{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest skambidt af hund :-(
  • #1   11. apr 2009 Hvornår helvede lære folk og holde deres køtere i snor.

• #2   11. apr 2009 En kamphund igen... hold nu op hvor er det bare trælst...

• #3   11. apr 2009 Synd for hesten og pigen , der kan da slet ikke være nogen diskution om hvad der skal ske med ejer og hund, ejeren skulle have en kæmpe bøde, og hunden aflives !!

• #4   11. apr 2009 Den der race kamphund burde forbydes!!

• #5   11. apr 2009 Ja det kunne have været undgået hvis den uansvarlige ejer havde holdt sin hund i snor!! Ja selvfølgelig skal hunden aflives.

• #6   11. apr 2009 Min største medfølelse med hesten, ejeren af hesten og de 2 andre piger på heste.
    Har ingen ord om hunden og dennes ejer.
    Blot at hunden ikke har bedt om at blive avlet, de skulle ikke findes.

• #8   11. apr 2009 Hvis man har en kamphund bør man kunne håndtere den, så andre mennesker ikke bliver generet eller kommer i fare!

• #9   11. apr 2009 stakkels hest (og rytter). Og i bedste fald ender det sikkert med at hundejeren slipper med en bøde for at have hunden løs (og det er vel næppe mere end 500kr).
    Hundens ansvarsfordikring, går jeg udfra tager sig af skaderne på hesten -hvis hunden da har sådan en

• #10   11. apr 2009 stakkels hest og stakkels rytter!

Når man kommer ridende stoler man bare på folk har styr på deres dyr!!

(og det er altså ikke kun muskelhunde der kan blive døve når de ser en hest!! det gælder ligeså meget for labradors osv!! men selvfølgelig tager man hunden i snor hvis der er heste smiley )

• #11   11. apr 2009 At hunden jagter en hest er jo meget normalt, kender flere hunde der gjorde det hvis de ellers fik lov til det. Dog syntes jeg det lyder virkelig voldsomt at hunden skulle havde skambidt hesten, så må der virkelig være gået noget galt.

Dog vil jeg sige at ejeren burde skamme sig, der burde virkelig være hårdere straffe for at være uansvarlig omkring sine dyr. !!! Få hundeejeren hårdt dømt!

• #13   11. apr 2009 Ja, det er utroligt at de stakkels piger samt hesten skulle udsættes for en sådan oplevelse. Håber de alle kommer sig.

Dog irriterer det mig grænseløst, at mange journalister IKKE ynder, at gøre deres arbejde ordentligt. Med det mener jeg, at alle bid episoder af nyere dato, man læser om har en overskrift hvori ordet 'kamphund..' indgår. Det tiltrækker jo læsere....

Har nu været vidne til gentagne gange, at journalisten ikke har fået fat i hvilken race det drejer sig om. Derpå kompenseret for dette ved at skrive 'en stor hund overfaldt' eller 'kamphund'. Hvilket irriterer mig grænseløst, da jeg egentlig er meget interesseret i at vide hvilken race hunden er af. Der findes også snart så meget stueavl og blandinger, at det kan være svært at se hvilken race hunden monstro er af.
    Derudover er alle store hunde jo ikke kamphunde!

Slutteligt tænker jeg på ejeren af hunden. Som må have været bevidst om sin hund i situationer, hvor andre dyr kan opfattes som 'vildt' og tænde jagtinstinket hos hunden. Det er ikke sådan noget som bare kommer fra en klar himmel, det er uden tvivl noget man har lagt mærke til hos hunden førhen.

Ærgerligt der igen igen skulle ske sådan noget, da jeg i mit stille sind går og håber på, at jo mindre omtale disse hunderacer får, jo mindre opmærksomhed vil de tiltrække sig fra de forkerte ejere, som har disse af de helt forkerte årsager.
    Tror på at hvis disse racer ikke nyder så meget opmærksomhed som de gør det hver gang der igen er en episode, som skaber en masse furore og udtalelser fra DKK og dernæst politikere, ville de inkompetente ejere eller de som anskaffer sig en sådan hund i ren provokation, forhåbentlig ikke tænke så langt, som til at anskaffe sig en.

