Naboen forgifter katte Naboen forgifter katte
Vi botr i et lille samfund og forholdsvis tæt. Min nabo tager lige fat i mig over hækken og siger jeg nok lige skal holde mine katte inde i nat.. De har lagt gift ud til en af nabokattene som de mener skider i deres have.
Vi bor med 10 meters mellemrum og jeg har aldrig fundet kattelort i min have - men de finder - ifølge dem selv indtil flere om dagen. Og det var altså nabokatten tilhørende den nabo de ikke kan lide. Så nu har de altså forgiftet en skål rejer med et stærkt morfin præperat..
Jeg finder tanken afskyelig og er virkelig i et dilemma - jeg kommer fint ud af det med mine naboer og ønsker ikke det skal ændres- men deler ikke deres had for katte. Jeg har jo selv to katte
Hva pokker gør man
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 311
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Det skal godt nok ikke gå ud over katten da.
okt 2008
Følger: 1 Emner: 95 Svar: 329
Jeg ønsker ikke at puste til ilden - men ønsker jo heller ikke mine katte skal dø... Jeg har nu ikke set den pågældende kat i dag men mine egne har rendt ude hele dagen.. Så jeg frygter da det er dem der evt har skidt i deres have..
Men de har set sig sure på damen der har den fordi hun er lidt anderledes.
De fortæller lystigt om at deres jagthvalp de lige har fået inden længe vil jagte - og flå de her sagesløse katte..
Det er to ellers fornuftige mennesker med fornuftige interesser osv..
Jeg synes sku det er ved at spidse til da
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Jeg forstår til fulde din nabo, der føler sig generet og ønsker at gøre noget ved problemet. men han må jo så gribe fat i katteejeren, eller holde loven, og annoncere i en lokalavis, hvorefter han må skyde katten
okt 2008
Katteejeren betragter sine katte som børn og når/hvis den her kat dør tror jeg det er lige før hun dør med.. Og jeg tror bestemt det er en af årsagere til at de skal gå ud over katten her.. Mig bekendt har de aldrig skændtes eller andet.. Det er sku helt forrykt
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
jan 2007
Han må f.eks. tilbageholde katten så længe han giver ejer besked inden 24 timer, han kan aflevere den på internat, han kan annoncere i avisen hvorefter han må skyde den (hvis øvrige regler fro brug af våben er overholdt) osv
-men sætte gift ud, mener jeg bestemt ikke er lovligt.
Og så ville jeg nok give katteejeren besked, så denne kan holde sine katte hjemme fremover -for egentligt er det vel heller ikke rimeligt overfor naboen, at han skal lægge have til alverdens kattes efterladenskaber.
okt 2008
Jeg vil lige tage en snak med politiet
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
okt 2008
Jeg har ikke nosserne til at konfrontere dem - sådan er det.. Jeg synes det er forkert og jeg ville aldrig selv gøre det...
Har kontaktet politiet som fortæller at en kat lever som mere eller mindre fredløs og at naboen ikke skal annoncere nogen steder om at han afliver katten. Aflivningen skulle dog foregå humant...Om det er humant at overdosere den med morfin skal jeg ikke kunne sige
apr 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 228 Svar: 1.176
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Jeg havde simpelthen været FULDSTÆNDIG ligeglad og hældt rejerne langt ned i halsen på naboen selv - nosser eller ej - sådan er det bare
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 10.998
Det er strafbart at gå og forgifte andres dyr.
Føj for nogen naboer at have...... for mig lyder de sgu ikke særlig fornuftige....
jan 2007
Jeg synes den lov er helt fin -så må folk sgu holde deres kræ hjemme. Det er jo ikke sådan at man bare lige kan gå ud og skyde en hund/kat der en enkelt gang er stukket af.
Men en hund/kat der hele tiden og igen, render rundt inde i ens have, kan man så skyde, efter man har annonceret det i avisen.
Jeg har dælme mere end en gang haft lyst til at skyde mine forældres naboers hunde (nu har jeg ikke jagttegn så det er jo ikek så aktuelt). De rendte og sked overalt på mine forældres grund, de rendte oppe ved mine forældre, så vi ikke kunne risikere at lukke vores hunde ud, endsige selv gå ud når de var der, idet de ikke virkede særligt venlige, og jeg ved de jagtede deres egne heste, så hvem ved hvad de ville gøre ved vores osv
-og ja, naboerne var kontaktet adskillige gange uden resultat.
