3.637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Naboen forgifter katte Naboen forgifter katte

Vi botr i et lille samfund og forholdsvis tæt. Min nabo tager lige fat i mig over hækken og siger jeg nok lige skal holde mine katte inde i nat.. De har lagt gift ud til en af nabokattene som de mener skider i deres have.
Vi bor med 10 meters mellemrum og jeg har aldrig fundet kattelort i min have - men de finder - ifølge dem selv indtil flere om dagen. Og det var altså nabokatten tilhørende den nabo de ikke kan lide. Så nu har de altså forgiftet en skål rejer med et stærkt morfin præperat..

Jeg finder tanken afskyelig og er virkelig i et dilemma - jeg kommer fint ud af det med mine naboer og ønsker ikke det skal ændres- men deler ikke deres had for katte. Jeg har jo selv to katte

Hva pokker gør man

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Naboen forgifter katte
  • #1   23. apr 2009 du sætter en stopper for det med det samme... fjerner den skål mad.. det kan ikke være rigtigt at en kat må dø fordi at den skider ubelejligt... så må dens ejer holde den inde i huset eller den må findes en anden løsning.. jeg ville blive tosset hvis min kat blev forgiftet

• #3   23. apr 2009 Jeg ville helt klart fjerne skålen, eller gå over og sige det til den anden nabo!
    Det skal godt nok ikke gå ud over katten da.

• #4   23. apr 2009 Jeg er ikke klar over hvor skålen er. Desuden kan jeg jo ikke bare vade ind på deres grund og gøre oprør...
    Jeg ønsker ikke at puste til ilden - men ønsker jo heller ikke mine katte skal dø... Jeg har nu ikke set den pågældende kat i dag men mine egne har rendt ude hele dagen.. Så jeg frygter da det er dem der evt har skidt i deres have..

Men de har set sig sure på damen der har den fordi hun er lidt anderledes.

De fortæller lystigt om at deres jagthvalp de lige har fået inden længe vil jagte - og flå de her sagesløse katte..

Det er to ellers fornuftige mennesker med fornuftige interesser osv..

Jeg synes sku det er ved at spidse til da

• #6   23. apr 2009 Tvivler på at den form for "aflivning" er lovlig -så fat i politiet.

Jeg forstår til fulde din nabo, der føler sig generet og ønsker at gøre noget ved problemet. men han må jo så gribe fat i katteejeren, eller holde loven, og annoncere i en lokalavis, hvorefter han må skyde katten

• #8   23. apr 2009 Naboen med den upopulære kat er desværre ikke hjemme nu.. Jeg går og spejder efter hendes kat for at tage den ind indtil hun kommer hjem igen...
    Katteejeren betragter sine katte som børn og når/hvis den her kat dør tror jeg det er lige før hun dør med.. Og jeg tror bestemt det er en af årsagere til at de skal gå ud over katten her.. Mig bekendt har de aldrig skændtes eller andet.. Det er sku helt forrykt

• #9   23. apr 2009 Jeg tror jeg ville advare den nabo det var sigtet mod, og så kontakte politiet, evt. se om du kan finde ud af hvor det er placeret.

• #10   23. apr 2009 Søster -som sagt ville jeg prøve at kontakte politiet. Hvis han ønsker at blive fri for katten, så er der jo regler på området.

Han må f.eks. tilbageholde katten så længe han giver ejer besked inden 24 timer, han kan aflevere den på internat, han kan annoncere i avisen hvorefter han må skyde den (hvis øvrige regler fro brug af våben er overholdt) osv
    -men sætte gift ud, mener jeg bestemt ikke er lovligt.

Og så ville jeg nok give katteejeren besked, så denne kan holde sine katte hjemme fremover -for egentligt er det vel heller ikke rimeligt overfor naboen, at han skal lægge have til alverdens kattes efterladenskaber.

• #12   23. apr 2009 Selvfølgelig er det ikke rimeligt at naboen skal ligge have til alverdens efterladenskaber.. Men som sagte tror jeg nu det størte problem er opstået inde i hovedet på dem.. Vi har haver lkige over for hinanden - adskildt af en 5 meter bred vej.. Naboen med katten og jeg deler hæk.Så vi bor tæt. Kattenaboen har desuden et ukendt antal indekatte som hun ikke ønsker at lukke ud da hu mener at det vil genere naboerne for meget. Så hun er altså bevidst om at mange katte kan skabe mangle problemer.. Så hun er ihvertfald til at snakke med.

Jeg vil lige tage en snak med politiet

• #13   23. apr 2009 hvorfor siger du ikke fra -- kan ikke se der er noget godt naboskab der er værd at bevare hvis de opfører sig sådan -- sikke dog nogle helt igennem ubehagelige mennesker

• #15   23. apr 2009 Det er bare rigtig nemt at sidde bag skærmen og spørge til hvorfor jeg ikke gør det ene og det andet..