• #14   11. apr 2009 Daisie - Det var nu ikke sådan ment, men hunden fejler jo ikke noget mentalt fordi den får træng til at jagte heste. ;o)

• #15   11. apr 2009 det var da utroligt. endnu en dag smiley hvor er det bare synd for pige og hest !!!

• #17   11. apr 2009 For et par år siden, kom der en mand gåede på vores private markvej med en Belgisk Hyrdehund.
    Den sprang ind på vores hestefold og begyndte at jage hestene. Manden kunne ikke kalde den til sig. Jeg løb derud og i det samme, bed den sig fast i et bagben på vores gamle 32 årige hoppe.
    Heldigvis, fik hun givet den et dask med det andet bagben, midt i panden, så den faldt bevidstløs om.
    Jeg gik ind på folden og bar hunden ud til ejeren....som var stiktosset over, at jeg havde farlige heste gående på min fold !!!

• #18   11. apr 2009 nå ja..hunden blev rask...men havde et hak i pandebrasken, resten af sit liv.
    Hoppen blev syet med 15 sting.

• #19   11. apr 2009 Hanne - HAHAHA farlige heste. Ej undskyld ved godt det ikke var en sjov episode, men det der måtte jeg grine lidt af.

Syntes det er forfærdeligt at ejerne ikke kan holde styr på deres hunde.

• #20   11. apr 2009 Ja, hesten var aggressiv, for hunden ville jo bare "hyrde"....det var dens natur.

• #21   11. apr 2009 uh,,så det lige i nyhederne.. føj da!!
    Hvor må det dog ha været en forfærdelig oplevelse for pigen.. og hesten der skræmt er løbet væk! .
    uh,, mine nakkehår rejser sig!.

• #22   11. apr 2009 jeg har ellers altid prøvet at rede det dårlige ry for muskelhunde.
    og prøvede at være med til at give dem et bedre ry ..

men kan godt se at det er en kamp uden ende når muskelhunde ejerne har hjernen under armen . og kun har disse hunde for at vise sig frem og få opmærksomhed og stolt selv kalder dem for kamphunde .
    og ødelægger det for andre seriøse muskelhunde ejer..

så jeg er også ved at trække mig tilbage for at lade være med at kæmpe for disse racer af muskelhunde ..
    bliver så harm over disse uerfarende hundeejer at jeg næsten også snart så disse racer af muskelhunde forbudt herhjemme ..

arme hest og arme piger .
    ja afliv kræet ..
    undskyld det syre opstød ..

• #23   11. apr 2009 Hanne-

Sådan en klovn.

• #24   11. apr 2009 Jeg har ligeså ondt af hunden.
    Tænk at have så en uansvarlig ejer.

• #25   11. apr 2009 Har lige set i nyhederne at de endnu ikke ved om hesten kommer igennem det, den skal have hudtransplantatione, så billeder af det, det var ret voldsomt:-(

• #26   11. apr 2009 Hanne N: Godt din hest kunne forsvare sig og sikke en ignorant hundeejer.

Jeg er blevet hyrdet af mine Belgiske Hyrdehunde, da de var hvalpe og unghunde, og det gør bare nas, men sådan et hyrdenap er altså ikke noget der laver hul på huden ellers kan det da hurtigt blive en dyr affære at få en hyrdehund til sin flok.

Håber, at du fik ham til at betale dyrlæge regningen.

• #27   11. apr 2009 M.I. - Ja, hans forsikring betalte, imod hans vilje.
    Et par år efter blev hunden aflivet, for den havde bidt ejerens datter i hånden, havde bidt deres kattekillinger ihjel og hønsene hos en nabo....og så havde den nappet hul i et par cyklisters bukser (incl mine)

Den gik for lud og koldt vand. Blev ladt alene ude, når de var på arbejde om dagen og om natten, når de var på druk.
    Det var frygtelig synd for hunden og var helt sikkert ejerens skyld, at den var blevet sådan.

• #28   11. apr 2009 Coqito -hvorfor er det så vigtigt hvad racer der er tale om? Er det ikke hamrende ligegyldigt?
    Og hvad forskel gør det for dig at der står "en stor hund"? Hvis nu hunden VAR en stor hund, jamen så er dedt vel ok at skrive det. Og kamphund dækker jo her over det samme som mange kalder muskelhund: altså en større muskulløs hund. Den havde jo osse været gal hvis der var skrevet amstaff og hunden så viste sig at være en SBT (eller anden race).