Så havde jeg haft jagttegn, så kan jeg garantere at de var blevet skudt. jeg synes loven er helt fair, men bør self ikke benyttes som første løsning. At prøve at finde en løsning sammen med naboen, må jo bestemt være at foretrække.
Men skal man "aflive" en nabos dyr, skal det da så sandeligt foregå efter loven = ikke ved at sætte giftskåle ud o.l. og man burde da forsøge sig med at indfange katten og evt aflevere på internat forinden, hvis ikke naboen er villig til at holde den hjemme.
jul 2007
Min forrige nabo havde også 2 katte , der altid sked i vores have......men de påstod hårdnakket , at det IKKE var deres katte der gjorde det.....( he he ... det skal lige siges det var en præst og en kordegn , der var mine naboer )...
Nå.... men jeg gjorde det , at jeg tog en sådan en sprøjteflaske ( der kunne sprøjte rigtig langt )......
Den fyldte jeg med vand.... kom en god slat GRØN FRUGTFARVE i...... og ventede så lige på , en dag kattene var i haven igen.
Så fik de ellers på alle tangenterne..... og de spurtede fuldstændige våde og GRØNNE ind gennem deres kattelem.....( som sad i deres soveværelsedør )... op over deres dobbeltseng... og videre op i stuen...
Og jeg så aldrig kattene i vores have mere..... ... jeg så godt nok kattene et par gange..... og de var grønne i flere uger.... *LOOOOL*
Det er en god måde at få folk til at holde deres katte på egen matrikel... *GG*
okt 2008
Vi bor ret tæt i villa kvarter - så det er da lige vel voldsomt at skyde på hinandens katte herinde i kvarteret
jan 2007
-andet ville da osse være temmeligt bekymrende:o)
Hvad sagde betjenten til giften?
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
kunne det tænkes at det var en lille stik pille til dig - at de siger som de siger? fordi de ved at det er dine katte der render rundt inde hos dem?
bare en tanke?
jul 2007
Jeg tænkte nøjagtig det samme..... :O)
okt 2008
Hvis det er en stikpille så fhar jeg ikke forstået den.
Vi har fået mange snakke om de her katte.. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke kan garantere at mine katte ikke går i dere have men siger at de er i deres fulde ret til at jagte dem ud enten ved råb, strinte vand på dem eller hvad de nu har tænkt sig.. Men de nævner ikke mine katte som værende problemet.. Har de problemer med mine dyr så kommer de og siger det til mig - det er jeg ikke i tvivl om
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Og er han sikker på, at det ikke er pindsvinelort ?.....det ligner nemlig kattelort. Katte får sku skyld for meget, men har han nogle beviser mon ?
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 67
Jeg elsker dyr men mener at man som ejer har enormt ansvar, det være sig hund i snor, kat der ikke skider andre steder end i bakken osv. og her er der tydeligvis nogen der har et problem med et fremmed dyrs efterladenskaber.
Hvad hvis deres lille barn, hvis de har et, samler en lort op og putter skidtet i munden? Det er da mere alvorligt!!!
jan 2007
Man KAN løse sådan et problem, både lovligt og uden at det går udover diverse dyr der intet har med det at gøre.
Men er ellers helt enig at at katteejere bør lære at holde deres kræ hjemme, når de bor i et villakvarter.
okt 2007
Fugle, pindsvin, dræbersnegle og fisk, det er bare at placere maddingen uden for rækkevidde.... Og smutter der en solsort eller 2 går bestanden nok ikke ned af den grund.
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 46
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
dyrlægen anbefalede aflivning, og nu går jeg med tankerne om, hvem der har forgiftet ham, og med hvad..
apr 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 228 Svar: 1.176
det med at skyde dyr eller pudse hunden på dem fordi de skider i ens have er grotesk - synes jeg.
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
At forgifte, skyde og gøre andet livstruende ved andres kæledyr, er efter min mening fuldstændig psykopatisk..
Men vi er HELDIGVIS så forskellige..
okt 2007
I nat har vi haft en kat oppe på køleren af vores nye Fiat 500, med ridser til følge, jeg har selvfølgelig ingen anelse om hvem ejeren af katten er eller om det er en vildkat.
Ser jeg katten på køleren er der ikke nogen tvivl om hvad jeg gør.....
jan 2007
Nu er de flyttet så problemet er jo heldigvis ovre. Men jeg har forståelse for at nogen vælger at benytte sig af den lov -såfremt de altså prøver andre muligheder først, såsom at tale med naboen osv
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
nogle døde katte, eller har du haft en snak med hende der har "problemkatten"..?
Naboen forgifter katte