Jeg har ikke nosserne til at konfrontere dem - sådan er det.. Jeg synes det er forkert og jeg ville aldrig selv gøre det...

Har kontaktet politiet som fortæller at en kat lever som mere eller mindre fredløs og at naboen ikke skal annoncere nogen steder om at han afliver katten. Aflivningen skulle dog foregå humant...Om det er humant at overdosere den med morfin skal jeg ikke kunne sige

• #16   23. apr 2009 jeg håber inderligt den lov med at hvis man annoncere i avisen må skyde andres dyr bliver ulovliggjort... lorte lov :S

• #17   23. apr 2009 Jeg syntes, at det er helt vildt at man kan være vidne til dette!!!!!!!
    Jeg havde simpelthen været FULDSTÆNDIG ligeglad og hældt rejerne langt ned i halsen på naboen selv - nosser eller ej - sådan er det bare

• #19   23. apr 2009 Sådan noget forbandet svineri...... jeg ville omgående gå ind til naboen , og bede dem om at fjerne den skål............. og sige til dem, at hvis de ikke gør det .... og nogen katte i området dør... ringer du til Politiet...

Det er strafbart at gå og forgifte andres dyr.

Føj for nogen naboer at have...... for mig lyder de sgu ikke særlig fornuftige....

• #20   23. apr 2009 Marie -nu er det jo så heller ikke tilladt i et tætbebygget villakvarter, men jeg ved jo ikke hvordan trådstarter bor.

Jeg synes den lov er helt fin -så må folk sgu holde deres kræ hjemme. Det er jo ikke sådan at man bare lige kan gå ud og skyde en hund/kat der en enkelt gang er stukket af.
    Men en hund/kat der hele tiden og igen, render rundt inde i ens have, kan man så skyde, efter man har annonceret det i avisen.

Jeg har dælme mere end en gang haft lyst til at skyde mine forældres naboers hunde (nu har jeg ikke jagttegn så det er jo ikek så aktuelt). De rendte og sked overalt på mine forældres grund, de rendte oppe ved mine forældre, så vi ikke kunne risikere at lukke vores hunde ud, endsige selv gå ud når de var der, idet de ikke virkede særligt venlige, og jeg ved de jagtede deres egne heste, så hvem ved hvad de ville gøre ved vores osv
    -og ja, naboerne var kontaktet adskillige gange uden resultat.

Så havde jeg haft jagttegn, så kan jeg garantere at de var blevet skudt. jeg synes loven er helt fair, men bør self ikke benyttes som første løsning. At prøve at finde en løsning sammen med naboen, må jo bestemt være at foretrække.

Men skal man "aflive" en nabos dyr, skal det da så sandeligt foregå efter loven = ikke ved at sætte giftskåle ud o.l. og man burde da forsøge sig med at indfange katten og evt aflevere på internat forinden, hvis ikke naboen er villig til at holde den hjemme.

• #21   23. apr 2009 Ellers kunne man jo gøre som jeg gjorde.....

Min forrige nabo havde også 2 katte , der altid sked i vores have......men de påstod hårdnakket , at det IKKE var deres katte der gjorde det.....( he he ... det skal lige siges det var en præst og en kordegn , der var mine naboer )...

Nå.... men jeg gjorde det , at jeg tog en sådan en sprøjteflaske ( der kunne sprøjte rigtig langt )......

Den fyldte jeg med vand.... kom en god slat GRØN FRUGTFARVE i...... og ventede så lige på , en dag kattene var i haven igen.

Så fik de ellers på alle tangenterne..... og de spurtede fuldstændige våde og GRØNNE ind gennem deres kattelem.....( som sad i deres soveværelsedør )... op over deres dobbeltseng... og videre op i stuen...

Og jeg så aldrig kattene i vores have mere..... ... jeg så godt nok kattene et par gange..... og de var grønne i flere uger.... *LOOOOL*

Det er en god måde at få folk til at holde deres katte på egen matrikel... *GG*

• #22   23. apr 2009 En kat må man skyde uden og annoncere det nogle steder ifølge betjenten jeg lige snakkede med..

Vi bor ret tæt i villa kvarter - så det er da lige vel voldsomt at skyde på hinandens katte herinde i kvarteret

• #23   23. apr 2009 Søster -hvis i bor i et tæt villakvarter, så er det næppe heller lovligt at skyde katten der. Våbenloen skal jo osse overholdes, når det er folks kæledyr der står for skud.
    -andet ville da osse være temmeligt bekymrende:o)

Hvad sagde betjenten til giften?

• #24   23. apr 2009 en anden ting jeg tænker på...

kunne det tænkes at det var en lille stik pille til dig - at de siger som de siger? fordi de ved at det er dine katte der render rundt inde hos dem?

bare en tanke?