Pointen her er vel at en tumpet hundeejer har ladet sin hund jage og skambide en stakkels hest. Hunden var så af muskelhundetype (eller kamphundetype om man vil).

• #29   11. apr 2009 Hanne -det kan være et problem med hyrdehundene faktisk. Reiki vil osse MEGET gerne hyrde hestene (vores egne altså). Det har så hjulpet at lære ham hvornår og hvordan han må og ikke må.

Men går jeg i et område hvor jeg ved der er hestefolde e.l. så har han snor på -for kommer en hest forbi i galop e.l. så sætter han efter (det samme gælder får). Han ville ikke skade dyrene hvis han indhenter dem, da det jo slet ikke er i hans natur. men de færreste heste synes det er fedt at blive jaget af en hund, og man risikerer jo at rytteren falder af/hesten render ud fra folden/ens hund bliver sparket e.l.

• #30   11. apr 2009 Ja, hyrdehunde vil meget gerne løbe ting op og hvis den så er så understimuleret som det lyder til denne Belgiske Hyrdehund var, så er det ikke så mærkeligt at det gik galt.

Men igen, det er det med folk, der anskaffer sig en hund uden at sætte sig ind i hvad sådan en kræver. smiley

• #31   11. apr 2009 M.I. -netop. Har man en hund med kraftigt hyrdeinstinkt, så skal den da self ikke være løs nær andre dyr. For selvom de ofte ikke bider, så kan det da i den grad skræmme dyrene og skabe total panik på folden.

• #33   11. apr 2009 Theo's mor -en utrænet hyrdehund vil sjældent kunne hyrde "rigtigt". Altså samle og drive dyrene i ønsket retning osv. Man kan jo ikke styre hvad de laver, for det har de ikke lært.

Men instinktet er der for de fleste hyrders vedkommende, i mere eller mindre fremtrædende grad.

Og ja -det gælder da osse en utrænet labbe at den æææælsker at samle ting op og bære på dem, eller for en mynde at de gerne løber efter kaniner o.l.
    -instinkterne er der. På den trænede hund har man så bare lært at kontrollere og styre dem:o)

• #36   11. apr 2009 Theo's mor: Ja, hyrdehunde er rigtig gode eksempler på hvor stærke instinkter og raceegenskaber kan være ved alle disse arv kontra miljø diskussion, der findes herinde.

Jeg mener så også at hundens race i høj grad spiller en rolle mht. hundens adfærd. Ved begge mine Belgiske Hyrdehunde har det være meget tydeligt, at deres race blev lavet til at hyrde, vogte, beskytte og arbejde selvstændigt. Da min første hund, Aqui, så en flok køer for første gang, blev hun så ophidset at hun kastede op (i bilen) og da vi kom udenfor begyndte hun straks at cirkle dem ind, så meget det nu var muligt, taget i betragtning af at hun havde snor på og de var bag elhegn. smiley

• #38   12. apr 2009 Theo -sikke da nogen sludder GRR.. Tror det er godt jeg ikke er i den gruppe hehe.

Hvis det hele bare var et spørgsmål om træning, hvorfor pokker er der så overhovedet forskellige racer?
    For så må en labbe da være ligeså god til at hyrde som en border collie. Og hvorfor træner jeg så ikke reiki til jagt?

Reiki viser med al tydelighed hvor kraftigt instinkter træder igennem. Islænderen er lavet til at holde de store fugle fra lammene, og self til at drive fårene fra A til B.
    Allerførste gang jeg havde ham med til stranden, slap jeg ham (indkaldet virker jo normalt fint). 1½ time senere fik jeg ham endelig fanget, og det ved næsten at kaste mig over ham da han susede forbi.
    Her ved vesterhavet er der nemlig masser af måger, og dem fornøjede han sig vældigt med at jage *suk*
    -så kunne jeg da lige lære at holde min hund i snor på stranden *G*

Man ser det jo osse tydeligt ved labberne. Når man kommer hjem, er noget af det første de fleste labber vil gøre, at hente et eller andet de kan bære på mens de siger goddag. Om det så er en bamse, et kødben, en gren eller noget helt andet.

