{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund skal betale for fængsling
  • #2   29. sep 2014 I loven står der:

Stk. 4. Politidirektøren afholder omkostningerne ved hundens anbringelse i pension, men kan kræve beløbet refunderet af besidderen.

Det jeg hæfter mig ved er at der står KAN kræve beløbet refunderet. Altså må loven da give mulighed for at man ikke gør det når hunden går fri

• #3   29. sep 2014 Svineri, og for det andet, hundens tilstand efter "opholdet" syntes jeg simpelthen vægter sig op af mishandling fra deres side af !

• #5   29. sep 2014 Det er vel ikke helt usædvanligt at en hund der anbringes i en pension taber sig. Jeg kender ikke den specifikke sag og aner ikke hvordan pensionen behandler hundene, men hvis jeg smed Gaia i pension i et par måneder, ville hun heller ikke se for køn ud.
    Der er masser af hunde der ville gå helt fra foderet eller blive småtspisende under de forhold. Et pensionsophold kan jo være ganske stressende for en hund der er vandt til at være sammen med sine mennesker under noget roligere forhold

• #6   29. sep 2014 Fra bemærkningerne til hundeloven:

"Det overlades til politiets skøn at afgøre, i hvilke tilfælde besidderen skal refundere det beløb, som politiet har afholdt, herunder om refusionen skal ske helt eller delvist. I den forbindelse kan det f.eks. tillægges betydning, om sagens udfald bliver, at hunden skal aflives, eller om hunden har været anbragt i pension i et længere tidsrum på grund af forhold, som besidderen ikke har haft indflydelse på."

• #7   29. sep 2014 Ja så synes jeg jo egentligt politiet er nogen klaphatte i dette tilfælde. Det er jo helt fair at hunden må fjernes mens sagen undersøges... men ikke at ejer skal betale når den frifindes, og da slet ikke når man faktisk HAR taget højde for sådanne tilfælde i bemærkningerne til loven

• #8   29. sep 2014 Som jeg forstår det, er den her en af de hunde hvor en afgørelse blev lavet om, efter at hundeloven blev lavet om.
    Og politiets tanke er vel, at som loven var, da hunden blev beslaglagt ville afgørelsen have været aflivning.
    Men personligt syntes jeg det er lidt småligt

• #9   29. sep 2014 Hvis hunden kommer på internat eller hvor politiet nu anbringer hunden, og kommer ud derfra i den sørgelige forfatning som man på FB kunne se billeder af, så har politiet i den grad fejlet.
    De billeder tangere til dyremishandling, og det er jo ulovligt, vi nadre bliver jo straffet for den slags, men det sker åbenbart ikke når det er i stantens resi det forgår smiley

Der burde ikke betales en krone , men istedet for lægges sag an, mod de ansvarlige for dette misrøgt smiley

• #10   29. sep 2014 Enig med Cooper Svineri smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #12   29. sep 2014 Det er fuldstændig ligemeget hvorfor hunden har været der. Den er blevet frikendt og regningen for opholdet må politiet stå for. Hvorfor ikke bare indrømme at man har taget fejl og komme videre. Når man nu ikke kunne få hunden dømt,vil man på anden vis have ramt på ejer.

• #13   29. sep 2014 Enig Max

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #15   29. sep 2014 Det er for mig bestemt ikke klart. Når loven bliver lavet om har de ikke ret til at have hunden og må aflevere den tilbage. Hvorfor skal ejer så betale for ophold når loven nu siger at den ikke har lavet noget ulovligt?. Hunden er efter gældende lov frifundet og derfor kan ejer aldrig skulle betale for opholdet

At man har muligheden for at sende en regning er ikke det samme som at man skal gøre det. Der vil være andre tilfælde hvor hunden bliver taget for så senere at bliver frikendt. I de tilfælde kan det ikke være rigtig at politiet frasiger sig ansvaret for at tage fejl og det mener jeg man gør,når man sender en regning efter at det viser sig at hunden er frataget ejer uberettiget

• #16   29. sep 2014 Enig max!
    Og held og lykke med at forklare det, så ALLE forstår det smiley

• #17   29. sep 2014 Nemlig max

• #18   29. sep 2014 Nej der er I galt på den.
    Faktisk er det fordi det er en administrativ afgørelse at loven ministrene beslutter at de gamle sager skal vurderes efter den nye lov. Havde der været en straf til ejeren ville den blive afgjort udfra den lov der var gældende da overtrædelsen skete.

Men jeg mener stadigt at politiet burde betale, fordi det er en særlig situation, at man lader en lov have tilbagevirkende kræft, og der er et meget begrænset antal sager

• #19   29. sep 2014 Jeg er lidt uinteresseret i jura her. Hvad med anstændigheden?

• #21   29. sep 2014 Søren jeg er netop enig med dig i at politiet burde vise konduite, men Jeg er ikke enig i Max's juridiske konklusion.

Men hvis FairDog mener de har en sag, så "put your money where your mouth is" og anlæg en sag mod politiet.

• #22   30. sep 2014 Hvad er det der er forskel på den gamle og nye lov som du hele tiden nævner Kat?

• #23   30. sep 2014 Ginga -der er lavet en ændring på skambidningsparagraffen. Før ville et bid der krævede sting automatisk medføre at hunden blev aflivet (næsten) uanset omstændigheder.
    Nu er der åbnet op for muligheden for at en sagkyndig kan vurdere den enkelte sag

• #24   30. sep 2014 I forhold til internaterne tænker jeg egentligt at der skulle indøfres en eller anden form for godkendelse for at et internat kan benyttes af politiet.

Hvis jeg frivilligt afleverer min hund til internat, har jeg jo mulighed for at se stedet an og vælge det internat jeg mener vil tage bedst muligt vare på min hund.
    Den mulighed har jeg ikke hvis hunden er anbragt af politiet. Derfor mener jeg at der bør være mere kontrol (eller bare kontrol i det hele taget) med internater politiet benytter sig af.

Jeg mindes jo osse en sag herinde med en hund der var stukket af, blev fundet og afleveret i pension af politiet. Pensionen gav kun hunden lige tilstrækkeligt med foder til at overleve "den skal jo alligevel aflives" osv.
    -det er bare ikke godt nok, og da slet ikke når det er politiet der har sat hunden af på stedet.

Kommentér på:
Hund skal betale for fængsling

Annonce