1.007 visninger
|
Oprettet:
Hest skambidt af hund :-( {{forumTopicSubject}}
Stakkels piger og hest:-(
http://www.fyens.dk/article/1221687:Indland-Fyn--Kamphund-i-blodrus-skambed-hest
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 278
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.185
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
sep 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 49
Har ingen ord om hunden og dennes ejer.
Blot at hunden ikke har bedt om at blive avlet, de skulle ikke findes.
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 69
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Hundens ansvarsfordikring, går jeg udfra tager sig af skaderne på hesten -hvis hunden da har sådan en
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Når man kommer ridende stoler man bare på folk har styr på deres dyr!!
(og det er altså ikke kun muskelhunde der kan blive døve når de ser en hest!! det gælder ligeså meget for labradors osv!! men selvfølgelig tager man hunden i snor hvis der er heste
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.123
Dog vil jeg sige at ejeren burde skamme sig, der burde virkelig være hårdere straffe for at være uansvarlig omkring sine dyr. !!! Få hundeejeren hårdt dømt!
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Dog irriterer det mig grænseløst, at mange journalister IKKE ynder, at gøre deres arbejde ordentligt. Med det mener jeg, at alle bid episoder af nyere dato, man læser om har en overskrift hvori ordet 'kamphund..' indgår. Det tiltrækker jo læsere....
Har nu været vidne til gentagne gange, at journalisten ikke har fået fat i hvilken race det drejer sig om. Derpå kompenseret for dette ved at skrive 'en stor hund overfaldt' eller 'kamphund'. Hvilket irriterer mig grænseløst, da jeg egentlig er meget interesseret i at vide hvilken race hunden er af. Der findes også snart så meget stueavl og blandinger, at det kan være svært at se hvilken race hunden monstro er af.
Derudover er alle store hunde jo ikke kamphunde!
Slutteligt tænker jeg på ejeren af hunden. Som må have været bevidst om sin hund i situationer, hvor andre dyr kan opfattes som 'vildt' og tænde jagtinstinket hos hunden. Det er ikke sådan noget som bare kommer fra en klar himmel, det er uden tvivl noget man har lagt mærke til hos hunden førhen.
Ærgerligt der igen igen skulle ske sådan noget, da jeg i mit stille sind går og håber på, at jo mindre omtale disse hunderacer får, jo mindre opmærksomhed vil de tiltrække sig fra de forkerte ejere, som har disse af de helt forkerte årsager.
Tror på at hvis disse racer ikke nyder så meget opmærksomhed som de gør det hver gang der igen er en episode, som skaber en masse furore og udtalelser fra DKK og dernæst politikere, ville de inkompetente ejere eller de som anskaffer sig en sådan hund i ren provokation, forhåbentlig ikke tænke så langt, som til at anskaffe sig en.
apr 2005
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 631
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.865
Den sprang ind på vores hestefold og begyndte at jage hestene. Manden kunne ikke kalde den til sig. Jeg løb derud og i det samme, bed den sig fast i et bagben på vores gamle 32 årige hoppe.
Heldigvis, fik hun givet den et dask med det andet bagben, midt i panden, så den faldt bevidstløs om.
Jeg gik ind på folden og bar hunden ud til ejeren....som var stiktosset over, at jeg havde farlige heste gående på min fold !!!
maj 2008
Hoppen blev syet med 15 sting.
apr 2005
Syntes det er forfærdeligt at ejerne ikke kan holde styr på deres hunde.
maj 2008
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
Hvor må det dog ha været en forfærdelig oplevelse for pigen.. og hesten der skræmt er løbet væk! .
uh,, mine nakkehår rejser sig!.
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
og prøvede at være med til at give dem et bedre ry ..
men kan godt se at det er en kamp uden ende når muskelhunde ejerne har hjernen under armen . og kun har disse hunde for at vise sig frem og få opmærksomhed og stolt selv kalder dem for kamphunde .
og ødelægger det for andre seriøse muskelhunde ejer..
så jeg er også ved at trække mig tilbage for at lade være med at kæmpe for disse racer af muskelhunde ..
bliver så harm over disse uerfarende hundeejer at jeg næsten også snart så disse racer af muskelhunde forbudt herhjemme ..
arme hest og arme piger .
ja afliv kræet ..
undskyld det syre opstød ..
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
Sådan en klovn.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 77
Tænk at have så en uansvarlig ejer.
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 75 Svar: 485
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Jeg er blevet hyrdet af mine Belgiske Hyrdehunde, da de var hvalpe og unghunde, og det gør bare nas, men sådan et hyrdenap er altså ikke noget der laver hul på huden ellers kan det da hurtigt blive en dyr affære at få en hyrdehund til sin flok.
Håber, at du fik ham til at betale dyrlæge regningen.
maj 2008
Et par år efter blev hunden aflivet, for den havde bidt ejerens datter i hånden, havde bidt deres kattekillinger ihjel og hønsene hos en nabo....og så havde den nappet hul i et par cyklisters bukser (incl mine)
Den gik for lud og koldt vand. Blev ladt alene ude, når de var på arbejde om dagen og om natten, når de var på druk.
Det var frygtelig synd for hunden og var helt sikkert ejerens skyld, at den var blevet sådan.
jan 2007
Og hvad forskel gør det for dig at der står "en stor hund"? Hvis nu hunden VAR en stor hund, jamen så er dedt vel ok at skrive det. Og kamphund dækker jo her over det samme som mange kalder muskelhund: altså en større muskulløs hund. Den havde jo osse været gal hvis der var skrevet amstaff og hunden så viste sig at være en SBT (eller anden race).