• #39   12. apr 2009 Min Baldur som er islandsk fårehund er født og opvokset i en stor by og har aldrig prøvet hyrdning på nogen måde.Han var 2 år da vi overtog ham og vi bor på en gård med med 7 shetlands ponyer,allerede den første gang han han var med i folden hos hestene løb han hen og begyndte at hyrde dem sammen,en hunds instinkter vil altid træde igennem

• #40   12. apr 2009 Ja, når man snakker om instinkter.
    Hyrdehund vil hyrde
    Labbe vil bære ting osv.
    Hvad vil en kamphunds så.........................
    Gid alle med disse hunde ville være ansvarlige...................(Ønsketænkning)

• #41   12. apr 2009 Michelle -strid kælling:

Prøv at læse det skrevne igen - og sammenlign med din besvarelse heraf - Hvor du jo netop selv understreget min pointe via dit indlæg hvor mange begreber frit får lov at flyde rundt eller får lov til at være objekt for din subjektive mening.

Ud fra din besvarelse af mit indlæg at dømme, kan jeg se at du desværre ikke 100 % har læst og forstået min pointe med indlægget.

En af delkonklusionerne er netop at alle store hunde IKKE hunde er kamphunde og omvendt og derfor er detaljerne vigtige.

Det er blevet for nemt netop at svinge omkring sig med ordene 'kamp-muskel-lignende-hundetype' - Hvilket der ofte bliver gjort og ofte pga uvidenhed, men også fordi at det sælger omtale og skaber frygt.

Du fordrejer desværre det jeg skriver, således at det passer ind i hvad du mener om denne sag, hvilket naturligvis ikke var pointen, da oplægget efter at have behandlet denne konkrete sag rejste sig til værende mere omspændende end som så.

• #43   12. apr 2009 Coqito -det er bestemt ikke min mening at fordreje nogen som helst ord.

Men jeg har overordentligt svært ved at se hvilken forskel det gør om racen på hunden er kendt.

Jeg er helt klar over at ikke alle store hunde er kamphunde. Men kamphunde bruges jo idag (desværre kan man vel sige) i flæng, helt som ordet muskelhund.
    Det beskriver for den almindelige dansker, blot en mellemstor eller stor kraftig hund. Så er vi nogen der skelner mellem kamphunde og andre hunde udfra deres oprindelige brug. Men for den gennemsnittelige dansker, er "kamphund" = mellemstor eller stor kraftig hund.

Journalisten har næppe selv fundet på at der var tale om en kamphund -det er nok vidner (pigerne) der har beskrevet hunden som sådan.

Racen er næppe kendt, og derfor skrives den jo heller ikke. Pointen er vel at der er tale om en kraftig hund med et solidt bid, der har overfaldet en stakkels hest, fordi ejeren var for tumpet til at holde den i snor.

• #44   12. apr 2009 Der er nyt her (link fjernet)

• #45   12. apr 2009 Bete -tak for updaten:o)

Jeg synes da det lyder rigtig fornuftigt (og tænk sig, der VAR tale om en muskelhund;o))

Umiddelbart tænker jeg at aflivning ikke er nødvendigt i sådan en sag HVIS ejer er indforstået med et permanent påbud om at føre hunde i snor på ALLE offentlige arealer.

• #47   12. apr 2009 Jeg mener heller ikke aflivning er nødvendig her men at den skal holdes i snor,ved ikke rigtigt med mundkurv men havde det været min ville jeg nok selv vælge en mundkurv til en start indtil man var sikker på at det ikke er noget den vil gøre igen.Som hesteavler og et helt liv med heste har jeg set flere forskellige hunde racer der bare ikke kunne tage synet af heste både små og store hunde,så mener ikke at fordi det lige er en kamp hund så skal den bare aflives.Jeg har intet imod racen, har selv kendt den rareste og mest godmodige af slagsen jeg mener at man som hunde ejer bør sætte sig ind i hvad det er for en type hund man har og derfra tager sine forholdsregler.så ulykker undgås bedst muligt.Hold hunden i snor det ville forhindre mange af den slags uheld.

Kommentér på:
Hest skambidt af hund :-(

Annonce