{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Støt op omkring denne gruppe {{forumTopicSubject}}

Nu er der kommet et lovforslag om at alle muskelhunde/store racer skal bære mundkurv hvis de er over 6mdr.
Dette er jeg strengt imod !! Ved at være medlem af denne gruppe, viser du, at du også er imod det..
Så sig : "NEJ til mundkurv - JA til ansvar !! "

www.hundegalleri.dk/grupper/nejtilmundkurvjatilansvar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støt op omkring denne gruppe
  • #1   12. apr 2009 Det er med en vis skepsis jeg tror sådan et forbud kan håndhæves i praksis..

Jeg tror desværre det ender med et endegyldt forbud i dk..

• #2   12. apr 2009 Når et vis antal brugere er oprettet i div, grupper, bliver der aftalt protest
    I mange grupper er man allerede igang...

• #3   12. apr 2009 Er det så dårligt et forslag...?

Dansk Folkepartis forslag betyder at:
    - Alle hunde, som kan defineres som muskelhunde og som er over seks måneder, skal bære mundkurv.

- For at eje en muskelhund, skal man have en tilladelse fra politiet.

- Tilladelsen gives kun til personer over 25 år.

- Politipåbud om mundkurv skal følge hunden - og ikke følge ejeren som i dag. Hvis ikke påbudet overholdes, skal hunden kunne aflives.

- Alle hunde skal registreres i et hunderegister i det øjeblik, de forlader opdrætteren. Det er nødvendigt, fordi DF på sigt vil indføre et hundekørekort.

- Alle hunde - uanset race - over seks måneder skal i snor, når de befinder sig udendørs i byområder.

- Hvis reglerne overtrædes skal bøderne lyde på mindst 2000 kroner. I dag er bøden ifølge Marlene Harpsøe kun på omkring 500 kroner.

• #4   12. apr 2009 Hvad er en muskelhund så ?

Hvad med blandinghunde, som har "almindelig" hund i sig og muskelhund ?

Jeg håber da virkelig at de gør folk opmærksom på helt nøjagtig hvilke det drejer sig om.

• #5   12. apr 2009 Vil også gerne vide hvilke racer der så skal bære mundkurv??

• #7   12. apr 2009 Theo..:
    Ja, det med mundkurven ser jeg nu også gerne ændret.....
    Og avl kun på tavlehunde ville da være ønsketænkning...((o:

• #10   12. apr 2009 Jeg synes egentligt forslaget er ok (det med mundkurven kan så diskteres).

MEN jeg siger som altid: hvem skal håndhæve det? Politiet har jo ikke tiden til at rende rundt og give bøder til hundeejere, og tjekke om de nu osse overholder de regler der er. Så flere regler, vil desværre ikke gøre den store forskel.

Istedet så jeg gerne at man i første omgang "bare" gav politiet de fornødne resourcer (staves) til at håndhæve de allerede gældende regler.

At ændre så mundkurvepåbudet følger hunden istedet for ejeren, og så alle hunde skal reg inden de forlader opdrætter, ville være de eneste punkter jeg mener skulle indføres nu og her.

• #11   12. apr 2009 Håndhævning af en sådan lov? Tja, dele af politiets abejde i ft hunde feks at de skal føres i snor i byer, kan da "udliciteres" .Ligesom p-vagter der tjekker og uddeler bøder. Ligeledes i ft de andre punkter. Det giver samtidig nye arbejdspladser og ny firmaer kan starte op. Bare en tanke... Men der slår jeg vist for stort et brød op *GG*

Det med mundkurv tror jeg ikke bliver til noget, da det vil blive meget svært rent jurdisk at få defineret, hvilke de hunde man mener det drejer sig om.
    Og det er iøvrigt endnu en måde at straffe alle på efter laveste fællesnævner, istedet for det fåtal som reelt er de uegnede ejere.

• #12   12. apr 2009 Terese -det var en mulighed (at udlicitere altså), men jeg tvivler på der tænkes i de baner.
    Det er jo så nemt at pålægge politiet ekstra opgaver, og så ikke give dem midlerne til at udføre dem. Så kan vi firtsat bebrejde politiet når tingene ikke går som de skulle.

• #13   12. apr 2009 Netop Michelle - Måske jeg skulle forfatte en mail til både Brian Mikkelsen og Inger Støjberg om "udliciteringen" - så kan de samarbejde om hundelov og at få flere i beskæftigelse... (Ej jeg er lidt for fjollet i dag)
    Og troller vist... Dette er jo en tråd om at støtte en bestemt gruppe - sorry - trådstarter...

• #14   12. apr 2009 Super forslag undtagen dette punkt
    "Alle hunde, som kan defineres som muskelhunde og som er over seks måneder, skal bære mundkurv."
    Dette punkt kan jeg ikke tilslutte mig, men resten er super fint!
    De er sgu ik helt tumpede de der DF!!

RSK

• #16   12. apr 2009 Jeg synes nu lovforslaget lyder udmærket, måske bortset fra det med mundkurven. Men det kunne da løse en masse problemer, som man har med de hunde, og det må da også være i de ansvarlige muskelhunde-ejeres interesse?

• #17   13. apr 2009 Jeg siger ikke jeg er uenig med det, jeg er uenig i at hunden skal have mundkurv på... Et lov burde gælde for alle racer ... som det jo også gør med loven for menneskerne ....

Men alle grupper som denne, er blevet samlet til EN stor, så vi alle er samlet på et sted

• #19   13. apr 2009 Ja jeg fatter dælme heller ikke hvorfor f.eks. min race, som der slet ikke findes ret mange af i landet, som ikke fungerer som potensforlænger, som ikke trækkes med skamavl af værste skuffe osv, skal rammes af en lov der skal dæmme op for det problem der er med visse racer (og jo der ER et problem), blot for at ejere af disse racer, ikke skal føle sig stødte

• #22   13. apr 2009 Man kan meget hurtigt gøre noget uretfærdigt i retfærdighedens navn.

Det giver altså ikke mening, at tolerere mundkurv på den betingelse, at alle får mundkurv på.
    Det er lidt at skyde gråspurve med kanoner...

Kommentér på:
Støt op omkring denne gruppe

Annonce