• #25   23. apr 2009 Fru A ~ SKK SNOB ©

Jeg tænkte nøjagtig det samme..... :O)

• #26   23. apr 2009 Han var i tvivl om gift kunne kategoriseses som en human aflivningsmetode

Hvis det er en stikpille så fhar jeg ikke forstået den.

Vi har fået mange snakke om de her katte.. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke kan garantere at mine katte ikke går i dere have men siger at de er i deres fulde ret til at jagte dem ud enten ved råb, strinte vand på dem eller hvad de nu har tænkt sig.. Men de nævner ikke mine katte som værende problemet.. Har de problemer med mine dyr så kommer de og siger det til mig - det er jeg ikke i tvivl om

• #27   23. apr 2009 Sådan et modbydeligt svin :o(
    Og er han sikker på, at det ikke er pindsvinelort ?.....det ligner nemlig kattelort. Katte får sku skyld for meget, men har han nogle beviser mon ?

• #28   23. apr 2009 Tjah, hold dine dyr inde på din egen matrikel, det er hvad der sker når man lader sine dyr løbe. Jeg kan ikke rigtigt se det "forkerte" i det med rejerne, godt nok går det ud over uanende dyr men har man udtømt alle andre muligheder, dialog, så må man jo tage skridtet videre....

Jeg elsker dyr men mener at man som ejer har enormt ansvar, det være sig hund i snor, kat der ikke skider andre steder end i bakken osv. og her er der tydeligvis nogen der har et problem med et fremmed dyrs efterladenskaber.

Hvad hvis deres lille barn, hvis de har et, samler en lort op og putter skidtet i munden? Det er da mere alvorligt!!!

• #29   23. apr 2009 Steffen -så skidt pyt med pindsvin, fugle og hvad har vi?

Man KAN løse sådan et problem, både lovligt og uden at det går udover diverse dyr der intet har med det at gøre.

Men er ellers helt enig at at katteejere bør lære at holde deres kræ hjemme, når de bor i et villakvarter.

• #30   23. apr 2009 Jeg forstår indlægget som en nabo der er hamrendes træt af lort i haven, om alle muligheder er udtømt kan jeg ikke spå om, men jeg ville godt nok også være negativ over at have kattelort i haven!

Fugle, pindsvin, dræbersnegle og fisk, det er bare at placere maddingen uden for rækkevidde.... Og smutter der en solsort eller 2 går bestanden nok ikke ned af den grund.

• #31   24. apr 2009 uanset hvad så er det ikke lovligt at sætte en skål med stærk menneskemorfin i udenfor, så politiet skal tage sig af det

• #32   24. apr 2009 jeg har lige måtte aflive min maine coon pga forgiftning.. det at se sin kat være så syg, og ikke kunne styre nerver og muskler, er et rigtig grimt syn..
    dyrlægen anbefalede aflivning, og nu går jeg med tankerne om, hvem der har forgiftet ham, og med hvad..

• #34   24. apr 2009 michelle - det er også lovligt at tage hunden sin varetægt og aflevere den på internat så længe man lader ejeren vide det iden for 24 timer... det er sq da langt mere ansvarligt og menneskeligt at gøre sådan.
    det med at skyde dyr eller pudse hunden på dem fordi de skider i ens have er grotesk - synes jeg.

• #35   24. apr 2009 Der er efter min mening ingen undskyldninger for at gøre dyr fortræd.. er det fordi man ikke kan li katte, er en gang vand ikke skadeligt for katten, og det ved vi vel alle, at de fleste katte ikke kan li..
    At forgifte, skyde og gøre andet livstruende ved andres kæledyr, er efter min mening fuldstændig psykopatisk..
    Men vi er HELDIGVIS så forskellige..

• #36   24. apr 2009 Er man bare en smule glad for sine dyr så holder man dem hjemme! Du har ingen anelse om hvor stor irritation de kan være for andre mennesker hvis man lader dem strejfe!!

I nat har vi haft en kat oppe på køleren af vores nye Fiat 500, med ridser til følge, jeg har selvfølgelig ingen anelse om hvem ejeren af katten er eller om det er en vildkat.
    Ser jeg katten på køleren er der ikke nogen tvivl om hvad jeg gør.....

• #37   24. apr 2009 Marie -år det drejer sig om temmeligt sky hunde, som man ikke aner hvad gør når man kommer nær dem, så har jeg ikke den store trang til at gøre forsøg på at fange dem.

Nu er de flyttet så problemet er jo heldigvis ovre. Men jeg har forståelse for at nogen vælger at benytte sig af den lov -såfremt de altså prøver andre muligheder først, såsom at tale med naboen osv

• #38   24. apr 2009 Er der nogen opdatering på selve historien?
    nogle døde katte, eller har du haft en snak med hende der har "problemkatten"..?

Kommentér på:
Naboen forgifter katte

Annonce