den behandlet af kriminalforsognet

Den indsatte kan søge om udgangstilladelse i weekender og helligdage, men de dage de har udgangstilladelse bliver lagt i den anden ende af straffen, så sammenlagt er dommen den samme
    NEJ
    NEJ
    det skal de søge om
    - Kan de risikere at blive prøveløsladt, før den satte prøveløsladelses dato, hvis de opfører sig godt?..
    tror jeg ikke
    de skal på "arbejde" men efter 4 er der mulighed for at ringe til dem på en mønttelefon, de kan også ringe men minutprisen er vist racende dyr

• #4   11. apr 2009 Må man besøge den indsatte? Og hvor mange timer og gange?..

Ja hvis man har fået en godkendt besøgstilladelse, dvs kriminaforsorgen behandler din ansøgning - tjekker dig i kriminalreagistret og vurdere derfra om du kan få en godkendt besøgstilladelse.

Som regel må man besøge hver lørdag og søndag fra formiddag til tidlig aften.. 10-17 F.eks men kommer an på det enkelte fængsels regler.

Ja hvis det bliver godkendt.. så hver 3 uge fra fredag (fyrften) - Søndag

Nej ingen mobil! - men man kan søge om at få fastnet telefon i sin celle.

Man kan søge om at få internet på sin celle, men man skal som regel have en grund til det - (igangværende uddannelse) F.eks for at få det godkendt.

Kun hvis de selv har planlagt orlov på de mærkedage... man kan "spare" sine udgange sammen og komme ud så det passer... så vidst jeg husker.. det er vidst kun ved dødsfald og begravelse man kan komme ud "bare sådan lige"

Ved jeg ikke præcist...

De fleste åbne fængsler har en mønt telefon på gangen, som man kan ringe til/ud fra så tit man vil... dog skal indsatte jo huske at dele med andre på afdelingen..

Det er hvad jeg sådan lige husker... åbne fængsler er faktisk rigtig hyggelige at komme i som pårørende.. smiley

• #5   11. apr 2009 **Labberne* *
    tror linket hører sig til i en privat besked. det er lidt for personligt

• #6   11. apr 2009 www.savn.dk

Det er en side for pårørende til indsatte, der kan du finde info og spørge andre som har indsatte tæt på... smiley

• #7   11. apr 2009 Mht at komme ud før den oprindelige prøveløsladelse. Ja det kan lade sig gøre at komme ud efter du har afsonet det halve af din dom. Der skal søges herom selvf. For de antal dage man så kommer ud før tid skal man lave noget prøveløsladelse samt gå til nogle tilsyn. Det er en relativ ny lov (Lene Espersens "noget for noget" politik) hvor der er ngle krav der skal være opfyldt.

• #8   12. apr 2009 Spørgsmål om ÅBENT Fængsel i DK (Ved godt det er forskelligt fra dom til dom, men bare ca.):
    Efter 30 dage kan indsatte der har en kort dom,( som din veninde) søge udgangstilladelse.. Det bliver vurderet individuelt om det er tilrådeligt eller ej, men ofte gives der tilladelse fra åbent fængsel. De kan gå udgang en weekend i en 3 uger periode. Udgangen strækker sig somregel fra fredag kl. 14:30 til søndag kl. 20:00 ( afhænger af fængslet) og det skal være til nærtstående personer.. forældre, søskende, ægtefælle og lignende. Venner godtages somregel ikke.
    NEJ !!!!!!!!!!!!!!
    Nej, men der findes internetcafeer i nogle fængsler (åbne)
    Hvis de har udgangstilladelse.. Der kan gives udgang til særlige formål.. også hvis indsatte ikke har tilladelse til udgang... Feks. ved nærtståendes alvorlige sygdom eller begravelse...
    Nej.. Man kan ikke løslades før pga. god opførsel.. Til gengæld kan man komme til at sidde fuld tid, hvis man laver for meget lort når man afsoner.. Som feks at være i besiddelse af stoffer og mobiltelefon. ( hvilket man også kan overføres til lukket fængsel for, og så er det nogle helt andre regler der gælder)
    Til dels... De indsatte har arbejdspligt når de afsoner, hvilket vil sige at de ikke er på afdelingen i arbejdstiden, der som regel er fra kl. 8-15.. Kan varierre fra fængsel til fængsel.. Der er en kort telefon på gangen, som indsatte kan ringe fra og pårørende kan ringe til, men da der kun er 1 telefon til alle indsatte på afdelingen er den ofte optaget ( 10- 30 indsatte afhængigt af stedet)

• #9   12. apr 2009 Maria Høst : Det er noget sludder at de dage indsatte går udgang lægges oven i straffen...
    Straffen forlænges kun hvis indsatte undviger eller udebliver fra udgang ( "glemmer" at vende tilbage rettidigt) eller hvis indsatte får en tillægsdom.. feks. for besiddelse af euforiserende stoffer i fængslet

• #10   12. apr 2009 Dober: Det er jeg sgu også træt af... Men jeg arbejder der ikke mere

• #11   12. apr 2009 Angående besøg:
    Indsatte skal sende en besøgsanmodning til pårørende, som skal udfylde anmodningen, og sende den retur til fængslet.
    Her behandles anmodningen.. bla tjekkes op på kriminalregistret og bopæl.
    Hvis tilladelse gives, så sender fængslet en tilladelse og vejledning til den pårørende.. Tilladelse og billed ID skal medbringes hver gang.
    Nogle steder skal man telefonisk bestille besøgstid.. Andre steder skal man bare dukke op inden for besøgstiden.
    Den indsatte har ret til mindst et ugentligt besøg af mindst en times varrighed.. Dog kan besøget afbrydes, hvis det findes sikkerhedsmæssigt uforsvarligt at lade besøget fortsætte, ligesom en besøgende kan afvises .. Feks ved mistanke om indsmugling eller at den besøgende er påvirket af alkohol eller stoffer

• #12   12. apr 2009 Nynne:
    Du burde en gang i mellem holde dine svar tilbage.... For det er en gang vrøvl du skriver og du ved absolut intet om reglerne for fængslede prtsoner!

• #13   13. apr 2009 Du er for langt ude Nynne... Fornem hvornår du ikke kan bunde længere og vend om før vandet er over dit hoved...

Du har vist ikke fået helt fat i facts her....

• #14   13. apr 2009 Mange tak Tina & Alex!

Men jeg har lige et sidste spørgsmål:
    Hvad er sammenhænget mellem udganstilladelsen og "det skal være til nærtstående personer.. forældre, søskende, ægtefælle og lignende. Venner godtages somregel ikke."
    Må hun ikke være sammen med f.eks. mig i hendes udgans timer/dage?
    Venligst -

• #15   13. apr 2009 Og må hun kun være i et bestemt område når hun har udgangstilladelse?...

• #16   13. apr 2009 Undskyld mig, men jeg har lige et lille spørgsmål alligevel (til dem som kan og vil svare):

<b>Efter hendes dom er afsonet, vil hun så kunne få tilladelse til at rejse til andre lande på ferie?</b>
    - Jeg så nemlig i en udsendelse, at de får skrevet at de har afsonet dom i fængsel, og derfor vil nogle lande ikke have dem ind, eller sådan noget..
    Ellers er det bare mig der har hørt forkert..

• #17   14. apr 2009 Har svaret i PB

Kommentér på:
Fængsling

Annonce