Pointen her er vel at en tumpet hundeejer har ladet sin hund jage og skambide en stakkels hest. Hunden var så af muskelhundetype (eller kamphundetype om man vil).
jan 2007
Men går jeg i et område hvor jeg ved der er hestefolde e.l. så har han snor på -for kommer en hest forbi i galop e.l. så sætter han efter (det samme gælder får). Han ville ikke skade dyrene hvis han indhenter dem, da det jo slet ikke er i hans natur. men de færreste heste synes det er fedt at blive jaget af en hund, og man risikerer jo at rytteren falder af/hesten render ud fra folden/ens hund bliver sparket e.l.
aug 2008
Men igen, det er det med folk, der anskaffer sig en hund uden at sætte sig ind i hvad sådan en kræver.
jan 2007
jan 2007
Men instinktet er der for de fleste hyrders vedkommende, i mere eller mindre fremtrædende grad.
Og ja -det gælder da osse en utrænet labbe at den æææælsker at samle ting op og bære på dem, eller for en mynde at de gerne løber efter kaniner o.l.
-instinkterne er der. På den trænede hund har man så bare lært at kontrollere og styre dem:o)
aug 2008
Jeg mener så også at hundens race i høj grad spiller en rolle mht. hundens adfærd. Ved begge mine Belgiske Hyrdehunde har det være meget tydeligt, at deres race blev lavet til at hyrde, vogte, beskytte og arbejde selvstændigt. Da min første hund, Aqui, så en flok køer for første gang, blev hun så ophidset at hun kastede op (i bilen) og da vi kom udenfor begyndte hun straks at cirkle dem ind, så meget det nu var muligt, taget i betragtning af at hun havde snor på og de var bag elhegn.
jan 2007
Hvis det hele bare var et spørgsmål om træning, hvorfor pokker er der så overhovedet forskellige racer?
For så må en labbe da være ligeså god til at hyrde som en border collie. Og hvorfor træner jeg så ikke reiki til jagt?
Reiki viser med al tydelighed hvor kraftigt instinkter træder igennem. Islænderen er lavet til at holde de store fugle fra lammene, og self til at drive fårene fra A til B.
Allerførste gang jeg havde ham med til stranden, slap jeg ham (indkaldet virker jo normalt fint). 1½ time senere fik jeg ham endelig fanget, og det ved næsten at kaste mig over ham da han susede forbi.
Her ved vesterhavet er der nemlig masser af måger, og dem fornøjede han sig vældigt med at jage *suk*
-så kunne jeg da lige lære at holde min hund i snor på stranden *G*
Man ser det jo osse tydeligt ved labberne. Når man kommer hjem, er noget af det første de fleste labber vil gøre, at hente et eller andet de kan bære på mens de siger goddag. Om det så er en bamse, et kødben, en gren eller noget helt andet.
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.032
sep 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 49
Hyrdehund vil hyrde
Labbe vil bære ting osv.
Hvad vil en kamphunds så.........................
Gid alle med disse hunde ville være ansvarlige...................(Ønsketænkning)
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Prøv at læse det skrevne igen - og sammenlign med din besvarelse heraf - Hvor du jo netop selv understreget min pointe via dit indlæg hvor mange begreber frit får lov at flyde rundt eller får lov til at være objekt for din subjektive mening.
Ud fra din besvarelse af mit indlæg at dømme, kan jeg se at du desværre ikke 100 % har læst og forstået min pointe med indlægget.
En af delkonklusionerne er netop at alle store hunde IKKE hunde er kamphunde og omvendt og derfor er detaljerne vigtige.
Det er blevet for nemt netop at svinge omkring sig med ordene 'kamp-muskel-lignende-hundetype' - Hvilket der ofte bliver gjort og ofte pga uvidenhed, men også fordi at det sælger omtale og skaber frygt.
Du fordrejer desværre det jeg skriver, således at det passer ind i hvad du mener om denne sag, hvilket naturligvis ikke var pointen, da oplægget efter at have behandlet denne konkrete sag rejste sig til værende mere omspændende end som så.
jan 2007
Men jeg har overordentligt svært ved at se hvilken forskel det gør om racen på hunden er kendt.
Jeg er helt klar over at ikke alle store hunde er kamphunde. Men kamphunde bruges jo idag (desværre kan man vel sige) i flæng, helt som ordet muskelhund.
Det beskriver for den almindelige dansker, blot en mellemstor eller stor kraftig hund. Så er vi nogen der skelner mellem kamphunde og andre hunde udfra deres oprindelige brug. Men for den gennemsnittelige dansker, er "kamphund" = mellemstor eller stor kraftig hund.
Journalisten har næppe selv fundet på at der var tale om en kamphund -det er nok vidner (pigerne) der har beskrevet hunden som sådan.
Racen er næppe kendt, og derfor skrives den jo heller ikke. Pointen er vel at der er tale om en kraftig hund med et solidt bid, der har overfaldet en stakkels hest, fordi ejeren var for tumpet til at holde den i snor.
dec 2008
jan 2007
Jeg synes da det lyder rigtig fornuftigt (og tænk sig, der VAR tale om en muskelhund;o))
Umiddelbart tænker jeg at aflivning ikke er nødvendigt i sådan en sag HVIS ejer er indforstået med et permanent påbud om at føre hunde i snor på ALLE offentlige arealer.
dec 2008
Hest skambidt af hund :-(